clomifen ja myöhäinen ovulaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sallis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sallis

Vieras
Tää on varmaan nyt vähän väärä paikka, mutta haluaisin epätoivoisesti kuulla, jos jollakin on kokemusta aiheesta.

Siis, mulla on todettu PCO juuri ja aloitin clomifenin tässä kierrossa kp 3-7. Nyt, kp 21, ovulaatiotesti näyttää vasta positiivista. Mulla on luonnollisestikin kierto 36 päivää, mutta olin jotenkin siinä käsityksessä, että clomifenilla ovuloisin aikaisemmin ja kierto lyhenisi.
Onko nyt siis kaikki toivo tästä kierrosta jo menetetty kun luultavasti ovuloin näinkin myöhään?

Niin ja en ole käynyt seurantaultrassa, vaan verikokeet otetaan.

Ei ole toivo menetetty vaan nyt äkkiä peittoja heiluttelemaan! Itsellä kokemusta kaksi kertaa samasta asiasta kuin sinulla (ja yhdessä clomikierrossa ovis jopa jäi tulematta kokonaan) mutta niin vaan tärppäsi (ekaks ekassa clomikierrossa, sitten toisessa clomikierrossa). Nyt rv 28+5 ja edellinen "clomivauva" tepastelee tuossa vieressä...;)

Alkuperäinen kirjoittaja sallis:
Niin, jostakin olin vaan lukenut, että jos clomifenia syödessä ovulaatio tulee myöhään, se ei luultavasti ole tehonnut. Olenko ymmärtänyt väärin?

Ahaa, mä en muista tuollasta kuulleeni. Just tuon takia on huono, jos ei sitä seurantaultraa oo, ku jos verikokeessa on mitattu lh-nousua, niin eihän se vielä ovulaatiota takaa. Mutta kannattaa varmaan yrittää hyödyntää se mahdollinen ovis kaiken varalta :)

Kiitos rohkaisusta! :) Antaa aina toivoa toisten positiiviset kokemukset.
Nää on niin uusia juttuja vielä meille. Ensi kierrossa päästään seurantaultraan (jos nyt ei sitten onni käy) niin sitten voikin olla rauhallisemmalla mielellä!

Todella vanha keskustelu mutta jos vahingossa sattuisi tavoittamaan aloittajan? Itsellä nyt sama tilanne kuin aloittajalla ja kiinnostaisi tietää miten tässä kävi

Yhteistyössä