Clomit vs. pistoshoidot - selittämätön lapsettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luis

Jäsen
02.10.2012
249
2
16
Kyselen tässä sellaista, että kuinka moni selittämättömästi lapseton on onnistunut pistoshoidoilla Clomifensyklien jälkeen? Meillä tosiaan selittämätön lapsettomuus ja viimeinen Clomifen -kierto on käynnissä, jonka jälkeen aloitetaan pistoshoidot mahdollisesti yhdistettynä inseminaatioon.

Clomeille minulla on ollut hyvä vaste. Luomukierroissa kypsyi aina yksi folli ja Clomifen -kierroissa kaksi follia. Ovulaation/ovulaatiot tunnen joka kierrossa.

En vain oikein ymmärrä, että miten nuo pistoshoidot muuttaisivat tilannetta omalla kohdallani, koska ovuloin luomusti ja Clomien kanssa tuplasti?

Löytyykö selittämättömästi lapsettomia, joilla Clomit eivät tuoneet raskautta, mutta pistoshoidot tai inseminaatiot toivat?

Kuuluu osana kuviota... Lääkärit olkoon fiksumpia ja me asiakkaat ollaan vaan niitä jotka toivovat parasta. Ovulaatioinduktio piikkien kera on hyvää infoa lääkärille miten kroppasi reagoi minkämoisiinkin määriin hormoneja. Eli kun piikit tulee kehiin niin siirrytään ovulaatioinduktiosta inseminaatioon... joita tehdään 3-4kpl ennen kun siirrytään ivf hoitoihin.

Itse "syyttömänä" lapsettomana ja kolme ivf hoitoa käyneenä olen ihan kiitollinen noista "turhistakin" hoidoista. Ne on osa sitä kaarta. Ei niitäkään turhaan tehdä. Minäkin ovuloin ihan joka kuukausi luomusti mutta ei se onnea ole taannut meillekään.

Tsemppiä, hermoja ja pitkää pinnaa tuleviin koettelemuksiin.

Kiitos paljon sinulle vastauksesta. Sain tästä hyvää tietoa ja mielenrauhaa. On tämä aikamoista vuoristorataa. Juuri kyselin täällä viikko sitten, miten muut jaksaa tätä lapsettomuutta ja nyt olen täällä uutta tarmoa täynnä miettimässä pistoksia.

Miks ei vaan voisi olla ja unhotaa :headwall:

Meillä takana 6 clomikiertoa ja 2 pistoshoitoa.
Ensimmäisestä pistoshoidosta tulin raskaaksi, mutta rakenneultrassa selvisi että tyttö on triploidia joten raskaus jouduttiin keskeyttämään.
Tokan kierroksen ekasta pistoshoidosta taas en tullut raskaaksi, mutta se "kuuluu" asiaan. Lääkärit jo ekalla kerralla sanoivat että voi mennä muutamakin kierto että onnistuu ja olivat positiivisesti yllättyneitä (kuten itsekin olimme) kun ensimmäisestä tulin raskaaksi.

Meillä siis ongelmana pcos eli en ovuloi avuitta (tai en ovuloinut kunnolla). Pieni vika, mutta korjausapua tarvitaan :)

Uskon kyllä että meillä on mahdollisuudet uuteen raskauteen paremmalla tuurilla edelleen pistoshoidoilla, vaikka clomeillakin vasteet oli todella hyvät.

Yhteistyössä