Coffee House ja imetys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neito
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neito

Vieras
Mites onko kokemuksia miten coffee housessa suhtaudutaan jos siellä imettää?

Oon Kouvolasta ja meillä on kuukauden ikäinen vauva, enkä vielä ole kaupungilla imettänyt muualla kuin autossa. Ois siis aika kokeilla muutakin, etenkin kun auto ei aina ole saatavilla.

Tänään oon menossa kahville keskustaan ja vauva tulee mukaan. Mietin siis miten imetykseen suhtaudutaan, lähinnä kahvilahenkilökunta.. Eikai se ainakaan kiellettyä ole?

Kokemattoman kysymyksiä nää :D

Kun ei mua just muut asiakkaat niin häiritse, mutta sitä henkilökuntaa mä mietin. Tuntuis kurjalle saada henkilökunnalta ikäviä katseita niskaan.. Oon vähän turhan herkkä ehkä tässä asiassa vielä..

imettäminen ok julkisilla paikoilla jos harsolla peitetään.

mut mun mielestä on inhottavaa jos pitää niin esteettömästi tehdä että tissit vilkkuu kaikelle kansalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

mut mun mielestä on inhottavaa jos pitää niin esteettömästi tehdä että tissit vilkkuu kaikelle kansalle.

Mun mielestä on inhottavaa, että imetyksestä tehdään inhottava asia. Isomman vauvan kanssa harsolla peittäminen ei välttämättä suju ja kyllä mä imetän siellä missä vauvalla tulee jano/nälkä. Jos mä olen kahvilan maksava asiakas, niin en varmasti jätä kahviani juomatta, koska pitäis lähteä imettämään.

Mä olen imettänyt kaikkia muksujani siellä missä lapsella on sattunut nälkä tulemaan, enkä ole lähtenyt etsimään vauvanhoitohuonetta tai vessaa. Ja hankala se olis ollut siellä imettääkään, kun lapsia on enemmän kuin se yksi tissi-ikäinen.

Ei tullut koskaan mitään ikävää kommenttia. päinvastoin yks mummeli tuli kerran sanomaan, että on se kiva nähdä, että joku ruokkii lasta kuten pitää eikä pullosta. Ei siitä imetyksestä tartte numeroa tehdä, ja kahvilassa voi mennä vähän sivummalla olevaan pöytään ja istua selkä "suureen yleisöön" päin niin ei sitä välttämättä edes huomaa, että siellä nautitaan omia eväitä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Mun mielestä on inhottavaa, että imetyksestä tehdään inhottava asia. Isomman vauvan kanssa harsolla peittäminen ei välttämättä suju ja kyllä mä imetän siellä missä vauvalla tulee jano/nälkä. Jos mä olen kahvilan maksava asiakas, niin en varmasti jätä kahviani juomatta, koska pitäis lähteä imettämään.

Musta tuntuu, että se että ylipäänsä nykyisin niin moni äiti epäonnistuu imetyksessä, johtuu osaksi siitä, että imetystä ei näy missään ja sitä pitäisi jotenkin salailla ja häpeillä ja tehdä se vain suljettujen ovien takana, esim. ravintolan vessassa. Jos imetys olisi jokapäiväinen normaali asia, kuten kenen tahansa muunkin ruokailu, varmasti suomalaisvauvojen imetysajan kesto olisi huomattavasti pidempi kuin tämä nykyinen melkeinpä huolestuttavan lyhyt.

Osa porukasta osaa imettää niin ettei rinta vilku koko kansalle, osa taas ei.

Miehen veljen vaimo imetti "rennosti" anoppilassa olohuoneessa ihan koko rinta paljaana ylös kainalloon asti... vauva heitti aina välillä imuotteen pois... olohuoneessa olleet suvun miespuoliset jäsenet olivat todella vaivautuneita.

Ennen tuota performanssia en oikein ymmärtänyt mikä siinä imetyksessä niin häiritsee...

imettäminen ei ole inhottavaa. Mutta on niitä naisia jotka antaa tissinsä vilkkua ihan vapaasti ja se on inhottavaa. Tällaiset naiset on erittäin harvassa.

Imettäviä naisia näkee paljon kaupungilla mutta kyllä suurin osa osaa tehdä sen siististi.

Mitä on naisten vessoja nähnyt, niin ne on monesti niin epäsiistejä että ei siellä ole kovinkaan miellyttävää lastaan ruokkia.

Alkuperäinen kirjoittaja mismina:
Mä olen imettänyt kaikkia muksujani siellä missä lapsella on sattunut nälkä tulemaan, enkä ole lähtenyt etsimään vauvanhoitohuonetta tai vessaa. Ja hankala se olis ollut siellä imettääkään, kun lapsia on enemmän kuin se yksi tissi-ikäinen.

Ei tullut koskaan mitään ikävää kommenttia. päinvastoin yks mummeli tuli kerran sanomaan, että on se kiva nähdä, että joku ruokkii lasta kuten pitää eikä pullosta. Ei siitä imetyksestä tartte numeroa tehdä, ja kahvilassa voi mennä vähän sivummalla olevaan pöytään ja istua selkä "suureen yleisöön" päin niin ei sitä välttämättä edes huomaa, että siellä nautitaan omia eväitä :p

Kiitos ihanasta kommentista, jollain tapaa hurjan rohkaiseva :)
No tänään sitten tää mamma testaa ekaa kertaa kahvilaimetystä, mikäli tulee poitsulle nälkä kesken kahvien, hui! :)

Yhteistyössä