Hae Anna.fi-sivustolta

CLOMIFEN "2"

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä haicu, 09.12.2009.

1. haicu Vierailija

Uusi ketju, kun vanha meni hieman pitkäksi :)

listan päivitys:

Haicu, 28 Tampereen seudulta, avoliitossa. Poika 05/07, pikkukakkosta yritellään.
    Yk 5 kp 1/26 09.12.2009.
    Esikoinen saanut alkunsa clomit, terolut, metut ja pregnyl avusteisena.
    Pikkukakkosta yrittäessä Yk 2 tärppäsi ja tuulimuna todettiin rv 7+5 (19.10.2009 tyhjennys).
    Seuraava kierto clomit 3 tabl pv sekä terot (mahdollisesti pregnyl, jos jotain kasvaa)

Jassu81, 1.lasta yritetään, 14 yk, pco, 2 clomikiertoa takana, proveroilla käynnistetään menkat, raskaustesti 2.12. Pääkaupunki, avoliitto.

Martsu84: 1 lasta yritetään, 6 yk menossa, pco ja ovuloimattomuus (ohuesta limakalvosta mainittu joka ultrassa), 1 clomikierto takana, joka ei tuottanut munasoluja, terolutit ja metforemit käytössä, menkkoja odotellaan alkavaksi 5.12 --> clomit tupla-annoksella

Boogie74, pikkukakkosta toivotaan kohta kaksivuotiaalle, 15yk, kilpirauhasen vajaat. + tutkimukset kesken, km:t 9/2006 & 1/2007. raskaustesti 3.12, PK-seutu, avioliitto. Kevät / Kesä 2010 inssu tulossa mahdollisesti.

Hermis: inssiä odottelee seuraavaan kiertoon?

Pco84, 25 Tampereen seudulta avoliitossa.

Toivoton -82, pikkukakkosta yrittänyt parisen vuotta. Clomit käytössä ja tammikuussa seuraava kierto clomeilla.

Amanda, 32-v, lapsettomuutta takana lähes 3v. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus, Clomifenejä kokeiltu 4 kk (1 irroituspiikki mahtunut mukaan). Tänä aikana ei plussan plussaa. Viikko sitten lääkärikäynnistä tulos lähete IVF:ään, jonotuksen ajalle Clomifenit, pistokset ja irroituspiikit.

2. haicu Vierailija

No niin, omaa napaa heti ;) Menkat alkoi eli tänään yk 5, 1/26 kp menossa :) Hieman oon helpottunut. Katotaan saanko folliultraa varattua perjantaiks 18.12.2009 jolloin kp 10 meneillään.
    Nyt perjantaina aloitan tosiaan ne clomit 3 tabl/pv ja katotaan ja TOIVOTAAN hyvää tulosta.
    Mites muilla on mennyt`?
    Tervetuloa mukaan Amanda :) Täälähän ei tarvi mitään ihmeitä kirjoitella kunhan jotain kertoo ja pääsee purkautuun huolistaan, me kyllä jaksetaan lukea ;)

3. Toivoton-82 Vierailija

Jatkan nyt tänne.
    Martsu84:Mulla tosiaan auttoi ne kaks tablettia hyvin.Ekassa seuranta ultrassa kävin kp 16 sen yhden tabletin jälkeen ja silloin suurin follikkeli oli 13mm,ja toisessa ultrassa kp 9 suurin oli jo 19,5mm.Mutta se limakalvo ohentunut huomattavasti,tosta just katoin et se on ollu 3,4mm.
    Eli nyt siis kaikki vippas konstit käyttöön. =)
    Se on varmaan apteekista haettava se foolihappo?
    Ja siis d-vitamiini ja kalsium auttaa asiaan myös?
    Jos ei sit siitä liian ohkasesta limakalvosta jäis seuraava yritys kiinni ainakaan..
    Nyt on menossa kp8 joten tovi menee odotellessa et päästään ottamaan seuraavat clomit.

4. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terppa!

Kiitokset siirrosta uuteen ketjuun - pysyy varmasti paremmin kärryillä.

Vitamiineista vastaan Taustailijalle, varmasti monivitaaminitkin käy, kunhan vaan kalsium, d-vitamiini ja foolihappo ovat mukana. Kerroin vaan lekurille syöneeni niitä erillisinä kun on ennestään semmoset tullut erillisinä purkkeina hankittuina. Sanoi kyllä että apteekista kannattaa hankkia ei luontaistuotekaupan vitamiiipurkkeja.

Palaillaan!
    -raskaustesti toive 29.12.-

5. amanda77 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa!
    Jeijj, nyt rupean varmasti pysymään käryillä taas. Tuntu oikeesti että kaikki tuntee kaikki ja itse yrittää roikkua mukana siinä onnistumatta! :D Mut nyt aion yrittää oikein kunnolla.

Omaa napaa sen verran että tämä luomukierto meni harakoille kun mies tuplavuorossa töissä. Ei olla edes tavattu tämän viikon aikana ja ovis nyt. Mutta mutta, tammikuussa alkaa sitten uusi clomi-kierto piikityksineen, joten sitä odotellessa! Nyt voi hyvällä omallatunnolla ottaa se lasillinen valkoista jouluaterian kanssa. Nam! :)

Kiitos Haiculle kun kaappasit mut mukaan! <3

6. Taustailija Vierailija

Hei taas ja kiitos vitamiinivastauksista.
    Mää täällä tälläkertaa painin ovulaatiotikkujen kanssa. Miten teitä on kehotettu olemaan yhdynnässä ovulaatiotikun plussan kanssa? Sain aamulla plussatikkuun ja nyt miten että oisko pitänyt toimia jo ennen töihinlähtö että onkohan illalla jo myöhäistä. Ongelma on nyt vaan se että en ihan luota tuohon tikkuun ja tänään oli ekakerta kun testasin. Nyt on kp11 ja tähän menneessä kaikki kierrot on olleet pitkiä jotain 35 päivän hujakoilla. No kai sitä täytyy uskoa ja seuraavaan kiertoon ostan kyllä nuo megakalliin clearbluen tikut.
    Ainakin osalla täällä oli clomien välikierto meneillään. Sitä piti vaan sanoa että muistakaa että clomit vaikuttaa myös seuraaviin kiertoihin, että peittoja kannattaa heilutella myös välikierroilla. Oma esikoinen sai alkunsa juuri clomien välikierrolla vaikka yleensä en ovuloi PCOn takia ilman clomeja lainkaan.

7. Hermis Vierailija

Moikka!

Kiva, että on perustettu uusi ketju! Ja tervetuloa vain uudetkin mukaan! Valitettavasti viimeisimmästä kirjoituksestani on niin pitkä aika, etten muista teidän kaikkien tilanteita. :(

Haiculla täti kylässä.. Höh, mutta nut vaan uutta yritystä ja iloista mieltä! :) Tsemppiä!

Toivottomalla käynyt sama juttu clomien kanssa kuin mulla. Eli limiksen ohentuminen.. Mun limis oli viime kierron uä:ssä 0.3 mm!! Eli ihan olematon. Clomeja olin siihen mennessä syönyt 2 tbl/vrk ja 3 kiertoa. Noh, rinnalle sain Menopur-piikin, joka myös stimuloi munasarjoja ja paksuuntaa limistä. Nyt eilen kun kävin uä:ssä, limis oli jo 5 mm samalla kp:llä kuin ed uä:ssä. Onkos sulla Menopurit käytössä? Mulla ne osakseen auttoivat siis. Mutta napsin sellasta multivitamiinia päivittäin, siitä apua??

Taustailija: uskoisin, että tuosta ovisplussasta ovis tapahtuu 12-24 h sisällä. Joten peittoja heilutteleen aktiivisesti! Onnea plussasta!! <3

Omaa napaa tulikin tuossa ylempänä jo, mutta lisäisin sen verran, että inseminaatiota ei voidakaan tehdä tähän kiertoon, kun ovis napsahtaa sunnuntaille! :mad: Pöhpah! Kotikonstein mennään jälleen.. Saatiin oikein paperille lääkärin määräys, että la ja su pitää olla yhdynnässä.. ;) Kih! :) Ja tosiaan sain sen Pregnylin irrottamaan munista. Ja kaksi munista oikealla puolella hienosti kasvoikin SEKÄ ehkä noin 10 muuta pientä! 0_o Lääkäri myöskin kommentoi tuota miehen siittiövasta-ainejutskaa niin, että kun se arvo on niin korkea (yli 50), niin ainoa keino saattaa olla vain IVF/ICSI.. Mutta koitetaan nyt kerran ainakin inseminaatiota, sillä onhan se 10 krt halvempikin! Mitäs muuta, noh joulutohinaa kovasti on! Ihanaa, että tuli LUNTA!! <3

Päivittelen vielä omalta osaltani listaa.. Tsemppiä ja jaksamista kaikille!!

Listan päivitys:

Haicu, 28 Tampereen seudulta, avoliitossa. Poika 05/07, pikkukakkosta yritellään.
    Yk 5 kp 1/26 09.12.2009.
    Pikkukakkosta yrittäessä Yk 2 tärppäsi ja tuulimuna todettiin rv 7+5 (19.10.2009 tyhjennys).
    Seuraava kierto clomit 3 tabl pv sekä terot (mahdollisesti pregnyl, jos jotain kasvaa)

Jassu81, 1.lasta yritetään, 14 yk, pco, 2 clomikiertoa takana, proveroilla käynnistetään menkat, raskaustesti 2.12. Pääkaupunki, avoliitto.

Martsu84: 1 lasta yritetään, 6 yk menossa, pco ja ovuloimattomuus (ohuesta limakalvosta mainittu joka ultrassa), 1 clomikierto takana, joka ei tuottanut munasoluja, terolutit ja metforemit käytössä, menkkoja odotellaan alkavaksi 5.12 --> clomit tupla-annoksella

Boogie74, pikkukakkosta toivotaan kohta kaksivuotiaalle, 15yk, kilpirauhasen vajaat. + tutkimukset kesken, km:t 9/2006 & 1/2007. raskaustesti 3.12, PK-seutu, avioliitto. Kevät / Kesä 2010 inssu tulossa mahdollisesti.

Toivoton -82, pikkukakkosta yrittänyt parisen vuotta. Clomit käytössä ja tammikuussa seuraava kierto clomeilla.

Amanda, 32-v, lapsettomuutta takana lähes 3v. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus, Clomifenejä kokeiltu 4 kk (1 irroituspiikki mahtunut mukaan). Tänä aikana ei plussan plussaa. Viikko sitten lääkärikäynnistä tulos lähete IVF:ään, jonotuksen ajalle Clomifenit, pistokset ja irroituspiikit.

Hermis: avoliitossa, esikoinen kyseessä, kp 13, ovuloimattomuus, pco, mahdollinen endo, miehellä siittiövasta-aineet pos. ja täten siittiöt huonosti liikkuvia, hoitoina tähän saakka clomi/tero/luge/menopur-yhdistelmä eri variaatioilla sekä lisäksi irrotuspiikki Pregnyl. Eli oon hormoonihirviö! :)

8. Tiitiäinen Vierailija

Hei! En tiedä kirjoitanko nyt ihan oikeaan ketjuun, mutta kokeillaan. En ole aikaisemmin ottanut kantaa näissä keskusteluissa. Paljon olen kuitenkin lukenut ja saanut samalla ns. vertaistukea. Meillä yrittäminen alkoi toukokuussa 2009. Silloin oli jo tiedossa PCO ja siksi hakeuduin heti lääkäriin. Syksyyn asti odottelin ovista, mutta ei pärähtänyt kunnon plussaa kertaakaan. Aina välillä tuli kp 17 joku ihme hailakka viiva, mutta siihen ei ollut uskominen. Söin sitten ekan kierron clomeja 1 tbl 3.-7.päivä. Kävin ultrassa, mutta siellä ei ollut kasvanut tarpeeksi isoa follikkelia. Pettymys oli todella suuri. Siitä sitten toiseen kiertoon ja annostuksella 2 tbl 3.-7.päivä. Sillä kertaa ultrassa näkyi kp 13 johtofollikkeli ja limakalvo oli oikein hyvä. Ovis pärähti testiin kp 17 ja kivut oli aika hurjat. Tästä kierrosta ei kuitenkaan tärppiä tullut ja pettymys vielä kovempi. Lääkäri yritti kuitenkin kannustaa, että se oli vasta ensimmäinen täysin varma ovulaatio kuukausi. Tässä on nyt sitten syöty jo kolmas kuuri ja odotellaan tuloksia. Ultraan en mennyt, koska lääkäri sanoi, että ei ole tarvetta. Nyt menossa kp 10 ja ovis oireet jo melko voimakkaat eli lima ym. Tietysti jännittää, että tuleeko se ovis ja tapahtuuko siellä jotain. Kovin on vielä luotto lääkkeeseen, mutta silti aina välillä pääsee epäilykset mieleen...Mies muuten antoi sperma näytteen varmuudeksi viikolla ja samalla jännätään niitä tuloksia.Tällaista. Onko paljon muita jotka ovat jatkaneet clomien syöntiä ilman seurantaa?

9. Martsu84 Vierailija

Tervetuloa Tiitiäinen joukkoon mukaan! :)

Sun kirjoitus, oli melkein kun omasta kynästä. PCO, yritys aloitettu toukokuussa, ei oviksia syksyyn mennessä yhtään jolloin hakeuduin lisätutkimuksiin, ekat clomit ei tuottaneet tulosta jne. Tosin mulla nyt vasta ne jänskät paikat ens viikolla, että joko saadaan kahdella clomilla tulosta :) Tosin mulla ei yhden clomin voimin ollut ei niin yhtään mitään muutosta, ei edes pientä kasvunalkua, joten tilanne voi olla pahempi.

Ainakin oman lapsettomuuteen ja pco:hon erikoistuneen lääkärini kanssa aijemmin puhuimme et siihen asti on hyvä käydä ultrissa et löydetään mulle sopiva lääke ja annostus, et sit kun nähdään et munasolu kypsyy niinkun pitää niin voi jatkaa useemman kierron ilman et tarvii ultrata. Joten musta tuo kuulostaa Tiitiäinen oikein hyvältä et sulla selvästi se tuplalääkitys tepsii ja ovis tulee niin nyt vaan odottamaan että tärppi käy :)

Mulla on niin paljon nyt jänskättävää lähipäiville et olen parit yöt lähes valvonut yöt läpi, ei vaan tule uni ja miljoona asiaa pyörii päässä. Mulla on kaks työhaastattelua sovittu, huomenna jo toinen. Jännittää hulluna, sit jännittää ens viikon haastis ja ultra. Kumpa nyt jostain edes tulis hyviä uutisia :)

10. Tiitiäinen Vierailija

Kiitos vastauksesta! Sitä tuntee suurta helpotusta jollain tavalla, että on kohtalotovereita. Ennen en ole "uskaltanut" tänne kirjoitella, kun ei ole oikeen ollut mitään erikoista tapahtunut. Taidat olla oikeassa, että turhaa sinne ultraan on taas marssia koska tietää lääkkeen auttavan. Rahaahan siinä myös menee aika paljon. Mulla oli tosiaan ekalla kierrolla kovat oireet ja luulin, että jotain siellä kasvaa, mutta 2 follikkelia siellä oli ja vaan n. 10 mm eli ei riittänyt. Toivon todella sulle paljon onnea tässä kierrossa. Monella se lääke on vasta tehonnut toisella kierroksella ja eikö se niin ollut että nelja kiertoa niitä voi aina syödä kerralla putkeen.

Yhdyn myös tuohon, että jossain kohtaa asiat vain pääsee uniin asti ja öistä ei tule mitään. On se kuitenkin niin valtava asia, että en yhtään ihmettele että yöunet voi joskus mennä. Itselläni on tämän kaiken päälle vielä omat häät ensi perjantaina joten jännitystä ei myös puutu täältä päästä, hih hi!Tule kuitenkin kertomaan miten ultrassa kävi jos haluat=)

11. Haaveilija Vierailija

Heips,
    teillä on täällä mukava ketju menossa. Itse en ole koskaan aikaisemmin kirjoitellut, mut nyt tuli semmoinen olo et voisi itsekin osallistua =O)
    Mulla tosiaan vuosi yrittämistä takana, alku vuodesta sain kuulla,että pco vaivaa. Kierto on siinä 40 päivän luokkaa elikkä pitkällä kierrolla edetään. No takana on yrittämistä ja muutama luomuovis on saatu tikutettua, mut nyt clomit avuksi kun alkaa olemaan henkisesti jo niin loppu. Huomenna on viimeinen pilleri vuorossa. Jännittää ihan hirveesti, kun odotukset on taas kovat et jos se vaikka jo tästä kierrosta tärppäisi. Teillä kovasti ultrauksia, mulle lääkäri vaan sano et syö nuo ja palaa asiaan neljän kierron jälkeen jos mitään ei kuulu. Ootteko yksityisellä vai julkisella puolella hoidossa? Olisko kellään mitään vihjettä miten tästä joka päiväisestä vauvahaaveilusta voisi päästä eroon, kun pettymykset aina niin suuria...?

Pidän peukkuja teille kaikille =O)

12. Amanda77 Vierailija

Tiitiläiselle ja Haaveilijalle tervetuloa mukaan!

Haaveilija; aika outoa ettei kertaakaan ole Clomikiertoa ultrattu. Clomien mukana kulkee riskejä, ja on erittäin tärkeää ultrata jotta nähdään minkälainen vaikutus Clomeilla on. Esim monisikiöraskaus on riski sekä äidille että vauvoille, ja Clomit voivat tehdä sen että liian monta munasolua kypsyy ja sitä mukaa hedelmöityy.
    Ylempää saatiin lukea siitä että kohdun limakalvo saattaa ohentua olemattomiin Clomien vaikutuksesta, ja silloinhan hedelmöitynyt munasolu ei pysty kiinnittymään.
    Käyn ihan yleisellä, ja minua ainakin ultrattiin pariinkin otteeseen. Ultrassa on sekin etu että nähdään munasolun kehitys ja voidaan ajoittaa yhdyntä paremmin. (Ei sen takia että siitä olisi hyötyä ollut tähän mennessä, mutta etu kuitenkin :) ).

Pyydä ihmeessä seurantaultra kun seuraavan kerran käyt lääkärilläsi. On ehdottoman tärkeää että ultra tehdään. :)

Tsemppiä yrityksiin! :)

13. Tiitiäinen Vierailija

Haaveilija: Itse käyn yksityisellä. Monen vuoden gynellä käynnin jälkeen on löytyn oikeasti se hyvä ja miellyttävä lääkäri. Osaa aina esittää asiat kannustavasti, mutta kuitenkin realistisesti. Itse olin vielä tuossa loppu kesällä tosi negatiivisella asenteella ja lääkäri jaksoi vaan kannustaa.
    Tällä hetkellä olo on tasasempi. Tähän kaikkeen alkaa jotenkin "tottumaan". Nykyään yritän ajatella, että tulee jos on tullakseen. Oma stressaaminen vain pahentaa kaikkea. Tiedän, että kuulostaa kliseeltä, mutta totta se silti on.
    Toivotaan, että sulle tulee tärppi jo tässä kierrossa. Mikäli ei tärppää niin suosittelisin seuraavassa kierrossa ultraamista. Itse olen kaivanut taas kaapista ovistestit. On sellainen olo, että ovulaatio tulee tuossa alku viikosta. Oireina clomeista on ollut tässä kierrossa pirunmoinen hikoilu, hyi!

14. haicu Vierailija

Listan päivitys:

Yk 5 kp 3/26 11.12.2009.
    clomit 3 tabl pv aloitettu 11.12.2009 sekä terot myöhemmin (mahdollisesti pregnyl, jos jotain kasvaa)

Hermis: avoliitossa, esikoinen kyseessä, kp 13, ovuloimattomuus, pco, mahdollinen endo, miehellä siittiövasta-aineet pos. ja täten siittiöt huonosti liikkuvia, hoitoina tähän saakka clomi/tero/luge/menopur-yhdistelmä eri variaatioilla sekä lisäksi irrotuspiikki Pregnyl. Eli oon hormoonihirviö! :)

Tiitiäinen, yritystä 5/2009 lukien, PCO ja clomit käytössä (kolmas clomikierto menossa)

Haaveilija, PCO ja clomit käytössä

15. haicu Vierailija

Tervetuloa uudet, päivittelin tuota listaa ja jos jotain puuttuu niin voi itsekin lisäillä ;)

Haaveilija; itse käyn yksityisellä (työterveydessä) gynellä kun meillä tuo työterveys maksaa kaikki paitsi ultran osuuden. :) Tulee jopa halvemmaksi kuin julkisella puolella lapsettomuuspolilla ;)
    Aika oudolta kuullostaa että seuranta ultraa ei järjestetä. Tosin tuntuu olevan aikas yleinen että lääkärit ei ultraa suosi. Jos on julkisella oikein lapsettomuustutkimuksissa niin sielä on aina kontrolliultra. (kokemusta myös julkiselta puolelta lapsettomuuspolilla käynneistä)
    oman mielenterveyden kannalta tahdon aina ultran jotta tiedän onko mitään odotettavissa. :) ja missä mennään...

Tuosta pcolaisten ovistikuttelusta: eikös se oo niin et jos on pco, niin ovistikut ei oo luotettavia? Näin olen jostain kuullut... ??
    Itselläni ei pco joten hirveästi en ole asiaan perehtynyt...

Oviksen oon bongannu kaks kertaa varmasti elämäni aikana tikuilla. Ekalla kerralla tärppäs ja siitä synty poika 5/2007 ja toinen kerta oli syyskuussa 2009, joka osottautu tuulimunaksi.
    Heh, hauskaa sinällään et niinkin vaikeeta sitä ovista on saada aikaan... höh.
    Tänään tosiaan aloitin clomit 3 tabl pv syömään. Heitin kaikki kolme kerralla naamariin ja katotaan mitä tulevan pitää...
    Oon heinäkuun jälkeen syönyt kaksi kiertoa clomeja: ekalla kerralla 2 tablettia aamulla: kasvoi 2 follia, toisella kerralla 1 tab aamulla ja 1 tabl illalla; mitään ei kasvanut. Liekö sattumaa vai mikä.
    Gyne hieman ihmetteli et miks oon syöny samaan aikaan niitä ku pitäis tosiaan ottaa illalla ja aamulla. Totesin vaan et näin helpompi muistaa ;)
    Nyt olis tarkoitus oikeesti ohjeenmukaan ottaa 2 tabl aamulla ja yks illalla. Noh, näin fiksuna likkana ajattelin et kiihdytetään kasvuvauhti heti 3 tabl annoksella ja tämän jälkeen huomenna noudatan lekurin ohjetta... Heh, saas nähdä onko vaikutuksia miten noita ottelee. Tosin lääkäri kyll sano et voihan olla et paremmin kasvaa ku tulee kerralla iso piikki lääkettä eikä tasaisesti vähäistä määrää.... huoh, tajusko kukaa mitä yritin selittää? ;)

Kait sitä täytyy töihin palata, moips

Meidän poika tokas aamulla kun isänsä oli jättäny olkkarin pöydälle mandariinin kuoret et voi herranjumala, kuka on syöny? (poika siis 2,5 vuotta) :) vähän oli naurussa pidättämistä...

16. Tiitiäinen Vierailija

Noista clomifen pillereiden ottamisesta tuli vielä mieleen. Itse olen ottanut aina kaikki (2tbl) yhdellä kerralla eli aamuisin. Ei ole tullut edes mieleen, että pitäis jakaa iltaan ja aamuun. Nyt kun oikeen muistelen niin mielestäni oma lääkäri sanoi, että voit ottaa ne yhtä aikaa. Täytyy tarkentaa asiaa jos tästä kierrosta ei tärppää.

17. Martsu84 Vierailija

Clomeista sen verran et mulle ei ole sanottu ollenkaan miten ne lääkkeet ois paras ottaa. Nyt olen ottanut aamulla ja illalla, et jos joku saa kysyttyä piakkoin et kummin se on suositeltavampaa niin infotkaahan.

Mulla ei sivuoireita pahemmin vielä ole, mahakipua vähän välillä, mut ei muuta. Tosin se armoton yöhikoilu alko viime kierrossaki vasta vähä myöhemmin.

Haaveilija: Mehän ollaan sit ihan samassa jänskäysvaiheessa, kun kummallakin on tänään vippa päivä ottaa clomeja :) Nyt vaan toivotaan et joku munasolu kasvas ja kohinalla.

Taisi olla pari muutakin suht samoissa kierron vaihessa menossa. Et ilmotelkaahan minä kiertopäivänä ovista on tullut tikkuun tai tuntunut oiretta. Et osaa vähän varautua, millon se itsellä olis mahdollisesti tulossa, vaikka yksilöllisiä juttuja nämäki tietty.

18. Haaveilija Vierailija

Täytyy vaatia ens kiertoon se ultraus jos tämä taas menee ilman tuloksia. Hiukan itseä ja miestä vaisinkin kauhistuttaa et mitäs jos tärppää kerralla oikein kunnolla, mut nyt otan sen riskin kun epäilen kovasti et ei tästä vielä tärppää. Olette kaikki muut kiltisti ottanut pillerit aamulla, mulla näiden ottaminen mennyt aina tähän alkuiltaan. Täytyy ens kierrossa vaihtaa aamuun. Jännä kun sitä asiaa ei voi lukea lääkepurkin ohjeissa, mut kovasti tuntuu muutenkin tämä asia itselle vielä mystiselle, et kaipa se tämäkin joskus selviää...=O)
    Multa on viime kierrossa tarkistettu verikokeella se ovis tulos ja niukasti päästiin plussan puolella pitäis kuulemma olla 25 tai päälle, niin mulla oli 28. Aikaisemmilla kierroilla tulosta ei ole varmistettu mitenkään ja nyt halusinkin tuon varmistuksen ihan sen takia kun olen kuullut et pco voi sotkea tikutuksen tuloksia.
    Martsu84 onko mitään tuntemuksia? Mulla olo et on syönyt jotain lumelääkkeitä kun ovat vielä niin mukavan värisiäkin....=O)eikä tuntemuksia mitään. Täytyy varmaan varmuuden vuoksi alkaa jo ens viikolla tikuttamaan vaikka mulla tuo kierto on tosiaan sen 40 päivää, mut ei sitten ainakaan pääse menemään ohi...Lääkäri kyl sano et kierto pysyy samassa tai voi jopa mennä pidemmäksi...
    Onko teillä muuten missä vaiheessa alkanut tulemaan niitä oireita hikoilu yms.?

Haiculi mites päivitetään tietoja tuohon sun listaan?

19. Toivoton-82 Vierailija

Ei mullekaan ole annettu mitään ohjeita miten ne pillerit pitäis ottaa.Oon ottanu aina iltapäivällä ja viimeks molemmat kerralla.

Mä käyn yksityisellä puolella ja molemmat kierrot on ultrattu.
    Nyt on sit foolihappoa,d-vitamiinia ja kalsiumia! :) Sitten vielä sitä greippimehua niin jo vot!Katotaan onko mitään taikaa.

Mulla ei oo mitään muuta käytössä kun vaan noi clomifenit.

20. haicu Vierailija

Huomenia, tänään on reissupäivä. Matkataan hieman sukuloimaan :) mun sisko 11v on kylässä koko viikonlopun ja jätkä on aivan hulluna siihen. Pääsen näin vähän helpommalla itte koko viikonlopun ajan ;)

Haaveilija: kopiot vaan sen listan tosta mun tekstistä ja liität uuteen viestiin. Sit voit vaan lisäillä siihen tietoja :)

Tänään toinen clomipäivä ja edelleen kyll ajattelin napata kaikki kerralla. En mä oikeesti tiedä onko sillä mitään merkitystä kun tasottaa vähän noita sivuoireita jos niitä tulee. Onko teille tullut mitään sivuoireita? Mulla kun ei ikänä mistään lääkkeistä oo tullu. Pää on varmaan rautaa ku mikään ei vaikuta ;)

Heh, nyt alan tekeen aapupalaa tälle pesueelle et pääsee liikkeellekin joskus.
    Terkkuja kaikille ;)
    moips

21. Tiitiäinen Vierailija

No niin nyt menossa kp 13 ja eilen kp 12 pärähti kaksi viivaa ovistestiin eli pakko siihen on uskoa, että se tapahtuu siellä=) Jotenkin vaan niin epävarma olo kun ei ole ultrattu. Limaa tulee hurjasti ja kipuja on. Myös tuo hikoilu on ollut sitkeää ja inhottavaa. Mulla oli perjantaina työpaikan pikkujoulut ja hikoilu oli "toooodella" epämiellyttävä seuralainen siellä=)

No nyt on sitten ovulaatio hyödynnetty. Mulla on sellainen olo, että itse irtoaminen tapahtuu vasta huomenna. Eikö se niin ollut, että kun testi näyttää plussaa niin siitä 24-48 tapahtuu tämän maaginen irtoaminen? Eli eilen plussaa ja vielä maanantaina voi irrota?

22. Pco84 Vierailija

Hienoa että bongasit! Minä en ole ikuna sitä tunnistanut, liekö sitä koskaan tapahtunutkaan.. Minä oon kyl vähä kade noista tuntemuksista, kun itsellä ei oikeastaan yhtään mitään tunnu missään.. Tänään kp 19 ja teroja syön siis jo. Kai tuolla masussa jotain voi tapahtuakin, mutta harmittaa kun ei itse tiedä mitään, kun me ollaan ilman sitä ultraakin.. :( reilun viikon päästä joulun tienoilla sen sit näkee alkaako menkat vai ei.. Olis se kyl niin ihana joululahja... :)

23. haicu Vierailija

Maanantai päivää kaikille tasapuolisesti ;) Täälä pakkanen paukkuu ja toivottavasti auto hurahtaa käyntiin kun töistä pääsen kotiin... :/

Tiitiäiselle suuronnittelu oviksesta :) Hyvä että peittoja on heiluteltu ahkerasti ... Nyt laitetaan varpaat ja sormet ristiin et vihdoin saat plussan testiin :) Koskas meinaat testailla? Joulun jälkeen?

Pco84, niin voihan noi menkatkin ottaa ihan positiivisesti: tulee taas yks kierto jossa on jotain odotettavaa. ;) Eikähän sitä tiedä voishan se oikeesti olla yllätyksekäs joulu ja tuoda testiin plussamerkit ;) Peukutetaan sullekin. Te taidattekin mennä tuon tiitiäisen kanssa samoissa ajoissa melkein. Sä pääset eka testaileen ja sit tiitiäinen :) Hitsi ku jännittää jo teidän puolesta.

ON: mulla ei mitään tuntemuksia clomeista 3 tabl/pv, ei siis MITÄÄN... höh, hieman oon pettynyt. olis nyt ees jotain sivuoireita tullu tai jotain niin tietäis et joku vaikutus niillä on.
    Pitkä aika vielä on odottaa ku perjantaina kp 10 on heti aamusta ultra klo 8.00 jossa sit selviää tuleeko ees mitään jännitettävää... huoh, en meinaa kyll pysyä oikeesti housuissani. Toisaalta oon varma et mitään ei oo tapatunut ja kuitenkin sielä takaraivossa jokin painaa päälle et jos sit vaikka yksi olis kasvamassa... :( tiedä sitten. Toisaalta yritän olla positiivisella tuulella mutta toisaalta taas maalailen aina piruja seinille ja odotan pahinta, eipähän pettymys olisi niin pahaa silloin...
    Niin ja viikonloppu meni niin hyvillä mielin.:) siskolikka hoiteli ja leikitti jätkää mielellään pitkästä aikaa ja sukulaiskierroskin meni vallan mainioisti.

Noh, taidan jatkaa töitä et jossain ees jotain tapahtuu... ;)

24. Tiitiäinen Vierailija

Haicu: Ajattelin vuoden vaihteessa testailla. Tällä kierrolla odotukset on aika pienet kun viime kierrossa ne oli niin korkealla. En uskalla haaveilla kovin suuria. Yritän olla positiivinen, mutta aina se ei vaan onnistu.

Mulla tuli mieleen kysymys ovulaation ajankohdasta. Viime kierrossa se oli kp 17 ja nyt tässä kierrossa jo ko 12-13. Voiko se tosiaan vaihdella noin paljon? Jostain olen lukenut, että vaihtelee joskus paljonkin ja itseasiassa lääkärikin sanoi tämän kierron alussa, että aloita testaaminen aikaisemmin koska ovis tulee aikaisemmin. Mistä ihmeestä ne sen tietää?=)

Toinen juttu joka mietityttää on se plussan näkyminen. Viime kierrossa mulla näkyi plussa testissä melkein neljä päivää. Ihmettelin sitäkin lääkärille. Sanoi, että jollain se hormooni voi näkyä pidemmän aikaa testissa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ovulaatio aika olisi pidempi. Hormoonitaso nousee ja laskee ja tämä liike näkyy joskus testissä pidempään. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Tässä kierrossa selkeä plussa oli yhden päivän ja tämä on ollut mun mielestä yleisempi olettamus, että se voi vaan näkyä yhden vuorokauden ajan. Jossain oli kirjoitettu, että clearblue testin ohjeissa ainakin mainitaan, että clomifenin käyttö voi ns "huijata" testejä. En sitten tiedä...epävarmuus jatkuu.

25. haicu Vierailija

Tiitiäinen: Nuo lääkärit näkee yleensä kyllä limakalvon ja munarakkuloiden koon perusteella aikas tarkalleen koska ovis on ja koska menkat alkaa. mulla gyne on todennut folliultrassa että aivan keskikierrolta näyttää (kuten on ollutkin). Enkä usko että clomifenit huijaa testejä yhtään enempää. Pregnyl sen sijaan antaa positiivisen tuloksen pistämisen jälkeen koska siinä on samaa hormoonia. Eli jos pregnyliä käyttää niin ovisplussa todennäköisesti tulee tikkuun. Tämähän ei sitä tarkoita että vaikka tikussa on viiva tai pregnyl on laitettu että munis irtoais. Tästäkin on kokemusta. Jollakin vaan on niin tiukassa ne munikset...
    Kaverillanikin gyne totes että ultran mukaan ovis olis juuri ollut, pisti pregnylin, tehtiin inssi. Menkkoja sitten odoteltiin vaik kuinka kauan. Keskenään puhuttiin et kun kuukautisia ei tule niin silloin ollaan joko raskaana tai ovista ei oo tapahtunut. Seuraavan kerran lääkärillä käydessä mainitsi asiasta, sai terot ja lääkäri totes et jos olis ovis tapahtunut olis menkat alkaneet parinviikon päästä. Mut niinhän se toimii.
    Samoin terojen kanssa. kun alat oviksen jälkeen (huom vasta oviksen jälkeen, muuten saattaa estää tuloillaan olevan oviksen kokonaan) ottamaan teroja niin siitä 10 päivästä eteenpän yleensä alkaa menkat... höh, kyll on vaikeeta tämä tajuaminen...

päivän jatkoja :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari