Hae Anna.fi-sivustolta

deitti-ilmo

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä Supisuomalainen, 24.02.2006.

1. Supisuomalainen Vierailija

Tein deitti-ilmoituksen cityn deitti.nettiin, ilmoitus alla. Ihan mielenkiinnosta kyselisin täältä, mikä siinä mahtaa olla vikana, kun en saanut yhtään vastausta. Yleensä sentään saanut 1-2 vastausta, mutta tällä kertaa päätin kertoa enemmän itsestäni, tehdä pitemmän pätkän, oliko virhe? Minkälaisen kuvan saatte minusta viestin perusteella? Puuttuuko siitä jotain, onko se liian pitkä, liian tavallinen, outo? jne. Miten korjaisitte sitä? Kovaa kritiikkiäkin saa esitää vapaasti.

Ilmo seuraa:

Moi,

Kiva, fiksu nainen olisi hakusessa, ystäväksi, ehkä enemmäksi, mutta ystävyydestä on hyvä alkaa. Katsotaan sitten, miten siitä eteenpäin. Vaikea tähän pistää, millainen olen. Joskus itsevarma, viileä, joskus ujompi, herkempi, joskus tilanne on hallussa, joinakin hetkinä pallo enemmän tai vähemmän hukassa, tilanteista riippuen. Pysyvämpänä piirteenä on optimistisuus ja uteliaisuus elämään, ja uusia asioita kohti mennään ennakkoluulottomasti, silmät auki ja pää pystyssä. Vaikka minussa on monia puolia, niin kuin muissakin ihmisissä, ne puolet elävät minussa sellaisessa harmonisessa yhteiselossa.

Ammattialaksi tuli aikoinaan valittua tietotekniikka, ja niin sitä yhtenä aamuna herättiin insinöörinä (AMK). Työssä ei valittamista, ei stressiä, vapaa-ajallekin jää mukavasti aikaa ja energiaa.

Kestoharrastuksina on kirjallisuus ja musiikki. Lueskelen enimmäksen kaunokirjallisia ja fiktiivisiä kirjoja. Sellaiset aiheet, jotka kuuluvat psykologian ja filosofian lokeroihin, kiinnostaa, mutta noista alueista löytyy sitten paljon muutakin sellaista, mikä ei taas niin kiinnosta. Se, mikä niistä on käytännöllistä, omaa elämää koskettavaa tai mikä liittyy elämän ymmärtämiseen yleensä, on mielenkiintoista. Yleensä tuollaisia löytää enemmän romaaneista kuin filosofisista opuksista, enemmän intuitiivista tietoa kuin tieteellistä. Vaikka näin insinöörinä minun pitäisi varmaan arvostaa enemmän tieteellistä tapaa, niin kuitenkin elämään on parempi soveltaa intuitiivista menetelmää, epämenetelmää.

Musiikista. Nykypäivinä tulee enemmän kuunneltua klassista musiikkia. Ja sitten kokeellisempaa musiikkia, sellaista, jossa on yhdistelty eri musiikkityylejä, luokitellaan kai enemmän jazzin puolelle. Rokin puolelta taitaa enemmän mennä sinne 70-luvun puolelle. Nykyajan musiikkia, poikkeuksena jotkut suomi-rock/pop-bändit, ei tule paljon seurattua. Ei sillä, ettenkö ymmärtäisi tätä disko-jytä-musiikkia: Tasainen jytke, perussoinnut, simppeli melodinen hokema ja vilkkuvat valot voivat kyllä olla tunnelmaa nostattavaa...ja tehdä villiksi ;) Mutta kotioloissa ei tule kuunneltua. Toisaalta esim. Astor Piazzollan musiikki tekee kyllä vielä villimmäksi ;)

Alkoholia käytän harvakseltaan, en polta. Baareihin ja yöelämään mut kyllä saa, mikäli niin haluaa, mutta viikonloput kuluu mainiosti myös muissa ajanviettopuuhissakin.

Kunto pysyy hyvänä lenkkeilemällä, kesällä varsinkin hauskaa, lenkkipolulla luonnon helmassa, virkistää sekä ruumista että mieltä.

Mitä sitten haetaan? Ei tarvitse olla samanlaisia musiikillisia kiinnostuksen kohteita kuin mulla, voi olla ihan omat jutut. Jonkinlainen yhteinen sävel pitää tietty löytyä. Mutten osaa sanoa reseptiä siihen, mitä vaadittaisiin, jotta sellainen löytyisi. Ei muutakuin testaamaan saammeko toisistamme irti enemmän heleitä ääniä kuin riitasointuja.

Omana itsenään oleminen vetoaa minuun parhaiten. Eikä tarvitse pingottaa ensivaikutelman takia, minä kun en noihin vaikutelmiin niinkään... vaan mitä niiden alta paljastuu. Yhteisiä puheenaiheitakin löytynee esim. rakkaus ja tunteet, lempiaiheitani ;)

Mitä vielä? Ulkonäöstä? Vaikea mennä itse sanomaan. Ulkoisesta olemuksestani ei ole mitään kynnyskysymystä tullut, poikkeuksena ne, jotka etsivät pitempää, yli 1,7 m pituista miestä...ne, jotka eivät ole vielä tavanneet minua ;)

2. pit Vierailija

Hei, sun ikä puuttui, vai luinko huonosti?Se on aika oleellinen tieto.

Muuten oikein symppis ilmo, en mä mitään vikaa löytänyt. Oikein kivahan tuo oli. Oikeasti. Nappaa sitten jos on napatakseen.

Mutta mut ainakin rajaisi pois tuo pituus, kun olen sua pidempi..
    (jos siis olisin haku päällä..)

3. Jou Vierailija

Ja piiska puuttu!

4. TI Vierailija

Mun mielestä ehkä liian pitkä ilmoitus. Enemmän itsestään ehtii kertoa sitten jatkossa, jätä ilmoitukseen vastaajillekin jotain kysyttävää ;-)

Minuun henkilökohtaisesti vetoaisi hiukan lyhyempi viesti, harrastukset voisi vain mainita, samoin sen että on työelämässä, ehkä myös alan. Myös huumoria voisi enemmän laittaa peliin. Tai ainakin minusta vähän totinen ilmoitus.

Toivottavasti en vallan masenna sinua. Kaksi viimeistä kappaletta hyviä.

5. Nasty Suicide Vierailija

Joo... Netin pahimmat synnit. Ihan liian pitkä ja huumoriton. Ja et esitä mitään ""vaatimuksia"" naisille. Pitää mainostaa itseään silläkin! :=)

6. nappi Vierailija

Ihan kiva ilmo muuten, mutta tosiaan ehkä pieni tiivistys olisi paikallaan. Ja jotain huumoria voisi yrittää tai jotain pilkettä silmäkulmaan. Yksi lause jäi mieleen: sanot ihan lopussa, että 'yhteisiä puheenaiheita löytyy, mm. rakkaus ja tunteet, lempiaiheitani'.

Itse ainakin olen sellainen lyyli, etten jaksa paasata rakkaudesta ja tunteista taukoamatta. Kun suhde on hyvä, ei niistäkään tarvitse jaaritella ylenmäärin. Eli sinusta saa ehkä sellaisen kuvan, että olet äärimmäisen herkkäpoika, joka haluaa olla naiselle mieliksi ja puhua tunteista, koska kuvittelet, että suurin osa naisista haluaa puhua niistä.

Eli itse ohittaisin ilmon ihan sen perusteella, että liian pitkä ja ehkä liian 'tunteikas'. Meinaan, että itsekin kun olen enemmän realisti kuin mikään haaveilija tai tunteiden tulkki, niin en ehkä haluaisi liian erilaista miestä kuin itse olen.

Tää nyt on tällaista spekulaatiota vaan, mitä tuli heti mieleen.

7. Markus32 Vierailija

Nettideittimaailman suurin vääristymä on se, että naiset saavat ilmoituksiinsa kymmennittäin vastauksia, kun taas miesten on vaikeaa saada edes muutamaa kiinnostavaa vastausta omiin ilmoituksiinsa. Ja deittinetin naiset ovat yleensä akateemisesti koulutettuja, prinsessasyndroomasta kärsiviä naisia, mikään ei kelpaa ja tärkein miehen valintakriteeri on koulutus(=maisterin tutkinto). Erittäin fiksuja, mutta samalla laskelmoivan kylmiä tuntuvat korkeasti koulutetut naiset olevan.

8. Missy Vierailija

Ihan kiva, mutta miten erotut massasta? Mitä todella kiinnostavaa sinun persoonassasi on?

Muuten... itsevarma ja hyvin sosiaalisesti ulospäin suuntautunut eivät ole sama asia. Eli siis ujo ja itsevarma eivät ole vastakohtia. Eli ujo voi olla hyvinkin itsevarma, mutta ei vaan ole niin kiinnostunut kohtaamaan suuria ihmisjoukkoja. Voisit vaikka sanoa sen suuntaista kuin, että tykkäät mielummin olla vaikka sellaisissa pienemmissä porukoissa kuin jatkuvasti cocktail-juhlilla uusia ihmisiä tapaamassa. Ujo-sanaan mielletään valitettavasti niin paljon kielteistä, vaikka siinä ei sinänsä ole mitään pahaa ja se temperamentti. Eli et varmaan halua luoda mielikuvaa ihmisestä, joka haluaa jäädä seinustalle? Tämä nyt oli kärjistäen, mutta ihan vain havainnollistaakseni heitän esimerkkinä.

Ilmoituksen pituutta kannattaisi vähän lyhentää myös minun mielestäni.

9. Superherolover Vierailija

Minä olen tiivistänyt omaan ilmoitukseeni vain tärkeät asiat. Mainitsen olevani pitkä, tumma, komea ja sporttinen mies. Tosin vähänlaisesti on tullut vastauksia silläkin. No ei tuolla suomi24:ssakaan juuri ramppaa muijia kattelemassa profiileja. Parit treffit on jopa tullu vaikka ilmo on ollut vuoden siellä kohta.

Nykyisin oon tosin lyönyt ihan läskiksi nettideittailun ja ilmoitukset ovat lähinnä vitsinä siellä. Deittinetin viimeisimmän ilmon taisin otsikoida ""Poikuus tallella"". No kun mietin jotain huomiotaherättävää otsikkoa. :D

10. ap. Vierailija

""Itse ainakin olen sellainen lyyli, etten jaksa paasata rakkaudesta ja tunteista taukoamatta.""

Mutta oli siinä hymiö perässä, siinä 'rakkaus ja tunteet, lempiaiheitani' jälkeen.

""Eli sinusta saa ehkä sellaisen kuvan, että olet äärimmäisen herkkäpoika""

Tää oli hyvä. Tuollaisen vaikutelman viestistä ehkä saa, kun tarkemmin ajatellaan. Kukaan ei näköjään vielä ehtinyt oikein kritisoida itse jutun sisältöä, eli minua, niinkään. Ajattelin, että naisten ajatuksen juoksu menisi jotenkin näin:

Lukee kirjoja -> epäsosiaalinen kirjatoukka
    kuuntelee klassista + rakkaus ja tunne-maininta -> epäitsenäinen, yliherkkä, naismainen pikkumies, nörtti, joka ei pysty pitämään puoliaan ja aivan liian kiltti ilman omia mielipiteitä ;) Miestenmiehethän kuuntelee metallia ja katsoo telkkarista lätkää jne.

11. mikä siinä on, että kun mies tietää mitä tahtoo, on hän älykäs ja fiksu. Kun nainen ilmoittaa mitä haluaa (miehestä) on hän kylmä.
    Minusta siinä ei ole mitään väärää , että koulutettu nainen hakee samanlaista kumppania. Erilaiset ihmiset eivät nimittäin tule toimeen keskenään. Jos itse arvostaa yleissivistystä, yliopisto-koulutusta ja pärjäämistä, on aika vaikea ajatella puolisokseen täysin erilaista ihmistä. Arvot eivät silloin ole samat.
    Toisaalta, mitä se sinua haittaa vaikka joku nainen hakisi kolmanneksi vaimoksi arabille ? Jokainen hakekoon omanlaistaan vaihtoehtoa, tämä on vapaa maa.

12. ap. Vierailija

""Ihan kiva, mutta miten erotut massasta? Mitä todella kiinnostavaa sinun persoonassasi on?""

Hyvä kysymys, mutta mitä tällä konkreettisesti tarkoitetaan? Esimerkiksi mikä voisi olla kiinnostavaa jonkun persoonassa, jota voisi deitti-ilmossa mainita, muuta kuin ulkonäköön liittyviä asioita? Olen sosiaalinen, extrovertti? Eikö nämä ole ihan yhtä latteita kuin muutkin, ei ne kerro persoonasta mitään. Miten persoonastaan voi kertoa jotain todellista? En ymmärrä. Mä en näe muutakuin kertoa harrastuksista ja kiinnostuksen kohteistani, jos ne ei vaikuta muista kiinnostavilta, niin ei voi mitään.

Kävisikö: Olen kiinnostava persoona ;)

13. greg Vierailija

Noh! Eiköhän sillä konkreettisesti tarkoiteta sitä, että tämä kiinnostavuutesi pitäisi käydä ilmi siitä deitti-ilmosta; sen sisällöstä; tavalla tai toisella.

Lyhyt (tai lyhyempi) ilmo ja verbaaliakrobatiaa sekaan - huumoria unohtamatta - niin eiköhän se siitä...

14. pit Vierailija

Mutta jos ei ole erityisen vitsikäs tyyppi, eikä erityisellä verbaaliakrobatialla varustettu?

Ni eikös sellainen ilmo ole harhaanjohtavaa mainontaa..

15. ap. Vierailija

Onhan se harhaanjohtavaa mainontaa, mutta kaikki kai niin tekee, joten se on kai sallittua.

Jos minä nyt sitten kerron oikean vastauksen. Syy, miksi ei tullut vastauksia, taitaa kuitenkin olla tuo pituus, siis minun, ei viestin pituus, mikä eniten vaikuttaa. En usko, että viestin pituus niin iso juttu on. On kai se nyt hyvä tietää, minkälainen toinen on, vaikkeipa sitä tuostakaan mitään kovin hyvää käsitystä saa. En usko huumorittomuuteenkaan, koska eipä ne muutkaan viestit yhtään sen vitsikkäämpiä ole. (Toisaalta en tiedä, ovatko hekään saaneet sen enempää vastauksia.) Verbaaliakrobatia tuppaa yleensä olemaan kovin teennäistä, joten en usko sellaisenkaan menestykseen erityisemmin.

Miehen pituudella on näissä nettihommeleissa hyvin suuri merkitys, ehkä siksi, koska se nyt on ainoa konkreettisesti mitattavissa oleva asia, kun ulkonäköä ei muuten voi niin mitata, kun on osittain makukysymyskin.

Täytynee keskittyä vain baareihin täst'edes. Siellä sentään itseänikin pidemmät naiset joskus osoittavat ihan mukavasti kiinnostusta. Ehkä se on siinä, kun näkevät kokonaisuuden. Ei se massan määrä vaan laatu ;)

16. Eeva Vierailija

Minä ehkä jättäisin vastaamatta ilmpoitukseesi siksi, että on aika pitkä ja vakavamielinen. Sinkkuilu on rankkaa kaikille, jotka haaveilevat perheen perustamisesta. Jokainen tietää, että välillä tulee mietittyä syntyjä syviä ja itsetunto voi olla vähän hukassa. Jostain syystä nämä seikat ovat kuitenkin turn off deitti-ilmossa. Sitten kun rakastan ja seurustelen, niin haluan jutella syvällisiä ja paljastaa toiselle omai heikkouksia ja rakastaa toisen heikkouksia. Kun menen treffeille, niin ei olla vielä sillä tasolla luottamuksen ja tuttuuden suhteen. Siksi liika ripustautuminen ja itsetunto-ongelmat ovat ahdistavia.

ei tuo huono ollut tuo ilmoitus, mutta jos olisi tiivistänyt sen kymmeneen riviin, niin olisit saanut enemmän vastauksia.

17. Eeva Vierailija

""joinakin hetkinä pallo enemmän tai vähemmän hukassa"" on väärällä tavalla rehellinen lause ja pistää silmään. Jokaisella on joskus, mutta sen kanssa pitää pärjätä, eikä sitä saa tyrkätä vielä tuntemattoman seurustelukumppanin harteille.

18. Rita Vierailija

Jotenkin vaan en voi uskoa, että miehen pituuskasvulla voisi olla noin merkittävä vaikutus, että joku jättäisi sen vuoksi potentiaalisen elämänkumppaniehdokkaan väliin. Ainakin omassa lähipiirissäni ei tuollaisilla seikoilla ole mitään merkitystä.

Itsekin luettuani ilmon, pituus ei mitenkään herättänyt mitään reaktiota. Tai en ainakaan sen vuoksi jättäisi vastaamatta.

En harrasta deittinettejä (en oikein edes tiedä, että miten toimivat), joten ehkä siellä ulkoisilla seikoilla etukäteen kerrottuna on suurempi merkitys. Kun näkee ihmisen livenä, ei välttämättä edes huomaa, että onko pitkä/pätkä, jos muuten on sopiva.

Mielestäni ilmoituksesi oli ihan ok. Hölmöjä naisia, jos eivät älyä vastata.

19. Kyllästynyt MIES Vierailija

20. greg Vierailija

Olen edelleenkin sitä mieltä, että deitti-ilmo pitäisi olla kohtalaisen lyhyt. Se pitäisi laatia siten, että siihen sisältyisi jotakin sellaista erityistä, mikä kiinnittäisi lukijan huomion positiivisessa mielessä ja siitä pitäisi puuttua jotakin sellaista - edellisestä johtuen - mikä johtaisi lukijan haluun saada lisätietoa tästä ilmon laatijasta.

Oman persoonallisuuden ""kiinnostavuuksia"" tuskin kannattaa luetella, koska nehän ovat subjektiivisia näkemyksiä; ovat usein latteuksia tai kliseitä, eivätkä yleensä muutenkaan välttämättä niin kiinnostavia muiden mielestä.

21. Heih! Vierailija

Eeva jo kiteyttikin sen tärkeimmän sinulle vastauksessaan. Minä kaipaan tietoa iästäsi.
    Pituutesi on hyvä- itse olen 20 senttiä lyhempi. :))

Sääli,etten nyt juuri etsi kumppania, mutta onnea matkaan sinulle ja kyllä sieltä baaristakin voi mukava typykkä löytyä!

22. JK Vierailija

No joo, eihän se ihmisen koko ole tärkeintä mutta kun netissä kerran voi laittaa hakukriteereitä (miesten ilmoituksissa he useimmiten hakevat HOIKKAA naista, joka karsii heti meikäläisen kirjoittamasta vastausta...) niin miksei sitten laittaisi kun sadoista deitti-ilmoituksista on muuten aika vaikea tehdä ""alkukarsintaa"".

Itse olen 172 cm pitkä ja löin aina netissä hakuun vain 180 cm ja sen yli pituiset miehet ja silloinkin tuli runsauden pula ruutuun. Pituus ei todellakaan ole elämän ja kuoleman kysymys eikä välttämätön kriteeri mutta minä olen pituuteni puolesta aina tuntenut itseni elefantiksi kun vielä tykkään korkeista koroista. Mieheni (netistä löytynyt) on 187 cm pitkä ja on kiva käpertyä hänen kainaloonsa ja tuntea itsensä jotenkin pieneksi ja ""naiselliseksi""...

23. Linda Vierailija

Tylsä ilmoitus. Ei jää minkäänlaista mielenkiintoa selvittää millainen mies sieltä löytyy. Jos on yhtä tylsä mies, kuin ilmoituskin....Ikäkin olisi syytä mainita. Lisäksi nuo silmäniskut ärsyttävät. Ja juuri tuo lause, että tunteet ja rakkaus yhteisinä puheenaiheina löytynee. Yök. En vastaisi.

24. Markus32 Vierailija

Menipä herne syvälle nenään neidillä(?):) Viisaaksi ei tulla lukemalla, korkeintaan kirjaviisaaksi ja se on aika eri juttu. Ihminen opiskelee yliopistossa tiettyä alaa ja yhtäkkiä korottaakin itsensä tavan duunaria viisaammaksi joka asiassa? Typerää patsastelua. Ja duunariko ei voi pärjätä?
    Hämmästyttävä priaate ja oikeataan aika vinoutunutkin tapa hakea elämänkumppania koulutuksen perusteella, sillä jos tosi rakkaus kolahtaa kohdalleni on ihan sama onko nainen työtön vaiko maisteri.
    Jokainen hakekoon millä perusteella haluaa, ilmaisin vain mielipiteeni asiasta. Kaikki maalman maisterit, yhtykää!!;)

25. Markus32 Vierailija

..ja anteeksi lukemattomat kirjoitusvirheeni ylläolevassa txtissä. Kiireessä ei kaikkea huomaa. No olenkin vain idiootti duunari, joka ei osaa oikeinkirjoitusta;)

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri