Hae Anna.fi-sivustolta

Clomifenilla raskaaksi ?!?

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Freesia86, 20.05.2011.

1. Freesia86 Vierailija

Moikka!

Olen 24 vuotias nainen ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Epäsäännöllinen kierto taustalla, mutta ei kuitenkaan mitään PCO:ta diagnosoitu.

Nyt käytössä eka kirtoa Clomifen, annoksella 1tbl/pv, kp 3-7. Eilen kävin kp12 ultrassa. Siellä todettiin kohdun limakalvo 6mm paksuiseksi, ja molemmissa munasarjoissa rakkulat, toinen 1,5 mm ja toinen 2.0 cm.

Gyne epäili, onko toinen oikee rakkula, vai mikä. Siinä näky himmeesti jotain väliseinää. Ei se kuitenkaan osannu selittää, mitä muuta se ois, jos ei rakkulaa. Tähän luuloon siis jäimme, et kaks rakkulaa siellä ois.

Jännittää kovasti, miten tässä nyt käy. Ei millään malttais odottaa kahta viikkoa, enne kuin jotain vois selvitä.

Toivoisinkin teidän kokemuksia raskautumisesta clomifenilla. Kirjoitelkaapa, jos tää helpottais vähä mua. :)

2. Freesia86 Vierailija

Nyt käytössä eka kirtoa Clomifen, annoksella 1tbl/pv, kp 3-7. Eilen kävin kp12 ultrassa. Siellä todettiin kohdun limakalvo 6mm paksuiseksi, ja molemmissa munasarjoissa rakkulat, toinen 15 mm ja toinen 20mm.

3. clomclom Vierailija

6 vuotta sitten olin saman ikäinen ja samassa tilanteessa, epäsäännöllinen kierto (kuukausikaupalla ilman kuukautisia tai sitten ihan niukkaa vuotoa), mutta ei muuta.

Aloitin terolutin ja sen perään clomifenin 2 tbl/pv, muuten samalla tavalla kuin sinä. Tulin heti raskaaksi ja terve lapsi syntyi. Kuukautiset eivät alkaneet synnytyksen jälkeen, reilu vuoden päästä söin toisen kuurin samalla reseptillä, heti raskaaksi ja toinen ihana lapsi. Nyt odotan kolmatta lasta luomuna!

Tsemppiä!

4. Freesia86 Vierailija

voi kiitos sulle tsemppaavasta viesteistä! <3 Mukava kuulla, että teillä on onnistanut, ja ootte saaneet todellista onnea hoidoista. :)

Tässä just menossa nää kierron pisimmät kaks viikkoa. Nyt siis kp 16, ja tuntuu, ettei ikinä oo pari viikkoa mennyt, että taas tietäis ehkä jotain.

Eilen oli vähä toisen munasarjan kohdalla sellaista tunnelmaa, et oisko siellä puhjennu rakkula. En oo ikinä sitä tuntenut ennen, tai osannu yhdistää ja nytkin sitä silti epäilen, oisko se sitä ollut...

Muuten oon miettinyt nyt sitä, et kuinka paljon nyt clomien aikaan voi kierto pidentyä, kun normaalisti se herkästi venyy siitä 28 pv:stä aikalaillakin. Ennen tätä kiertoa Terolut siis käytössä, jolloin tuli kierroksi 26pv, mut ilman sitä tosi epäsäännöllinen. Osaateko sanoa, voiko tuosta ultrasta ja noiden mittojen (15mm ja 20mm) jälkeen kuitenkin venyä päivätolkulla se mahdollinen ovulaatio?

Vastauksesta ja vaivannäöstä jo valmiiksi kiitellen... tää malttamaton täällä. :)

5. clomclom Vierailija

Onko teiltä muut ongelmat suljettu pois, eli tehty verikokeesta hormonimäärityksiä (en enää muista mitä niistä tutkittiin, mutta jotakin kuitenkin), miehen siemenneste ja munatorvien aukiolo?

Jotkut lääkärit määrää clomeja tostanoin vaan, mutta ainakin meidän kunnallisessa hoidossa suljettiin pois kaikki muut mahdollisesti lapsettomuutta aiheuttavat asiat ennen kuin ryhdyttiin kypsyttelemään munasoluja clomeilla.

Ihan hyvä että seuraavat ultralla ovulointia, tuleeko sulle vielä toinen tarkastus jossa katsotaan että se munasolun irtoaminen on tapahtunut?

Mulla ekalla kerralla tehtiin nää kaikki tutkimukset. Tokaa lasta tehdessä söin vain clomit ilman seurantaa, kun oli kokemusta että lääkkeet tekevät tehtävänsä.

6. Freesia86 Vierailija

mä lähdin liikkeelle pelkästään noiden epäsäännöllisten kuukautisten takia. Labrakokeet katottiin, ja niissä kaikki hormooniarvot ihan kunnossa mulla. Ikinä ei oo tehty sitä munatorvien aukiolotutkimusta, ihan pelkkä perusultra vaan. Siinä ei näkyny ainakaan mitään, ei edes sitä PCO:ta. Miestä ei oo tutkittu vielä lainkaan.

Tuntu, et saatiin aika helpolla noi lääkkeet. Tässä ekassa clomikierrossa kävin siinä kp12 ultrassa, mut seuraavissa ei tartte. Nyt on siis suunnitelmat sellaset, et jos en tuu raskaaks, saan kokeilla nää 4 kiertoa, jolloin päästään syksyyn, ja siinä vaiheessa on sitten keskussairaalan lapsettomuuspoli auki, ja sit sinne tarkempaan syyniin ja rankempiin hoitoihin, jos ei oo tärpänny. Se lääkäri kyllä meinas, et todennäköisesti näin ei käy. Oli hyvinkin vakaasti sitä mieltä, et kyl mä noista raskaantuisin... Siinä sit tuli vaan itelle semmonen olo, et omatki odotukset nousee aika korkeelle, ja hirvittää, jos täältä tullaan ryminällä alas... :/

7. kukkanen Vierailija

tuohon aloittamaani ketjuun:"Löytyykö clomien käyttäjiä,joilla ei ole PCO?",jos haluat,voit sieltä käydä lukemassa.Mulla siis eka clomi kierto tuotti tulosta,vaikka kontrolliultrassa ei siltä näyttänytkään.Pidän kovasti peukkuja sulle!

8. Freesia86 Vierailija

Juu, mä kävinkin siellä lukemassa. :) Oon niin malttamaton, et oon urkkinu varmaan jo jokaisen foorumin, missä näistä keskustellaan :)

9. freesia86 Vierailija

täällä aloteltiin 3:s clomikierto. ekassa folliultrassa näky jo hyvä rakkula, mut eipä tuottanu tulosta. Toisessa ei ollu edes ultraa, joten epäselväksi jäi, kasvoiko siitä mitään. Ovistikkuihin en saanu bongattua ovista. Nyt siis kolmas clomikierto alkanut ja alkaa jo usko mennä näihin lääkkeisiin.

10. Katherine Vierailija

Harmi Freesia että sinulla nyt usko alkaa jo horjua, ymmärrän kyllä..itse olen ensimmäistä kiertoa clomeja kokeilemassa kp3-7 50mg. Gyne oli sitä mieltä että ei kauheen hyvältä näytä limakalvon osalta kun oli vain 4mm folliultrassa..Mutta toivottavasti se siitä kasvaa ja vielä ei ole ovistakaan ollut että kerkeää kyllä hieman vahvistumaan. Minulla ei siis mitään todettua vikaa miksi näitä syön, otettiin kokeiluun. Luteaali on hieman vain lyhyehkö keskimäärin 10päivää mutta ei gynen mielestä huolestuttava, ja clomien pitäisi vahvistaa myös luteaalivaihettakin.

11. Freesia86 Vierailija

Täytyy täällä käydä kertoo kuulumisia. :) Tänään RVK 8+5 menossa, et kyl se 3. clomikierto sitten sen toivotun onnen toi. <3

12. clomclom Vierailija

Onnittelut!

13. Katherine Vierailija

Voi onnea Freesia!!! Olet onnentyttö :)
    Minulla taasen on alkamassa jo viides clomikierto, ja usko on nollassa

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri