Clearblue dual hormone ovistesti ei näytä kork. hedelmällisyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ma-Su
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ma-Su

Uusi jäsen
28.08.2015
2
0
1
Heippa!
Yritin googlella löytää kokemuksia tästä, mutta en onnistunut. Eli siis olen käyttänyt Clearbluen kaksoishormoni ovistestiä peräti kahdessa kierrossa, mutta testi ei näytä vilkkuvaa hymynaamaa, ainoastaan pysyvän hymynaaman (eli maksimaalisen hedelmällisyyden päivät). Ilmeisesti siis estrogeeni ei nouse tarpeeksi.

Minua kiinnostaa, onko muitakin, joilla sama tilanne? Ja onko joku tullut raskaaksi tästä huolimatta? Mua vähän masentaa tämä juttu, olen myös lisääntymismielessä vanha (37, ekaa lasta yrittämässä), joten mietin voiko tämä kertoa jostain... Onneksi sentään se hymynaama on näytölle putkahtanut :). Tai siis kerran on, nyt viikonlopulle odotan toista :).

Mä googlasin tätä asiaa aikanaan jenkki yms ulkomaisilta sivuilta. Näissä oli yhtä paljon vaihtelua kuin tekijää. Osalla kuten itselläni (mulla on siis ihan aikuisten oikeasti lapsettomuusongelmaa, olen 39 ja munasarjat hiipuneet ja estrot matalat ja imetinkin vielä plussatessa jne jne ) hymiö vilkkui jopa 9päivää kunnes tuli se pysyvä plus (tää on mun ainoa kierto kun tikutin ja siitä raskauduin). Osalla se pysyvä tuli samantien ja osalla sit 1-9 villkkkivaa päivää ennen ovisplussaa.
Ymmärtääkseni tällä ei ole varsinaisesti mitään merkitystä (paitsi jos ei saa sitä pysyvää hymiötä lainkaan). LH piikin muodostuminen vaatii sen monimutkaisen ketjun jota en jaksa tässä purkaa (kasvava munis tuottaa estroa jnejne) joten periaatteessa sulla on tultava jonkin sortin estropiikki ja romahdus ennen sitä LH piikkiä. Mutta asia on sitten toinen onko sulla limakalvo vähäisen estrogeenin takia liian ohut tms. Mutta uskoisin ettei toi testi ole mikään absoluuttinen estroeenimittari ja voi olla että sinunkin tasolla sun systeemit ja limis on ok. Eli en sikäli lähtisi vetämään johtopäätöksiä siitä ettei ko.testi vilku ennen plussaa :)!
Peukut.

Yhteistyössä