Hae Anna.fi-sivustolta

Clomifen

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä äidiksi toivottavasti, 17.07.2007.

1. haicu Vierailija

heipsan taas, täälä sitä roikutaan :)

Ilmoittaudun taas joukkoonne. :) Ajattelin että tän jälkivuodon loputtua (joka muuten on tosi niukkaa nyt jo) varaan ajan gyneltä tarkistukseen et kaikki raskausmateriaali on poistunut siis siltä jolla oon käynyt. terkkariin soittelin tänään tosta jälkitarkastuksesta ku pitäis tehdä 2-3 vkon päästä niin sanoivat et otetaan verikoe 3 vkon päästä jotta nähdään onko raskaushormooni vähentynyt ja tämän jälkeen lääkäri tekee tavallisen tarkistuksen et ei mitään ultraa!!! häh... No just sen takia meen sinne omalle gynelle. Samalla kysäisen siltä et voiko clomit aloittaa heti seuraavasta kierrosta et mentäis samalla kaavalla: clomit, ultra, pregnyl sekä terot :)

Vitsi kun on hyvä mieli, tuli leikattua pihakin 1570 neliöö :) ja virtaa riittää. mieli on oikeesti mitä mahtavin. odottavin fiiliksin täälä ollaan.
    Niin ja mulla olis pitänyt olla huomenna sille omalle gynelle kontrolli ultra tuulimunaepäilystä jonka peruin tänään sähköpostilla. Olin viime viikolla hakenut saikkua työterveydestä huomiseen asti niin gyneltä tuli sit vaan tieto et on jatkanut mun saikkua ens maanantaihin ja todistus tulee postissa... vitsi kun on hyvää palvelua. Toisaalta olis ollu ihan ok mennä töihin et sais takaisin rytmin mut toisaalta mikäs täälä kotona touhutessa :)

Eli heipsan vaan. Mun tietoja voi edelleen lisäillä listaan:
    poika 05/07, yk vaikka 3 ja kp ??/?? vielä tällähetkellä. Ikää 28 vuotta ja tuulimuna/km 10/09. Olikos siinä kaikki... Hymm...

Jokos Hermis oot pongannut oviksen?
    Martsulle onnittelut et auki on munajohtimet. Se on hyvä merkki ja eipä muuta kun clomeja popsimaan sitten vaan. pidetään peukkuja et kasvattaa hyvät follit :)

Maaria76, jaksuja odottamiseen. Noilla viikoilla voi olla oikeesti heittoja noissa mittauksissa että seuraavassa ultrassa toivottavasti kaikki hyvin :) Halaus ja jaksuja.

Jassu81, jokos uus kierto on alkanut? Pitkät kierrot on sanonko mistä... tuntuu et aika menee vaan hukkaan odottaessa. Mutta odottamistahan tää tosiaan on... odotetaan et raskaudutaan ja sit odotetaan odottamista ja sit synnyttämistä ym... Hih.

Ja iltatoimiin, heipsan vaan toverit :)

2. jassu81 Vierailija

Heippa siskot!
    Mä en oo viitsinyt vähään aikaan kirjotella, kun ei oo ollut oikein mitään kerrottavaa omasta tilanteesta. Oon kyl ahkerasti lueskellut teidän kuulumisia. Haiculle pahoittelut tapahtuneesta, mut hienoa että olet touhukkaalla ja toiveikkaalla tuulella kaikesta huolimatta.

Hieno juttu Martsu, että röörit on auki. Oliko muuten kivulias se aukiolotutkimus?

Mä otan Proveraa huomenna viimesen tabletin (10 pv kuuri) eikä menkoista vieläkään tietoakaan. Viimeksi alkoi saman tien tiputtelemaan ja sit alko kunnolla menkat. Alkaa mennä hermot kun ei mitkään lääkkeet enää näytä tepsivän...

3. Martsu84 Vierailija

jassu: Pelkäsin pahempaa et olisi vielä kivuliaampi se tutkimus. Se katetrin laitto tuntu kovalta menkkakipuväännöltä ja oli epämiellyttävä, mut sitten, kun sitä nestettä ja ilmaa sinne ruutattiin niin se taas ei tuntunut mitenkään. Tosin johtunee siitä, kun oli johtimet auki, että pääsi aineet virtaamaan läpi kohtuonteloon. Jos ois ollut tukossa niin sillon kai yleensä tuntuu kivuliaalta ja paineen tuntua. Mut onneksi on sekin nyt ohi. Seuraava seurantaultra ei jännitä, kun sen tietää ettei tunnu missään, vaikka eihän se koskaan ole kiva siellä haarojaan levitellä, mut pakko mikä pakko :D

Haiculla ihailtava asenne jatka samaa rataa! ja nyt huomasin, että sinulla onkin jo yksi lapsi entuudestaan, saako udella saitko sen luomusti vai hoitojen avulla?

4. haicu Vierailija

Martsu84, poika sai alkunsa clomeilla, pregnylillä, teroilla ja metuilla. :) Yritettiin 5 vuotta joista vuosi oltiin julkisella hoidoissa. 5:stä clomikierrosta tärppäsi. Eli kyllä tätä yritystä on takana kaikenkaikkiaan useampi vuosi :( Noh, tänään ajattelin soitella polille et onko ihan ok et ekana keskeytyspäivänä vuosi kun seula parisentuntia ja sen jälkeen ei oikeen mitään. Eilenkin vaan tuli paperiin pyyhkimällä ja tänäänkin tuli aamusta ehkä hieman reilummin mut ei kuitenkaan normaalimenkkoja enemmän... ehkä jopa hitusen vähemmän. Mietityttää josko olisi jotain jäänyt tulematta ulos.... (sori yksityiskohtainen selvitys), katotaan mitä sanovat...

Niin ja nyt tuli jo varattua omalle gynelle 06.11.2009 aika jälkitarkastukseen, koska meillä kunnassa tk-lekuri tekee vain sisätutkimuksen eli saman kuin synnytyksen jälkeen ei mitään ultria joten ajattelin et varmistan tilanteen. Samalla sit juttelen hänen kanssaan niistä clomien alottamisista... :)

Päivän alkuja kaikille :)

5. Hermis Vierailija

On toi Haicun asenne kyllä mahtava! Ihan kahdehdittava suorastaan! :) Jatka samaan malliin!

Jassulla alavireinen olo.. :( On kyllä niin tuttua.. Mietippä niin, että kyllä te sen lapsen jotenkin saatte! Täytyis vaan itsekin asennoitua siihen, että aikaa saattaapi mennä. Koita jaksaa!

Omaa napaa: nyt pitäis ovis olla, mutta alavatsalla ei juuri tuntemuksia (viime oviksen aikaan ihan mielettömät kivut). Mutta nännit ovat aikas arat! Toivottavasti se kertois oviksesta.. :)

Tsemppiä meille kaikille! :)

6. Maaria76 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Haicu, hienoa että jaksat olla positiivisella asenteella ja keskittyä uuteen yritykseen!

Kaikille muillekin tsemppiä, epävarmuus ja odottelu on varmaankin se tylsin juttu tässä kaikessa, olisi niin ihana kun tietäisi varmuudella että asiat tulevat onnistumaan, silloin odottelukaan ei tuntuisi niin kurjalta.

Omasta tilanteesta sen verran että tässä tosiaan odotellaan, tuli kutsu reilun viikon päähän np-ultraan, jotenkin ei vaan osaa odottaa sitä niin innolla kun edelleen epävarmuus painaa mieltä. Raskausoireet yhä kadoksissa mitä nyt ajoittaista vatsan turvotusta lukuunottamatta. En kyllä tiedä mitä tapahtuu jos ultrassa paljastuukin että kaikki ei ole kunnossa vaan lääkärin "ennustelut" pitäisi paikkansa. Tätä raskautta on odotettu niin pitkään että pettymys olisi valtaisa. Yritän toki ajatella positiivisesti mutta välillä tuntuu vaikealta kun asia hallitsee niin kokonaisvaltaisesti mieltä, pitää vaan yrittää suunnata ajatukset nyt muualle!

Mukavaa päivänalkua kaikille!

7. 10kaks Vierailija

Tervehdys!
    Kirjoittelen vakituiseen tuolla -hoidoissa- -ketjussa. Teidän juttujanne käyn lueskelemassa, kun monella samantapainen tilanne kuin meillä.

Tökkäänkin lusikkani soppaan aukiolotutkimuksesta. Itselläni tuo tutkimus sattui todella paljon. Noh, toinen rööri oli hiukan tukossa, joten johtuu siitä. Monelta olen kuullut vastaavasti ettei sattunut yhtään. Olen myös herkempi ultrassa yms, joten päätän pelotteluni sanoihin, että älkää silti pelätkö :)

8. haicu Vierailija

aukiolotutkimuksesta, mulla ei tuntunut missään. Pientä painetta vaan. Tosin röörit oli kyllä aukikin... :)

Hermis, saitko bongattua oviksen?
    Jokos Jassun olo on parantunut? Itse vietin rentouttavan viikonlopun. Jätkä oli lauantaina mummulassa yökylässä kun yhtäkkiä viime viikolla mummu soitti ja kysy voisko jätkä mennä sinne... :) No tottahan toki. Ei olis parempaan saumaan tullut tuo ajoitus. Vietettiin sit miehen kanssa rentouttava lauantai ilta ja olutta otettiin kotosalla ja saunottiin... Noh, tulihan peittojakin heiluteltua jopa kahteen otteeseen... Niin ja isoin juttu: mun jälkivuoto kesti vaan 5 pv eli lauantaista lukien mitään ei ole enään tullut :) hitsi ku oon onnellinen. Auttokohan tuo positiivinen asenne ;)
    Noh nyt uutta yritystä kehiin ja oon päättänyt et alotan kp 15 terolutit tähän kiertoon jotta saan menkatkin joskus sit alkaan eikä tarvis niitä odotella viittäkymmentä viikkoa... Kysäsen vielä kyllä gyneltä mitä mieltä hän asiasta on. Eli jos tän kierron alkais laskeen tyhjennyspäivästä niin tänään olis jo kp 8/28 et hyvällä mallilla mennään :)

kertokaahan kuulumisia kun täälä on näin hiljaista :)

9. Hermis Vierailija

Maaria76: joko kävit ultrassa?

Haiculla on jo kovaa vauhtia menossa uusi kierto! :) Hienoa, ettei jälkivuoto kestänyt tuon pisempään! Jatka samaan malliin tuon hyvän fiiliksen kanssa! :)

Mulla tosiaan oletetun oviksen tienoilla alkoi nännit tuleen kipeiksi ja ovat vieläkin, nyt kp 24/29.. Eivät kylläkään enää niin paljoa kuin oviksen aikoihin, mutta ovat selvästi edelleen. Muistelisin joskus ennenkin mulla näin olleen, mutta hyviiiiiin pitkän aikaa sitten (n vuosi sitten??). Toivottavasti tämä tarkoittaa, että ovis on tullut. Mutta kaikki alavatsajomotukset puuttuivat oviksen aikoihin! Alavatsaa kylläkin nyt on ihmeellisesti vihlonut, eilenkin kun aivastin, niin oikein kiljaisin kun sattui vas munasarjan kohdalle.. Pelkäänpä vaan, että endometrioosi siellä kipuilee.. :( Mä oon siis itselleni tehnyt tähän diagnoosin.. Jos nyt tästä kierrosta ei tärppää, ni vois olla ihan hyvä päästä seurantaultraan ja miehen simpat testaan eli yksityistä sitten etsimään!

Mitäs teille muille kuuluu?

10. Vierailija Vierailija

heipsan vaan :) hieman pelästyin näitä uusia sivuja... häh. Mitä tää on... ;)
    Täälä rauhaiseloa, kp 10/28 meneillään ja oviksen testailut aloitettu. Mitään tietoo ei ole tai edes tuntemuksia. Tuskin edes tässä ekassa kierrossa mitään tapahtuu... Noh, katotaan :)

Pihalle pimeään huhkimaan vielä hetkeksi ennen iltaunia. Oli tällainen pikainen omanapainen kirjoitus :)

heissan

11. Hermis Vierailija

Moi vaan! Ooh, uudet sivut.. Hetki menee, että tottuu!

Omaa napaa kovasti (anteeksi jo etukäteen): iltapäivällä tuli kirkasta verta paperiin hyvin vähän.. Ihan tyhmää! Oisin voinut jo veikata suht varmasti, että olen onnellisesti raskaana, olo oli sellainen! Nyt kuitenkin kp 25/29 ja viimeiset terot tänään.. Verta ei tullut sen yhden wc-käynnin jälkeen, mutten silti enää usko olevani raskaana.. Mieli on niin maassa.. Onneksi sain aivan ihanan lohdutusviestin mieheltäni, joka auttoi paljon tilannetta. Miten sitä jaksaisikaan ilman miehen tukea?!

12. haicu Vierailija

Hermis, hali sulle. Äläkä vielä luovuta, saattaa se verinen vuoto liittyä tuohon raskautumiseenkin :( Pidetään peukkuja täälä sulle :)

Omaa napaa, tänään kp 11/28 eikä oviksen ovista, tosin aina vasta bongattu se joskus kp 15 paikkeille ja sillonkin clomien kanssa. Eli nyt täytyy kuukausi taas odotella et pääsee tositoimiin... :( Eipä muuta tälläkertaa. Taidan herätellä pojan sängystä ja takaisin töihin.

Miehet on muuten meidän pelastus ja sieltä ne lohdutukset tulee oikeaan aikaan. Meilläkin mies tiesi ihanasta ton tm:n jälkeen koska tulee lähelle ja koska on parempi olla vähän kauempana ;).

Hyvää torstaita ja muistakaa torstai toivoa täynnä, myös Hermis :)

13. Jassu81 Vierailija

Menkat tuli ja meni! Nyt on uusi kierto menossa ja syön clomeja siis toista kiertoa ja ekaa kertaa tupla-annoksella (2tbl) kp 3-7. Kp 6 menossa. Ei oo onneksi tullut mitään sivuoireita vaikka vähän jännäsinkin etukäteen kun annosta nostettiin. Nyt odotukset korkealla, että tulis viimein se ovis edes.

Ihanaa kyllä, että on tää palsta vaikkei joka päivä tulekaan kirjoiteltua. Luen teidän kaikkien kirjoituksia aina uudelleen ja uudelleen. Ne antaa toivoa ja tukea että jaksaa taas odotella että jotain tapahtuis. Tsempit kaikille!

14. Hermis Vierailija

Kiitos haiculle tsempityksestä. Legendaarinen tuhruttelu alkoi eli kohta eletään kp1:stä. MUTTA sain tänään mielialani nousemaan! Nimittäin varasin ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle! En tiedä miksi, mutta jostain syystä aika iso taakka vierähti harteilta pois. Kai se jotenkin liittyy siihen, että saa sysättyä oman ongelman toisen "murehdittavaksi".. :) Ja aika on jo viikon päästä! :O Kutkuttaa hyvällä tavalla. Hiukan pelottaa se, että löytyykö lisää ongelmia/vikoja, onnistutaanko me hoitojen avulla ja paljonko rahaa menee.. Onko teistä joku yksityisellä hoidoissa?

Haiculle tsempitykset täältä oviksen bongaamiseen! :) Ja Jassulle onnea uuteen kiertoon! Toivottavasti saat halutun lopputuloksen! :) Muillekin onnea yritykseen!

15. Pco84 Vierailija

Heipsan ketjulaisille! :) minä ilmoittaudun joukkoon tummaan.. Pco minulla todettu 2002 muistaakseni. Testot oli korkealla samoin oli joku muukin arvo.. Olisko ollu D-heas tai jotain sellaista. Lisämunuaiset magneettikuvattiin silloin normaaleiksi. Munasarjat itsessään ovat kai normaalinkokoiset, mutta munasolut on munasarjassa jonossa tai jotain.. Paha akne oli teininä, söin roaccutania 3x vrk 7 kk ajan aikanaan. Sitten alkoi parin vuoden päästä ärsyttämään tuo liikakarvoitus ja menin gynelle joka ohjasi lapsettomuusklinikalle tutkimuksiin. Pco siellä siis todettiin ja diane novaa kirjoitettiin, koska menkat tuli vain 3-4 kertaa vuodessa. Sanoivat myös että sitten kun on raskaus ajankohtainen niin hoitoon sitten melkein suoraan kannattaa mennä. Ylipainoa on vajaa parisenkymmentä kiloa..
    Pillerit vaihtui femilariin kun pari vuotta sitten alkoi diane novat etoa.. Pidin siinä välissä vuoden pilleritaukoa ja 7 kk kun ei tauolla menkkoja kuulunu hain keltarauhashormonikuurin jolla saatiin ne tulemaan.. Nyt sitten on raskaustoiveet virinneet, kun mies löytyi ja gynekin sanoi ettei kannata venyttää enää lapsen tekoa.. Onhan tässä jo ikää 25.. Naimisiin menimme pari viikkoa sitten ja
    aloitan lauantaina viimeisen laatan femilaria, kun niitä on kerran ostettuna ja sit aloitan clomifen-kuurin. Näin päätettiin gynen kanssa, koska tiedän että turha odottaa kk-vuotoa jne. kun pillerit lopetan. Syön niitä 2x1 tbl kp. 3-5 ja sit aloitan terolutin kp. 16-25. Mistään seurantaultrista ei ollu puhettakaan. Mainitsi kyllä että on 5% mahdollisuus kaksoisraskauteen. Mut kaksoset ei mua haittaisi kylläkään. Useampi olis sitten jo toinen juttu..
    Että tällaista tarinaa täältä päin. :) tutulta jutulta varmaan kuulostaa monille.. Minä kun olin hädin tuskin täysi-ikäinen kun mahdollisen lapsettomuuden olen jo itselleni sisäistänyt niin ihan odottavalla mielellä tässä ollaan liikkeellä.. Pikkutytöstä asti olen lapsista haaveillut ja kotiäiti on tainnut olla silloin ammattihaavekin.. :)
    Jään ihmettelemään taustalle ja ilmoittelen minäkin miten homma etenee.. Eli jos vuoto tulee niin kuin on pillereillä nyt tullut niin seuraava kierto alkaa 26.11. ja ekan clomifenin otan 28.11. :) jee..
    Aloin miettiä noita ovistikkuja, että kannattaako kokeilla kun on tuo pco...

16. Maaria76 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei kaikille,

Tänä aamuna oli np-ultra, aika pelonsekaisin tuntein menin sinne huomioiden nuo aiemmat fiilikset ja lääkärin kommentit... Kaikki oli kuitenkin hyvin ja mitat vastasi ihan viikkoja siitä ovulaatiopäivästä laskettuna. Eli aiemmassa ultrassa gynellä ilmeisesti joku ongelma mittaamisen kanssa ja oli muutekin tosi tökerö, pitää vaan unohtaa tuo...

Sen verran näistä lääkärikokemuksista että itsellä silloin kun PCO-todettiin 2006 ja sen jälkeenkin kun Clomifen-lääkitys aloitettiin lääkärit olleet jotenkin aina aika masentavia, eivät ole mitenkään kannustaneet ajattelemaan positiivisesti ja uskomaan hoidon onnistumiseen. Olen aina käynyt yksityisellä puolella eli julkisesta ei sen kummemmin kokemuksia. Ihan ensimmäisellä kerralla kun hoitoa mietittiin gyne jopa ehdotti suoraan pistoshoitojen aloittamista. Sain itse puhuttua tuon Clomi-kuurin silloin kun olin asiaa jonkin verran selvittänyt ja onneksi sen aloitin koska minulla se on toiminut hyvin. En usko että olisin koskaan tullut raskaaksi ilman ko. hoitoa koska en ole tiettävästi koskaan ovuloinut luonnollisesti.

Toivon teille kaikille muillekin onnea Clomifen-hoidon kanssa, uskon että tällä palstalla kuuluu jatkossa iloisia plussauutisia! Käyn toki täällä lueskelemassa teidän kuulumisia jatkossakin. Ja kiitos kaikille piristävästä kommenteista, auttoivat kyllä paljon silloin kun mieli oli maassa ja muutenkin!

Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

17. Martsu84 Vierailija

Heipsis taas kaikille!

Pco84:lle tervetuloa mukaan joukkoon, hyvin tutulta kuulostaa tarinasi omaan verrattuna, sillä erotuksella, että itse sain vasta tämän vuoden keväällä tietää PCO:sta. Jos olisin tiennyt, olisimme aloittaneet lapsen yrittämisen varmasti aijemmin, on kuitenkin sama mies ollut jo 7 vuotta :)

Maaria76: Olipa ihana kuulla, että ultrassa kaikki oli ok :) Turhaa olet joutunut pelkäämään monta viikkoa, olisin varmaan ollut hermoriekaleina vastaavassa epätietoisuudessa.

Itse kävin eka kerran Mehiläisen kautta tutkimuksissa ja sama gyne toimii myös väestöliitolla, joten siellä kävin hänen vastaanotolla viimeksi ja seuraavat kerrat myös, mutta yksityisiä siis molemmat paikat. Kyllä se on varmaan paljon lääkäristä kiinni, miten suhtaudutaan. Minulle ei ole kertaakaan edes vihjattu ettenkö tulisi saamaan lasta, vaan todella positiivistä kannustusta ja kerrotaan et varmasti löydetään sopiva lääkitys, että saadaan ovis ja tärppi tulemaan. Mielummin maksan enemmän, että pääsen tämän ihanan naisen vastaanotolle. Aina lähden hymyssä suin pois sieltä ja koko paikassa oli mielettömän lämmin ilmapiiri ja henkilökunta. Lääkäriajan jälkeen viimeksi pääsin vielä jonkun hoitajan kanssa juttelemaan ja hänen kanssa rupateltiin puolisentuntia. Kertoili ovistesteistä, clomien vaikutuksesta yms ja tämä aika ei maksanut mitään. Tosin itse olen työtön tällä hetkellä, että toki realiteetti on se, että jos lääkitykset ja ultrat ei riitä, vaan pitää alkaa pistohoitoihin yms niin voi olla, että taloustilanne alkaa sitten mennä pakkaselle. Mutta kuukausi kerrallaan.

Omaa napaa nyt sen verran et neljäs päivä menossa terolutteja ja sitten pian pääsenkin aloittamaan clomit :) Tympeetä odotteluvaihdetta tässä nyt siis vielä kaksi viikkoa. Tosin mulla on joku kumma pelko siitä, että ultrassa todetaan ettei clomit ole vaikuttaneet mitenkään. En tiedä miksi tuntuu koko ajan siltä.. ehkä se on jotain pelkoa.

Tsemppiä kaikille ja tulkaahan kertoilemaan clomien sivuoireista ja vaikutuksista ja muista, te jotka niitä ehditte jo ennen minua napsimaan :)

18. anna Vierailija

HEI!
    LUIN VIESTIÄ JA AJTELIN KIRJOITTA OMISTA KOKEMUKSESTA. OLEN ODOTTANUT REILUSTI KOLME VUOTTA JA YRITTÄNYT KÄYDÄ GYNOKOLOGILLE. EN OLE AINAKAAN VIELÄ TULLUT ÄIDIKSI.
    TÄMÄN VUODEN ALUSSA SAIN CLOMEJA A HETI ENSIMMÄISELLÄ YRITYKSELLÄ TESTI NÄYTTI PLUSSA. OLIN TODELLA ILOINEN, KUN KÄVIN ULTRASSA, TOFETIIN ETTÄ SE ON TUULIMUNARASKAUS. SEURAAVAKSI TAAS YRITIN KÄYTTÄÄ NIITÄ ELI SYYSKUUN 28 ALOITIN JA MENKAAT ON MYÖHÄSSÄ. TEIN FIRST SIGNAL TESTI, JOKA ON KUULEMA TODELLA HERKÄ, NÄYTTI NEGA. MENKAAT EI OLE VIELÄ TULLUT. MUTTA PELOTTA TEHDÄ TAAS TESTI. AJATELEN ETT ODOTAN MARRASKUUN LOPPU PUOLELLE TEEN SITTEN SEN JÄLKEEN TESTI. MITÄ MIELTÄ TE OLETTE?
    TOIVON, ETTÄ KAIKKI NAISET JOTKA HALUAVAT TULLA RASKAAKSI SAA NIITÄ.

19. haicu Vierailija

uuden viikon alkuja vaan kaikille Tänään tosiaan kp 15/28? ja oviksesta ei tietookaan. Ei plussan plussaa testeihin. Aloitan tänään terot jotta saadaan ees vuoto tuleen et ei kierto suotta venähdä huisin pitkäks. Olihan tää odotettavissa että tuskin ekasta kierrosta mitään tapahtuu mut kuitenkin harmittaa...

Tän viikon perstaina olis sit jälkitarkastus omalla gynellä ja samalla katotaan jatkoa. Innolla odotan uutta kiertoa jotta saa alottaa clomit ja pregnylin tarvittaessa jos jotain kasvelee ...
    tänään aivan paikat kipeenä eilisestä siivoomisesta. Tuli siivottua miehen kans ja tietty jätkän kans paikat lattiasta kattoon. Järjestystäkin tuli vaihdettua ja nyt koti on ku uus. Hetkisitten vaihtelin verhot ja nyt järjestystä... Onkohan tää jotain psykologista terapiaa tää touhuaminen... ??

Noh, täytyy kait laittaa tää päivä aluille ja painua töihin.

20. Sanski80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa kaikille.

Olen lueskellut näitä sivuja ja saanut kovasti voimaa ja uskoa omaan tunteeseen.
    2 vuotta yritetty saada lasta. Tämän vuoden alussa pääsimme julkiselle hoitoon. Aukiolotutkimus tehtiin keväällä, sattui aivan hirveästi mutta auki on. Ainakin jotenkin.
    Clomifeniä olen syönyt 3 kiertoa. Ovulaation bongaamisen kanssa on ollut ongelmia, koskaan sitä en ole bongannut, mutta viime kierrolla sen bongasin. Toiveet oli korkealla ja korkealta tultiin alas ja lujaa :(
    2 ensimmäistä kiertoa söin 1 tabletti 3-7kp. Ja nyt viimeisellä kierrolla 2 tabl. 3-7kp. Huomenna mennään inseminaatioon joka on meidän osalta viimeinen ja siirrymme "kovempiin otteisiin". Jännittää ja pelottaa koska haluaisimme mahdollisimman luomuna lapsen, mutta jos ei onnistu on turvauduttava apukeinoihin. Joka kierrolla olen saanut lisäkis pregnyl-pistoksen. Huomenna saan kuulemma jonkin toisen lääkkeen irroituksen varmistamiseksi.
    Tänään kävin ultrassa jossa johtofollikkeli jo 2cm, ei koskaan ole ollut näin suuria joten clomit auttaa tässä asiassa :) Kierto on ollut clomien aikaan 26 päivää. Ennen clomeja 29-35päivää.
    Miehen tuotos on todella hyvälaatuista.

Tälläistä meillä on ja seuraan mielenkiinnolla teidän muiden tilanteita :)

21. haicu Vierailija

Tervetuloa uusille :)

Täälä edelleen hieman masentuneet fiilikset vaikka tietää että ovista ei ilman apuja tule. Menkkamaista jomotusta on ollut viikon ja nyt alkanut limat tulemaan... Saas nähdä. Ovistesti tänäänkin 16/28 jätti tyhjäksi viivan, kele. Alkaa hieman potuttaan. Joutuu odottamaan tosiaan niitä menkkoja että pääsis uuteen kiertoon niitten clomien kanssa. :(

Mulla on varmaan jotain terapiaa meneillään itselleni koska eilen passitin miehen maalikauppaan ja valittiin olkkariin seinän väri. Illasta vielä ( klo 18) tuuppasin sille maalisudin käteen et alappa maalaamaan. Voi mies raukkaa. Voiko suru ja toivottomuus tulla näin jälkikäteen?
    siitä on nyt pariviikkoa kun tyhjennys tehtiin. Alussa näytti että asia on ihan ok ja samalla puhurilla mennään eteenpäin mut nyt vasta on alkanut tunteen jotain epätoivoo ja vihaa kaikkia kohtaan.

Jaahas, poika heräs. Tarvii lähteä liikkeelle. Päivän jatkoja teille arvon neidit :)
    missäs muuten Hermis ja kumppanit piileskelevät`? tilannepäivityksiä kaipailen vaikka ei tapahtuisikaan mitään ;) Hieman on tylsää mutta teidän jutut piristää päivää mukavasti.

22. Hermis Vierailija

Tervetuloa Sanski! Sullahan on iso johtofolli siellä lymyilemässä! :) Onnea! Toiv saatte hyödynnettyä sen! :) Montako kertaa teille on inseminaatio tehty?

Moi haicu! Täällä ollaan! Harmitukset, että fiilikset ovat matalalla.. :( Mutta toisaalta varmasti hyvä, että saat purettua asiaa.. Ehkä sulla oli joku shokkivaihe vielä menossa heti km jälkeen, mutta nyt taidat ymmärtää vasta kuinka oikein on teille käynytkään.. Niin kurjaa kuin se onkin, mutta ne tyhmät ja hankalat asiatkin elämässä on käsiteltävä. Tuntuu, että olet luonteeltasi peruspositiivinen ihminen, niin selviydyt varmasti tästä tilanteesta kunnialla eteenpäin! Täällä ainakin kovasti tsempitetään sua! Koita jaksaa!

Hermikselle sellaista pelonsekaista odotus-fiilistä ylihuomista silmällä pitäen, kun meillä se eka lapsettomuusklinikkakäynti. Haluisin vaan kuulla, ettei meissä ole mitään ongelmaa ja tarvittais vaan clomit ja esim pregnyl ja jo jouluna oltais raskaana. Joopajoo... Tiedän, että mussa jotain muutakin vikaa kuin pco-tyyppiset munasarjat, vahvasti endoa epäilen.. Voi, kun miehen simpat ois hyvälaatuisia! Vois olla meinaan aikas hankalaa, jos molemmissa kovasti vikaa.. :( Mutta tulen kyllä päivittämään tilannetta to jälkeen!

Kaikille jälleen kerran kovasti peukkuja yrityksiin!

23. Hermis Vierailija

Menee hiukkasen yksinpuheluksi/vuodatukseksi... Sorry. Halusin vaan tulla kertomaan tämän päivän lapsettomuuspolin käynnistä. Mulla nyt kp 7, joten uä ei luonnollisesti tehty. Mies antaa ens viikolla s.näytteen ja mä varaan maanantaiksi (9.11) uä-ajan ja silloin tehdään myös aukiolotutkimus! Huih, onko teille muille tehty sitä (siis aukiolotutkimusta)? Millasta oli? Lääkäri jo laskeskeli, että voitais tässä kierrossa tehdä eka inssi (!!), mutta haluttiin kuitenkin tietää, että mitkä ovat siemennesteen tulokset. Joulukuussa sitten eka inssi.. :) Kivaa, että asiat rullaavat eteenpäin ja kivaa, että ihan kohta pääsee viikonlopun viettoon! :)

Mitkäs teidän muiden tilanteet ovat?

24. haicu Vierailija

Hienoa Hermis :) että siis asiat lähti kunnolla rullaamaan eteenpäin :)

Olen käynyt v 2006 aukiolotutkimuksessa ja alussa peloteltiin että sattuisi ym. mutta missään ei oikein tuntunut mitään, pientä paineen tunnetta oli munasarjojen kohdalla mutta ei muuta. Tosin putket oli auki et johtuko siitä. Tsemppiä ja tuleppas kertomaan kuulumisia sit maanantaina. :)

Omaa napaa: jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki OK. :) ihanaa. Eli heti näiden terolutpillereiden jälkeen (jokka loppuu ens viikolla) vuodon alkaessa kp 3-7 taas clomeja ja sit ultraan joskus kp 10 jälkeen kattoon tapahtuuko mitään ja sit pistetään pregnyl :)
    Tosin jos toi ultra-aika sattuis oleen sillä viikolla et lekuri ei oo tavattavissa niin sit jää pregnyl välistä. Täytyy toivoa parasta et menkat alkais aikaisin :) Kerrankin näin päin mitä toivoo...
    Hyvältä näytti limakalvot ja muniksia oli muutama kasvamassa mut ei yhtään johtofollia et tässä kierrossa ei tapahdu mitään. Noh, eihän siitä lääkkeellisestä keskeytyksestäkään ole kuin vajaa 3 vkoa :)

Viikonloppuja neidit/rouvat ;)

25. jassu81 Vierailija

No nyt se myrkyn lykkäs, nimittäin sikainfluenssan! Oon kyl oikeastaan ihan tyytyväinen, että se tuli nyt eikä sitten kun/jos olisikin raskaana. Nyt menossa kp 15 ja tein aamulla kuumehourussa ovistestin ja siinä oli mun mielestä kaksi samanvahvuista viivaa. Vein miehellekin tulkittavaksi ja sekin oli samaa mieltä. Tein kuitenkin varmuuden vuoksi iltapäivällä uuden testin, mut siinä testiviiva olikin paljon haaleampi. En nyt sitten tiedä kumpaa uskoa. Pelattiin kuitenkin varman päälle... ;)

Ei kyllä tullut mitään tuntemuksia tai sivuoireita clomeista tupla-annoksellakaan. Saa nähdä toimivatko taaskaan ollenkaan...

Kiva kun on tullut taas paljon uusia kirjoittelijoita tälle palstalle. On vaan vaikeampi seurata ja pysyä mukana kunkin tilanteesta, mut luen edelleen ahkerasti. Voimia kaikille!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri