Hae Anna.fi-sivustolta

CLOMIFEN "2"

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä haicu, 09.12.2009.

1. vierailija Vierailija

Jassu81: Meillä kävi niin onnellisesti että aukiolotutkimuksen kierrosta tärppäsi!
    Miehellä siittiöistä epämuodostuneita 98%, eikä liikkuvuuskaan parasta mahdollista luokkaa. Itselläni kierto ihan mitä sattuu ja aikaisemmin yritettiin Teroluteilla säännöllistää, ei tuonut tulosta. Nyt oli ekaa kiertoa Clomit ja lääkärinkin suureksi yllätykseksi luomuraskaus alkoi. Meilläkin oli jo inseminaatio suunniteltuna seuraavaan kiertoon. Eli joskus voi tuurikin käydä, vaikka siittiöiden laatu olisikin heikkoa.

Jaksamisia kaikille hoitojen parissa ja toivottavasti monella tärppäisi piakkoin!

2. Haaveilija Vierailija

Heippa kaikille,

aikaa taas mennyt viimeisestä päivityskerrasta...

Meillä tosiaan eka käynti naistenklinikalla oli syyskuun lopulla, nyt tehdään sitten perustutkimuksia ja ens kierrosta sitten aukiolotutkimus jos vaan saadaan aika tutkimukseen eikä satu juuri jouluun...
    Mutta teidän juttuja kun lueskelin niin tuli kumminkin ihan positiivinen olo et hoidot voidaan varmaan jossain vaiheessa oikeesti aloittaa.. välillä kun tuntuu ettei päästä asioissa yhtään eteenpäin...=O(

Mites teillä on ollut tuntemusten kanssa sen aukiolotutkimuksen jälkeen? Jotenkin itselle tuli hassu olo et pitää ottaa särkylääkkeitä ennen tutkimusta mut sitten voi kumminkin mennä töihin ihan normaalisti sen jälkeen.....

Oikein mukavaa joulun odotusta kaikille ja peukkuja jokaisen eri vaiheisiin...

3. pco84 Vierailija

nyt on sappirakko poistettu ja kolme viikkoa sairaslomaa. Viime viikolla tuli lappu klinikalta ja testosteroni oli viitearvojen ylärajalla. Paastoverensokeri oli hyvä mutta pitkäaikaisverensokeri oli koholla ja mukana tuli myös metforminiresepti. Ensin pari viikkoa yks tbl 2 kertaa päivässä ja sen jälkeen 2 tbl 2 kertaa päivässä. Eli kai mulla on sitten sitä insuliiniresistenssiä. Tulevalla viikolla pääsen soittamaan klinikalle että nyt on leikkaus ohi ja päästääm pian tosi toimiin :)

4. ML81 Vierailija

3 inssi takana, joka toteutettiin perjantaina. Usko ei vain riitä, että nytkään tärppäisi. Onneksi lääkäri ehdoitti, että hän laittaa meidät Tampereelle jonoon, koeputkihedelmöitystä varten. 4 innsi toteutetaan, jos itse niin haluan, koska mieheni siittiömäärät olivat lisääntyneet huikeasti :) Nyt sitten odotellaan taas 2 viikkoa ja katsotaan huvittaako inseminaatio enää vai odottelenko Tampereelle pääsyä... Mitenkäs teillä muilla siellä menee?

5. Haaveilija Vierailija

No nyt on tutkimukset sitten suoritettu. Kaikki periaatteessa hyvin, ainoo että rakkuloita on hiukkasen liikaa niin eivät jaksa kasvaa tarpeeksi.. No nyt sitten koitetaan piikityksiä ja inseminaatiota joskona niistä olisi apua...

Kuinkas teillä muilla menee...?

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille...

6. pco84 Vierailija

Hip!

Minä aloitin syömään niitä metformiineja. Onko muilla kokemusta että ne veisivät näläntunnetta? Minusta tuntuu niin kuin niin olisi. No ei se haittaa sinänsä ;) 10. päivä on meillä seuraava käynti. :)

7. pco84 Vierailija

Toinen käynti klinikalla takana ja seuraavaksi päiväksi määrättiin verikokeisiin. Otettiin pitkäaikaissokerit ja keltarauhashormoni kokeet, jotta nähdään metukoiden vaikutukset. Sitten aloitin myös heti tiistaina terot. outoa kyllä eilen alkoi pieni vuoto jo ja nyt tänään on jatkunut vähän runsaampana, lisäksi nyt on ollut menkkakipuja.. Ei tää nyt vielä mistään härän kurkusta tule mutta kuitenkin ihan selkeää vuotoa. Limakalvot oli ultrassa paksut, että ihmekään jos vuotaa. Sitä vain ihmettelen että miten se vuoto alkoi kesken kuurin jo? Ei ole koskaan ennen niin käynyt. Lääkärille soitin eilen heti ja oli sitä mieltä että tämä vuoto kyllä loppuu ja kunnolliset menkat alkaa sitte kuurin jälkeen.. Mut nyt en enää tiedä uskonko.. pitää heti maanantaina soittaa uudestaan. Mun nimittäin pitäs aloittaa Femaria syömään kp 3-7 ja maanantai on se kp 3 jos tää on ensimmäinen, kun tänään sitä vuotoa on ollut enemmän. Eilen se oli tuhruttelua vielä. Seurantaultra on sitten suunnitteilla myös ja se onkin se meidän seuraava käynti. Paitsi nyt oon ihan ulalla että mitä tässä tapahtuu.. On tää naisen kroppa vaan ihmeellinen viritys :D

8. Haaveilija Vierailija

Miten ihmeessä voi olla näin huono tuuri, piikityksillä toivottu vaikutus mutta nyt se tuppas h-hetken sitten viikonloppuun joten inseminaatio jää väliin. Ens kierrostahan ei sitten yritetä mitään hoitoja ja seuraavaan taas ladataan jännitys saadaanko aikoja tarkistuksiin. On tämä elämä sitten hauskaa ei voi muuta sanoa. Kuinkas teillä muilla menee...?

9. Eoa Vierailija

Hei!

Olen lueskellut tämän ja edellisen ketjun ja odotan jatkopäivityksiänne!

Itse aloitan ekan Clomifen-kuurin seuraavassa kierrossa. Ollaan yritetty reilu vuosi, kaikki tutkimukset on tehty, ovulaatio tulee joka kerta täsmällisesti, sperma kunnossa... Oikeastaan ainoa, mitä ei ole testattu, on tuo röörien aukiolo. Lääkärillä ei viimeksi ollut välineitä, mutta täytyy pyytää ensi kerralla.

Jännittää hurjasti, mitä tapahtuu. Luinkin jo, että muilla tässä tilanteessa olevilla on tuo Clomifen auttanut. En kyllä yhtään ymmärrä miksi, mutta ei kai se olekaan tärkeää...

Terveiset greippimehulasin äärestä kaikille!

10. meppu Vierailija

Hei!

Täällä yks liittyy tähän ketjuun mukaan, on sen verran mielenkiintoinen ketju ja oon lukenut tän ketjun alusta loppuun eli tiedän kyl suunnilleen kelle on mitäkin tapahtunut. Nyt siis musta tietoa:

Olen 30 vuotias naisen alku ja ollaan miehen kans yritetty lasta vuos ja 1 kk ilman tulosta. Mies 29 v. No, aikamme tossa viime vuoden lopulla pohdittiin et mitä tehdään ku ei tärppiä vaan näy ei kuulu ja aikaa kuitenkin oli siinä vaiheessa menny jo sellaset 10 kk ja mulla kierrot ihan sekaisin ym ym..no, mä sitte ehdotin et jos hakeuduttais tuutkimuksiin ja mies oli samalla kannalla ja meille luonnollisin vaihtoehto oli sit tuo väestöliitto ku julkiselle en halua mennä siellä ku kaikki tuntuu olevan et mitään varmuutta ei oo et saadaanko just niille tietyille päiville aikoja ym ym..ni tuol väestöliitos ei oo kertaakaan tullu eteen et ei sais aikoja just sille päivälle mille tarvittais. No, lokakuus meil oli ensikäynti siel väestöliitos ja lääkäri totes heti ku teki ultran et mul on vasemmassa munasarjassa pco ja kohdun limakalvo ihan liian ohut, oli vaan jotain 3 mm vaikka oli jo loppukierto menossa. Ja oikeassakin munasarjassa tosi paljon rakkuloita, mut siinä ei nyt kuitenkaan ollu varsinaista pco:ta. Seuraavassa kierrossa tehtiin sit kuukautiskierto kartoitus, tosin menkat jouduttiin hormoneilla käynnistää ku ei enää alkanut itelleen ollenkaan joten söin sit 10 päivän tero kuurin ja sillähän ne sit kyllä nätisti alko. No, sieltä tuli vastaukseks et mul ei oo keltarauhashormonin eritystä elimistössä juuri ollenkaan, prolaktiinitkin oli liian matalat..no, se on kyllä ihan hyvä niinku lääkäri sano. Et pahempi olis ollu jos olis ollu korkeet. Mies tutkittiin kans samantien ja sil muuten kaikki ok mut yhtä ainutta normaalimuotoista siittiötä ei ollu eli kaikki ns. "viallisia". Ja nyt ku tutukimuset saatiin päätökseen ni oli sit just tos tammikuun alussa yheinen aika missä käytiin tutkimus tulokset yhdessä läpi ja keskusteltiin hoitovaihtoehdoista.

Meillä siis lähdetään nyt heti inseminaatio hoitoon ku tuon miehenkin siittiöissä häikkää. Eli lääkäri määräs mulle terot millä sainkin taas menkat tulemaan(luonnollisesti ei tuu enää ollenkaan) ja nyt sit tänään aloitin elämäni ensimmäisen clomifen kuurin annoksella 1 tbl/pv. Ja soitin jo tonne väestöliittoon ja 21.päivä tätä kuuta on sit ultra et katotaan onko clomit tehonnut. Jos ei ole ni uus kierto ja nostetaan annos 2:n tbl:n/pv mut jos on ja siel on munarakkula kasvamassa ni sit vaan samasta kierrosta heti eka inssi. Miestä ei sinällään hoideta millään tavalla.

Eli tänään otin ensimmäisen clomifenin ja nyt sit jään jännityksellä odottaa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ja samalla aloitin painonpudotuksen, se oli ehdoton edellytys hoitojen aloittamiselle et paino on saatava tippuu. Ja nyt onkin vähähiilarislla ruokavaliolla pudonnut 6:ssa viikossa 8 kiloo painoo, jes! :) vielä 10 kiloo reilut olis tiputettavana, sit oltais oikeissa lukemissa. Vaikka lääkäri mulle sanokin et ei pelkkä laihdutus varmaankaan tuu riittää ku noi hormoniarvot on melkein nollassa ni sen takia lähdettiin heti kunnon iskuun eikä lähdetty liikkeelle niin et ensin laihduta ja katotaan sitte jos mitään ei tapahdu. Eli reilua ylipainoa mulla kyl on..tai ei toivottavasti enää kauaa. :)

Ja ku kaikki puhuu tääl et on hirveen kallista ni ei mun mielestä, no, tutkimukset makso jotain 400 euroo ja nyt sit toi inssi maksaa kans jotain 400 euroo mut sit toki jos joudutaan koeputkihedelmöitykseen ni se on sit vast se mikä tosiaan maksaa, siis sillä hintaa onkin sitte jo n.1500 euroo. :( mut toisaalta se me ollaan valmiita kyl maksamaan, on tää sen arvoista. :) aukiolotutkimustahan mulle ei nyt vielä tehty ku se pitäis tehä luomukierrosta ja ku kuitenkin nyt syy näytti löytyvän ihan muualta..ni lääkäri sano et hän ei nää sitä nyt tässä tilanteessa tarpeelliseks.

Ja siis mä en oo koskaan vielä ollu noin pätevän lääkrin käsissä hoidossa. Se on niin sympaattinen ja ammattitaitoinen, osaa vastata kaikkiin kysymyksiin, ei liioittele mut ei kyl vähättelekään ja puhuu kyl asiat sitte ihan suoraan. Onneks saatiin noin hyvä lääkäri, tietää ainakin et ollaan todella hyvissä käsissä ku se meitä hoitaa. :)

Ja mitä tulee tuohon et joillekin on tääl vaan annettu clomiresespti käteen eikä mitään seurantoja ni ihmettelen suuresti! Tää lääkäri nimenomaan sano et hän ei anna kenellekään clomeja käyttöön ilman tarkkoja seuranta ultria jo senkin takia, et monisikiö raskaus on todella suuri ongelma tän lääkkeen käyttäjillä ja toiseks eihän kukaan voi tietää toimiiko koko lääke ollenkaan jos mitään ultria ei tehdä. Mä en siis edes suostuis tuohon et ei tehtäis mitään seurantaa..aika vaaralliselta kuulostaa. :(

Nyt sit tosiaan jännäillään täs 1,5 viikkoo ja sit päästään taas asioissa eteenpäin(toivottavasti) ku on se ultra-aika. :) vielä ei clomeista oo mulle tullu mitään haittavaikutuksia, mut tosin vasta ekan tabletin oon niitä nyt syönyt joten odotellaan.

11. pco84 Vierailija

hipsis uusille :)

mulla meni viime kierto penkin alle kun se alkoi niin omituisesti kesken terojen.. Aloitin sit omatoimisesti uuden terokuurin ja nyt on kp 3. Tänään pitäis aloittaa sit se femar vihdoin :) eilen jo varasin ajan seurantaultraan ja se on sitten kp 11 eli ens viikon ke. Katsotaan ekaa kertaa miltä siellä silloin näyttää. Minähän en saanut clomifenin kanssa ultria kun yksityisellä gynellä kävin. Tiedä sitten tehosivatko ollenkaan. Mielenkiinnolla odotan mitä ens viikolla sanotaan... :)

12. No jaa.. Vierailija

Meppu eipä se sunkaan lääkäri nyt ihan pro:lta vaikuta, jos ei pidä aukiolotutkimusta tärkeänä. Vaikka vikaa olisikin muualla(kin) ja jos se saadaan hoidettua niin clomit ja/tai inssi ovat täysin turhia jos tuubat eivät ole auki. Silloin ainoa mahdollisuus on ivf/icsi. Saatat siis tietämättäsi käydä turhia hoitoja sinäkin. Aukiolotutkimus on yksi perustutkimuksista.

Oliko puhetta metuista laihduttamisen helpottamiseksi ja pco:n hoitamiseksi?

13. Pco84 Vierailija

ke oli kp 11 ja oli yks johtofolli 20 mm saatiin irroituspiikki resepti ja heti samana päivänä pistin. Nyt on sit peittoja heiluteltu ja 2 viikon päästä on Jännää..

14. pco84 Vierailija

voiko olla mahdollista, kun nyt tuli keskiviikkona 2 viikkoa pregnylin pistämisestä ja eilen oli testi negatiivinen. Silti ei täti ole vielä tullut kylään..

15. Haaveilija Vierailija

Huomenna taas jännätään saadaanko aikaa naistenklinikalle. Pitäis päästä aloittelemaan toista inssi kiertoa...

16. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinhän siinä sitte kävi, et viime kierto meni totaalisesti harakoille ku ei saatu edes ovulaatiota aikaan tolla clomilla. Nyt sit alotettiin uus kierto eli jouduin taas aloittaa terolutit et saatiin menkat käyntiin ja nyt tänään aloitin sitte taas clomit mut nyt vaan 2 tbl/pv. Ja kyl toi lääkäri jo viimeks puhu et jos nyt tässäkään kierrossa ei saada mitään tuloksia aikaan ni sit lisättäis metformiinit lisäks et niil kuulema on ollu hyvinkin positiivisia vaikutuksia pco:ta hoidettaessa. Seuraava ultra-aika onkin sitte ens perjantaina et sit sitä näkee onko mitään tapahtunut edelleenkään vai meneekö tääkin kierto harakoille. Mut se täytyy sanoo et nyt ku oon tänään ottanut 2 tbl noita clomeja ni uus sivuoire mikä on nyt tullu on ollu tuo pahoinvoiva olo. :( jotenkin koko illan ollu ihan yökkö olo, ei tätä kyl viime kierrossa ollu mut sillo tosin clomejakaan en ottanut ku sen 1 tbl/pv ja lääkäri kyl varoitti tuosta pahoinvoinnista, sano et monille clomit tekee isommalla annoksella just tuota pahoinvoivaa oloa. :(

Et nyt ollaan taas odottelulinjalla ja katotaan sit ens perjantaina mikä on sitte tilanne..mä niin toivon et nyt jo onnistuttais ja päästäis nyt sit se inssikin jo tekemään. :)

Ja laihtuminenkin on jo hyvin päässyt alkuun, nyt on kaikkiaan 13 kiloo tippunut paino et pitäis kai senkin jo ruveta edes vähän auttaa tilannetta eteenpäin? :)

Onko kellään kokemusta siitä, et onko laihduttaminen ollut kuinka tehokas apu tuohon pco:hon? Eli onko kukaan raskautunut täällä pelkästään laihduttamalla?

17. pco84 Vierailija

minä en tiedä kun en itsestä ole saanut niin paljon irti että olisin laihtunut.. Kyllähän se auttaisi varmasti. toisaalta on niitä normaalipainoisiakin pcosta kärsiviä. Meillä ei viime kierto onnistanut. Nyt kp 15. Söin taas 3-7 femaria ja kp 10 ultrassa näkyi oikealla 12,5 mm folli. Kp 10-13 pistin puregonia ja kp 14 pregnylin. Eli saa taas jännittää parin viikon päästä.. Nyt on kyllä niin epäuskoinen tunne että tuskin tämä onnistuu.. :( seuraavaan kiertoon lääkäri ehdottaisi jo inssiä. Katsotaan.. Koko maailma tuntuu olevan raskaana mun ympärillä..

18. Epätoivoinen88 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terve vaan kaikille itselläni n 2-3 vuoden lapsettomuushoito kierto loppua kohden elikkäs olen ollut clomifen kuurilla 2 kertaa, tuloksetta sen jälkeen minulle kokeiltii puregon kuuria 2 kertaa ja taas jälleen kerran tuloksetta, tosin viimeisimmässä hoidossa minulla oli kaksi folikkelia jotka olivat 15mm ja 18mm. Elikkä olen ollut insemanaatio hoidoissa 4 kertaa!Mitään vikaa miehestäni ja minusta ei ole löytynyt eikä ainuttakaan raskautta minulla ole ollut. Olen vaan miettinyt että mistä tämä kaikki johtuu ja keinot alkaa olla lopussa tosin viimeisellä lääkärikäynnillä puhuttiin koeputkihoidosta.
    oloni tällä hetkellä on epätodellinen.Luin äskön keskusteluita ja huomasin sielä puhuvan energia hoidoista itselläni ei ole mitään tietoa tästä mitää. Tietääkö joku siis mistä on kysymys?

19. Dahlia- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa! Täälläkin yksi clomilainen, neljäs kp 2-6 kuuri clomeja lähtee huomenna. Ollaan kohta puolitoista vuotta yritetty lasta, ja seuraavaksi mies joutuu simppatesteihin. Eniten epäillään endoa mutta mitään muuta syytä ei ole tullut vastaan miksi ei ole onnistunut. Endometrioosi tutkitaan sitten simppojen jälkeen jos on tarvis. Eli epätoivoisia täälläkin :)

20. Pco84 Vierailija

plussa! :) pakko uskoa, kun su ja ti haamut muuttui kunnon vahvaksi viivaksi eilen :) varhaisultraan päästään lapsettomuusklinikan kautta parin viikon päästä ja neuvola ja lääkärineuvola on myös jo varattuna. :) jännää! Tsemppiä kaikille yritykseen!

21. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli täällä nyt 2 kertaa tehty inseminaatio hoito ja tosiaan koko ajan syön myös noita clomikuureja rinnalla 2 tbl/pv kp 3-7 ja niinhän siinä kävi ettei tälläkään kertaa tärpännyt vaan menkathan ne sieltä eilen alkoi. :( no, soitin eilen sitte tonne klinikalle ja varasin nyt sit sen ajan siihen munatorvien aukiolotutkimukseen ku sitähän mulle ei ole vielä tehty ja se nyt olis kuitenkin hyvä tehdä. Vaikka lääkärit onkin nyt kaikki 3 jotka meitä hoitanut olleet sitä mieltä et ei syy ole munatorvissa mut ku en vaan ite voi siihen luottaa ennneku siitä on tosiaan varmuus ni nyt sit lääkäri sano et jos vaivaa ja sen nyt haluat ni tehdään. :) että sillähän se sitte selviää. :) tosin oli puhe et oltais yritetty viel 1 kerta inseminaatiota ja jos silläkään ei olis vielä tullu plussaa oltais vasta sitte tehty se tutkimus mut ku mä oon niin hätänen ja ku ei tosiaan nyt tiedä ni halusin sen tähän kiertoon ettei sit turhaan makseta insseistä jos niillä ei vois edes vaikka tärpätä.

No, nyt on sit aika ens tiistaille ja sit toi edellinen lääkäri kans jo puhu hormonipistos hoitoon siirtymisen mahdollisuudesta jos nyt torvet on auki. Mut en tiedä sit et siirrytäänkö siihen heti vai kokeillaanko vielä 1 tai 2 kertaa clomeilla mut kuulema jos ei tärppiä ala tulemaan ni se olis sitte seuraava askel. toisaalta jännittää nyt tosi paljon tuo aukiolotutkimus, mä siis todella toivon et siel olis munatorvet auki sillä noi ivf hoidot maksaa yksityisellä niin paljon et sitä en haluais ja julkisellekaan en suostu siirtymään. No, eihän se auta sit ku vaan maksaa jos niin käy et joudutaan siihen ivf:n. :(

Mut tosiaan tiistaina tiedän sitte jo taas enemmän jatkoista. :)

22. silverfish Vierailija

Hei vain!

Lueskelin ketjunne lävitse ja ajattelin osallistua myös keskusteluun, koska vertaistuki ei ole ikinä pahitteeksi. :)

Nyt 2,5v yritystä, 10/10 yksityiselle gynekologille. Totesi PCO-tyyppiset munasarjat, huono limakalvo (kp 25 3,8mm), miehen sperma-analyysi muuten ok, mutta epämuodostuneita 99%. Teki lähetteen julkiselle ja sanoi, että suoraan ICSI, miedommat hoidon ajanhaaskausta.

Julkisella lääkäri ultras, ei hänen mukaan PCO-löydöksiä ja sanoi miehen siittiöiden olevan hyvät. Olisi kuulemma huolissaan jos tulos olis toistuvasti 0%. Antoi clomifen-reseptin käteen (Terolut ennestään) ja toivoi, että ehtisimme ultraan vielä ennen polin kesäsulkua. Kävin eilen kp 14 uä, jossa hyvä follikkeli (en muista kokoa) ja limis 9mm. Näillä jatketaan kesän ylitse ja kun poli aukeaa elokuussa, niin ruvetaan kartoittamaan jatkohoitoja.

Olo on vain niin epäilevä! Miten kaksi lääkäriä voi olla niin eri mieltä asioista? Onko teillä ollut vastaavia kokemuksia? Tuntuu turhauttavalta, kun yksityinen nimenomaan painotti että clomifen olisi ajanhaaskausta noilla siittiöillä (ehdimme jo kuitenkin asennoitua siihen mikroinjektioon).

23. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin siis meillähän on sama tilanne et miehellä siittiöt epämuodostuneita (en nyt muista montako prosenttia) mut lääkäri sano et sillä muodolla ei oo väliä ku vaan niitä siittiöitä on riittävä määrä ja et ne liikkuu normaalisti. Ja tuo on kuulema hyvin yleinen ongelma miehillä tuo epämuodostuneet siittiöt. Eli en olis sinuna huolissas, jos vaan niit on niit siittiöitä ja ne liikkuu normaalisti ni sillo kyl varmaan teilläkin hyvät mahkut päästä eteenpäin ihan tolla clomifen hoidolla. Että kyllä nyt kannattaa vaan kuunnella sitä lääkäriä ja toimia hänen ohjeiden mukaan! :)

Meillä nyt tilanne se et aukiolotutkimus tehty ja kaikki sillä puolella kunnossa. Ja sit lääkäri määräs alottamaan terolutit ja sen kuurin oon jo syöny mut nyt ekaa kertaa tuli tilanne eteen et silti menkat ei vaan ala. :( siis mul on nyt ollu vaan tuhruvuotoa koko ajan eikä tuu ees pikkuhousunsuojaan, tuota tuhrua tulee vaan vessassa käydessä muuten ei mitään. :( en tosiaan ymmärrä mistä tää johtuu, lääkäri epäili jo raskautta mut ku testit näyttää koko ajan negaa ni ei se kyl siitäkään voi sit johtuu. No, pitää varata ens viikolle aika lekurille jos nuo kunnon vuodot ei siihen mennessä ala ni kattoo sit kuulema viel ultralla et löytyykö syytä tuohon et miks vuodot ei ala. Siis ei mul koskaan oo kyl näin käynyt! :-O toisaalta tää on tosi turhauttavaa ku toivois vaan et ne menkat alkais ja päästäis sit taas kunnolla yrittää ku nyt ei pysty tekee mitään ku ei oo menkkoja. :(

plääh..no, jospa ne sieltä vielä sit viiveen kanssa alkais. :)

Eli meillä siis pysytään viel täs clomifen+inssi hoitolinjauksessa ainakin ihan jonkin aikaa. :) ja jos nyt se ei ala tuottaa tulosta ni sitte siirrytään jossain vaihees pistoshormoni+inssi hoitoihin..sitä plussaa edelleen vaan odotellen. :)

24. Muodollakin väliä Vierailija

Naiset kyllä sillä muodollakin on väliä. Epämuodostuneet eivät pääse munasolun sisään. Toki epämuodostuneillakin on mahdollisuus onnistua, jos niitä on paljon ja liikkuvat hyvin, usein vaan kestää kauemmin.
    Hgin NKL ei lähde tekemään edes inssejä, jos normaalinmuotoisia ei ole vähintään 4%.

25. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli nyt ollaan täällä siinä tilanteessa että edellinen clomikierto meni harakoille. :( siis sain plussan ovistestiin mut arvatenkin olin sinä viik.loppuna reissussa ja sen plussan ku sain lauantaina ni sit maanantaina inseminaation tekeminen oli tietty myöhäistä. :( eli sitä ei sit tehty eikä kyllä tällä hetkellä siitäkään oo varmuutta et irtosko se munarakkula sieltä edes sillä yleensä mulla tulee ovulaation jälkeen rinnat kipeiks ni nyt ei oo minkäänlaisia tuntemuksia siihen suuntaankaan. No, tän viikon lauantaina tuo selviää ku sillo tulee 2 viikkoo siitä testiplussasta jotenka sit pitäis alkaa menkat jos on irronnu normaalisti.

Kyllä se vaan tää odottavan aika on tosiaan pitkä, huoh. :( niin pitkään jo lasta toivonu ja joka kierto saa pettyy uudelleen. :( mut meillä ei ainakaan vuoteen lähdetä rankempiin hoitoihin, näin sano lääkäri. Eli inseminaatio linjalla jatketaan, lääkityksiä vaan sitte vaihdellaan tilanteen mukaan..

Tsemppii kaikille! :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari