D-vitamiinin väärin annostelu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wow

Vieras
En taas tiiä mitä oon aatellu, vai oonko mitään. Ainakaan ajatuksella en lukenu deetippojen ohjelappusta.

1ml=20 tippaa ja vauvalle pitäs antaa 12tippaa/vrk.
Mä oon alusta asti antanu ton 20. Jotenki menin kai sekasin ja luulin/ luin että 1ml=12tippaa.

Onkohan siitä mitään haittaa että on saanu vähän runsaammalla kädellä D-vitamiinia? Nyt ikää on 7kk.
Pieniä taukoja on ollu joka pullollisen välissä, nyt edellisen välissä jopa pari viikkoa. Luin sit uudelleen ton pakkausselosteen ja säikähdin oikeen kunnolla vaikka mitään oireita ei oo pojalle tullu. Nyt siis saanu ton 2vkon tauon jälkeen 12tippaa/vrk.

Ei se vauva sitä d-vitamiinia liikaa voi saada vielä tolla määrällä. Ja nythän on jo suositukset muuttuneetkin. Eli tuplamäärän saa nykysuositusten mukaan antaa, mitä ennen.

Ei ole mitään haittaa, Suomen suositukset ovat muutenkin liian matalia. Varsinkin talvella saa antaa niitä reilummin. D-vitamiinia saa ottaa ihan järjettömät määrät että siitä oikeasti olisi jotakin haittaa.

Ei tuo haittaa.. miulle sano neuvolatäti, että ei sitä d-vitaamiinista saa liika-annostusta.. tai siitä ei ole mitään haittaa :) Eli ole huoleti ja jatka normaalilla annostuksella. Tavallista maitoa kun antaa, täytyy edelleen ainakin jekovitteja antaa se 5 tippaa, jos antaa korviketta, niin silloin 3 tippaa ja rintamaidon kanssa se 5 tippaa myöskin.

Yhteistyössä