Hae Anna.fi-sivustolta

Clomifen

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä äidiksi toivottavasti, 17.07.2007.

1. haicu Vierailija

Voi Jassu, koitetaan nyt vielä pitää tuo toivo yllä vaikka uskon että turhauttaa...

Pyydät siltä samantien enskiertoon keltarauhashormoonit terot tms, jotta saat sen kierron pelittään.
    Pelkästään clomeillahan ei välttämättä sitä vuotoo ja kiertoa tasaiseksi saa koska clomit ehkä kasvattavat muniksia mutta eivät välttämättä irrota kuten mulla.
    Itsekin syön teroja oviksen jälkeen yleensä kp 15 alkaen mutta riippuu tosiaan oviksesta koska teroja ei saa syödä ennen ku ovulaatio on tapahtunut, mieluummin parinpäivän päästä oviksesta vasta. Jos ovis olisi vasta tulossa ja terot alottaa niin ovis ei välttämättä sit tapahdu.
    Otat raivelista lekuria kiinni ja vaatimalla vaadit hyvää palvelua ;) hih. Jänskätään kuitenkin vielä puolestas :) Mikä sulla yleensä ollut kierto? Missä vaiheessa ovis olis nyt?

Martsu, noi on aina kaverit jotka on pieniin päin pahoja. Välillä heittää niin katkeruutta kehiin ja toisten puolesta voi aidosti olla iloinen. Mulla on yks kaveri joka yrittänyt monta vuotta lasta hoidoilla (esikoista) ja oon hänet tuntenut aivan vauvasta asti. Mitenkään katkera en ole ollut hänen pienistä onnenhetkistään ja jopa olen aidosti iloinen jos heillä hommat etenee. Oon myös miettiny et jos täytys valita et kumpi sen vauvan oikeesti ansaitsis niin antaisin oman mahdollisuuden heille, koska heillä ei yhtään ole suotu vielä... Niin rakas kaveri on. Olen jopa miettinyt että jos lähtevät lahjoitettujen munasolujen perään niin antaisinko omastani; miksi en olisi alustava vastaus. Nää on näitä kimurantteja kysymyksiä....

Hymm. meni hieman aiheen vierestä. Martsu, koskas ajattelit testailla jos tänään kp 16?
    Itsellä tuntuu että on flunssa tulossa päälle, et saa nähdä meneekö tämäkin kierto päin honkia. Tuntuu että siitä lääkkeellisestä on tosi pitkä aika vaikka sehän oli vasta kuukausi sitten... :( olisin ollut nyt jollain rv 11 meneillään jos olis toteutunut, niin se elämä heittelee. eipä kannata menneitä muistella tai toivoa... huoh, parisen päivää vielä odottamista ennen ku tilanne selviää.

2. Martsu84 Vierailija

Haicu: En ajatellut tässä kierrossa vieläkään aloittaa oviksien testailua, kun sillon Kp10 ultrassa ei näkynyt yhtään kasvavaa munasolua ja lääkärin mukaan niitä kyllä siinä vaiheessa kiertoa pitäisi jo olla. Mut toivon mukaan kahden clomin annoksella tapahtuu ja pääsisin testailemaan ensi kuussa :)

Olen kyllä vielä pystynyt olemaan vilpittömästi onnellinen kavereiden raskauksista. Pari kaveria raskautunut ensimmäisestä tai toisesta kierrosta, joten kyllähän se tietenkin harmittaa, kun meillä ei asiat suju noin helposti. Mutta siinä mielessä en kateellinen ole, ettenkö toivoisi heidän raskautta, että ihanaa kun saavat lapsen. On sitten meidänkin lapsella suht samanikäisiä leikkikavereita ;) Niin se on pakko uskoa ja toivoa, että tämän kestää :)

3. haicu Vierailija

On tosi hienoo et jaksaa olla positiivisella mielellä :) eikä ihan oikeesti se oo meiltä pois jos toiset saa toivomansa, näin pitää ajatella. Välillä jos meinaa vihaks laittaa niin miettii et ikänä ei toivois kenellekkään samaa piinaa ;)

Uskon et jos annostusta tuplataan niin pitäisihän sitä jotain siis tapahtua :)

Hitsi ku oon hyvällä päällä... tuli meinaan tehtyä sellanen hyvä teko: saatiin suku kokoon serkkulikan mieliks vaikka puolet suvusta ei oikeen tahtois... pitkä tarina mut toivotaan et joulusta ei tuu fiaskoo. seuraavana jouluna mä lähen oman perheen kanssa johkin kauas pois lumen keskelle enkä ressaa yhtään... suku on pahin!!! hih, ja lisää ollaan kokoajan tekemässä.

4. Martsu84 Vierailija

Joo pitää koittaa pitää positiivinen asenne päällä, sillä pääsee jo melko pitkälle. Vaikka eihän meistä kukaan täydellinen ole ja voin myöntää, et on niitä semmosiakin hetkiä, jolloin ottaa päähän se, että kaikki muut vaan pam paksuna ja tiedän tapauksia lähipiiristä joilla se on vahinko eikä toivottua edes niin sillon pistää vihaksi, että joku manaa, että onkohan elämä pilalla, kun vauva tulee ja toiset maksaa satasia kuussa et sais sen oman nyytin. Et ei ne aina tasan mene palikat, mut minkäs teet ;)

Me ajateltiin tehdä tänä jouluna poikkeus ja vetäytyä jouluksi meidän mökille metsän siimekseen. Nautitaan siellä toivottavasti viimeinen joulu kahdestaan, tai no kahden koiran kanssa. Jos lapsen saa niin tulee varmaan vietettyä sitten jouluja enemmän lapsen ehdoilla, et mennään mummolaan yms aatoksi. Tämän hetkisen suunnitelman mukaan saataisiin olla 11 yötä mökillä. Sehän käy jo minilomasta, joten uskon, että sielu lepää ja luonnossa lenkkeillessä ja takkatulesta nautiskellessa jää tämä vauvantekokin taka-alalle :) Seuraavana vuotena sit uusin paukuin matkaan. Vaikka hoitoja toki ei nyt pysäytetä, että clomit ja muut pysyy kuukausiohjelmassa.

5. Pco84 Vierailija

Kiitoksia onnitteluista! Vieläki vaikea uskoa välillä, että on naimisissa.. :) Minäkin tässä menkkoja odotan.. Viimeisen e-pillerin söin pe.. Pitäis tällä viikolla käydä hakemassa ekat clomit. :) kertokaahan viisaammat paljonko ne suurinpiirtein maksaa? Ihan vaan, etten järkyty.. ;) sitten olen niitä ovistikkuja miettinyt, mutta toisaalta jos nyt vaan kokeilis ensin.. Onkohan ne arvokkaita ja hintansa väärti? Talous vähän heikoilla, kun pidetään helmikuun lopussa ne hääpippalot kuitenkin. Vieläkin olen kahden vaiheilla soittaako gynelle ja vaatia sitä seurantaultraa, kun kerran heti alkuun kirjoitti tupla-annoksen... Niitä ovistikkuja ei varmaan vakuutuksen piikkiin sais kuitenkaan.. En ole varma saanko clomejakaan, mut gynen mukaan pitäis mennä, kun ovat e-pilleritkin korvanneet tähän asti näiden häiriöiden takia. Onpas hankalaa... Plaah..
    Tsemppiä meille kaikille yrityksiin! :) Mulla myös yks kaveri sai viikko sitten tytön ja kahdella muulla kaverilla on laskettu tammikuun lopussa.. Onnellinenhan heidän puolestaan pitää olla. :) :) tiedän että hekin olisivat mun puolestani sitten jos/kun tärppää. :)

6. Martsu84 Vierailija

Pco84: Clomit maksoi 20 kappaleen purkki 60€. Niistä ei saanut kelalta ollenkaan korvausta, et koko tuo summa omaa maksettavaa. Väestöliitolla missä käyn suosittelevat ainakin lämpimästi clearblue digitaali ovistestejä, missä on se digitaalilaite ja 7 testipuikkoa, mutta hinta 30€. Apteekissa vielä kalliimpi, mutta se on ilmeisesti varmin ja paras. Liuskatesteissä kai se tulkittavuus on hieman vaikeaa. Itsellä kokemusta vaan donna sylkiovistestistä, mut se ei näytä oikein kun syö hormooneita. Ottasin kyllä sinuna ensimmäisellä kerralla sen seurantaultran, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Näkee kerralla toimiiko ne lääkkeet sinulle halutulla tavalla ja toisaalta riskihän se on, että toimii liiankin hyvin, kun annos on heti alkuun noin iso, ettei tarvi vitosia pelätä ;)

7. haicu Vierailija

Pco84, clomit maksavat paikasta riippuen 55-65 euron välillä. Apteekkien välillä on hieman eroa ja clomit ei kuulu kelakorvauksen piiriin et jää kokonaan itselle maksettavaksi.
    Halvimmillaan olen ovistestejä tilannut mammaksilta sellasen liuskapaketin ja joitain viivoja olen siihen saanut näkymään sekä sen edellisen kierron ovisplussan että pärähti. Mulla kans toiminut vallan mainiosti tosin ei kaikilla. Ja ainahan sitä miettii et toimiiko vai ei et siinä mielessä digiovistesti olis helpompi, mut en raaski rahojani siihen laittaa ku olen muutenkin testien suurkuluttaja :)

Tämään kp 12 ja tuntemuksia on munasarjoissa jos jonkin moisia, toisaalta voihan olla et kuvittelen kaiken nipistyksen ja jomotuksen liittyvän kasvuun... pyhpyh ;)
    Huomennahan se selviää, heti aamusta 8,15 on lekuri ja mua JÄNNITTÄÄ aivan sikana. miten tää on edes mahdollista ku joka kuukausi pariin otteeseen on joku tuolta värkistä ronkkinut... Eipä sillä että itse ronkkiminen niin jännittäisi vaan se lopputulos: mitä jos mitään ei ole kasvanutkaan. Viimekerralla kasvoi 3 follia josta sit yks tärppäs ja se oli se kuuluisa tuulimuna... :( Ehkä tälläkertaa parempi onni matkassa sit. mut mikä hei oikeesti todennäköisyys et jos sielä kasvaa yks et sekin hedelmöittys...??? no ei oikeestaan mikään. (taas hieman epäilevällä tunnetilalla liikkeellä).

Niin ja Pco84, suosittelen myös sulle sitä seurantaultraa ihan niinku martsu84 sano. Näkee miten lääkkeet vaikuttaa. Olishan se hyvä vaikka vaan ekaan kiertoon. (toivotaan että jatkoa ei tulekaan.) ;)

Onko teillä ollut minkälaisia ovistuntemuksia silloin kun todistettavasti ovis on tapahtunut?

8. Hermis Vierailija

Terve taloon! Onpas täällä ollut vilkasta! Hyvä niin! :) Miten nyt muistan mitä kaikille kuuluu..

Jassulla nega testi.. :( PyhPah! Tosi kurjaa.. Ootko vielä testaillut? Mulla tulee näissä clomikierroissa ovisten ja ennen menkkoja sellasia juilintaoireita munasarjojen kohdalle. Seurantaultra kannattaa ehdottomasti vaatia! Nimim. clomien ohentama limis. Tsemppiä Jassulle!

Martsulla yli puolen välin kiertoa. Hienoa! Bongasitko oviksen? Ja jouluksi eräjormaileen mökille! :) Oih, ihanaa.. Mekin ajateltiin mennä mökkeileen suvun mökille.. :) Se on järven rannalla.. Toivottavasti olis lunta.

Haiculla huomenna jännät paikat. Voih, kun olis ISOJA folleja ISO liuta! Tulehan tulokset kertomaan! Kyselit ovistuntemuksista.. Mulla on uskottavasti ollut oviksia, varsinkin näissä clomikierroissa, ja kivut ovat välillä olleet aikamoiset! Munasarjoja kramppaa ja kivistää.. Ei siis koko ajan, mutta välillä tuikkivat. Ja sitten limat. :)

Pco84 lopettelee e-pilsujaan. Nyt vaan peittoja heilutteleen! :) Onnea uuteen kiertoon! Ja ihanaa, että teillä juhlat tiedossa.. Onko isotkin kemut (jos saa tiedutella..)?

Muistinkohan kommentoida kaikkien asioita.. ?!

Noh, omaa napaa. Täällä suht alakuloiset fiilikset, sillä lisää ongelmia löytynyt. Miehen spermatestin tulokset tulivat.. Hyvät uutiset: siittiöitä oli paljon (n. 3-krt enemmän kuin viitearvot), ne olivat suht normaalimuotoisia. Mutta ne huonot: siittiövasta-aineet positiiviset ja täten liikkuvuus merkittävästi alentunut.. :( Lääkärin mukaan inseminaatiota kannattaa ainakin kerran yrittää, joku pesu (?) saattaa ennen inseminaatiota auttaa siemennesteen laatuun saaden siittiöt liikkuvaisemmiksi. Toisaalta taas oon ihan positiivisella tuulella, sillä sieltä löytyi niitä simppoja kuitenkin ja oikein hyvin vielä. Onkos teidän miesten s.nesteitä tutkittu? Eli tässä kierrossa ei mitn tsäänssejä, ja kai me yritetään ens kiertoon inseminaatiota.. Hurjaa! :) Mitäs muuta... Noh, testipäivä olis nyt torstai, mutta enpä tiedä viittinkö testiä hukata siihen.. Lugejen ansiosta en kylläkään ole vielä normaaliin tapaani alkanut tuhrutella! :) Jotain hyvää..

Mutta eiköhän pidetä liput korkeella kaikesta huolimatta! Kyllä me vielä, naiset, joskus onnistutaan!

9. Pco84 Vierailija

On meille pari sataa vierasta kutsuttu juhliin, mut ehkä joku 170 tulee.. Eihän ikinä kaikki pääse paikalle. Soitin tänään lekuriin ja laitoin soittopyynnön huomiselle sille gynelle. Että huomenna sit pääsen kinuamaan sitä ultraa.. :)
    kiitos hintatiedoista, ei ne sitten lopulta pahan hintaisia olekaan. :) katselin www.halpatesti.fi sivuja (muistaakseni oli sellaiset sivut) ja sieltä löytyikin noita testejä ja tulevatkin nopeasti sitten kun tilaa.. Pitänee ottaa sieltä, kun oli kaiketi suht ok hintakin. :)
    Onneksi on muitakin naisia tässä samassa veneessä, niin ei ole niin yksinäinen olo näissä asioissa. :) Miestä kyllä kiinnostaa kaikki mahdollinen tähän vauva projektiin liittyvä, muukin kuin peittojen heiluttelu, mut joskus on mukava kun saa naisnäkökulmaa. :) Ei viitsi näistä kuitenkaan lähipiirissä niin kovin huudella, kun niitä kysyjiä sitten riittäis, että joko nyt onnisti.. Ja saisi moneen kertaan saman asian sitten selittää. Kunpa tulis nyt äkkiä to.. Silloin pitäs alkaa uus kierto.. Eli la olis ekat clomit popsittava, mikäli menee homma käsikirjoituksen mukaan.. :) Jaksamista kaikille!!

10. Haicu Vierailija

No niin, ei alkanu aamu niin mallikkaasti ku kuvittelin... Ultrassa käyty heti kasilta ja sielä EI mitään ollu lähtenyt kasvaan, EI SIIS MITÄÄN!!! Voi kettu! Noh, ylihuomenna alotan terot taas kp 15-24, jotta saan menkat tuleen, koska ovista ei oo odotettavissa tässä kuussa ollenkaan... plääh, ei voi olla totta. Toisaalta toiveet tais olla aika korkeella ku ekasta clomikierrosta tuli 3 follia ja nyt sit ei mitään. Tiedän jo gynestä ku on pitkään hiljaa et jotain on pielessä... Makasin siinä poydällä ja kysyin lopuks et sielä ei taida mitää olla, tuumas vaan et joo näin valitettavasti on. :(

Ens kiertoon sit nostetaan vielä clomit 3 tbl päivässä ja ultra todennäköisesti joulukuun lopun aikoihin. Tuumas vielä et jos sillä 3:lla ei mitään saada aikaseksi niin annostusta hän ei pysty nostamaan vaan mieluusti laittais lähetteen Tayssiin lapsettomuuspolille TAAS kerran. Ollaan miehen kans puhuttu että kun ei vaan jaksais sitä samaa rumbaa joka nytkin on siis päällä mut hieman helpommin tos koskarissa... Tuntuu nyt vaan niin kurjalta. Mut sen oon luvannut nyt ittelleni että mitään ovisoireita en usko. Nytkin oli limasuus huomattaava, nipisteli ja pakotti muniksia ym. Ovistestissä kokoajan viiva mutta ei yhtä tumma kuin kontrolli... Niin ja pco-tyyppiset munasarjat eivät kuulemma ole kyseessä.

Mietin tossa vaan et mulla on vielä noita metujakin tuola kaapin pohjalla edellisestä yrityksestä et jos niitä alkaisin popsiin näin ominpäin... ;)huh, huh. Ehkä pitää alkaa keskittyyn töihin et jotain saa aikaseks ja ajatukset pois tästä kaikesta...

Anteeks omanapaisuus, ens kerralla keskityn myös muihin kuin itteeni... ;)

11. Pco84 Vierailija

En minä saanut järjestymään ultraa. Mun gyne on tuolla lääkäriasemalla vain parina päivänä kuussa paikalla, niin käytännössä mahdoton toteuttaa.. Käski ottamaan asian rennosti, eikä ajatella liian teknisesti. Ja kehoitti kaiken energian käyttämään siihen peittojen heilutteluun.. :) Kannustimena kertoi että juuri tänään oli joku minun tilannettani vastaavassa tilanteessa oleva rouva käynyt, jolla oli raskaus lähtenyt käyntiin samalla reseptillä.. Kai se on sitten vain otettava rennommin.. :)) ovulaatiotestejä kyl aion hankkia. Haluan tietää auttavatko pillerit niin että myös irtoavatkin munasolut, etten sitten turhaan haaveile, jos ei irtoakaan.. Kuitenkin joulun tienoilla näkee ekan clomikierron tulokset..
    Ajatellaan siskot siis positiivisesti ja onneksi meillä on yleensä ainakin 12 kertaa vuodessa uusi mahdollisuus.. :) juu.. Nyt nukkuun.. Yövuoro sekoittaa pään.. ;)

12. haicu Vierailija

Kuten todettu Pco84, positiivinen asenne auttaa. Meillä monilla tuntuu olevan odotettavissa jotain tuolla joulukuun puolella. Hyvää unihetkeä :)

Oma gyne meinasi että ulta-aika seuraavaan kierroon osuu juurin hänen joululomaviikolle mutta koska on maisemissa voi tulla kyllä sovittaessa tekemään ultran, voi että hän on ihana immeinen :) Nostaa aina hymyn huulille kun sielä käy.
    Noh, eipä muuta ku odottamaan huomista et pääsee teroja syömään ja menkkoja odottelemaan. Nyt painun töihin, huominen vielä ja tää mamma lähtee TAAS viihteelle perjantaina :) (olin myös viime viikonloppuna) niin ja sit seuraavana lauantainakin tulee taas lähdettyä. Taidan vetästä tällähetkellä tällaiset pään totaalinollaukset ja kuin viimeistä päivää. Sittenhän taas ei voi mitään ottaa jos tärppi käy ;)
    Hih, välillä näinkin päin. Moikka

13. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moikka moi arvon Ladyt,
    Olen paljon lueskellut viestejänne.
    Pysyisi paremmin kärryillä, jos olisi jonkin sorttinen lista kirjoittelijoista ja taustoista. Esim tyyliin:

Nimimerkki, monesko lapsi yritteillä, monesko yrityskuukaus, mahdollinen lapsettomuuden syy jos tiedossa, käydyt hoidot, mahdolliset keskenmenot, seuraava raskaustestin ajankohta/menkat

Boogie74, 2 (4/2008)), 15yk, kilpirauhasen vajaat. + tutkimukset kesken, 9/2006 & 1/2007. 3.12

Mukavaa loppuviikkoa!
    Boogie

14. jassu81 Vierailija

Heipsis!
    Kiitos tsempeistä ja myötätunnosta! :) Alavatsakipuilut on helpottaneet onneksi. Tein tänään vielä raskaustestin, koska tänään oli soittoaika lääkärille. Kerroin tilanteen ja etten ole raskaana. Käski taas odottamaan kp 40 asti, testamaan vielä kerran ja alottamaan proverat ellei menkat oo viel alkaneet! Kysyin mahdollisuudesta saada terot tms., jotta olisi lyhyempi kierto, mutta ei nähnyt niitä tarpeellisena eikä suostunut niitä määräämään vaikka sanoin olevani turhautunut kun niin pitkät kierrot. Sanoi, että syö nyt vaan seuraavat kolme kk clomeja 2 tbl pv ja jos en ole raskaana niin soittelen taas. Oli jo lopettelemassa puhelua, kun kysyin että entäs se seurantaultra, kun olen kuullut, että se olisi hyvä tehdä. Totesi vain, että no jos sinä haluat niin voidaanhan se tehdä, soittele kun menkat alkaa. Että tämmöstä, on kyllä vaihtelevaa lääkärien touhu tällä saralla!! No mut oon siitä tyytyväinen, ettei vielä ohjannut lapsettomuusklinikalle vaan voidaan vielä yrittää tällä kevyimmällä hoidolla.

Hienoa Haicu, ettet jää murehtimaan "hiljaista kiertoa" vaan jaksat juhliakin. Mä taidan ottaa susta mallia ensiviikonloppuna. ;) Yritetään me kaikki nauttia elämästä vaikka nää lapsettomuusasiat eloa varjostaakin. Halit kaikille!

Jassu81, 1.lasta yritetään, 14 yk, pco, 2 clomikiertoa takana, proveroilla käynnistetään menkat, raskaustesti 2.12.

15. Martsu84 Vierailija

Yötä taloon!

Mies reissuhommissa taas, eikä väsytä joten skriivaillaampas sitten tänne :)

Hermis: Ovis jäi tosiaan tulematta tälle kiertoa. Meillä lääkäri heti alkuun halusi, et miehen simpat testataan ennen kuin aloitetaan mitään hoitoja mulle. Ja ne olikin ihan erinomaiset, et sen puolelta ei mitään ongelmaa. Lääkäri sanoikin, et ku simpat on noin hyvät niin kyllä mulla pitäs ihan hyvät mahkut olla raskautua, kunhan jollakin konstilla saadaan mulle se ovis aikaiseksi.

Haicu: Ompas ikävää, et sullakin oli samanlainen lääkärireissu kun mulla viimeksi, ettei mitään ollut kasvamassa. Mut hyvällä asenteella kohti uutta kiertoa!

Jassu: Hmm, ompas kumma miksi se lääkäri ei voi määrätä niitä terolutteja, et sais noihin pitkiin kiertoihin jotain tolkkua. Varmasti tuntuu turhauttavalta odotella ensin 40 päivään ja sitten vasta alkaa käynnistellä menkkoja. Et tuolla tahdilla vuoteen ei mahdu niin montaa yrityskertaa.

Hieman ois suunnitteilla kaveripariskunnan kanssa pikkujoulukänni-iltamia, et josko sitä itsekkin pitkästä aikaa vähän irroittelis. Koska seuraava mahdollinen oviskin on vasta monen viikon päästä JOS tuleva tuplaclomi annostuskaan mitään tulosta vielä tuottaa niin nyt olis hyvä hetki relata ennen tulevaa :)

Martsu84: 1 lasta yritetään, 6 yk menossa, pco ja ovuloimattomuus (ohuesta limakalvosta mainittu joka ultrassa), 1 clomikierto takana, joka ei tuottanut munasoluja, terolutit ja metforemit käytössä, menkkoja odotellaan alkavaksi 5.12 --> clomit tupla-annoksella

16. haicu Vierailija

Haicu, 28 Tampereen seudulta, avoliitossa. Poika 05/07, pikkukakkosta yritellään.
    Yk 4 kp 15/25 27.11.2009.
    Esikoinen saanut alkunsa clomit, terolut, metut ja pregnyl avusteisena.
    Pikkukakkosta yrittäessä Yk 2 tärppäsi ja tuulimuna todettiin rv 7+5 (19.10.2009 tyhjennys).
    Seuraava kierto clomit 3 tabl pv sekä terot (mahdollisesti pregnyl, jos jotain kasvaa)

Jassu81, 1.lasta yritetään, 14 yk, pco, 2 clomikiertoa takana, proveroilla käynnistetään menkat, raskaustesti 2.12. Pääkaupunki, avoliitto.

Martsu84: 1 lasta yritetään, 6 yk menossa, pco ja ovuloimattomuus (ohuesta limakalvosta mainittu joka ultrassa), 1 clomikierto takana, joka ei tuottanut munasoluja, terolutit ja metforemit käytössä, menkkoja odotellaan alkavaksi 5.12 --> clomit tupla-annoksella

Boogie74, 2 (4/2008)), 15yk, kilpirauhasen vajaat. + tutkimukset kesken, 9/2006 & 1/2007. 3.12

Hermis: inssiä odottelee seuraavaan kiertoon?

Pco84, 25 Tampereen seudulta avoliitossa.

Oliskos tässä kaikki? Sanski80 taustailee, toivottavasti välillä käy meitä moikkaamassa :)

17. Hermis Vierailija

Laitanpa jatkoa tähän Haicun listaan..

Haicu, 28 Tampereen seudulta, avoliitossa. Poika 05/07, pikkukakkosta yritellään.
    Pikkukakkosta yrittäessä Yk 2 tärppäsi ja tuulimuna todettiin rv 7+5 (19.10.2009 tyhjennys).
    Seuraava kierto clomit 3 tabl pv sekä terot (mahdollisesti pregnyl, jos jotain kasvaa)

Jassu81, 1.lasta yritetään, 14 yk, pco, 2 clomikiertoa takana, proveroilla käynnistetään menkat, raskaustesti 2.12. Pääkaupunki, avoliitto.

Hermis: esikoinen kyseessä, kp 13, ovuloimattomuus, pco, mahdollinen endo, miehellä siittiövasta-aineet pos. ja täten siittiöt huonosti liikkuvia, hoitoina tähän saakka vasta clomi/tero/luge/menopur-yhdistelmä eri variaatioilla (tulevaan kiertoon inssi), varmaan tänään tai huomenna kp 1

Höhkis, haicu, kun tuli neg uutisia ultrassa. :( NOh, uutta kiertoo kehiin vaan ja paremmalla onnella! :)

Kiva kuitenkin lukea, että olette olleet suht positiivisella tuulella täällä. :) Ja osalla juhlintaakin tiedossa! Vai on tainnut bileet jo olla. Mekin oltiin eilen pikkujouluilemassa ja nyt päätä särkeekin sitä mukaa.. :) Oli kyllä kiva irrotus arjesta. Tein to negatestin ja tänään tuhruttelu sitten viimein alkoi. Tää seur kierto meneekin sitten niin, että syön clomeja 2 tbl kp:t 4-7, sitten piikitän menopurit 8-10 ja kp 10 ultra. Tällöin kai päätös inssistä. Aika jännää! :)

Mites muiden vkonloppu on sujunut?

18. haicu Vierailija

Huomenta taloon (herättiin just päikyiltä) :)

Hermis, vautsi sulla alkaa taas uus odottava kierto, toivottavasti sieltä nyt sit saatais tulosta :)

ittelläni ei mitään kommentoitavaa kuin että 17/25 mennään nyt ja terot aloitettu... Eli menkkoja viikon joutuu vielä odottelemaan... Sit jännityksellä aloittelen clomeja 3 tabl päivä... huh, mitä annoksia.

Pikkuhiljaa toivutaan perjantain menosta, Oltiin lauantain aamuna klo 5 kotona! voitte arvata eilisen olotilan ja tänäänkin vielä on etovaa oloa ollut. huh.

Sunnuntaita kaikille :)

19. Martsu84 Vierailija

Iltaa!

Tulipahan pippaloitua, mekin mentiin viiden maissa yöllä nukkumaan ja aamulla oli olo suht hutera, että piti nukkua pitkään. Mut kiva fiilis jäi, kun sai vähän irroteltua :)

Huomenna otan viimeisen terolutin ja sit vaan menkkoja odottamaan. Odotan jo innolla tulevaa tuplaclomi kokeilua, vaikkakin pelottaa ettei sekään auta.

Mut jatketaampas jänskäilyä kaikkien puolesta!

20. haicu Vierailija

huoh, kun aika matelee ;)
    Tänään menossa kp 19/25 ja edelleen teroja popsin. Alotin myös karppauksen tosissaan paripäivää sitten. Hieman on ollut pinna kireellä tän paripäivää kun olen pitänyt hiilarit mahdollisimman alhaalla... huoh, tiedän, kyllä se tästä taas lähtee liikkeelle...

masentaa jotenkin tää AINAINEN sade!!! Voisko välillä tulla vaikka pikku pakkanen ja aurinko, :)

Täälä töissäkin kaikki vaan on omaa napaa jne... Huomaatteko samaa kaavaa, mulla tulee tässä vaiheessa kiertoo aivan mieletön alakulo :( mistähän johtuu. Onko muilla huomattavissa samaa?

Alkaa myös tää univelka hieman painaan. Olin eilen aamulla hereillä 5.00 kuten normaalistikin (tosin huonosti nukutun liskojen yön jälkeen) ja samat rutiinit: aamupala, jätkä ylös ja vaattee päälle, tarhaan ja töihin... Töistä suoraan kaupan kautta keilaan työporukan kanssa ja tän jälkeen illalla hakeen poika hoidosta mummolasta ja kotiin. Automatkan jätkä huusi kurkkusuorana et mä tahdon mummolaan, äiti mä muutan mummolaan. :( meidän automatka kesti noin 40 min, et meinas tulla hiki...
    Kotiin päästiin ja iltapalalle (kello tässä vaiheessa 20.30) ja suihkun kautta iltasadulle. Noh, tästä alkaa se tosiasiallinen tarina: mies oli iltavuoroon lähtiessä piirtänyt pojan sängylle paperilapulle hymiönaaman :) (hymyilevän apinan), poika sen siitä otti käteensä ja nyyhkytti et mä niin tykkään isistä ja se on mun paras kaveri. sit se halus sen paperilapun viereensä et nukkuu sen kanssa... eipä tullut nukkumisesta mitään ja äiti kävi ottaan kortin pois. Tän jälkeen alko sellanen huutokonsertti mitä en oo ikänä ennen kuullut... Huusi reilu puoltuntia ja nukahti vihdoin joskus 10 aikaan. Istuin huutokonsertin ajan sohvalla ja kattelin töllöö korvatulpat korvissa sen ajan. hitsi kun ei eilen meinaan naurattanut mutta nyt kyll jo hymyilyttää... heh. kovat on pojan hermot ja tahto kuten äidilläänkin ;)

Et sellasta meidän iltoihin kuuluu, nyt taidan jatkaa hetken töitä. Kertokaahan kuulumisianne...
    missä te kaikki ootte?

21. haicu Vierailija

Martsu84, huhuu: onko jo menkat alkanut? :)

22. Pco84 Vierailija

Iltaa! Minä iltavuorossa aherran.. Kolmatta päivää syön clomeja nyt eli huomenna ja keskiviikkona vielä otan 2, eikä toistaiseksi ole sivuoireita havaittavissa. :) eilen loppui menkatkin illalla, niin päästiin jo treenaamaan.. ;) kumma juttu, kun nää pillerit muistaa ottaa paremmin ku e-pillerit..
    Minun pikkuveljeni kohta 6 vee saa vieläkin joskus huutokohtauksia, jolloin ei auta mikään. Mutta yleensä siihen on syynä väsymys.. Porukat on höllentäneet otettaan nyt "vanhoilla päivillään" iltatähtien kanssa eivätkä pidä niin tarkkaan nukkumaanmenoajasta kiinni.. Siinä vaan sen sitte huomaa kun joutuvat usein huutoa kuuntelemaan.. Meillä sitä kestää yleensä tunninkin verran.. Mulle harvemmin kyllä temppuilevat, jos pojat ovat yökylässä tms. Ovat onneks siskolleen vieraskoreita sen verran ilmeisesti.. :) saas nähdä millaista villivekaraa me ollaan tekemässä.. ;)

23. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tunnin verran - juu on siinä sitten kuunneltavaa.
    Haiculle ja Martsulle jaksuja menkkojen odottelluun. Jassu ja minäkö tässä kierrossa vaan päästään odottelee raskaustestin tekemis-mahiksia. Parempaa lykkyä ensi kiertoon sitä odotteleville!

Mä en tiedä vielä noista lääkkeistä joista puhutte, eli olen siksi vähän pihalla missä vaiheessa käytetätte mitäkin lääkettä. Iskin itteni tähän Clomifen ketjuun, kun tuntui tilaani sopivimmalta vertaistuelta:) Ilmeisesti Teroluteilla tai Proverroilla tukevat kiertoa.
    Ehkä mäkin olen viisaampi ensi viikolla. Meillä tulee lapsettomuusklinikan perustutkimusten tulokset ensi viikolla, niin sitten tiedetään
    löytyikö jtk muutakin kuin vajaat kilppari-arvot. En tiedä onko oviksessa vikaa vai ei, kierto on normaalin rajoissa kuitenkin suht hyvin. Kilppari-veritestit on huomenna, niin näkee että ollaanko menossa oikeaan suuntaan. Tosiaan, jos jollakulla ollut yksikin keskenmeno, suosittelen tsekkamaan kilppariarvot, vajaa/ylitoimintaa voi olla oireettomanakin kuten mulla, ja se voi aiheuttaa keskenmenoja ja vaikeuttaa raskautumista) Harva gyne vaan semmosia muistaa tarkastuttaa, taitaa olla harvinaisempi vitsaus oireettomana.

MItes teitin ovis tikut toimivat? Vähän ottaa pattiin, kun tilasin netista semmoset versiot jossa toinen viiva vaan kehittyy päivien aikana vahvemmaksi, niin sitten sitä saa analysoida että onko se nyt täys vahva kontrolliviivan kanssa vai ei.. Vasta ekaa kuuta kun käytän niitä, aiemmin ei oikein ollut keskittymiskykyä käyttää kun tarttis aina samaan aikaan vuorokaudesta eikä liikaa nestettä kahteen tuntiin ennen. Koita siinä sitten muistaa kaikki, varsinkin jos on töissä. En kyl oo ollut taas kohta kuuteen kuukauteen, mutta tammikuussa paluu tiedossa.
    Mitäs muuta rauhaan kuuluu? Ootteko töissä vai joku ihanasti vielä koulun penkillä? kyllä se opiskelu oli kuiteskin rennompaa aikaa ei haitannu niin pal jos vaikka nukku pommiin.
    Sitten ajoituksesta. Mulle oli yllätys se että lekuri suositteli positiivisen ovis testin jälkeen heiluttelemaan peittoja heti/samana iltana, ja sitten vielä seuraavanakin. Vaikka olisi heiluteltu jo edellisenä iltana. ILmeisesti joka toinen päivä yhdyntä on vaan OK eikä erinomaista ovulaation kannalta, kun ne tikut voi näyttää joko eteenpäin tai taaksepäin ajassa. Tarkemmin kun noita ajoituksia tutkii, niin kyllähän niistä puolet ovat menneet huti kun ei oo tullut käytettyä ovistikkuja ja kierto kuitenkin heittelee 23- 35 päivissä. Ootteko te saaneet samaa tietoa?

Pikkujoulukausi näyttää olevan meneillään:)¨
    Myös täällä. Ensin lauantaina oli työpaikan pikkujouluissa, ja sitten sunnuntaina piti jaksaa vielä tanssikerhon pikkujouluihin.
    MIkäs se mukavampaa, ihme että jalat oli vähän voimattomat maanantaina.
    Eihän tässä ole tullukaan käytyä kohta pariin kuukauteen viihteellä, niin nyt on kiva että on monta viikonloppua putkeen. Ensi
    viikolla olis vielä kuntokerhon "jouluset", ja sitä seuraavalla miehen serkun 50v kemut.Esikoinen sai alkunsa vaikka tuli vähän hipattua, niin yritän sillä tsempata itseäni hankkimatta huonoa omatuntoa pienistä tai suuremmistakin maisteluista.Henkisesti kaikenlainen hippahan tekee vaan hyvää:) Heh heh.

Tsemppiä viikkoon! Se on moro, päivitysten kera!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Boogie74, pikkukakkosta toivotaan kohta kaksivuotiaalle, 15yk, kilpirauhasen vajaat. + tutkimukset kesken, km:t 9/2006 & 1/2007. raskaustesti 3.12, PK-seutu, avioliitto.

Hermis: inssiä odottelee seuraavaan kiertoon?

24. haicu Vierailija

No niin, kyllähän täälä muitakin olen kuin minä ;) Boogie74, sattuu oleen sit jännät paikat jos raskaustesti 03.12.2009 ? :) Tuuppa heti kertomaan mitä näyttää ja onko tuntemuksia? ;) WAU, jotain mitä odottaa ;)

Töissä olen... Julkisellapuolella toimistohommia. Työpäivät hieman venyy kun kotoo lähdettävä ajeleen klo 7 tarhaa kohden ja siitä töihin 40 min (asutaan maalla, tampereen kupeessa) ja kotona vasta 5 aikaan takaisin pojan kanssa normaalipäivänä. Eipä siinä paljon ovistestejä tehdä noin kesken päivän töissä.
    Meillä peittoja on heiluteltu varovasti parinpäivän välein ennen ovista ja sit kun oon bongannu oviksen niin joka päivä varmaan 3 päivää.... Sit tuleekin parin viikon kuivatauko kun ei vaan huvita ku on ryystänyt niin monta kertaa oviksen aikoihin ;) Onneks tää sama on miehellä et ei oo vaan mun "ongelma", hih.

Huomaa kyllä että pikkujoulukausi on parhaimmillaan. Kaikilla on jotain suunnitelmia. Mäkin oon jo kahtena edellisenä viikonloppuna lähtenyt viihteelle ja nyt lauantaina olis likkojen ilta mettän keskellä: ragletteja, viiniä, hyviä juustoja ym. sekä saunomista, kasvo- ja hiusnaamioita ym. Ihanaa, samalla pieni loma miehestä. :)

Pco84, eikö mitään tuntemuksia ole tullut? Itsellä vasta kyllä clomeista tuli tuntemuksia kp 8 jälkeen...
    Noh, alanpa herätteleen murua et päästään tarhaan. Heippa vaan!

25. Martsu84 Vierailija

Huomenta!

Sain tänään erilaisen herätyksen kun ystäväni laittoi viestin et on tehnyt positiivisen raskaustestin :) Tällä hetkellä siis kolme ystävääni on raskaana, huih. Ois se vaan niin ihanaa saada itsekkin liittyä heidän joukkoon ja päästä vaihtamaan raskauskuulumisia ja sitten yhtäaikaa äippälomalla :)

Menkkoja edelleen odotellessa, mut pitäs ne tuossa varmaan perjantaina tai lauantaina viimeistään alkaa. Et alkuviikosta sit clomien kimppuun.

En tiedä miksi musta vaan tuntuu nyt koko ajan siltä et ei nuo tuplaclomitkaan mitään auta, et taas seuraavassa ultrassa sanotaan ettei mitään vaikutusta. Voi tää toki olla mun alitajunnan tuotoksia et pelkään niin paljo sitä huonoa uutista, niin uskottelen itselle jo etukäteen ettei ne toimi niin en koe sitä valtavaa pettymystä sitten ultrassa, et ois enempi semmonen olo että joo no tiesinhän minä.

Itse olen tosiaan työttömänä tällä hetkellä, toimisto/atk-alan ihmisiä. Kolmisen vuotta on kyllä oman alan työkokemusta, mut tämä talouden tilanne, kun on mikä on, niin minun määräaikaisen työsopimusta ei saatu jatkaa, kun yt neuvottelut alkoi ja tuli rekrytointikielto. Onneksi miehellä on vakkaripaikka. Et vähän pelottaa jos joudutaan piikityshoitojen pariin kun ne on sitten hintaluokassaan niin eri maata, et montako kiertoa niihin on varaa ja ultrat päälle.

Pco84: Mulla tuli viime clomikierrosta mahakipu kp 7 joka kesti pari päivää. Sen jälkeen tuli yöhikoilu, mut sekin meni muutamassa yössä ohi. Mut toivotaan et säästyt sinä sivuoireilta, kun eihän ne mitään herkkuja ole.

Haicu: Täällähän sitä ollaan, luetaan muiden turinoita ja toivotaan et menkat alkas pian :D Kuulostaapas ihanalta teidän tuleva likkojen ilta. Varmasti tekee hyvää irtiottoa arjesta. Mä en kyllä ole alakuloa huomannut missään vaiheessa kiertoa, mut tää ainainen sade ja pimeys kyllä alkaa ottamaan pattiin. Kahden ison koiran kans se ravan ja hiekan määrä on aika kiitettävä, plus ettei huvita tuonne paskasäähän edes nokkaansa laittaa. Lunta kun tulis niin tulis valoisuutta.

Boogie74: Kiva kun kirjottelit kunnolla. Kyllä tämä on hyvä paikka vertaistuelle :) Eli tutkimusten tuloksia odotellessa.

Hermis: Siellä vissiin aloitellaan clomikiertoa ihan piakkoin. Onko sulla menopurista aijempaa kokemusta vai onko tuleva nyt eka kerta?

Mukavaa viikonjatkoa!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari