CLEAR BLUE luotettava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottava?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottava?????

Vieras
Hei! Menkat 10 pvää myöhässä, viikonloppuna tein testin clear bluella, mutta hermostuksissa en tehnyt ihan ohjeen mukaan vaan laitoin tupin heti takas paikoilleen vaikka ois pitänyt odottaa et tarkistusikkunaan tulee sininen viiva. otin kuitenkin heti tupin taas pois ja sininen viiva tuli tarkistus ikkunaan. Näytti miinusta ja luotin tarkistusikkunan sinisen viivan ilmestymisen jälkeen testin onnistumiseen, mutta missä hiivatissa ne kuukautiset sitten viipyy? maha pullottaa ja ei tunnu ollenkaan et kuukautiset tulis.. mutta kun sen testin pitäisi olla niin luotettavaa.. onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? tein testin illalla vasta 21 jälk, mutta senhän ei pitäisi haitata.. kun ne on nykyään niin herkkiä. mutta missä vika?? ei oo stressiäkään ollut nyt...... HELP!

Kannattaa tehdä varmaan uusi testi. Itse olen lukenut paljon huonoja kokemuksia tuosta Clearbluesta eli on näyttänyt paljon täysin vääriä haamuja tai sitten tulkinta on ollut vaikeaa kun siinä testissä pitäisikin tulla + eikä 2 viivaa niinkuin muissa testeissä.
Olosi voi kyllä johtua siitä, että hormonitoiminta on sekaisin, ovulaatio on ehkä jäänyt tapahtumatta tai sitten keltarauhanen on jäänyt ikäänkuin jumiin eikä anna vuodon alkaa. Syitä voi olla monia.
Suosittelen kuitenkin toista testiä, esim. Apteekin raskaustesti tai Surestep. Jos ne ovat edelleen negaa, ei muuta kuin lääkärin pakeille, että saat vuodon tulemaan. Plussaonnea!

Hei!
Ehkä kannattaisi kokeilla jotain toista raskaustestiä?

itselläni oli kerran menkat myöhässä kaksi viikkoa ja mitään vikaa ei mistään löytynyt...(kävin lääkärillä tutkimuksissa kun raskaustesti näytti negaa) eli joskus ne vaan tekee tollasia temppuja.

Suomen markkinoille on tullut alkuvuodesta uusi, herkkä raskaustesti. Early Detection-testi tunnistaa istukkahormonin virtsasta jo pitoisuudella 10 mIU/ml. Yleisimmät testin tunnistaa pitoisuuden n. 25mIU/ml.
Maahantuoja sanoo et tämä testi voi antaa positiivisen tuloksen jo ennen kuin menkat on myöhässä!

Testasin clear bluella syksyllä 2003 ja silloin ainakin oli toimiva testi. Kun en vielä ollut raskaana näytti negaa eli ilmestyi pelkkä tarkistusviiva. Kun sitten olin raskaana ja menkat 2päivää myöhässä testi näytti kahta viivaa. En ole testannut muilla ja olin tähän testiin tyytyväinen.
Onko testi muuttunut jos nykyään pitäisi näyttää kahden viivan sijaan plussaa??? En usko että tulpan laitto/pois ottaminen muutti tulosta. Odota pari päivää ja tee uusi testi. Tsemppiä ja plussaonnea!

Juu, testi on muuttunut eli raskaus tulee testissä näkyviin kontrolliviivalla ja + -merkillä. Jos taas ei ole raskaana tulee kontrolliviiva ja testiviiva eli kaksi viivaa. Hämärä testi mielestäni kun yleensä aina tulee vain 1 viiva jos ei ole raskaana.

Siis tää

Suomen markkinoille on tullut alkuvuodesta uusi, herkkä raskaustesti. Early Detection-testi tunnistaa istukkahormonin virtsasta jo pitoisuudella 10 mIU/ml. Yleisimmät testin tunnistaa pitoisuuden n. 25mIU/ml.
Maahantuoja sanoo et tämä testi voi antaa positiivisen tuloksen jo ennen kuin menkat on myöhässä!

Mun mielestä suoraan sanoen huono testi, mitään plussaa saanut koskaan ulos kahdestakaan testistä (ja olen raskaana). Todella epäselvä. Ohjelappusen esimerkit (muistaakseni 1,2 ja 3) näyttävät väritykseltään ihan samanlaisilta. Itse suosittelisin jotain muuta testiä, jos haluat selvän tuloksen.

Mä kävin kirjoittaan sen, taisi olla vauvahaaveet puolella. Se on suoraan lehdestä kopioitu teksti pätkä, pikkasen lyhempänä. En siis varsinaisesti mainosta...en ole edes ite testiä kokeillu. Aattelin vaan ilmoitella kun monet haluaa mahd. aikaisin testailla et tällainen on markkinoille tullut. Tiedähäntä toimiiko sen paremmin kuin muutkaan?!

kiitoksia vastauksista! taidanpa siis tehdä ihan toisen merkkisen testin.. eihän tässä muuten mitään olisi, mutta elämäntilanne ei ehkä nyt ole vauvan kannalta paras mahdollinen, minun pitäisi aloittaa opiskelut amk:ssa ja olen jo vuoden poissaoloihin käyttänyt.. ja kaksi vuotta voi vain olla poissa.. ja etelä-suomessa eläminen on muutenkin niiiiin kallista.. ellei mies olisi sitä mieltä, ettei ole valmis isäksi, saattaisin minä pitää lapsen. Mutta ei taida olla paljon vaihtoehtoja, jos nyt sitten raskaana olen ja se surettaa... ja toisaalta, kun lapsi ei ole suuniteltu, olisiko se sitten kivaa joskus tietää että on ollut joku vahinko... en minä tiedä, mieli repii kahteen eri suuntaan! =(

hei vaan kaikille! tilasin ensi viikolle ajan äitiysneuvolaan, joten jos ei ´siihen mennessä ala mitään tapahtua niin sitten tehdään siellä testi. pelottaa, jännittää... alan olla jo niin varma että nyt se on totta.. ilmoittelen sitten kuin kävi!

Siis tuota.. Et ole saanut mistään testistä positiivista tulosta, menkat vaan ovat myöhässä ja olet varma olevasi raskaana? Tuota noin.. Kannattaa tosiaan tehdä jonkun muun merkkinen testi, sillä on täysin mahdollista, että kierto heittää jostain ihan muusta syystä.
Jos lapsi ei ole välttämättä tervetullut, niin toivotaan sitten ettei tulos ole plussaa. Tk:ssa käyttävät muuten ihan samoja testejä kuin mitä apteekista saa, joten suosittelen tosiaan sellaisen tekemään. ClearBlue vaatii 50 yksikköä reagoidakseen, apteekin oma vaan 25 yksikköä. Toisaalta, jos menkat ovat noinkin paljon myöhässä, pitäisi CB:nkin näyttää plussaa.

Siis kai nyt sentään testasit uudemman kerran jollain toisella testillä? Omien tuntemusten perusteella (etenkin jos testi negaa) en varaisi neuvola-aikaa vaan menisin mieluummin vaikka terveyskeskukseen testiin ensin.

Ihmettelen myös neuvolaa, joka antaa ajan jos ei raskaudesta ole varmuutta. Vai onkohan aika ehkä perhesuunnitteluneuvolaan tms. jossa tietysti voi käydä ennen raskauttakin?
Jos olisin itse luottanut oireisiin vaikka testit negaa, olisin saanut käydä äitiysneuvolassa kyllä muutaman kerran turhaan.
Mitenkä tässä tulee nyt väistämättä mieleen, että kyseessä on provo tai että kirjoittaja on vähintään tosi nuori, tai sanotaanko että kokematon?

joo, tuota noin... kuules eipä tässä paljon ole 23v. opiskelijalla varaa ostella monia testejä, varsinkin kun neuvolassa se tehdään ilmaiseksi. ja mitä haittaa siitä on vaikka sinne meneekin? vai pitäisikö tässä nyt yhden negatiivisen tuloksen takia istua kotona kuukaussi kiltisti, koska testit on nykyään niin varmoja? odotella että kai tämä tästä.. kiitos ei. eiköhän se ole parempi selvittää. ja meillä sattumoisin neuvola on terveyskeskuksessa ja samalla vastaanotolla käy niin raskaana olevat kuin ei raskaana olevat. ja samalla ajattelin pyytää ehkäisyrengas reseptin, joten ei ole pelkkä raskaustestin takia oleva käynti. enpä nyt kaikkea heti selvittänyt pilkulleen tälle palstalle, kun kerroin meneväni neuvolaan, mutta näköjään kaikki pitäisi selvittää yksityiskohtaisesti, koska muuten alkaa tulla kyllä niin älyttömän teräviä kommentteja!

Ei tietenkään tarvitse selitellä, mutta kun kirjoitit että ""pelottaa, jännittää... alan olla jo niin varma että nyt se on totta.. ilmoittelen sitten kuin kävi!"" niin tuleehan siitä väkisinkin fiilis, että uskot kovasti olevasi raskaana ilman mitään näyttöä siitä. Menkat kun voivat olla myöhässä syystä jos toisesta, samoin oireet ennen kuukautisia ja alkuraskaudessa ovat kovin samoja. Tk:ssahan se sitten selviää, mutta enpä usko, että opiskelijallekaan n. 5 eur testi maksaa liikaa. Harmi vaan, ettet tiennyt ettei ClearBlue ole parhaasta päästä kun se on kerran niin kalliskin.
Ehkäisyrengas on varmasti hyvä ajatus, jos lapsi ei ole teille kummallekaan kovin toivottu.

""tilasin ensi viikolle ajan äitiysneuvolaan, joten jos ei ´siihen mennessä ala mitään tapahtua niin sitten tehdään siellä testi. pelottaa, jännittää... alan olla jo niin varma että nyt se on totta.. ilmoittelen sitten kuin kävi!""

ja vertaillessa ylempää viestiä alempaan...

""ja meillä sattumoisin neuvola on terveyskeskuksessa ja samalla vastaanotolla käy niin raskaana olevat kuin ei raskaana olevat. ja samalla ajattelin pyytää ehkäisyrengas reseptin, joten ei ole pelkkä raskaustestin takia oleva käynti. enpä nyt kaikkea heti selvittänyt pilkulleen tälle palstalle, kun kerroin meneväni neuvolaan,""

Ilmeisestikin ehkäisyä hakevat käyvät EHKÄISYneuvolassa eivätkä ÄITIYSneuvolassa. Vaikka ovatkin samassa tilassa tuskin ehkäisy kaipaavat sanovat käyvänsä äitiysneuvolassa. Eikö olisi fiksumpaa ollut kertoa, että käyt ehkäisyneuvolassa, mutta samalla teetät myös testin.
Tai mitä vain nyt loppujen lopuksi oletkin sinne menossa touhuamaan...

ja mitä ihmeen väliä sillä nyt on minne se on menossa? testi tehdään joka tapuksessa, se on pääasia. mitä tässä nyt pilkkua tarvii alkaa viilaamaan? onko noilla nimillä nyt jotai väliä, samaa puljua ne neuvolat on, mitä hittoa te siinä tärisette?!

niin.. äitiysneuvola/ehkäisyneuvola, ihan sama- asia, joten en ymmärrä mitä helvetin väliä sillä on, miksi sitä kutsuu. onko se nyt jotenkin oleellista? ilmeisesti niille, jotka on niin äärimmäisen älykkäitä ja joilla ei ole muuta tekemistä kuin tarttua tällaisiin asioihin. hoh hoijaa... mutta eikös nyt jellona ole hyvä kun tämä asia tuli selvitettyä? ehkä nyt sait mielenrauhan kun esitit pontevat kommenttisi?

Kuulostipas siltä, että olet enemmän menossa raskauden takia koko neuvolaan ja hehkutit niin kovin ensin sen tyyppistä ja myöhemmin vasta tarkensit asian, joten itseäsi voit syyttää väärinkäsityksistä. Halusin selventää vähän, mikä saa asiassa voimakkaasti väärinkäsityksiä aikaan. 23-vuotiaaksi taidat olla jotain...hyvin lystikästä. Ei tarvitse tosin vetää hernettä nekkuun heti :)

no se on hyvä kun sinä korjaat väärinkäsityksiä näillä fiksuilla huomautuksillasi. sinä se kyllä vähän hilpeyttä herätät tärkeilemällä, mutta siinähän opetat muita. on se hyvä, kun sinä olet niin viisas ja käytät aikasi niinkin hyödyllisesti kuin korjailemalla väärinkäsityksiä siitä, mikä on ehkäisyneuvola ja mikä äitiysneuvola ja ketkä niiden palveluita käyttävät. se on tosi tärkeää! ja ihan vaan huomautukseksi jellona, sinä se vaikutit sen herneen vetäneen nokkaan kun ekan kerran kirjoitit.

No, herne nenässä tai ei, niin kyllä mun täytyi ihmetellä sitä viestin sävyä, jossa kerrotaan että neuvolaan on aika varattu eikä tikussa plussaa. Kyllähän siitä täällä odottajien puolella saa väkisinkin väärän kuvan.

Mutta pääasia että homma selviää. Itse toivon kovasti, että kyseessä on väärä hälytys kun lapsi ei ole täysin toivottu (vaikka voihan se sellaiseksi muuttua) ja ehkäiserengas-resepti hoitaa homman myöhempiä aikoja varten kuntoon.

Alkupään viestit ovat varmaan sen takia ok, ettei niissä ollut syntynyt mitään sen kummempaa väärinkäsitystä. Ja tottakai ottavat ehkäisyneuvolaan vastaan kenet tahansa, äitiysneuvolaan (siis nimenomaiseen sellaiseen, jossa tarkkaillaan raskautta) ei pitäisi ottaa. Alkuperäinenhän onkin menossa ns. perhe-neuvolaan, jossa voidaan hoitaa muitakin asioita. Kyllä sielläkin se toimenkuva on varmasti vähän eri, vaikka toimivatkin saman katon alla.

Itse ihmettelen kovasti sitä, ettei ole ""varaa"" ostaa 5 eur testiä. Jos on raskaudesta kovinkin varma, kannattaa muistaa viettää juhannus sitten kuivin suin - kaiken varalta.

Ehkäisyrengas muistaakseni oli aika kallis ehkäisy menetelmä elikkäs jos on opiskelija ja rahat tiukilla, kannattaa kokeilla jotain halvempaa esim. pillereitä. Renkaassa ja joissain pillereissä kun on samat vaikuttavat aineet... Kortsu tietysti on turvallisin kaikin puolin : )