Hae Anna.fi-sivustolta

Deodorantti ihmiselle jolla mikään dödö ei "pidä"?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä hikoilevaelli, 18.09.2009.

1. hikoilevaelli Vierailija

En ole ennen ollut mitään kovin hikoilevaa sorttia, nyt kuitenkin olen selkeästi huomannut hikoilevani ja paljon. Hikoilen paljon mm. rintojen alueelta ja kainaloista, joka on ihan uutta minulle. Olen käyttäny rexonan, nivean, favoran, weledan, mitchumin ja Estee lauderin dödöjä. Viimeisin hukkaostos oli mineraalidödö, joka ei toiminut ollenkaan. Kyllästyttää tämä hieltä haiseminen, hävettää myös hirveästi se että muutkin varmaan pitävät minua pahanhajuisena.

Onko mitään tehokasta deodoranttia?

2. lenkkari Vierailija

Apteekissa on muutamia tuotteita, joita voisi kokeilla: Bats, Triple Dry ja Absolut Torr. Viimeksi mainittu on todella ärtsyä ainetta.

3. gerda Vierailija

Absolut Torria minäkin tuossa tilanteessa kokeilisin. Tietysti kannattaa myös selvittää, mistä tämä äkillinen ylenmääräinen hikoilu johtuu.

Ensiapuna kainaloista löysät paidat jotka eivät ole tekokuitua.

4. hikipossu Vierailija

Olen kanssa hikoilija.

En hikoile paljoa, mutta tuntuu, että helposti pettää. Olen myös kokeillut apteekin myrkkyjä. Niistäkin menee teho jossain vaiheessa. Tällä hetkellä mulla on toiminut aika hyvin Adidaksen roll on, näitä saa joka marketista (n.3e) ja näitä on eri tuoksuja:
    http://www.prismanpoiminnat.fi/typo3temp/pics/be424b57b4.jpg

Itse on käyttänyt oranssia ja sinistä. :)

5. Jemp Vierailija

Lush aromacreme toimii ainakin mulla (hikoilen kovasti) ja mikä parasta ei sisällä alumiinia.

6. Sheikha ei kirj. Vierailija

Hei!

Minulle apteekin Absolut Torr ja Triple Dry -aineet olivat pitkässä käytössä liian ärtsyjä aineita. Absolut Torria jonkin aikaa käytettyäni huomasin myös alkavani hikoilla enemmän esim. selästä. Kainalot kyllä pysyivät kuivina melko hyvin, mutta ihan kuin hikoilu olisi siirtynyt selkään!

Nykyään käytän Adidaksen roll-onia, joka toimii mielestäni paremmin kuin mikään muu päivittäiseen käyttöön tarkoitettu tuote. Olen aiemmin kokeillut kaikki mahdolliset merkit, esim. Rexona (suihkeena, stickinä jne.), Nivea, Dove, Fa, Favora... Adidaksen roll-onia olisin tuskin koskaan edes kokeillut, mutta työkaverini antoi minulle kerran kassillista erilaisia kosmetiikkanäytteitä ja tuo Adidaksen dödö sattui olemaan mukana. Tuoksuja myös löytyy monia - itse tykkään eniten oranssista ja liilasta, mutta melkein kaikissa väreissä on mielestäni miellyttävä tuoksu. Suosittelen kokeilemaan!

7. summer83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heips!

Olen joskus käyttänyt tuota Batsia apteekista, kun oli sama ongelma, että mitkään deodorantit eivät toimineet. Se auttoi ja nyt riittää taas ihan tavalliset rexonat.:)

8. Yllättävän hyvin tuo karvankasvua estävä Dove estää myös hikoilun, mielestäni kestää sen 24 tuntia hyvin. Olen kokeillut myös TripleDry ja Absolut Torr, viimemainitusta tuli aina levityspäivänä koko yön kestävä kirvely, lähes sietämätön. En heittänyt vielä pois, ehkä tulee päivä, jolloin ei voi todellakaan hikoilla tippaakaan. Noista muista kastuu kyllä kainalot jossain vaiheessa mutta hiki ei haise. AT auttoi kyllä pitämään puseroiden kainalot siisteinä pidempään, eikä hien haju pinttynyt vaatteeseen. Pesen puuvillat 60 asteessa mutta silti paidat menee pilalle aika pian.

9. Vilimatin Vierailija

Sama ongelma. En ole löytänyt vielä tehokasta ja _tahraamatonta_ dödöä, mutta Biothermin 48h on erittäin hyvä jos vähän unisex mutta muuten raikas tuoksu ei haittaa. Adidaksen dödöt myös todella hyviä. Molemmissa ongelmana tahrat, vaikka Adidaksen etiketti väittää muuta.

10. hikipinko-82 Vierailija

i

En ole ap, mutta toinen hikipinko.Nuo merkit mulla ainakaan eivät pitäneet hevon humppaa! Paras keino on vain lisäillä sprayta pitkin päivää, oli merki mikä vain halpis-rexona tahansa.

11. Dhai Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rexona stickit on minulle olleet se voittajatuote, ei täydellinen mutta ihan eri sarjaa perusrolloneihin verrattuna. Omat kainalot eivät myöskään oikein oppineet arvostamaan apteekkikamoja (tripledry jopa alkoi värjätä paidat keltaisiksi!). Tuota Adidastakin voisi kokeilla, kun sitä on niin kehuttu. Kireät tekokuidut on ollut myös pakko laittaa pannaan.

12. avun löytänyt Vierailija

Mitchumin dödöt todella pitäviä. Laitas hakuun, on ollut täällä joskus samanmoinen ketju. Se stikki ei tahraa paitoja. Suosittelen :)

13. ei sovi mulle Vierailija

Mun hiki ei ole ikinä haissut ennenkuin aloin käyttämään Mitchumia.. Joten ei se kaikille sovi.

14. Äijätär Vierailija

Minua auttoi sattumalta ja ilman hyötymistarkoitusta kokeilemani Nivean miesten tuoksuton dödö.

15. mommie Vierailija

Täällä ykis kohtalotoveri. Aikaisemmin käytin tuota Absolut Torria, mutta nyt olen jotenkin kai herkistynyt sille. En voi enää käyttää sitä ollenkaan hirvittävän kutinan vuoksi. Tämän lisäksi se aiheuttaa kainaloiden lähelle kummallisia punaisia läikkiä. en ole vielä tästä maasta löytänyt sellaista dödöä, joka toimisi yhtä hyvin - tai siis toimi mun tapauksessa. Kaikki on kokeiltu. Onkohan kenelläkään tietoa sellaisista paitaan laitettavista suojista, jotka estävät hikiläikkien näkymisen. Vuosia sitten sellaisia vielä myytiin, mutta nyt en enää ole nähnyt niitä missään. Mulla on mennyt jo niiiiin moni paita pilalle hienhajusta, vaikka pesenkin paidan yhden käytön jälkeen... Onpa tämä vaikeaa.

16. Lue tarkemmin Vierailija

AP kertoi jo kokeilleensa tätä

17. Täällä oli yksi ketju samantyyppisestä ongelmasta, ja loppupäätelmä sen ketjun aloittajalle ja jollekin muullekin oli, että kainaloihin jää näistä nykyisistä suihkusaippuoista kalvo, tai sitten se ei pese kainaloista kunnolla vanhaa dödöä ja hikeä pois, jolloin alusta hienhajubakteereille on siinä.

Eli kunnollinen palasaippua puhdistukseen, niin että kainaloista lähtee kaikki vanhat mönjät pois, ja vasta sitten uutta dödöä tilalle.

Tässä tuo mainittu ketju ja sen vinkit:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1787888

18. Äijätär Vierailija

Tuo suihkusaippua-pointti on hyvä! Itse myös hylkäsin kaikki muka-raikkaat suihkugeelit, koska niiden tuoksu muuttui nopeasti pistäväksi ja hikeväksi. Nyt pesen Sebamedillä tai Lactoline -pesunesteellä, ja pistävä hikevyys on historiaa. :)

19. saippua paras Vierailija

Kainaloiden pesu oikealla saippualla auttaa! Nestesaippuat ei pese tarpeeks. Mikä vaan dödö toimii kunnolla ja oikein, kun kainalot on ihan putipuhtaat.

20. Little Sweet Vierailija

Minulla myös on hikoiluongelma, ollut jo useita vuosia. Koulussa hävettää hirveästi ja vaikka mitä kokeilee niin ei auta. Minua kiusattiin koulussa aikaisemmin vuoden ajan ja luulen, että hikoiluni johtuu siitä. Koska tätä hikoilua on vain koulussa. Muualla vaikka olisi kuinka hermostunut, ei hiki haise, mutta koulussa löyhkää. En pelkää koulua tietoisesti ja yleensä menen sinne ihan mielelläni, mutta kai jossain alitajunnassa on vielä jokin ongelma koulua kohtaan.

Eri dödöt lupailevat kaikenlaista, mutta eivät nuo minulla ole auttaneet. Ja paidatkin kainalosta pilalla dödön takia. Täytyy kuitenkin noita tässä mainittuja apteekin tuotteita kokeilla jos auttaisivat. Se parantaisi elämänlaatuani huomattavasti koulun suhteen.

21. Olen kuullut että Absolut Torr kirvelee kamalasti jos herkkä iho, onko totta?

22. Dhai Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kokemus: Adidas roll on ei ollut ostamisen väärti. Saattaisi toimia, mutta ei aikaa kokeilla. Tuli sellainen klassinen tv-mainos olo, kun kulki yli 5 min kädet pystyssä, eikä silti kuivanut millään.

23. em Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pesen kainalot Rexonan palasaippualla. Olen huomannut, että monet stikkidödöt eivät lähde kokonaan pesussa, jää sellainen ärsyttävä puolilikainen olo. Minulla toimii yhdistelmä Mitchumin rolli + pala-Rexona. Mitchum kuivuukin (minun mielestäni) nopeammin kuin Nivean ja Rexonan rollit.

24. Kit Vierailija

Minä liputan adidaksen puolesta. Käytän sitä oranssikorkkista roll-onia, sama spray- mallinen sai kainalot kutisemaan ja kirvelemään, mutta tuo roll-on on paras kokeilemistani dödöistä. Ja tuoksuu hyvälle.

25. antiperspirant Vierailija

Minä käytän miesten antiperspirantia stickinä, olen käyttänyt jo vuosia enkä hikoile kainaloista yhtään enää. Se on suurinpiirtein tuoksutontakin.

Kun vielä joku keksisi miten estää hikoilun päänahasta ja kasvoista.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri