Hae Anna.fi-sivustolta

CLOMIFEN "2"

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä haicu, 09.12.2009.

1. ML81 Vierailija

Salla: No eipä tässä enää kauaa varmaan tarvii odotella, vähän riippuu, koska menkat alkaa, ku on vähän epäsäännöllinen kierto. Tosin otan Terot kyllä avuksi, jos ei ala kuulumaan. Tiedän tunteen, kun pitää odottaa testin tekemistä. Tylsää... :( Ilmottelehan kuinka käy :) Pidän peukkuja.... sulle ja kaikille muille myös!

2. jassu81 Vierailija

Heippa pitkästä aikaa!
    Mä oon kirjoitellut tänne palstalle satunnaisesti viimeisen vuoden ajan. Yritystä takana pian kaksi vuotta. PCO todettu reilu vuosi sitten. Silloin aloitettu Clomifen, jotka ei aluksi toimineet ollenkaan, sitten tupla-annoksella 100mg 3.-7. kp toimi ja ovulaatiokin mitä ilmeisemmin tapahtui, mutta kuuden clomikierron jälkeen en ollut vieläkään raskaana. Nyt kesä ollut taukoa hoidoista ja kierrot ihan sekaisin, tiputtelua yms.

Parin viikon päästä on aika Naistenklinikan hormoni-ja lapsettomuuspolille ekakäynnille yhdessä miehen kanssa. Kertokaa kokemuksia ja mitä ensikäynnillä tapahtuu. Lähetin etukäteen aiemmat tutkimustulokset gyneltä ja miehen sprema-analyysitulokset, joissa todettu teratozoospermia eli normaalimuotoisia siittiöitä vain 12 %. Olin niin toivonut, ettei clomeja pidemmälle tarvitsisi mennä...Nyt epätoivon ja toivontunteet sekaisin ja odottavalla mielellä mitä uudet hoidot tuo tullessaan vai tuoko mitään. Stressaa jo valmiiksi, miten pääsen töistä seurantaultriin yms, kun käsittääkseni niitä enemmän pistoshoidoissa ja muissa... Ootteko muuten töissä kertoneet lapsettomuushoidoista? Itse en kyllä haluaisi...

3. salla- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nel: toivottavasti teillä alkaa asiat selvitä, mistä tuo aiheutuu ja kovasti tsemppiä yrittämiseen..

ML81, kiitokset kannustuksesta. Toivotaan sinulle myös uutta kiertoa ja rutkasti tsemppiä ja jaksamista uuteen koitokseen :)

Raskaustesti kuitenkin sinnikkäästi näyttää negaa. Huomenna on viimeinen päivä ku testaan ja jos se on neg niin sitten se on neg. Sit pitäis taas varata aikaa, lääkkeetkin loppu ja reseptit hukassa jaja. Uskoisin että samalla setillä mennään eli terot, metforem, clomifen, menopur ja pregnyl. Lugesteronia jatkoksi. Pitää miettiä IUI:n mahdollisuutta.. miehellä kun oli spermassa vähän turhan paljon kuolleita (60%) ainakin alustavissa testeissä. Mutta, eihän kaikilla "terveilläkään" pareilla ole aina ihan kaikki kondiksessa joten ehkä tässä vielä malttaisi yrittää luomusti.. :) kuitenkin nuo mahikset ovat jotain 10-20 prosentin luokkaa per kierto.. silti.. tahtois hetiheti.. :)

jassu81: hei sinullekin! itselläni clomit ei tehonneet omineen ollenkaan, kiertoa ei ollut ilman teroluteja. Clomeja söin 3tbl/vrk eikä mitään kasvanut. Tuolloin clomit tiputettiin yhteen tabl/vrk kp 3-7 ja otettiin avuksi menopur inj. 1-2 amp./vrk. Itse ainakin olin hyvin järkyttynyt ja surullinen kun piikkilääkitys aloitettiin.. tavallaan tuntui että sitten oltiin "oikeissa hoidoissa" vaikka oviksen induktiosta puhutaankin vielä. Tarkoitan, että lääkityksen lisääntyessä ja ultrien tihetessä alkoi toisaalta ahdistaa -- tuntui siltä että asiat vaan vaikeutuvat vaikkakin raskautta kohti tässä yritetään mennä. Nyt yksi kierto menopuria takana eikä siis raskautta, mutta ainakin ne toimivat.. tsemppiä sinne! (Itse en ole juuri Naistenklinikan asiakas.)

Itse olen kertonut töissä vähän valikoiden, ihmisille joiden kanssa olen enemmän "tekemisissä". Voihan se olla, että kaikki tietävät. Aikani salailin ja itkeskelin salaa töissäkin, olin pahalla tuulella ja keskittymiskyky nollassa. Kummasti helpotti kun jollekin uskouduin (en toki siinä mittakaavassa kuin kotona). Jotenkin sitä häpesi aluksi omaa sairauttaan ja kykenemättömyyttään, vaikkakin sehän on aivan turhaa. Eihän se ole mikään hävettävä tai piilossa pakosti pidettävä juttu, että on vaikeuksia saada lapsia. Vaikkakin itse näin alkuun ajattelin. Omille vanhemmillenikin kerroin vasta puolen vuoden hoitokierroksen jälkeen, ja mikä tuki sieltä on saatukaan..
    Töissäkin juttelin asiasta erään naisen kanssa. Hänellä oli aikanaan ollut aivan samat ongelmat. Oli erittäin mukava puhua hänen kanssaan, jotenkin omakin asia arkistui ja mörkö pieneni paljon. Oli tosi antoisaa puhua ihmisen kanssa joka tiesi mitä minulle tapahtuu.. ja hän osasi sanoa juuri oikeat asiat ja jättää sanomatta. Aivan huippua, jotenkin oli ihan tervehdyttävää huomata ettei todellakaan ole yksin.. :)

Olen paljon törmännyt ystävien ja läheisten kannustaviksi tarkoitettuihin kommentteihin, jotka kuitenkin loukkaavat. Olemme kuulleet mm. "voittehan aina adoptoida", tai että "lopettakaa yrittäminen niin varmasti tuutte raskaaksi, naapurin rouva/työkaveri/postinkantaja tuli niin raskaaksi" tai "tuohan on vasta alkua, ei pidä hötkyillä". Onko muut kuulleet näitä latteuksia ja hyvää tarkoittavia neuvoja..? Minua ainakin raivostuttaa kommentit kuten voitte aina adoptoida, ikään kuin se olisi sama asia! Ikään kuin se olisi helpompaa! Mikseivät terveet, lisääntymiskykyiset parit adoptoi suoralta kädeltä...

Pitänee lopetella ennenkuin kiukustun todella.. :D

Tsemppiä kaikille!

4. Pco84 Vierailija

meillä 4 kiertoa mentiin clomeilla+teroilla ja ei niistä ollu apua. Nyt ollaan julkiselle jonossa ja mies kävi pari viikkoa sitten antamassa omat näytteensä. Clomifenin loppumisen jälkeen yks kierto tuli normaalisti ja sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Raskaana en ole kun n. kp 40 testasin. Nyt on kp 86 :) klinikalle kutsua odotellaan. Ei ne menkat sieltä ilman apua tule kuitenkaan. :) meillä yritystä nyt takana 9 kk.

5. Pco84 Vierailija

tänään tuli miehen tulos analyysistä ja siittiöitä oli yliraja-arvojen mutta epämuodostuneita oli paljon. Tänään tuli myös kutsu klinikalle syyskuun lopulle :) jännityksellä odotetaan siis sitä ajankohtaa :)

6. Haaveilija Vierailija

pitkästä aikaa tulen päivittelemään juttuja. Yritystä takana reilu puoltoista vuotta, PCO todettu parin yrityskuukauden jälkeen. Clomeja söin neljä kiertoo mut kohdunlimakalvo ei kestäny ja se loppu sitten siihen. Ja nyt tän kuun lopulla naistenklinikalle. Jännittää aikaslailla kun en yhtään tiedä mistä se homma lähtee käyntiin ja lääkäreistäkin hiukan huonoja kokemuksia tämän asian suhteen niin voisiko joku kertoo mitä siellä ekalla kerralla tehdään? Mies tulee mukaan, mutta ei kait se pelkkä keskustelu tunti ole?

Jassu 81, olen kertonut töissä ja ainakin vielä olen tässä vaiheessa siitä ihan iloinen. Ei tarvi sitten niin yrittää peitellä pahaa mieltään kun mielialat heilahtelee kierron mukana ja muutenkin ei tarvi vastailla kysymykseen koska teille niitä lapsia nyt oikein tulee kun häistäkin on jo yli vuosi aikaa niin eikös se olisi jo aika...

Mut jos joku vaan tietää mitä ekalla naistenklinikka kerralla tapahtuu niin olo meikäläisellä varmasti helpottuisi huomattavasti, kiitos jo etukäteen..

7. Pco84 Vierailija

minäkin olen töissä kertonut melko avoimesti meidän tilanteesta. Ja olen ollut siihen päätökseen myös toistaiseksi tyytyväinen. Ja tuskin mieli tuosta muuttuu. Saan hyvin töistäkin tukea siinä mielessä että vapaapäivät onnistuu kun lääkäriin pitää mennä. :)

8. Pco84 Vierailija

niin ja outoa, mutta tänään alkoi menkat. Ilman lääkkeitä. Sunnuntai aamuna sain sappikohtauksen tai jonkun vatsalaukkukouristuskohtauksen.. Mikä ikinä olikaan. Ja epähuomiossani menin ottamaan litalginin. Niitähän ei saa raskaana olevat tai imettävät käyttää. Ja nyt kun on raskaustoiveita niin en tietty voisi syödä. Tiedä sitten edesauttoiko kouristelu vatsassa tai joku muu menkkoja alkamaan. Tiedä sitten onko asioilla mitään yhteyttä.. Vai onko mun kroppani vaan alkanut vähä toimia..? Pitää kysyä mielipidettä sitten ku mennään lääkäriin. Pääsen ultraan, jossa nähdään onko mulla niitä sappikiviä vai ei.

9. ML81 Vierailija

Heippa pitkästä aikaa. Nyt on lääkärien kesälomat ohi ja pääsen taas jatkamaan hoitoja. Perjantaina olisi taas tarkoitus mennä keskustelemaan, kokeillaanko vielä inseminaatiota vai mitä tehdään. Eli mulla 1 inseminaatio takana, hyvin tuloksin, joskin raskaaksi en tullut :(
    Haavelija: Ensikäynnillä naistenklinikalla keskustelette lääkärin kanssa, että mihin hoitoihin, olette molemmat valmiita jne. ja parashoitovaihtoehto aloitetaan, sekä sinut ja miehesi tutkitaan. Ei siinä sen kummempaa. Tsemppiä! :)

10. Haaveilija Vierailija

Kiitos vastauksesta :) Voikun saataisiin jo jonkinlaiset hoidot käyntiin ekalla kerralla, tää asiasta puhuminen alkaa jo puuduttamaan niin perusteellisestim kun sitä on kohta puhuttu kaksi vuotta. Mut kaipa se vaan täytyy mielensä malttaa vielä jonkin aikaa kun yksityiselle ei raaskisi lähteä.

11. jassu81 Vierailija

Hei!
    Mä kävin just ensikäynnillä Naisten klinikalla miehen kanssa. Menkkojen käynnistyslääkkeiden ajoitus meni vähän pieleen ja oli menkat pahimmillaan kun mentiin sinne. Ensin siis keskusteltiin ja käytiin ennakkotiedot läpi ja sit mut tutkittiin, menkoista viis ja miesparka vieressä katsomassa. :) Olin kuullut etukäteen tuttavalta toisesta kaupungista, että mies ja nainen tutkittiin erikseen hienotunteisuuden takia, mut tuolla ei edes ehdotettu. Eipä mulle siitä kyllä pahempia traumoja jäänyt, miehestä en oon niin varma. Mut jos luoja suo niin joskus ollaan yhdessä synnyttämässä, niin tuohan oli vasta lasten leikkiä. :)

Mies oli käynyt jo aiemmin sperma-analyysissä ja sen tulos oli kuulemma ihan ok, vaikka normaaaleja siitiöitä oli vain 12 %. Taas vertaus tuttavan mieheen, joka samoilla arvoilla joutui leikkaukseen...miestä ei edes tutkittu kiveskohjujen tms.varalta, jotka epämuodostuneita aiheuttaa.

Mut siis mä kävin hormoniverikokeissa ja nyt täytyy odottaa seuraavia menkkoja, joiden alettua täytyy varata aika munatorvien aukiolotutkimukseen muistaakseni kp 5-10. Ja ne sanoi, etteivät voi taata, että kyseisille päiville saa aikoja ja sit vaan täytyy yrittää seuraavassa kierrossa uudestaan. Aikaa saattaa siis kulua, ennen kuin asiat etenevät. Aukiolotutkimuksessa täytyy olla mies mukana, koska silloin päätetään jatkohoidoista. Pelottaa ne tulokset jo valmiiksi...Mut kaiken kaikkiaan jäi ihan hyvä fiilis ja tuli tunne, että asiat nyt ainakin jotenkin etenee.

On kyllä omat kierrot olleet ihan sekaisin clomien lopettamisen jälkeen (viim.kuuri toukokuussa), nytkin tiputellut muutaman päivän, nyt kp 18.

Mä en oo muuten vielä kertonut töissä, ajattelin että sit vasta kun alkaa se ramppaaminen ultrissa yms.

Ihanaa kun voi täällä vähän tuuletella ja vaihtaa kokemuksia! Yritetään pitää keskustelua vähän aktiivisemmin yllä, kun välillä näyttää että kuihtuu kasaan koko palsta! :)

12. haicu Vierailija

Heipsan vaan kaikille! Tänne ollaan palattu. Jos joku vielä muistaa niin tässä taustaa itsestäni:
    v 2007 syntynyt poika clomifen hoidoilla. ehkäsy jätetty pois 7/2009, tm 9/2009 ja lääkkeellinen tyhjennys 10/2009. Tämän jälkeen clomifen vastetta ei saatu ollenkaan! Ei siis mitään! Laittoi suoraan lähetteen julkiselle puolelle ja eka käynti olisi ollut 5/2010 jonka peruin. kesällä 2010 olin jopa sitä mieltä että yksi riittää mutta kun kutsu tuli toistamiseen julkiselle puolelle niin nythän on niin että tänään sitten matkataan suunnittelu käynnille! hitsi, mihkä rumbaan sitä taas ittensä laittaa =) Oon tässä hieman seuraillu välillä vähän niin aktiivisemmin keskusteluanne. Eli hetki menee kun pääsen jyvälle keitä täällä on ja missä vaiheessa kaikki menee =)

parit tutut nikit täällä näyttää olevan :) palataan! <3

13. haicu Vierailija

no niin... Aivan tyhjä keikka oli... Ultrauksessa ei kasvamassa mitään muita kun pieniä palloja :) Eli totes et pco-tyyppiset munasarjat, joista aiemmin ei ole mitään sanottu vaikka oon julkisella ennenkin sielä hoidoissa ollut... Kait sitten voi tällasetkin kehittyä vuoden aikana.

No lääkkeeks sain diabeteksessä käytettyä diforminiä (metforminiä) joka auttaa sokeritasapainoon. huhhuh, sanon minä. On sitä ennenkin käytetty. Nyt sit pelkästään sitä seuraavat kaks kuukautta ja uuden ajan anto jo. Sit aloitellaan Femar lääkitys kun clomit ei anna vastinetta. Toi femar on rintasyöpähoidoissa käytettyä lääkettä... Netistä kun selailin niin on puolet kalliinpaa kun clomit ja hyvin olis toiminu tilanteissa joissa clomeilla ei oo saatu vastetta. Toisaalta tuntuu ihan kivalta et kaks kuukautta on aikaa vielä painoo saada pois ja sit aloitettais tablettihoito eikä pistoksia. Eilen kyllä kihisin ja puhisin. Turhauttavaa popsia kaks kuukautta pelkkää "ilmaa" kun tietää että niillä pelkästään ei tulosta synny! Noh, palailen töihin. =)

14. ML81 Vierailija

Mulla myös pco ja olen jo vuosia syönyt Metformiinia. Mullakaan ei ollu pahemmin apuu Clomeista, paitsi ekalla kierrolla. Ehdotappa lääkärilles piikityshoitoa. Mulla 1 inseminaatio takana, joista oli suuri apu mulle. Tosin ei raskautta, mutta siihen oli tosi hyvät valmiudet, ei vain natsannut.... :( Nyt edessä 2. inseminaatio ja 4. piikityspv. menossa ja perjantaina ultraan. Ensi viikolla sitten itse inseminaatio, jos hyvä säkä käy...

15. Nildu Vierailija

Moikka!
    En ole tänne aiemmin kirjoitellut,mutta ajattelin kertoa oman tilanteeni. Meillä on takana yritystä nyt 2 vuotta ja tutkimuksissa ollaan käyty julkisella ja nyt kokeillaan clomeja ekaa kertaa. Oon lukenut yltiötoiveikkaana ihmisten kokemuksia ja pelottaa alkaako menkat taas. Ihanaa,että niin monella on ollut niistä apua! :) Mulla ongelmana kystat ja endometrioosi,mies on kunnossa. :)

16. salla- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Täällähän on kivasti keskustelu virkistynyt :)

Oma edellinen päivitys on tuolta reilun kuukauden takaa, jolloin testailin raskautta. Noh, negahan se oli.

Nyt tässä kierrossa metformiini, menopur joka ei meinannut sekään kasvattaa soluja.. yksi saatiin kuitenkin aikaiseksi ja irrotus pregnylillä.

miehen siittiössä olikin pahempaa vikaa kuin luultiin. siittiöt liikkuvat huonosti ja normimuotoisia on vain 3 prosenttia. tässä kierrossa tehtiin sitten inseminaatio, jossa siittiöiden määrä oli laskenut lähes neljännekseen analyysista. eli kaiken kaikkiaan jäi aika toivoton fiilis koko rumbasta. lääkäri totesi vaan, että mahdollisuudet on jotain prosentin luokkaa.

ja negatiivista tässä odotellaan. lugesteron apuna, maanantaina viimeinen raskaustesti ja sit lugejen lopetus. alkaa olla aika kurjat fiilikset. nyt pidetään pari kuukautta taukoa kaikesta.

ollaan yksityisellä puolella. julkiselle kai pitäisi alkaa jonottamaan, rahaa ei ole kyllä ICSIin jota suositeltiin.

tietäiskö kukaan painoindeksirajaa joka julkiselle puolelle kuulemma on, että ottavat hedelmöityshoitoihin...?

17. Pco84 Vierailija

meillä on nyt tasan viikko ekaan käyntiin ja mennään siis julkiselle. Minä en tiedä painoindeksi rajoista mitään.. Mulla taitaa olla indeksi nyt melkein 34.. Huh.. No, ei ole oikein painonpudotus ottanut tuulta alleen. Vaikka hyvä motivoiva syykin on.. Saa nähdä mitä ne meille sanoo.. Kesällä tuli kolme kiloa lisää.. :( Minä tarvisin jonkin ryhmän, johon olis joka päivä tiiviisti yhteydessä ja joku vahtisi mua. :)

18. ML81 Vierailija

Heippa! Mä en oo ikinä kuullukkaan mistään paindoindeksirajasta, joten vaikia sanoa...? Mulla eilen 2. inseminaatio ja edellisessä ultrassa oli näkynyt 2 hyvän kokoista munarakkulaa, muut hiukan pienempiä. Joten 2 ainakin olisi valmiina hedelmöittymään :) Nyt taas jännätään pääseekö kaverit tai ainakin yksi kaveri perille, eivät kuitenkaan ole kaikki hirvittävän vilkkaita ja lukumääräkin hiukan heikko. Minun osaltani kaikki tosi hyvässä valmiudessa, kertoi lääkäri. 2 viikkoa pitäisi malttaa odottaa ja sit tarvittaessa testaillaan. Uskon kyllä vahvasti, että ei edes tarvitse testailla. En vain luota, että minulla olisi nytkään hyvä onni. Toivoisin pääseväni koeputkihedelmöityshoitoihin, mutta saattaa olla, että lääkäri haluaa, vielä kerran kokeillaan inssiä... :( Missä vaiheessa te muut olette menossa. Olisi mukava kuulla!

19. Nel. Vierailija

Meillä on nyt aloitettu valmistautuminen ivf-hoitoon. Ei mitään inssejä edes kokeilla. Mua ahdistaa tää kaikki kovin, ja hormonit tekee musta hirviön, johtuen varmaan siitä että mulla on niin negatiivinen asenne ylimääräisiä hormoneja kohtaan. En tule jaksamaan tätä rumbaa moneen kertaan, sen tiedän, mutta kokeillaan nyt ainakin kerran.

20. jassu81 Vierailija

Mäkään en oo kuullut mistään virallisista painorajoista, mut tietysti järkeenkäypää, että ylipaino lisää raskausajan riskejä. Mullakin jonkun verran (10-15 kiloa) ylipainoa ja sen takia Naistenklinikalla halusivat ottaa myös paastoverensokerin, kun pco:n liittyy suurentunut diabetesriski. Aloitin pari kuukautta sitten elämäni ensimmäisen laihiksen ja nyt vähähiilarisella on lähtenyt 4,5 kiloa. Olen lukenut, että vähähiilarinen sopiikin erityisen hyvin pco:sta kärsiville, juuri tuon diabetesriskin takia. Eivät verensokerit heittelehdi koko ajan. Aluksi meinasi usko loppua, kun ei paino alkanutkaan tippua, mut sit kun rupes, niin sain uutta intoa. Suosittelen!

Mä alotan huomenna terot ja sit heti kun menkat alkaa, varaan ajan sinne aukiolotutkimukseen. Aikaa matelee...

On muuten yhtä aikaa sekä surullista että lohdullista huomata, että täällä palstalla tosiaan on samoja nimiä kuin vuosi sitten...Ja ketjun nimestä huolimatta, monelle clomifenit on jo menneen talven lumia ja rankempiin hoitoihin siirrytty tai ollaan siirtymässä. Itsekin silloin kuvitteli ja uskoi, että clomit riittäisi ja muiden inseminaatiot ja pistoshoidot kuulosivat tosi etäisiltä...

Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen ja Nildulle peukut pystyyn, että clomit tepsii!

21. Pco84 Vierailija

Minä sain lähetteen sappikivileikkaukseen kun kiviä löytyi uätutkimuksessa. 4-5 mm oli isoimmat. Yksityistä reittiä meen leikkaukseen, jotta pääsen nopeammin. Kiitos vakuutuksen, tämä on mahdollista. :) Julkisella puolella olis varmaan puoli vuotta joutunut odottamaan, koska mikään paikka ei mulla ole toistaiseksi tulehtunut.. sovittiin ekalla lapsettomuusklinikka käynnillä, että otetaan nyt verikokeita molemmista leikkausta odotellessa ja sovitaan sitten leikkauksen jälkeen sopiva aika. Verikokeissa selvitetään millä tasolla on nyt mun hormonit ja onko mulla sitä insuliiniresistenssiä. Niiden perusteella katsotaan millaisell lääkityksellä lähdetään liikkeelle. Painoindeksirajaksi sanoivat 35. Onpa tässä aikaa muutama viikko leikkausta odotellessa.. Ai niin, ja mulle tehtiin saman tien aukiolotutkimus. Auki oli torvet. :)

22. jassu81 Vierailija

Herätyyys! :)

Tulkaahan kaikki taas päivittelemään tilanteitanne!

Mä kävin siellä aukiolotutkimuksessa ja luojan kiitos oli molemmat röörit auki! Seuraavassa kierrossa aloitetaan pistoshoidot ja tehdään inseminaatio. Olo oli tutkimuksen jälkeen tod.helpottunut ja toisaalta jännittää uudet hoidot. Nyt siis luomukierto menossa ja oon testaillut oviksia ihan huvin vuoksi , että tapahtuuko mitään ilman lääkkeitä. Olin jo kp 21 päättänyt lopettaa testailun kun tulikin tosi voimakkaita ovistuntemuksia ja testinäyttikin yllättäen plussaa!

Tiedättekö mihin perustuu se väite, että aukiolotutkimuksen jälkeen tulisi helpommin raskaaksi? Lääkärikin siitä mainitsi, muttei kertonut tarkempia syitä. Luulisi, ettei se ainakaan omaan hormonitoimintaan voi vaikuttaa? Mietin myös olisiko muutaman kilon painonpudotukseni voinut jeesata, että ovis tuli (ainakin testiin) omin avuin.

Oli miten oli, mutta nyt olen löytänyt itseni taas siitä samasta suosta kuin clomien käytön aikana. Toivo heräsi ja odotukset taas korkealla ja toisaalta aavistus jo siitä, että itkuun ja pettymykseenhän tää taas päättyy...Kesä meni tasaisemmin kun ei ollut mitää hoitoja enkä edes testaillut kun tiputtelut ja kierron sekaisuus pitivät toiveet loitolla.

Miten teillä muilla menee?

23. haicu Vierailija

No hei taas pitkästä aikaa =)

Täälä odotellaan ja odotellaan ens maanantaita jolloin olisi taas aika polille... Saas nähdä mitä tehdään, pidetäänkö suunnitelmasta kiinni ja alotetaan femarit. Noh nyt on menkat päällä, joten maanantaina vasta kp 8, joten tähän kiertoon ei femareita aloteta kuitenkaan et joulukuuta odotellessa :)
    Viime käynnin jälkeen kävin labrassa jossa ottivat perusverikokeet ja sokerirasituksen... saas nähdä narahtaako neiti :( kauhun sekaisin tuntemuksin odottelen tulosta...

Jassu81: onneks olkoon tuon aukiolotutkimuksen johdosta ja OVIKSEN =) Voisiko olla syynä tuohon raskautumismahdollisuuteen et se aukiolotutkimus avaa röörit kunnolla jos vaikka jotain pintä sielä olisi ollut "esteenä"... Tiedä häntä mutta samaa olen minäkin kuullut.
    Niin ja painon pudotus tuskin on pahastakaan edesauttamaan tuota oviksen tulemista ja raskautumista.

Vieläkö olet karpilla? siis vhh:lla? Itsellä kanssa siitä kokemusta, mutta pidemmän päälle tuli hieman yksipuolinen tuo ruokavalio ja sit vaan jäi... Silloin lähti melkein 10 kg pois tolla ja olishan vaan pitänyt itse nähdä vaivaa hieman ja jatkaa vaan... Mut kun siinä melkein joutuu tekemään kaikki ruuat itse ja mä en vaan joka päivä välttämättä jaksa nähdä hirveesti vaivaa ruuan tekemisen eteen... :( (laiska mikä laiska) heh...

Eipä muuta kun laskeskelemaan päiviä :) koskas pääset testailemaan?

Pco84: Onnea leikkaukseen, noi sappikivet tuskin on mitään mukavia :(

Noista painorajoista en mäkään ole täälä julkisella puolella kuullut mitään. Ittellä painoindeksi varmaan reilu 40 =( ja hoidoissa alussa taas kerran... Tosin noita rankempia hoitoja ei taideta alotella, mikäli painoo ei ole saanut laskeen kun ne on niin kalliita ja turhaan niitä ei mielellään tehdä. Miettisin että voisin jopa suoraan kysyä lääkäriltä tuosta painorajasta jos mieltäni vaivaisi. Mutta uskon että huomauttavat asiasta jos jotain sanomista on :) Näin positiivisella mielellä täälä seuraillaan taustalla ;)

Nel. Onnea Ivf-hoitoihin! <3

ML81, huhuu miten on käynyt? Onko plussa pärähtänyt viime viestin jälkeen esiin? =)

Salla? Mites tilanne tällähetkellä?

Vieläkö Nindu täälä pyörii? Mites clomit toimi?

Noh, nyt pojalle syötteleen iltapalaa, jotta äiti pääsee sohvalle juomaan glögiä ja katteleen emmentaalia =) näitä pieniä nautintoja. Miettikää, kohta on Joulu ja laskeskelin että jos kaikki menis ok ja kierto pysyis tasasena niin pääsisin jouluaattona testaileen aikaisintaan miten on femarit toiminut (jos ne aloitetaan ja ym... ) mutta tällaista pientä ajatuksen juoksua täällä...

Heipsan!

24. ML81 Vierailija

Heippa! En ole aikoihin jaksanut kirjoitella tänne, kun masentaa koko hoidot. 2. inseminaatio ei tuottanut taaskaan mitään tulosta. Nyt ollut välikuukausi ja sitten alotetaan 3. inssi. Menkkoja tässä on odoteltu, ei vain kuulu. Nyt jo kp39... Viimeksi kierto tosi lyhyt, vaivaiset 27. En tiedä, pitäisikö aloitella Terot vai malttaa vain odotella...? Jotenkin, minua ei vain kiinnosta inseminaatihoidot ja haluaisin mennä parempii hoitoihin, niihin tosin pitkät jonot. Olisiko ollut jopa 6-9kk :( Tsemppiä teille kaikille muille :)

25. Nel. Vierailija

Kävin siis ensimmäisen ivf-hoidon läpi ja ei tullut tulosta, eikä mitään pakkaseen. Yksi alkio siisi siirrettiin joka oli hitusen yrittänyt kiinnittyä, mutta sitten vuoto alkoi tosi runsaana extra lugeista huolimatta. Nyt pari kuukautta taukoa, ja sit varmaan lähdetään uudelleen yrittää ivf- kautta. Kunhan olo sitten kaikinpuolin tasapainoinen. Olen ollut niin stressaantunut muiden murheiden takia tänä syksynä, että on ollut suorastaan älytöntä pistää rahaa kalliisiin hoitoihin.

IVF:n myötä usein kuitenkin löytyy jokin syy miksi ei tärppiä ole tullut, ja mulla vaikuttais syy olevan munasolujen laadussa, tai siinä miten ne keihittyy, vaikka ovulaatio lähes aina tapahtuukin. Uskon että lääkärillä olisi seuraavaan kierrokseen uudet kujeet, kun nyt tietää miten mun munasolut reagoi.

Olenkin enemmän kirjoitellut tuolla toisaalla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri