d-vitamiinin tarve raskaana oleville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
onko se suositus raskaana oleville 10 mikrogrammaa/päivä?
Entä 4- ja 6 vuotiaalle lapselle, eikö ollutkin 7,5 mikrogrammaa?
entä 2-vuotiaalle, oon antanut 10 mikrogrammaa, tais olla se määrä 3- vuotiaaksi asti???
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne, en jaksa soittaa neuvolaan tämän asian takia ja kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
onko se suositus raskaana oleville 10 mikrogrammaa/päivä?
Entä 4- ja 6 vuotiaalle lapselle, eikö ollutkin 7,5 mikrogrammaa?
entä 2-vuotiaalle, oon antanut 10 mikrogrammaa, tais olla se määrä 3- vuotiaaksi asti???
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne, en jaksa soittaa neuvolaan tämän asian takia ja kysyä.

Ei riitä 10µg!! 20µg/11 painokiloa. Nykyiset saantisuositukset ova hanurista. Paine nostamiselle on, mutta kansa tervehtyisi, jos alettaisiin tarpeeksi vitamiineja syömään! Sehän ei kääy lääketehtaille. Googleta D3 ta tapaus D- vitamiini, niin saat lisätietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Näkyy olevan aikuisille 7,5 ja alle 3-vuotiaille 10 ja raskaana oleville samoin.

Jos raskaana oleva ottaa tuon 10µg, vauva ei saa riittävästi D:tä. Esim. Kanadassa suositellaan yleisesti raskaana oleville 50µg, sekin on alakanttiin.Minä en ole edes raskaana ja otan 100µg, lapset 60µg.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Näkyy olevan aikuisille 7,5 ja alle 3-vuotiaille 10 ja raskaana oleville samoin.

Jos raskaana oleva ottaa tuon 10µg, vauva ei saa riittävästi D:tä. Esim. Kanadassa suositellaan yleisesti raskaana oleville 50µg, sekin on alakanttiin.Minä en ole edes raskaana ja otan 100µg, lapset 60µg.

D-vitamiinin syönnissä täytyy huomioida muusta ravinnosta saatava D-vitamiini, esim. kahdesta litrasta maitoa saa tarvittavan määrän D-vitamiinia päivässä, siis Suomessa, koska maitoon lisätään D-vitamiinia. Ei kannata noita suosituksia omin päin mennä nostelemaan. Kun niitä haittoja voi liiasta saannistakin esiintyä.

Yhteistyössä