Hae Anna.fi-sivustolta

CLOMIFEN "2"

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä haicu, 09.12.2009.

1. Haaveilija Vierailija

Pco84 kovin kuulostaa tutulta, mulla on nyt jo meneillään viimeinen clomikuurin syönti. Hiukan tuntuu kyllä turhalle, kun se limakalvo oli viime kierrossakin niin ohut et kerkeekö se nyt yhtään paranemaan tähän kiertoon. Viikolla myös vietiin miehen tuotokset tutkittavaksi, pari viikkoo ja sitten tiedetään missä hänen kohdallaan mennään. Mulle lääkäri jo sanoi et nyt saatte päättää jatkatteko yksityisellä hoitoja vai menettekö julkiselle. Taitaa se julkiselle mennä vaikka sinne joutuu hiukan odottamaan, mut on ne maksut aika hulppeita tuolla yksityisellä puolella.... Kertokaapa kummankin puolen plussat ja miinukset...?

2. Pco84 Vierailija

Julkiselle mekin kai mennään.. Nyt oon käyny gynellä yksityisellä tähän asti. Ja nyt odottelen jännityksellä päätöstä vakuutusyhtiöltä. Ne on tähän asti korvannu e-pillerit tän hormonisysteemin vuoksi. Saa nähdä miten on clomien kanssa.. Ja sit todennäköisten jatkohoitojen kanssa. Gynen mukaan lapsettomuus on sairaudeksi laskettavissa ja sen mukaan pitäs korvata kaikki.

3. Haaveilija Vierailija

Mä just kävin viikolla kyselemässä omasta vakuutuksesta et korvaako niin ei missään tapauksessa tule korvaamaan mitään kuluja. Pitäisi kuulemma ensin sattua ennenkuin voivat korvata mitään. Mut olet onnellinen jos sulla vakuutus korvaa kaiken =O)

4. Pirita Vierailija

Sairaskuluvakuutukset eivät korvaa lapsettomuuden hoitoon liittyviä tutkimuksia, hoitoja tai lääkkeitä, kuten eivät korvaa myöskään raskauden hoitoon liittyviä kuluja. Nämä suljettu pois korvaavuuden piiristä, yleensä lukevat yleisissä vakuutusehdoissa. Sen sijaan e-pillerit yleensä korvataan kun diagnoosina esim. epäsäännöllinen kierto, näin ainakin itsellä on ollut.

Ja tämä siis faktapohjaista tietoa, olen itse vakuutusyhtiössä korvauskäsittelijänä.

5. Pco84 Vierailija

No, sen näkee sitten. Pyysivät multa lisäselvitystä ja lähetin lääkärin kirjoittamat "sairaskertomukset" käynnistä. Katsoo mitä sieltä tulee. :)

6. Suzy Vierailija

Tervehdys kaikille :)

Mitenkäs kevät on lähtenyt käyntiin? Onko joku yrittäjistä onnistunut? Onnistumistarinoita olis vaihteeks kiva kuulla. Itsellä kolmas tulokseton clomikierto takana. Toisesta kierrosta alkaen olen tikuttanut ovista siten että mielestäni toisessa kierrossa tuli suht selkeä plussa mutta tässä kierrossa vain haalea viiva. Soitin sitten gynen poliklinikalle jossa kertoivat että he tulkitsevat ovistestin positiiviseksi kun tikkuun edes jotain tulee, sillä muutoin tikku ei reagoisi ellei siellä jotain tapahtuisi. Mitä ootte tämmöisetä mieltä? Ovistestin ohjeissa lukee että testiviivan tulee olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan jotta se katsotaan positiiviseksi. Eivät siis tämän perusteella vielä antaneet irroituspiikkiä. Pitää vain jatkaa clomeilla entiseen malliin vielä 3 kk. Vähän masentavaahan nämä kuukausittaiset pettymykset on, olleet jo yli kahden vuoden ajan... :(

7. Ihme ohje.. Vierailija

Eihän se ovisplussa ole, jos testiviiva ei ole vähintään kontrolliviivan vahvuinen. Jokaisella on lh-hormonia jonkin verran elimistössä, joten haaleita viivoja voi saada testeihin lähes mihin kierron ajankohtaan tahansa. Erikoisia ohjeita klinikalta..

8. Suzy Vierailija

Tähän pitää nyt heti kertoa tarinaa lisää... Lääkäri soitti eilen hlökohtaisesti ja kertoi että haalea viiva ei merkitse positiivista testitulosta. Sovittiin ultraan aika jonka jälkeen antaa minulle sen irrotuspiikin tai reseptin siihen (kun en tiedä käytäntöä?). Ihmettelin hänelle että miksi sitten hoitaja puhelimessa kertoi muuta niin ei hän siihen osannut kommentoida, toi ilmi vaan oman kantansa. Hyvä näin että soitti ja korjasi asian. Nyt olen tosi innoissani tästä kierrosta, sitähän ei tiedä vaikka lykästäisi kun kaikki mahdolliset lääkkeet/hoidot on apuna :)

9. Ihme ohje.. Vierailija

Tuo että lääkäri soitti perään ja korjasi väärät tiedot, oli hyvää toimintaa klinikalta. Tosin miksi ihmeessä siellä on duunissa hoitajia, jotka eivät tiedä edes perusasioita ja sitten kuitenkin ovat neuvomassa luurissa asiakkaita. No, toivottavasti hoitsu on saanut palautetta asiasta ja hoito tuottaa tulosta.

10. Hemuli Vierailija

Eli onko teillä clomit aiheuttanut todella kipeitä menkka kipuja? Meillä ensimmäinen kierto clomien kanssa päättyi eilen. Nyyh. Vaikka olin niin toiveissa ettei niin olisi käynyt. Mutta kivut varsinkin vasemmalla puolella (siellä oli johto folli) niin kivut aikasita kovat.
    Onko teillä muilla kokemuksia?

Onnea vielä loppukuuksi kaikille jännääjille itse siirryn laskemaan taas päiviä ja odottelemaan ultraa.

-Hemuli-

11. ML81 Vierailija

Heippa pitkästä aikaa! Hemuli...Kyllä mulla ainakin on aina Comien syönnin aikana ja jälkeen tosi paljon enemmän alavatsa kipuja. Varsinkin Clomien syönnin jälkeen, jos sinne on kehittynyt sillä kierrolla jotain, niin mä tunnistan sen ainakin kivuista. Viimekierrollahan ei ollu apua ollenkaan, eli mitään ei kehittynyt, niin eipä ollu paljon kipujakaan. Tällä hetkellä mulla on outotilanne. Helmi-maaliskuun vaihteessa piti alkaa menkat, mut ei ole vieläkään alkanut. Viimeviikon maanantaina alotin Terot ja eilen lopetin. Nyt täs odottelen koska menkat alkaa, et vois jatkaa taas Clomeja. Raskaanahan en ole, koska viime ultrassa lääkäri katsoi, että ei ollut mitään kehittynyt :( Nyt odotellaan ja otan 3tabl/pv ja jos nyt ei ole apua, niin siirrytään piikityshoitoihin...

12. Toivoton-82 Vierailija

Kuulumisia täältäkin.
    Eli puregonia pistelin 11 päivää ja kolme kertaa kävin ultrassa.Eka kerta oli vähän aikaisessa ja paljon pieniä munasoluja oli sillon tulossa joten heti ajattelin että pieleen menee.Kuitenkaan sieltä ei sitten lähtenyt kasvamaan kuin yksi jota sitten kävin tarkastuttamassa.Tosi hitaasti kasvoi kyllä,kp 13 oli 15mm.Kohdunlima kalvo oli nyt hyvä,8mm.Perjantaina pistin irrotuspiikin ja nyt kauhun sekaisin tuntein odotellaan tuliko tärppi!
    Mitään tuntoja ei ole kyllä ollut.
    Tämä onkin nyt sit viimeinen yritys että tosiaan pidetään peukkuja nyt!

13. Nici Vierailija

Heips kaikille!
    Nyt on kyllä ihan pakko kirjoittaa tänne kun alkaa olla jo niin epätoivoinen olo. Eli kirjoittelinkin joskus tuossa pari kuukautta sitten omasta tilanteesta (silloin tais olla eka clomikierto ja tikuttelin ovista, jota vissiin ei sit ikinä tullut -> kierron pituudeksi tuli tuollon 46 pvää, ja menkat käynnistettiin primolutilla.)
    Sain gyneltä lähetteet seuraavan kierron verikokeisiin (3Xkierron aikana), ja ohjeeksi napsia clomeja 3 tablettia päivässä KP5-9. Sanoi, että jos mitään ei tapahdu siirrytään rankempiin hoitoihin. Lisäksi nämä "rankemmat hoidot" tehtäisiin 100 km:n päässä täältä meiltä, kun tuo sairaala missä käyn ei tee niitä.
    No, nyt on meneillään jo KP37, tänään tein raskaustestin, joka näytti negaa. Ovista en tikutellut tässä kierrossa koska sen näkee (oliko sitä) verikoetuloksista. Ja siis tän gynen mielestä ei ollut tarpeen ultrata (en todellakaan kyllä tiedä miksi) kierron aikana.

Maanantaina soitan sit gynelle ja kysyn ne tulokset, mutta tuskin olen ovuloinut koska en ole raskaanakaan. Clomeista tuli aivan älyttömät hikikohtaukset ja valkovuotoakin on melko runsaasti tullut. Tällä viikolla vihleksinyt myös tuonne mahaan ja olin aivan varma että vihdoin ja viimein saisin elämäni ensimmäisen plussan, ja tämä 9 kuukauden mittainen "tuska" olisi takanapäin. Mutta ei.

Osaako teistä kukaan sanoa mitä nämä rankemmat hoidot on? Siis vissiinkin piikityksiä, mut mitä ne elimistölle tekee? Jos clomit ei tuo mulle ovulaatiota niin mikä sen sit tuo? Jotenkin tuntuu niin epätoivoiselle kun olin niiiiin varma että nuo clomit tepsii ja luotin siihen että kaikki sujuu.

Onko kukaan ollu vastaavassa tilanteessa ja tullut sitten raskaaksi kuitenkin, ja miten? Nyt tarviin tsemppausta että jaksaisin uskoa siihen että meillekin voisi joskus tulla oma pikku käärö <3

14. Hemuli Vierailija

Kiitos ML81 , Minulla alkaa helpottamaan olotila, onneksi.

Minulla oli kaksi oikein hyvää follia ja sain vielä irroituspiikin, mutta ei. Ei sitten kumminkaan tärpännyt. Tämä kierto (nyt kp2/28) tehdään samallailla, mutta clomeja 2 / pv. Toivottavasti eivät tuo lisää tuskaa.

Jos sittenkään mitään ei tapahdu. Pidämme clomeista kuukauden tauon ja yritämme sitten uudelleen.

Esikoinen ilmoitti itsestään toisesta kierrosta silloin -07. Toivotaan nyt että tämä pieni apu auttaa kun mitään syytä ei ole löytynyt meistä.

-Hemuli-

15. Pco84 Vierailija

Juu.. Alkoi menkat eilen. Melkoisella säryllä alkoikin, jouduin ihan buranan ottamaan. Varmaan toinen kerta ikinä kun särkylääkkeen jouduin menkkojen vuoks ottamaan. No, viimeinen clomikierto siis edessä.. :/

16. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moro moro arvon ladyt,

Palaan raportoimaan edelliselle viestilleni jatkoa.

Jännät päivät edessä, kun ensi viikolla menen julkisten puolen kustantamaan ultraan, oletetun raskausviikon 8 ultraa. Sekundäärisen lapsettomuuden asiakkaana naisklinikka tarjoaa ultran, ihan hyvä, en kyllä malttaisi odottaa viikolle 12. että varmasti menisi sitten työpaikan lääkärille jollei naistenklinikka haluaisi itse ultrata, kun kerran heidän potilaansa olen.

Raskausoireet ovat olleet kovin lieviä, mutta niin oli esikoisenkin kanssa, tosin nyt vielä lievempiä, että tiedä sitten mikä on tilanne. Jään jännityksellä odottamaan ensi tiistain ultraa, ja palaan sitten tänne raportoimaan. Oma diagnoosini sekundääriseen lapsettomuuteen on kilpirauhasen vajaatoiminta, todettiin oirettomana viime syksynä, ja nyt yli puolen vuoden lääkityksen jälkeen kun arvot viimein kunnossa, niin tärppäsi. Oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa keskenmenoja, vaikeuttaa raskautumista, ja hoitamattomana vaikuttaa sikiönkehityksekseen raskauden aikana. Yhteiskunta ei tutki yhdeltäkään keskenmenon kokeneelta kilpirauhasarvoja muuten, joten jos tiedätte jonkin km:n kokeneen, niin voitte vihjaista että kandee mennä verikokeeseen, ja itse lääkitys on suht helppoa ja ainakin halpaa:) Mutta tauti sinänsä on pirun vaikea saada kiinni, varsinkin kun itelläni se oli täysin oireettomana. ONkohan se aiheuttanut ne kaksi aiempaakin keskenmenoa? Tästä kandee pitää sen takia ääntä, ettei joku muukin joudu miettimään turhaan tämmösiä asioita. En taju miks yhteiskunta ei voi määrätä kilpirauhastestiä pakolliseksi jokaielle km:n kokeneelle, edes itsekustanteisena, jos kerran KM-t ovat niin yleisiä, että siitä tulisi yhteiskunnalle liian suuri menoerä. Meinaan henkilökohtainen tragedia on aika suuri, jos paljastuu että on sairastanut tietämättää kaksi vuotta kilpirauhasen vajaatoimintaa:) HEh heh. No nyt ehkä on tärpännyt, saa nähä.

Tsempiä!
    t Boogie

17. Pco84 Vierailija

Ei korvaa vakuutus juu. Ekan gynekäynnin hinnan sain takaisin hirsutismin piikkiin, kuten oon e-pilleritkin saanut, jolloin kävin hakemassa ekan clomireseptin. Sit lääkkeet ja se toinen käynti jolloin entrattiin lääkitystä, meni omasta pussista. Nyt on kp 5 ja ei oikeastaan odotuksia tästä kierrosta kun ei tunnu tehoavan.. Mieli on jo kääntyny lähetteen odottamiseen.. Vaikka kai sitä sit loppukierrosta kuitenkin odottaa jotain.. :)
    ihanaa boogie! Onnea ultraan :) toivottavasti siellä köllöttää oikein ihana pikkusisko tai -veli.. :)

18. Hemuli Vierailija

Onkos kellään mitään iloisia uutisia? Tai mitä muuten kuuluu?

Täällä mennään kp11/28 joten jännät päivät oviksen kanssa.

19. Toivoton-82 Vierailija

Täällä on menossa kp32.Kierrot on nyt clomien aikana olleet sen 28,mut nyt oli sitä puregonia et oon ajatellu et se sillä heittää..Ennen hoitoja kun kierto saattoi olla pisimmillään 36.Että vieläkään ei uskalla elätellä yhtään toiveita. :)
    Päivä kerrallaan peläten pahinta

20. Suzy Vierailija

Neljäs clomikierto meni harakoille, ehkä mennyt kolmaskin (ei tietoa kun ei ultrattu), mutta mitään ei ollut siis tapahtunut, ei isoa johtofollikkelia eikä muutakaan mainitsemisen arvoista. Ja tähän kiertoon kun piti saada se irroituspiikkikin :( Enää yksi kierto clomeilla tupla-annostuksella ja sen jälkeen kuulemma lähete eteenpäin keinohedelmöitykseen, ellei siinä tärppää. Eli vähissä on mahikset. Syynä kaikkeen todennäköisesti endometrioosi, joka on operoitu (molemmat munasarjat) mutta ei enää vaivaa. Kyllähän toi lääkäri mainitsi että keinohedelmöityksellä on saatu endo-potilaille hyviä tuloksia, mutta... hmm.. tilanne silti tuntuu epätoivoiselta.

Eli tässä kierrossa ei jännättävää, seuraavassa sitäkin enemmän.

Mitäs muille? Onko muuten kellään kokemuksia keinohedelmöityksestä ja niiden onnistumisesta?

21. haicu Vierailija

Heippa taas kaikille pitkästä aikaa... :) oon käynyt lukemassa teitin juttuja mut pysytelly taka-alalla...
    Eli siirsin julkisen puolen lapsettomuuskäynnin ens syksyyn ihan töitten takia ja samalla voin hyvin ottaa aikalisän tän kaiken keskellä.
    Tuntu niin puurtamiselta ja ottihan se loppujenlopuks aikas koville se tuulimuna raskaus... :( Noh, tästä noustaan ja onhan meillä jo yksi lapsi jos sikseen tulee.

Tuntuu et toisena päivänä aivan mieletön vauvakuume ja toisena taas harkitsee tosissaan et en taida yhtään tehdä enään ;) uskomatonta vuoristorataa.

Uskottelen ittelleni että koko projekti jätetään tauolle ja taas huomaan tilaavani ovistikkuja ym ja täysillä aina testaavani. Niin, tiedän olen malttamaton oikeesti ja helvetin hyvä valehteleen ittelleni. Jäi laihdutuskuuri ja tupakkilakkokin ja kaikki... noh, katotaan sit tulevaisuudessa ;)

Tuntuu että täälä moni ei ole tärpännyt oikein kunnolla vaan kaikki suunnittelee "rankempia" hoitoja.
    Onnea kaikille onnistujille. MItenkäs Boogien ultra meni? Onko kaikki Ok? =)

Palaillaan, seurailen taustalla ;)

22. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terppa terppa Arvon Ladyt,

Juu, metsään meni, karman mukaan.

Extra ulterinen, vai miten se nyt meni. Liian hyvät tarrasukat alkiolla, niin hyvät ettei yksikään lekuri ole pystynyt näkemään minne rassu on kiinnittynyt. Joo, mä tiedän että olen kärsimätön luonteeltani, ja mieheni myös, mutta että se periytyy jopa alkioille:)!

Sain pistoksen solumyrkkyä (jota annetaan esim reumapotilaille), ja tarkoitus on että rassu sulatetaan pois, kun jossain munanjohtimen uumenissa voi olla vähän vaarallista alkaa kasvaa.

t. Boogie
    luomukm v. 2006, lääkkellinen km (sikiöäänet loppuivat) v 2007, onnistunut raskaus v 2008, kohdun ulkopuolinen raskaus v 2010. Eli lääketieteellisesti ko saralta jää toki vielä paljon saumaa tuleville kokemuksillle, jotka ne tietty ovat ihan hienoja, kun ottaa huomioon että kaikille ei edes siunaannu tälläisiäkään kokemuksia...:) Että kyllä tällä kelpaa ylpeillä:) Jos teidän huumori vaan kestää..

23. Haaveilija Vierailija

Heissan pitkästä aikaa,
    ohhoh en oikein enään tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, positiivinen asenne alkaa katoamaan pahemman kerran..viimeinen clomi kuuri tuli syötyä maaliskuun alussa,ovista en ole saanut kiinni ja huomenna pitäisi soitella lääkärille ja pyytää lähete julkiselle puolelle jatkohoitoja varten...En tiedä koska sinne sitten pääsee ei varmaan ainakaan kolmeen kuukauteen joten saadaan viettää kesä aivan rauhassa tämän asian suhteen...no ehkä se on hyväkin vetää välillä hiukan happea asian suhteen kun alkaa jo hiukan maistumaan puulta tämä oviksen metsästäminen ja sen jälkeen miehen painostus et nyt pitää kiinnostua peittojen heilutuksesta vaikka kuinka väsyttäisi...onko kellään muuten kokemusta insaminaatiohoidoista? Mulla on ne vissiin sitten seuraavaksi tiedossa jos nykyiseen gyneen on uskominen. Hänen mielestä mulle ei enään clomeja voi antaa kun se kohdun limakalvo niin oheni... no joo mut oikein hauskaa alkavaa työviikkoa kaikille....=O)

24. Hemuli Vierailija

Pääsiäiset on vietetty ja paljon peittoja heiluteltu.
    Viime kuussa olo oli aivan järkyttävä vertaa nyt. Oviksesta lähtien maha oli kuin pallo ja alaselkä kivut järkyttävän kovia. Ennen menkkojen alkua yölliset vihlonta kivut herättivät. Nyt ei ole yhtään mitään oiretta. Ei siis yhtään mitään. Yleensä alan tässä vaiheessa jo keräilemään kunnon raivareita. Mutta ei niitäkään. Kummallista. En silti usko että onnemme olisi kääntynyt.

16. pv voisin testailla jos siis täti ei ole tullut kylään.

25. Toivoton-82 Vierailija

elikkäs kp 36 tein raskaus testin,negaa näytti.Seuraavana päivänä menkat sit alkoikin et siihenpä kariutui haaveet siitä vauvasta!!

Jotenkin elättelin jo toivoa et jospa nyt sittenkin mutta kun ei niin ei!

Tosi lohduttavaa et yhteen kiertoon rahaakin paloi yli 400e, eikä mitään tuloksia!

Millään ei pysty vielä käsittämään että sitä vauvaa ei nyt sit tule,nyt eikä ikinä! :,(

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri