Cymbalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan haukotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan haukotus

Vieras
Toista viikkoa alan nyt lääkettä popsimaan, ja alkuun tuli pari energistä päivää, mutta nyt väsymys pahenee päivä päivältä!!! Jestas että olo on nuutunut ja voimaton. Eikö lääkkeen pitäisi vain käytön jatkuessa piristää, eikä viedä toiseen suuntaan????

Ei oikein mihinkään jaksa ja huvita tarttua ja muutenkin sellainen olo että mikään ei tunnut miltään. Ikäänkuin lääke turruttaisikin jotenkin...

Onks muilla vastaavaa kokemusta että cymbalta aiheuttaisi väsymystä ja turtunutta oloa?
Ahdistukseen on kyllä auttanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Voihan haukotus:
Toista viikkoa alan nyt lääkettä popsimaan, ja alkuun tuli pari energistä päivää, mutta nyt väsymys pahenee päivä päivältä!!! Jestas että olo on nuutunut ja voimaton. Eikö lääkkeen pitäisi vain käytön jatkuessa piristää, eikä viedä toiseen suuntaan????

Ei oikein mihinkään jaksa ja huvita tarttua ja muutenkin sellainen olo että mikään ei tunnut miltään. Ikäänkuin lääke turruttaisikin jotenkin...

Onks muilla vastaavaa kokemusta että cymbalta aiheuttaisi väsymystä ja turtunutta oloa?
Ahdistukseen on kyllä auttanut :)

no jos nyt aattelen omaa parantumistani niin kestää ainakin 3 kk ennen kuin olo alkaa tasoittua. jos lääkkeen kanssa ei ole hyvä olla kuukauden jälkeen niin se ei ole sopiva sinulle. itse olen syönyt 5 lääkettä, mukaan lukien cymbaltaa, joka teki oloni tasapaksuksi. koita syödä niitä nyt vielä se parti viikkoa, sulla voi olla tietysti noita alotusoireta. kallis tuo lääke ainakin on, jos ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Juuri tuollaiseksi tasapaksuksi voisin minäkin kuvailla oloani! :(

mun mielestä tuon lääkkeen on tarkoitus poistaa enemmänkin niitä fyysisiä oireita. se on aika uusi lääke, että mun mielestä se ei sitä henkistä puolta auta pal mitään. söin niitä silloin 4kk.

Joo siis mulla on ahdistus kyllä rauhoittunut, mikä kaiketi perustuu siihen että lääke tuntuu "salpaavan" jotakin tuolla aivoissa. Vähän on sellainen tunne ettei pää pelitä sillain normaalisti, vaan sitä on kuin jonkun tainutuksen saanut. En oikein jaksa edes reagoida mihinkään. Tuskin harmittaisi vaikka kakkisin housuuni :)

Joidenkin asioiden tekeminen on muuttunut hankalaksi, esim. tekstiviestin kirjoittaminen. Mulla saattaa olla 10 min. puhelin kädessä, kirjoittaaakseni viestin, mutta en saa sanaakaan tekstiä. Tai sitten jos saan, niin en oikein osaa muotoilla sitä fiksusti, kun jotenkin pää kolisee tyhjää. Niinpä on helpompi olla laittamatta viestiä...

Joo siis mulla on ahdistus kyllä rauhoittunut, mikä kaiketi perustuu siihen että lääke tuntuu "salpaavan" jotakin tuolla aivoissa. Vähän on sellainen tunne ettei pää pelitä sillain normaalisti, vaan sitä on kuin jonkun tainutuksen saanut. En oikein jaksa edes reagoida mihinkään. Tuskin harmittaisi vaikka kakkisin housuuni :)

Joidenkin asioiden tekeminen on muuttunut hankalaksi, esim. tekstiviestin kirjoittaminen. Mulla saattaa olla 10 min. puhelin kädessä, kirjoittaaakseni viestin, mutta en saa sanaakaan tekstiä. Tai sitten jos saan, niin en oikein osaa muotoilla sitä fiksusti, kun jotenkin pää kolisee tyhjää. Niinpä on helpompi olla laittamatta viestiä...

niin sulla on on näköjään keskittymisvaikeuksia ja väsymys ei auta tuossa tilassa yhtään. koita jaksaa tosiaan se 2 viikkoa ja jos olo jatkuu, niin vaihda lääkettä.

Mtä muita lääkkeitä sulla on kokeiltu, kun kerroit että 5 lääkettä kokeiltu?

ensin oli cipralex mistä tuli kädet täyteen ihottumaa, sitten oli joku setalopram tai joku. siitä tuli kauhee usva olo ihan järkky, sitten cymbalta sitten paroxetin ja kun tulin raskaaksi vaihdettiin citalopramiin mikä on mulle ihan hyvä.

Yhteistyössä