Clomit kokeiltu. Mitäs näiden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipetsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tipetsu

Aktiivinen jäsen
05.02.2010
1 101
1
36
Siinäpä otsikossa kysymys.

Itselläni siis tilanne se,että lapsettomuutta pian 8 vuotta takana. Todettu endo,josta laparoskopiassa 2/10. Sain clomit 6/10,joilla tärppi 7/10 ja 10/10. Molemmat siis kesken.
Söin yhteensä 6 kiertoa clomeja ja nyt ois vielä 2 kuuria jäljellä.
Meillä suunnitelmissa IVF jossain vaiheessa,mutta tekisi mieli kokeilla nuo kaksi kuuria loppuun.
Olin kohdun tähystyksessä tammikuun lopussa polyyppi-epäilyn takia,mitään ei onneksi löytynyt.
Ennen tuota,lääkäri puhui gonadotropiini-hoidosta,ellei raskautta, IVF. Ja ilmeisesti ennen näitä pitäisi käydä kromosomi-kokeet läpi,eli nämä tavalliset km-tutkimukset.
Nyt ei ole sairaalasta mitään kuulunut enää,enkä nyt jaksa muistaa sanoiko lääkäri että sieltä tulee jatkot vai pitääkö mun itse taas soitella.

Mitä lääkkeitä olette sitten clomien jälkeen alkaneet käyttää?

Tuo gonadotropiinihan on käsittääkseni esim. Gonal F,mutta eikös sitä aleta käyttää vasta kun on IVF ajankohta tiedossa??

Eipä tuossa ole mitään ohjenuoraa miten edetään kun kaikki ovat yksilöitä ongelmineen. Hoitava lääkäri se parhaiten osaa kertoa mitä hoitosuunnitelmasi seuraavaksi kertoo... Niin moni asia vaikuttaa siihen mitä tehdään... Paikkakunta, ikä, lapsettomuuden syy, tehdyt hoidot ja saadut tulokset, raskaudet, keskenmenot yms yms yms. Monet lääkkeet ovat samoja eri ihmisille mutta määrätty eri syistä ja toimivat näin eri tavoin.

Yhteistyössä