Hae Anna.fi-sivustolta

Clomifen

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä äidiksi toivottavasti, 17.07.2007.

1. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terppa terppa,

Martsa: Käytät hyvää käänteistä psykologiaa, näinhän se on.
    Pessimisti ei pety ja maltti on valttia. Nyt vaan mukaan kolmen kimppaan, hyvin kun onni nyt osuis kohdalle.

Haicu: Mini-loma miehestä, onnittelut:)

Mehän ollaan kaik samalla alla, toimistoo/atk:ta, sitähän se meikäkin sitten palaa tekemään tammikuussa. Teen projektiluonteista työtä,
    odottelen mihin projektiin työnantaja patistaa, kunpa osuisi maantieteellisesti lähelle itäpuolelle pk-seutua. Idästä läntee sahaamiseen ei tunti taida riittää ruuhka aikana, ja ruuhkat siihen suuntaa paljon pahemmat yleensä. Onneksi mies on vuorotöissä, niin voidaan sitten vuorotella, ja mä voin tehdä välillä etänä töitä, tilanteesta riippuen.

Ihmeellistä muuten kun tuli pakkasta, vähäks hienoo!
    Koirat on hyvä keino lenkkeilyyn, pakko lähtee oli keli mikä tahtoonsa.
    Meillä on naapureilla koiria ilona, olen jopa päässyt koira peloistani, kun olen tehnyt niitten kaa tuttavuutta. Mua on purru koira kahdesti lapsena, mitäs vedin hännästä hää...Ei maar se oma koira tais olla vähän äkkipikaisempi luonne ja toinen oli jossain kylässä turhan leikkisä koira nappas poskipäästä.
    Mä haaveilen kissasta mutta laiskottaa kun sitten se tarttis kesäisin viedä mökille, ja siinä kissa matkustais 4 tuntia autossa,
    voisi olla totelemista. Ja sit kun se katoo retkille sinne mökkimaastoon, niin siinä pilahtaa itkuun kun se pitää jättää sinne oman onnensa nojaan. Ei maar, kyllä vielä hetki koittaa kun kissa pitää hankkia.
    Mulla on kyllä ollunna kissa, ja pikkusena maalaiskissoja joita yritin väkipakolla saada kiinni mutta usein veti vesiperän, snif, ei päässy silittää.

Ovistikut ovat kyllä yhtä turhan kaa, sanon vaan. Alko menkat nytten, ja kierrosta tuli siis 27. Ovistikkujen mukaan ovis oli torstaina, mutta jos lasken oikien niin se on sitten ollutkin jo keskiviikkona.
    Eli ei tällä kertaa vielä raskaustestin tekoon. No ensi kerralla taas uutta yrkkää. Eikös se niin pitäsi olla että kierron pitäis olla tasan 14 päivää siitä kun ovis ollut. NÄin olen kuvittelut tietäväni. No, pitääpä se sitten varmistaa vielä lekurilta ensi viikollatutkimustulosten yhteydessä (en kirjoita "tuomion" yhteydessä, vaikka mieli tekisi, uskon vakaasti ettei muuta häikkkä kuin nuo kilpparit, ja ikä.)

Nyt ei parane kirjoitta enempää, ettei ala tulla alavireistä tekstiä.&#"()=¤#(?)J#?"#¤()="#ARGH!

Mites Jassun raskaustesti, pääsetkö testailee?

Seuraan pitkänmatkalaisten ketjua, ja siellä on Punahilkka raskaana. Onnittelut Punahilkalle, jospa se lähtis leviää sieltä meidänkin ketjuun!:)

Mukavaa loppuviikkoa! Se on jo pikkulauantai.
    (Saisin Boney M keikalle ilmaisliput, mutta kun ei viitti ni ei viitti lähtee..)

T. Boogietar

2. Pco84 Vierailija

Minä teen kolmivuoroa työtä muoviteollisuuden parissa.. Onneks on vakituinen työ. Vaikka eipä se mitään silti auta välttämättä, kun on tämä maailman tilanne tällainen.. Mies opiskelee vielä, tiukoille vetää varmaan sitte tulevan äitiysloman ajan, mutta kyl sen kestää. :)
    nyt on kp 7 ja ei mitään tuntemuksia vieläkään... Illalla otan viimeisen clomin ja sit on ehkä odotettavissa ovulaatio tai sitten ei.. Ja ens viikon pe sit terot kehiin. Eli 21.12. ma lopetan ne. Missä vaiheessa nykyään nuo raskaustestit näyttävät tulosta? Eikös periaatteessa joulun aikaan vois testata, mikäli siis menkat ei ole alkaneet..?

3. jassu81 Vierailija

Hei tytöt!
    Täällä ollaan taas epätoivon syövereissä ja takaisin lähtöruudussa. :( Tein tänään negatestin ja aloitin ne fuckin proverat. Eli nyt siis kp 40 ja eikun taas menkkoja odottelemaan, jotka on muuten aina ihan helvetilliset tän kuurin jälkeen. Tääkin kierto tuntui ihan ikuisuudelta, ei ois millään voimia alkaa taas kaikkee alusta. Tää mun hoitosysteemi kun on niin hemmetin hidas.

Boogie pähkäili kans ovulaatiojuttuja, mut aloin miettimään, että tapahtuikohan mullakaan loppujen lopuksi koko ovulaatiota, kun ei menkatkaan alkaneet. Ovistestihän näytti plussaa jo kp 15 ja eikös se tosiaan niin mene, että oviksen jälkeen pitäis 14 päivän jälkeen menkat alkaa ellei oo raskautunut? Ei taida pelkillä clomeilla tulla miksikään tämä homma...no täytyy kysellä taas ihanalta gyneltäni, kun soitan hänelle sit kun menkat alkaa. Oli siis tarkoitus sit sopia vihdoin sitä ultra aikaa, mut epäilen että menee sen loman päälle, joten ehkä sekin onnistuu vasta seuraavassa kierrossa. Toivottavasti Boogie sulla huomenna iloisempi päivä! :)

Täällä kirjoittelee itkuinen sosiaalitantta... :)

4. Toivoton-82 Vierailija

Hei!
    Hyppään tänne teidän sekaan.
    Mulla on nyt kaksi clomifen kuuria takana,eka otin yhden pillerin jolla ei ovista saatu aikaan,toisella kerralla kaks tablettia ja hyvä munasoluhan sieltä tuli.Mutta loppu tulos ihan yhtä pyöreä nolla kuin tähänkin asti.
    Meillä on reilun kolmen vuoden ikäinen lapsi ja toista ollaan nyt haaveiltu kaksi vuotta.Kesällä tuli vuosi keskenmenosta ja sen jälkeen ei oo kulunut mitään.
    Ihan hirveetä vaan pettyä koko ajan.
    Nyt on sit lähipiiriin tulossa kesällä kaksikin vauvaa.Pikkusen se pistää masentamaan!
    Eilen soittelin lääkärille ettei meidän tarttee joulun jälkeen ultrata,kuten oli suunnitelma jos tärppää.Samalla nyt sit sovittiin että tämä kierto pidetään huilia ja tammikuussa sitten vielä kokeillaan clomifenillä.
    Mihinkään suurempiin hoitoihin me ei lähdetä,kuitenkin meillä tuo yksi pirpana on.
    Mutta jokohan tässä luopuisi toivosta ettei sitä vauvaa enää meille tuli.
    Kaikkien lohdutukset tuntuu ihan turhilta että kyllä se sieltä vielä tulee ja kyllä te ehditte ja ne ja ne yrittivät niin kauan ja sitten tärppäsi...plaah..

5. haicu Vierailija

tervehdys muruset ;)

tänne ei mitään uutta... samaa odotusta!

Jassu81, kyllä tuo kuullostaa siltä että ovista ei oo tapahtunut. Ovistikut näyttää tosiaan sen huippukohdan mut ei välttämättä tarkoita et se irtoaminen tapahtuu. :( tyhmää, tiedän...

Toivotaan et noi lääkkeet tepsii ja menkat alkaa siedettävinä, eikä kierto suotta venähdä ylipitkäks...

Tervetuloa toivoton-82 mukaamme. Vaikka ikävissä merkeissä täälä aina matkataan mut positiivinen asenne aina auttaa eteenpäin ;)

Toivotaan että tammikuussa sit viimestään teilläkin kävis tärppi.

listan päivitys:

Haicu, 28 Tampereen seudulta, avoliitossa. Poika 05/07, pikkukakkosta yritellään.
    Yk 4 kp 15/25 27.11.2009.
    Esikoinen saanut alkunsa clomit, terolut, metut ja pregnyl avusteisena.
    Pikkukakkosta yrittäessä Yk 2 tärppäsi ja tuulimuna todettiin rv 7+5 (19.10.2009 tyhjennys).
    Seuraava kierto clomit 3 tabl pv sekä terot (mahdollisesti pregnyl, jos jotain kasvaa)

Jassu81, 1.lasta yritetään, 14 yk, pco, 2 clomikiertoa takana, proveroilla käynnistetään menkat, raskaustesti 2.12. Pääkaupunki, avoliitto.

Martsu84: 1 lasta yritetään, 6 yk menossa, pco ja ovuloimattomuus (ohuesta limakalvosta mainittu joka ultrassa), 1 clomikierto takana, joka ei tuottanut munasoluja, terolutit ja metforemit käytössä, menkkoja odotellaan alkavaksi 5.12 --> clomit tupla-annoksella

Boogie74, pikkukakkosta toivotaan kohta kaksivuotiaalle, 15yk, kilpirauhasen vajaat. + tutkimukset kesken, km:t 9/2006 & 1/2007. raskaustesti 3.12, PK-seutu, avioliitto.

Hermis: inssiä odottelee seuraavaan kiertoon?

Pco84, 25 Tampereen seudulta avoliitossa.

Toivoton -82, pikkukakkosta yrittänyt parisen vuotta. Clomit käytössä ja tammikuussa seuraava kierto clomeilla.

6. jassu81 Vierailija

Kertokaas Haicu ja muut joilla on kokemusta pregnylistä, että millainen myrkky se on? Tuliko sivuvaikutuksia ja irtoaako sillä varmasti se munis? Mä jo suunnittelen täällä seuraavia peliliikkeitä kun ei noi clomit taida tepsiä. Vai antaiskohan se lääkäri ottaa mun 3 clomia päivässä, jos vaikka sitten alkais tapahtumaan.

Täällä on ollut yhtä itkua tämä elämä, ne proverat taitaa vielä lisätä alakuloa. Eilen vedettiin miehen kanssa kalsarikännit, helpotti kummasti. :)

Tervetuloa sekaan Toivoton82 minunkin puolestani!

7. Martsu84 Vierailija

Moikka kohtalotoverit!

Oikeasti olen kyllä niin ilonen et löysin tieni tähän viestiketjuun, täällä otetaan kaikki niin hyvin huomioon ja ilmapiiri lämpimämpi mitä muualla :) Vaikka ikävien asioiden parissa painitaankin..

Tervetuloa mukaan toivoton-82 minunkin puolesta! Älä vielä luovu toivosta, olet nuori vielä, joten ehditte kyllä saada pikkupäivänsäteen vielä. Varmasti toisten vakuuttelut on yhtä tyhjän kanssa. Tiedän sen omasta kokemuksestakin, kun kaikki muut raskautuneet sanovat, et voi kyllä se tärppää vielä teillekkin, ennemmin kun arvaatkaan. Miksi minusta ei tunnu siltä? Mutta onneksi näitä hoitomuotoja on monenlaisia, enkä ehkä sinuna sulkisi vielä pois piikityshoitoja. Sillä todella moni tuntuu saaneen niistä heti apua, vaikkei clomit olisi tuottaneet toivottua tulosta. Mut usko pois, täältä saat semmoisen vertaistuen ettei tee mieli luovuttaa ;)

Jassu81: Höh ompas kurja kuulla, et nuo lääkkeet tekevät alakuloa. Kun muutenkaan ei aina ole näiden hoitojen kanssa niin helppoa niin tuo vielä lisäksi. Olen kyllä lukenut, että osa syö 3 tai 4 clomia päivässä, joten en näkisi estettä miksei niitä voisi vielä kokeilla isommalla annostuksella. Ellei sitten niistä aiheudu sivuvaikutuksia, esim että lääke ohentaa jo pienellä annoksella limakalvoa jne.

Omaa napaa sen verta et menkat on alkanu, jes, eli clomit nassuun maanantaista alkaen :)

Nyt mies hoputtaa jo kaupungille, joten lähdettävä! Tsemppiä!!

8. haicu Vierailija

Maanantai huomenta kaikille :) Nyt olis väsyttänyt ja rankasti... Eipä auta muu ku könytä ylös, ulos ja töihin...
    Mulle oma gyne sano noista clomeista et kolmee päivässä enempää hän ei kirjoita. Jos kolmella ei vastinetta saada aikaan niin sit laittaa lähetettä eteenpäin lapsettomuuspolille... höh. Jotenkin noita piikkijuttuja tässä vaiheessa kammoksun, en niinkään siis piikityksen takia vaan niiden tyyriyden ja ultrassa ravaamisen takia...
    Eilen otettu viimeinen tero ja tänään vuotoa odotellessa. Mitään menkka tuntemuksia ei oo muutaku maha aivan turvoksissa, tosin voipi johtua lauantain juhlinnasta. ei vais, hyvin sivistyneesti otettiin. Racletteja, salaattia, juustoja, viiniä ja olutta. Istuttiin kahen kaverin kans iltaa, saunottiin ja tehtiin kasvonaamioita, vartalokuorintaa sekä hiushoitoja :) oli meinaan ihanan rentouttavaa tulla eilen kotiin ku ei ollu krapulaa ja oli saanut rentoutua kunnolla. Poikakin meinas et äiti sitten muutti takas ;) mitähän isänsä on hälle puhunut... hih.

Tosta Pregnylistä: sen PITÄISI irrottaa munis ja näin tehdä ovis. Aina näinkään ei välttämättä käy et yleensä se kyll toimii. Ovistestejä silloin on turha tehdä kun näyttää positiivista kuitenkin ja samoin raskaustestiin saattaa antaa väärän plussan vielä 10 päivää pistosajan jälkeen jos on minini annostus iui500, jos oikein muistan. :) Ei mitään oireita yleensä mulle tullut, viime kierto josta tärppäs 9/2009 oli muutenkin niin outo ja kivulias oviksen aikoihin, mut en laita kyll pregnylin syyksi. :) kyll sitä kantsii kokeilla jos lekuri suo näin.

Alotin metut oma-aloitteisesti lauantaina ja nyt hieman pistää mahaa sekasin. Toivotaan et se tästä lähtee luistaan...

MItäs muille?

9. Pco84 Vierailija

Hei kaikki! Meillä nyt kp 12 eikä mitään tuntemuksia vieläkään.. Eilen illalla oli kyl vatsa turvoksissa ja oli vähä huono olo, mut saattoi johtua siitäkin kun söin eilen pitkästä aikaa roskaruokaa.. Onneks meillä on vielä sen verran tuore tää juttu että on tosi luontaista ja mielekästä heilutella peittoja usein.. :) :) ettei tarvi tehdä siitä pakkopullaa :) mua kyl epäilyttää josko näistä clomeista on mulle mitään hyötyä vaikka tupla annos heti laitettiin.. Kun ei edes tunnu ne missään...

10. Toivoton-82 Vierailija

Kiitti kaikille kannustuksista!
    Niin,ei kai tässä ihan kokonaan pitäis toivosta luopua mut ei helpoltakaan tunnu.
    Kovasti ihmetyttää mistä tämä johtuu kun esikoisen kohdalla tärppäs heti ekasta kierrosta ja sillon oli varautunut siihen et menee kauankin.Sitä toistakin yritettiin melkein puol vuotta ja sit se meni kesken.Nyt sen jälkeen tosiaan vuos ja 4kk yritystä takana.Niinhän ne sanoo ettei sitä pitäis yrittämällä yrittää mutta mitä tässä tilanteessa voi muuta tehdä!?!
    Oon aatellu et kun oon esikoiselta säästäny kaikki vaatteet sun muut sitä kakkosta varten et pitäiskö ne hävittää pois,auttaisko se.. ;)
    Suottahan ne tuolla tilaa vie jos niille ei tuu enää käyttöä.

Tänään tuli postissa uus resepti et tammikuussa sit taas clomeja kaks nappia naamaan.Mietin et olisko vikaa ollu nyt myös siinä kun se limakalvo oli ohentunu puolella siitä ekasta clomien syönnistä,nyt tais olla vaan 4mm kun ekan kerran jälkeen oli 8mm.

Onko teillä miehet tutkittu?
    Kun ekaa kertaa menin tonne lekurille niin kyselin silloin et pitäiskö miehenkin tulla mut sanoivat ettei tarttee ja sittenpä se vaan suoraan määräs noi clomit sen kummempia tutkimatta.Et voisko olla vielä jotain vikaa mussa itsessänikin ja mites sittentoi mies.Se kyllä vähän tuossa puheli et pitäiskö sen käydä tutkituttaa ittensä kans..
    Kyllä on vaikeeta!

11. Martsu84 Vierailija

Maanantaita ladyt!

Clomit tupla-annoksella alkoi tänään :) Varasin jo seurantaultra-ajan ja se on reilun viikon päästä keskiviikkona, eli 16.12 on sitten jännät paikat, et näkee onko siellä johtofollia. Otin ensimmäisen aamuajan, ettei tarvitse jännittää pitkälle päivää. Menkat on olleet pari päivää tosi runsaat, en tiedä voiko nuo metut tai clomit vaikuttaa asiaan tai mistä se johtuu, mutta en edes muista milloin olisin viimeksi vuotanut näin paljon.

Toivoton-82: Käsitinkö oikein, että tuosta reilusta vuodesta mitä olette yrittäneet keskenmenon jälkeen on muuten mennyt luomuyrittelynä, mutta nyt kaksi clomikiertoa takana? Jos vikana on ovuloimattomuus niin jaksan uskoa ja toivoa, että kun tulpalääkityksellä munasolu saadaan kypsymään niin tärppi käy ennenpitkää. Eikös se normiraskaudessakin ole 25% luokkaa raskautua per kierto, vaikka ovis tulee ja kaikki on juuri niinkuin pitää. Limakalvohan pitäisi olla kiinnittymishetkellä vähintään 7-8 mm, että voiskohan se sun ongelma sitten olla liian ohut limakalvo? Oiskohan greippimehusta apua näin kotikonstein? Itsekkin sitä aina väliin innostun juomaan, mutta on se perhanan pahaa ja kallistakin vielä. Meillä mies tutkittiin heti seuraavaksi, kun mulla todettiin paha pco ja ovuloimattomuus, joten eihän siinä mitään menetä, jos mies kävisi tutkimuksissa. Saa ainakin poissuljettua sen että missä se vika voi olla tai ei ole:)

Pco84: Haluan kannustukseksi sanoa, että olen lukenut tosi monesta paikasta, että sillä ei ole mitään väliä onko clomeista oireita tai tuntemuksia, että osalla on oireet ja mitään ei tapahdu ja osalla ei mitään ja munasolu nätisti kasvaa. Joten huoli pois ja toivotaan että siellä masussa tapahtuu, vaikkei miltään tunnutkaan. Et jatkatte peittojen heilutusta vaan rennoin mielin :)

Haicu: Toivottavasti menkat alkaa pian ja pääset kokeilemaan tripla-clomien vaikutusta. Mullakin metut alkuun kyllä pisti pakin sekaisin ja mahaa väänteli tai meni kipeäksi helposti jos pääsi vähänkään tulemaan nälkä, mut onneksi muutamassa päivässä loppu ne oireet kokonaan.

Hermis: Joko siellä on clomit syöty ja menopurit odottaa vuoroaan? Millon sulla on ultra?

Jassu: Mikäs vaihe sulla on menossa? Suunnittelet jo tulevia peliliikkeitä, mut joko varmistui että auttoiko clomit tässä kierrossa?

12. Toivoton-82 Vierailija

Martsu84:Kyllä oikein käsitit.:)
    Ja tuossa ekassa clomi kierrossa otin vaan sen yhden tabletin ja se ei saanut aikaan sitä johtofollikkelia että oikeestaan vaan yks kunnollinen yritys takana.
    Mutta sain kyllä siltä lääkäriltä sellaisen käsityksen että se ei hirveen montaa kertaa sitä syöttäisi.Mutta kaksi kiertoahan sitä ainakin olisi vielä edessä kun uuden purkin haen.Menee vaan hirveesti rahaa rampata siellä ultrassa.Mut ei kai tätä rahassa voi mitata..
    Greippi mehua tuli joskus juotua paljonkin mutta nyt on jäänyt.Täytyy varmaan taas ostaa. :)
    Paljonkohan sitä pitäis juoda ja pitäiskö koko ajan että se jotain auttais jos auttaa...

13. Martsu84 Vierailija

Toivoton-82: Joo eihän niitä clomeja määrätä kuin maks 6 kuukaudeksi yhteen mittaan, mutta kai se siinä ajassa tärppää niillä jos on tärpätäkseen. Oma äiti sai mut neljännestä clomikierrosta. Mut mielestäni sulla ihan hyvä tilanne, kun kahdella on saatu folli kasvamaan :) Ja annat mulle kyllä toivoa siitä, että mullakin olisi nyt kahden annoksella tullut jotain kasvua, kun yhden annoksella ei kasvanut yhtään mitään. Olen lukenut suosituksen että KP1-15 olisi hyvä juoda sitä greippimehua. Itse olen juonut päivässä yhen ison lasin.

14. haicu Vierailija

No niin, olen hieman kärsimätön.. tänään menossa jo kp 26/25 eli päivällä normaalikierron yli. Eilen lopetettu terot ja aina minuutilleen aiemmin alkanut menkat seuraavana päivänä, mut ei nyt. Höh, kerrankin kun olis kiire alkaa. Seuraavaan kiertoon ku aloitan clomit 3 tabl/pv niin seurantaultra täytyy olla ja varsinkin pregnylin kanssa sit. Näin lekuri sanoi. Gyne on poissa joulunalus viikon et sitä ennen pitäis tehdä ulta. Tosin hän sanoi että on kotopuolessa jos sattuu et sillä viikolla ultra olis. Vois sit tulla poikkeen työmaalla tekemässä sen, mut onhan tuokin hieman noloo vaivata tollasen takia toista. Muutenkin on niin sydämmellinen ja kaikkee. Laitto sähköpostiviestin perusteella viimeks saikkulapunkin tuulimunan jälkeen kotiin tuleen :) Oon kyll niin tyytyväinen et sellasen oon löytänyt :)

Kaveriltakin tuli hyviä uutisia, kun ne ovat lapsettomuushoidoissa ja vika inssi piti olla nyt niin edellistä ei sit laskettukaan ku ovista ei ollut tapahtunut. Eli heillä on vielä tämän inssin jälkeen yksi kerta käytettävissä ennen rankkoja hoitoja. Oon kyll niin ilonen niitten puolesta :)

Martsu84:n ultraa sitten jännitetään 16.12.2009 :) Vau, siihenhän ei oo ku viikko aikaa, nopeesti se menee :)

Mä en greippimehua sisuksiini saa... :( ei maistu hyvältä ei. Tosin mulla on aina ollut jotain 10-12 mm luokkaa toi limis ultrauksessa et yhtään ei oo clomit sitä heikentänyt. Sen takia varmaan niitä kehoitetaan syömään max se 6 kk, et ohentaa sit limistä...

Töihin taas, palataan murut ;)

15. Boogie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terppa Murut,

Kävin mielestäni kirjoittamassa teille viestin pari päivää sitten, mutta eipä sitä näy tässä. No, ensi kerralla paree tsekata lähettämisen jälkeen ettei jäänyt bittimereen. (Kirjoitan yleensä muistioon ja siitä copy pastaan näytölle, lieko jtk jäänyt tekemättä:(?! Hajamieliisyys kulkee suvussa. En ole sentään ajanut kartsallla mehupurkki auton katolla, niin kuin yks kaverini lukiossa. Ihan vaan tyydyin pianon nuotteihin, sinnehän ne kotikonnun kurviin silloin sitten jäivät, irtonuotit vielä...Piti käydä kotimatkalla noukkimassa, sieltähän ne löytyivät.

Mutta nyt asiaan.
    Ensinnäkin kaikkea hyvää meille muruille!
    Tsemppiä tuleviin "peliliikkeisiiin" ja odotteluun.

Omat kuulumiset kaiketi tulkitsen suht hyviksi.
    Saatiin tulokset klinikalta, yhden kierron aikana saatiin kaikki kokeet tehtyä, mitä nyt meille nähtiin tarvittavaksi (kierron seuranta, hormoonitestit, miehen testi, munanjohtimien aukiolo, tulehdustestit eli hiv ynnä muut sukupuolitaudit). Rahaa paloi kivasti, noin 800 euroa.

Kaikki oli suht ok, arviona tosin kyllä että hedelmällisyys jonkin verran vähentynyt, mutta eipä tuo nyt kuulosta niin dramaattiselta. Mitä käytännössä tarkoittaa jonkin verran. No ilmeissti sitten tätä puoltatoista vuotta....

No joo, kyllähän lekuri meinas että vähän parannettavaa vois löytyä, FSH eli joku aivolisäkkeen arvo on vähän koholla, että se vois pitkällä tähtäimellä tarkoittaa jtk autoimmuniteettiä, eli meinas että hedelmöittyviä munasoluja ei tule olemaan sitten jäljelle pitkälle yli 40:n, niinkuin yleensä naisilla, mutta tämän hetken hedelmällisyyteen ei vaikuta. Kilpirauhasen vasta-aineet pitäisi tutkia tulevaisuudessa, olisiko siellä jtk joka liittyisi FSH arvoon. Varsinaiset kilpirauhasarvot ovat nyt kunnossa eli senkään ei pitäisi vaikuttaa enään.Hoitamattomana vaikuttaa kyllä.

Miehen testi ehkä yllättävin: nopeasti suoraan eteneviä pitäisi olla 25%, meillä 7%, tai sitten nopeasti suoraan etenevät ja hitaasti kaartelevin eteneviä pitäisi yhteensä olla yli 50%, meillä yht 46%. Siittiöiden muoto vähän normiarvon alla, pitäisi olla > 15% meillä oli 11%.
    Sperman pesulla näkisi vielä tarkemmin, kuinka paljon hyvänmuotoisia nopeasti suoraan eteneviä jäisi haaviin.

Näillä eväillä kehotti palaamaan kesään mennessä inseminaatioon, jollei tärppää. Kait sitten niin.

Greippimehua en miekään ole juonunna, esikoista yritelellessä tulin suht nopeesti - 3-4 yrittämällä - raskaaksi, ja vielä kolme kertaa peräkkäin. Niin no. Foolihappoa sen sijaan on tullut syötyä.

Tänään lekuri kehotti jatkamaan foolihappoa, d-vitamiinia ja kalsiumeja, ja miehelle multi-tabsia kehiin.

Mitäs teitin napaan?

PIkkupakkasia et Lunta odotellen, se on moro ja kuulumisiin taas!

16. Taustailija Vierailija

Taustalta tässä Boogie74:ltä ja muiltakin kysyisin käskettiinkö teitä siis syömään foolihappoa, d-vitamiiniä ja kalsiumia erikseen vai riittääkö multivita tai vastaava yleisvalmiste? Täällä jo toinen clomikierros menossa ja nyt jo kaikki konstit pitäis saada kehiin...

Kiitos vastauksista

17. jassu81 Vierailija

Kiitos pregnyl-kokemuksista! Mul on to taas soittoaika, kun nyt alko tiputteleen ja proveroita pe asti pitäis popsia. Minäkin Haicun lailla kuumeisesti menkkoja odottelen, tää tiputtelu on ärsyttävää, saattaa kestää mulla montakin päivää ennen kunnon vuotoa. Ultra aikaa yritetään sopia, vaikka epäilen kyl et menee joululomat lekurin kaa ristiin.

Martsu kyselit clomien vaikutusta tässä kierrossa. Ovistikku näytti plussaa kp 15, mut ovista ei kuitenkaan ilmeisesti tapahtunut, koska en ole raskaana ja kierto venyi pitkäksi ja nyt niitä siis käynnistelen. On siis taas aika toivoton olo.

Mun miehen tuotoksia ei oo tutkittu eikä edes ehdotettu...

Mihinkähän se greippimehun taika perustuu? eikös se myös saata voimistaa joidenkin lääkkeiden tehoa? Tai joissain tapauksissa heikentää?

18. Martsu84 Vierailija

Tuon greippimehunhan pitäisi lisätä limaisuutta, et ovislimat bongailisi paremmin ja siittiöt siellä hyvissä limoissa löytää tien paremmin perille, sekä vahvistaa ja paksuntaa limakalvoa. Vähän ristiriitaista tietoa aiheesta löytyy. Tuntuu et monilla kokemuksia et heti sit tärpännyt, kun alottanut greippimehun juonnin. Toisaalta taas puhutaan et voi estää lääkkeiden imeytymistä ja ettei siitä lääketieteellisesti mitään faktaa ole et edistää raskautumista. Et mene ja tiedä.

Kaverin kans oli myös puhetta aspiriinista raskauden avittajana. Et kp1:stä alkaen syödään aspiriini päivässä vai olikohan se puolikas Kp14 asti. Ja osalla tuntuu tärpänneen heti eka kierrosta lääkkeen kera. Liekkö nämä mehut ja muut sitten sattuman kauppaa, vai onko niillä oikeasti vaikutusta. Foolihappoa tosin voisin itsekkin purkin ostaa, sitä tuntuu osa gynekologeistakin suosittelevan.

Viimeksi clomien kans taisi mahakipu alkaa Kp7 tienoilla, nyt jo Kp4 alkaa tuntumaan samaa mahakipua mitä viimeksi. Noh tupla-annos, joten odotettavaa toki.

19. amanda77 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heissan!

Jotenkin tuntuu että ketjut ovat päässeet taas tosi pitkiksi, ja kestää viikko taikka toinenkin lukea ne läpi päästäkseen jengiin mukaan. Ajattelin josko olisi aihetta pistää tuoreet esittelyt kehiin ja aloittaa uusi, kaiken kattava ketju.

Eli olen Amanda, 32-v, lapsettomuutta takana lähes 3v. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus, Clomifenejä kokeiltu 4 kk (1 irroituspiikki mahtunut mukaan). Tänä aikana ei plussan plussaa. Viikko sitten lääkärikäynnistä tulos lähete IVF:ään, jonotuksen ajalle Clomifenit, pistokset ja irroituspiikit.

Olisiko innostuneita lähtemään uuteen ketjuun?

<3 Amanda

20. haicu Vierailija

Laitettu uusi ketju pystyyn CLOMIFEN 2, johka voidaan jatkaa kirjottelua :)

21. vieras Vierailija

Sain tuossa reilu viikko sitten tulokset s-prog verikokeesta. Tuloksena 1.1nmol/l. Gynen mukaan siis kovin alhainen ja ensi kierrossa mietitään sitten lääkehoitoa. Nyt kiinnostaisi kuitenkin tietää, mitä tuo luku kertoo? Voiko tuo vaihdella kuukausittain paljonkin vai viittaako tuo luku, etten todennäköisesti ovuloi ikinä? Vai kertooko se vain tuon kuun tilanteen?

22. Tiude Vierailija

Moikka. Onko teillä kokemusta clomifen ja folvite yhdistelmästä? Itselleni määrättiin näitä raskaudettomuuteen,minkään näköisiä sivuvaikutuksia ei ole tullut ja nyt syön kierron 3-7 päivinä näitä lääkkeitä. 2 clomifeeniä ja yhden folviten.. mitään muutosta en ole huomannut. kuukautiset normaalit ja ovuloin samanlailla kuin ennenkin. mies on ollut tutkimuksissa ja kaikki todettu normaaliks ja samoin minut mutta lasta ei vaan kuulu =( näitä lääkkeitä olen syönyt nyt puoli vuotta.

23. Katrina Vierailija

..että ihan lääkkeen pakkausselosteessakin (löytyy esim googlettamalla clomifen) löytyy maininta siitä, että Clomifenilla saattaa olla syöpää aiheuttava sivuvaikutus ja maksimi käyttöaika on 6 kiertoa!!!!

24. tappe Vierailija

Olisko täällä ketään yhtä ystävällistä ihmistä kun vuonna 2009. Ihan kiva olisi jakaa kokemuksia teidän kanssa?

25. Lin Vierailija

Olen käynyt tutkimuskissa ja pco sieltä löytyi, rakkuloita jonkin verran kummaltakin puolella. Putket on auki ym yms että ainut ongelma on etten ovuloi, kehitys jää kesken. Sain viime kevät talvella reseptin clomeihin mutta hain ne vasta nyt, eka kierto syöty ja tulevalla vkolla ultraan katsomaan kuinka kävi.

Mies tutkittu myös ja hänen spermansa on priimaa.

Eli meillä periaatteessa pitäisi olla aika hyvät mahdollisuudet onnistua. Mutta en odota mitään tältä lääkkeeltä, en muutenkaan liikaa ajattele tai stressaa , saati yritä liikaa, ettei tästä tule pakkomielle ja jos tämä ei onnistu syystä tai toisesta että jään lapsettomaksi niin jos en katkeroituisi ja kärsisi siitä sitten niin paljoa.

Ikää 28. Ei lapsia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari