Hae Anna.fi-sivustolta

Deja vu-ilmiöt

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Vanessa, 21.08.2005.

1. Vanessa Vierailija

Hei!

Haluaisin tietää ajatuksianne ns deja vu-ilmiöistä.

Itselleni on jo hyvin nuoresta asti sattunut sellaista, että koen tietyissä, ihan arkisissakin, tilanteissa hyvin voimakkaita deja vu-ilmiöitä. Tilanteessa on siis aivan tietoinen, mitä tulee seuraavaksi tapahtumaan ja koko tapahtuman kulku on päässä, aivan kuin niin olisi tapahtunut ennenkin. Näin on käynyt myös paikoissa, joissa en ole koskaan aikaisemmin käynyt.

En siis tarkoita sitä jokapäiväisessä elämässä esiintyvää ""tiesin, että näin käy""-juttua. :) Tämä tunteeni on todella voimakas ja esiintyy välillä erikoisissakin tilanteissa.

Olen miettinyt, onko tämä sitä, että olen nähnyt tapahtumasta unta aikaisemmin vai mistä on kysymys.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Miten selittäisitte nämä kokemukset?

2. dreamer Vierailija

Monethan väittävät, että deja vu -ilmiö johtuu siitä, että silmä näkee nopeammin, kuin aivot ehtivät käydä asian läpi tms. Mutta itse kyllä uskon, että kyse on aivan muusta. Minullekin on tullut noita deja vu -tilanteita useampia ja parista niistä jopa TIEDÄN nähneeni unta aikaisemmin, sillä muistan unessa ajatelleeni, että tämä tilanne tulee joskus tapahtumaan. Ihan kuin jo unessa tietäisin, että kyseessä on tulevaisuuden deja vu. Kuulostaa varmaan ihan hörhöltä... :)

Ja sehän juuri on kummallista kun niissä tilanteissa tietää yllättävänkin pitkälle mitä seuraavaksi ja seuraavaksi tapahtuu...

Minäkin olen utelias kuulemaan, miten muut selittävät näitä kokemuksia.

3. Miettuska Vierailija

Minulle tulee mieleen myös sellainen vaihtoehto, että aika ei välttämättä ole yhdensuuntainen. Aikaa ei ole, me ihmiset vain elämme aikaan sidottuina.

Mitä olisi aika ilman planeettojen loputonta kiertoa, jos ei olisi mitään mihin verrata? ...yritin selventää...

4. kiti Vierailija

Minulle tuli noin vuosi sitten erittäin vahva deja vu, eli olin uudessa työharjoittelupaikassa ja yhtäkkiä tajusin, että olin nähnyt paikan ennen-unessa. Muistin unen tarkkaan ja muistan ,että mietin unta, sen jälkeen kun olin sen nähnyt. Unessa kaikki huonekalut ja koko paikka oli tasan tarkkaan samanlainen kuin todellisuudessa ja huone oli täynnä vieraita ihmisiä,niin kuin todellisuudessakin. Ennen en ole kokenut tälläistä, että olen varma siitä, että olen nähnyt unta kyseisestä tapahtumasta.Liittyykö deja vu siis ennustamiskykyihin?Jos näin on, unia kannattaa kirjoittaa muistiin, sillä ehkä alitajunnassamme jo näemme kohtalomme.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri