d-vitamiinitipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Heippa,
täällä taas yksi äippä, joka huolehtii.....
elikkä olen tyttärelle antanut d-vitamiinitippoja ihan normaalisti, mutta välillä ku tippojen antaminen on ollut vähän niinku taistelua, olen tiputtanut ne suoraan suuhun siitä jekovit-pullosta, ja säikähdinpä, että siitäpä tuleeki vähän enemmän, kun painasee.
Nyt tietenkin annan aina lusikalla, mutta sanokaahan kanssasisaret, että pitäisikö olla huolissaan, että tyttö ois saanu liikaa d-vitamiinia??

D-vitamiinin yliannostus on hyvin harvinaista ja sitä saa kyllä aika kauan ja aika paljon antaa liikaa ennen kuin tulee pysyviä vaurioita. Mikäli annoit kauan d-vitamiineja "liikaa" voithan jättää viikon tauon, se on elimistöön varastoituva vitamiini, joten asia hoituu sillä että jätät viikoksi antamatta, lapsesti elimistö käyttää tuolloin varastoja.

En olisi huolissani. Muistaakseni se meni niin, että jos antaa yleensä vaikkapa 5 tippaa ja sitten vahingossa antaakin 15, niin sitten ei annakaan kahtena seuraavana päivänä tippoja. Ja taisin lukea joskus joltain lääkäripalstalta että lapsi olisi vetässyt pullollisen d-vitamiinia. Siinä kehoitettiin ettei anneta d-vitamiinia pitkään aikaan, eli sen edestä kuinka monen päivän tipat arveltiin saaneen kun joi sen pullollisen. Mutta mitään yliannostusvaaraa ei siis ollut.

JUU, PITÄÄPÄ PITÄÄ MUUTAMAN PÄIVÄN TAUKO SITTEN. NYT OLEN KUUKAUDEN AJAN ANTANUT JOKA PÄIVÄ VARMASTI SEN 3 TIPPAA. MUT TULI ITELLE VAIN PAHA MIELI SIT, ETTÄ EN OLE ASIAA SEN IHMEEMMIN AJATELLUT...NI SIT SYYLLISTÄÄ ITTEÄ, ETTÄ HUONO ÄITI :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:40 majuulia kirjoitti:
Vaihtakaa merkkiä Dee-tippohin. Löytyvät samasta hyllystä muiden d-vitamiien kanssa. Helppo antaa pipetillä suuhun ja maistuvatkin hyvältä. :p

kannattaa sitten muistaa, että siellä lapsen suussa on niitä pöpöjä myös, että kun sitä pipettiä käytetään siellä suussa niin ne kaikki pöpöt menee sinne pulloon ja siellähän sitten kasvaa aikamoinen armeija niitä pöpöjä :snotty:

Itse annan Jekovit-d-vitamiinin hedelmäsoseen seassa lusikalla.

Lähinnä mietityttää säilyttäminen:
Devitol kylmässä
Jekovit lämpimässä

On välillä mennyt ristiin, kun vaihdettu merkkiä eli mahtaako teho lähteä, jos säilyttää liian kylmässä/lämpimässä?!

:/

Eli d-vitamiinia vois periaatteessa antaa enemmän, niinkuin varastoon lapselle?? Ei nyt mitään tarvetta sellaiseen ole ,kun kuitenkin se pullo joka päivä avataan, mutta periaatteessa???
Esim. viistoista tippaa kolmeksi päiväksi jekovittia?? :whistle: :whistle:

Mä olen huolissani, kun lapseni ei millään ottaisi d-vitamiinia. Vaihdoimme merkkiäkin devitolista deetippoihin, mutta ei. Mä en usko enää, että on mausta kyse vaan äärettömän huonosta tuurista.Tänään pakotin neidin ottamaan lusikalla ne vitamiinit, hermoja syö tällainen. Siispä kuinka monta päivää lapsi voi olla ilman d-vitamiinia, ennen kuin tulee jotain vaurioita? :(

Yhteistyössä