Hae Anna.fi-sivustolta

Deturin lennot

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Antalyasta palannut, 14.05.2007.

  1. Antalyasta palannut Vierailija

    Oletteko menossa Turkkiin Deturin lennoilla?

    Atlasjetin aikataulut heittää pahan kerran joka viikonloppu ja koneetkin on näköjään haalittu pitkin maailmaa. 5.5. oli menolennolla sri lankalainen lentoyhtiö Mihin Lanka ja 12.5. paluulennolla Saudi Arabian airlines. Jälkimmäisessä ei tietenkään ollut alkoholimyyntiä.
     
  2. Sarikatriina Vierailija

    lauantaina ois tarkotus lähteä täältä Oulusta, toivottavasti ei aikataulut kovin kauheesti heitä että päästäs lähtemään ees suunnilleen ajoissa. Ihana loman oottelua kaikille :)
     
  3. Halvalla Vierailija

    Halvalla ei sa hyvää!

    Hyvää matkaa.
     
  4. dekkaritar Vierailija

    Olen kerran käyttänyt Deturia muutama vuosi sitten. Kaikki toimi silloin aivan loistavasti, en tiedä sitten onko systeemit muuttuneet, tuttavilta saamieni tietojen mukaan ei mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole muutaman viime vuoden ajalta.

     
  5. sapetti Vierailija

    lähtö 5.5 aamulla meni todella hyvin. mutta paluu 12.5 : lähtö piti olla 23.15 opas ilmoitti että myöhästyy 2 h ja muita myöhästymiä ei sitten pitänyt olla, kun tultiin kentälle oli vielä kaikki hyvin, lähtö 06.10. Selvä ei muuta kun odottelemaan, mutta sitten kello 05.30 lento siirtyi, lähtö 07.30 että sillai, ja kone oli joku Saudi Arabian mikä lie............ ei nyt detur saa homman kulkemaan
     
  6. Ipek Vierailija

    5.5. yölento Antalyaan oli 1,5 h myöhässä. Paluulento (yölentosarjaa) olikin sitten mukavat 3 tuntia myöhässä. Polla sekaisin mennen tullen, kun 2 yötä jää nukkumatta. Atlasjet on niin surkea kone, etten astu siihen edes ilmaiseksi enää!

    Paluulennolla kone oli tullut ajoissa, mutta siinä lienee ollut jotain perusteellista vikaa, koska lähtemään päästiin tuon 3 tuntia myöhässä. Eli normaalin 2 tunnin odotuksesta tuli kivat 5 tuntia kentällä, Detur tarjosi yhden limpparin. Pelkkä pieni kahvi maksaa kentällä yli 6 euroa!
     
  7. kannattaa Vierailija

    satsata.Miettiä minne menee ja millä..
     
  8. Halvalla Vierailija

    "Pelkkä pieni kahvi maksaa kentällä yli 6 euroa!"

    Kuka sitten sanoo Turkkia halvaksi:)

    Vitsi, koska kaikilla lentoasemilla on aina kallista.
     
  9. Ipek Vierailija

    Missasit pointin kokonaan. Kun kentällä ventataan lennon myöhästymisen takia 5 tuntia, tarvitaan jotain juotavaa. Ihan ei Hki-Vantaan lentokentällä ole samoja hintoja kun Antalyan. Lennoista ja niiden sujuvuudesta oli kyse, ei maan hinnoista.

    Vitsi, aina joku puuttuu asiaan, josta ei tiedä. Nyt ainakin Antalyan kahviloiden hinnat ovat huikeasti nousseet ja miksiköhän? Kentälle ei saa tuoda nesteitä, joten janolla on nyt hyvä rahastaa. SIITÄ tässä on kyse.

     
  10. M8M Vierailija

    ..ihan hyvin, lähtö oli oulusta 28.4 ja paluu 5.5 ja kaikki oli ajallaan No probleemo...
    mielellään kuitenkin lentää finskillä!
     
  11. jumbojet Vierailija

  12. Subaj Vierailija

    Mikä tuo teturi on?
    Detur on matkatoimisto, joka on erikoistunut Turkin yms kohteisiin.

    Käyttää ns halpalentoyhtiöitä matkustajien kuljetukseen.
     
  13. Jade64 Uusi jäsen

    liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kone oli 3 h myöhässä, mutta meillä ei hätää kun hesassa asutaan niin ei tarvinnut kentällä notkua. Tiesin asiasta jo ed. iltana kun katselin ilmailulaitoksen lähteviä lentoja. Kannattaa seurailla, niin ei turhaan pahoita mieltä. Myöhästymisiä sattuu, mutta ei ne matkatoimiston syytä ole- oma asenne on merkittävin ja turha mielestäni lomalle on lähteä jo valmiiksi tympiintyneenä. No, meitä ei siis myöhästyminen haitannut- ja kun menile kentälle n. 2 h ennen koneen arvioitua lähtöaikaa, oli deturin ihmiset meitä heti vastassa ja ojentamasa 7 euron hintaisia kahvilipukkeita. Näillä saimme siis leivät ja kahvit mistä tahansa kahvilasta. Mielestäni ihan hyvin hoidettu deturin puolelta. Lentokone oli saudi-arabialainen ja mielestäni hommat toimi ihan kuin muissakin koneessa. Penkki välit oli kylläkin poikkeuksellisen ahtaat. Itselläni ei ollut vaikeuksia, mutta kookas mieheni oli vähän hankalassa asennossa polviensa kanssa. Koneet oli ihan samankuntoisia päältäpäin katsottuna kuin mikä muu kone tahansa. Mennessä ei ollut alkoholitarjoilua- mutta kukapa sitä kaipaa??? paluu lento viime yönä oli ilmoituksen mukaan vain 30 min myöhässä, mutta tosellisuudessa ilmaan päästiin n. 1 h myöhässä- no mitäpä tuosta- yksi tunti elämässä ei paljoa paina kun isompiakin ongelmai on maailmassa. Lento laskeutui kuitenkin jo 8.30 Helsinkiin, eli otti vähän aikataulua kiinni. Itselläni ei siis muuta moitetta lentoihin liittyen kuin tuo ahdas penkkiväli.
     
  14. ilo jaloille Vierailija

    Kyllä Atlasjetin Boeing 757:ssa on jaloille enemmän tilaa, kuin Finskin vastaavassa ja istuinkin on hivenen leveämpi.
    Muuten en ota kantaa matkan järjestäjään.
     
  15. neverever Vierailija

    Kerran lensin Deturilla Turkkiin ja paluulento oli jotain klo 6.15 joten lähtö kentälle tapahtui n.klo 3.30. Sinä yönä ei siis nukuttu, aivan järjetön aikatalu yhtiöllä. Näiden dorkien aikataulujen takia emme koskaan enää lennä Deturin matkalla.
     
  16. Sirppu Vierailija

    Meidän Deturin matkallamme 26.5.-2.6. Atlasjetin lennot lennettiin ihan muilla lentoyhtiöillä: meno Primaris Airlinesilla ja paluu AirFinlandilla. Jännittävän asiasta teki se, että ainakaan Deturin henkilökunnasta kukaan (asiakaspalvelussa) ei tiennyt operoijien vaihtuneen.

    Koneet olivat ihan hyvin ajoissa, eikä huolta kieliongelmista, kun toinen miehistö jenkkejä ja toinen suomalaisia.
     
  17. avec01 Uusi jäsen

    liittynyt:
    06.06.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä en Deturia käytä enää ikinä. Tosin en ole ennenkään ollut sen matkatoimiston matkoilla, mutta nyt tarkoitus oli lentää heinäkuussa kolmeksi viikoksi Tunisiaan Deturin matkalla. Pahukset peruivat koko kesäkauden Tunisian matkat pienen kysynnän vuoksi.

    Selitä siinä sitten kahdelle murkkuikäiselle, että ei mennäkään käymään Saharassa eikä ole koko matkaa. Matka oli otettu puoli vuotta sitten ja sitä oli suunniteltu huolella. Deturin toimistossa virkailijat hyvin epäkohteliaita, jopa tiuskivat puhelimessa. Eivät kyenneet järjestämään vastaavan pituista matkaa vaikkapa Turkkiin. Onneksi Aurinkomatkat pelasti tilanteen ja nyt menemme Alanayaan kolmeksi viikoksi. Myös Tjäreborgilta ja Finnmatkoilta sai hyvää ja kohteliasta palvelua, mutta nyt Aurinkomatkojen hotellitarjonta voitti.

    Eikä se Detur niin halpa ole. Vähän halvemmalla nyt mennään, vaikkakaan hintaero ei ole suuri. Käyttäkää vaan Deturia: lennot eivät pelaa, matkat peruutetaan. Mitä vielä.
     
  18. viime kesänä Vierailija

    vaihtui hotelli Deturin matkoilla, kun oli niin vähäistä kysyntä kyseiseen huoneistoon. Oli kyllä tosi ihana ihminen puhelimessa ja saatiin tosi hyvä huoneisto tilalle, jonne myös nytkin mennään. Se on ikävää, jos saa matkatoimistosta huonoa palvelua, ei semmoisen toimiston matkoille kyllä toista kertaa mene. Itse sain todella huonoa palvelua viime kesänä Finnmatkoilla, kun kyselin matkoista.
     
  19. Subaj Vierailija

    "Se on ikävää, jos saa matkatoimistosta huonoa palvelua, ei semmoisen toimiston matkoille kyllä toista kertaa mene. Itse sain todella huonoa palvelua viime kesänä Finnmatkoilla, kun kyselin matkoista."

    Valittakaa ihmiset!

    Me olemme aika outoa kansaa = hyväksymme mukisematta (mitä toisillemme purnataan)huonon palvelun.

    Ilman palautetta( huonoa/hyvää) me olemme aina "alistettuja":)

    Rohkeasti vain valittamaan, jos aihetta. Niin matka-asioissa, kun muuallakin!

     
  20. Mamma65 Uusi jäsen

    liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    26.5-9.6 Alanyassa Deturin matkalla. Meno Atlasjetin lennolla, lento myöhässä n. tunni, ei selitystä sekä lentoemojen ensiaputaidot hukassa. Paluu AirFinlandialla, lento ok aikataulua myöten.
     
  21. Emma_n Vierailija

    Me lensimme Antalyaan 26.5. myöskin Sirpun mainitsemalla "Atlas Jetillä" eli Primarisilla - lennolla yksi henkilö sai sairaskohtauksen, mutta koneen henkilöstö meillä ainakin oli täysin tilanteen tasalla ja erittäin pätevästi hoitivat homman.

    Olen kyllä samaa mieltä siitä, että ei todellakaan kannata jäädä sadattelemaan huonoa palvelua, vaan kertoa siitä palvelleelle yritykselle ja äänestää tarvittaessa jaloillaan. Näin olen itse tehnyt Finnmatkojen kanssa, josta olen pariin kertaan saanut täysin ala-arvoista palvelua, ja aion nyt tehdä myös Deturin kanssa, jonka palvelu lähinnä toimistohenkilökunnan puolelta on aina ollut töykeää - olen asiasta molemmille huomauttanut, mutta eivätpä vaivautuneet edes asiaa pahoittelemaan, joten kannan mieluummin euroni jatkossa muualle.
     
  22. mehveli Vierailija

    itse lensin atlasjetillä marmarikseen 3.6.07 ja en ole ikinä ollut niin pettynyt .. ensinnäkin koneen piti laskeutua 12.00 dalamaniin mutta loppujen lopuksi 10min ennen laskeutumista letäjä ilmoitti että laskeudumme antalyaan ja loppujen lopuksi laskeuduimme klo 14.00 antalyaan .. siellä meidät ohjattiin johonkin halliin istumaan jossa ei ollut kahvilat auki ja vessoja löytyi peräti 2 kpl mutta kiitos lentokentän työntekijöiden saimme pian erään kahvilan auki josta sai ostaa virvokkeita ..no siellä sitten istuimme kaksi tuntia odotellen että pääsemme jatkamaan matkaa . klo 16.30 lähdimme taas matkaan ja olimme n klo 17 dalamanissa sen jälkeen meni ainakin tunti lentokentällä ja sitten vielä 2 tuntia bussi matkaan marmarikseeen loppujen lopuksi saavuimme marmarikseeen vasta kahdeksan jälkeen joten siinä meni sitten mukavasti yksi päivä istuskellessa lentokentällä ,lentokoneessa ja bussissa. mutta ei siinä vielä mitään .. paluumatkalla suomeen lähdimme marmariksesta dalamaniin klo 11.00 kahden tunnin bussimatkan jölkeen saavuimme lentokentälle ja kaikki sieelä toimi ripeästi ja hyvin kunnes istuimme odottamaan lennon lähtöä jonka piti lähteä klo 04.00 n kello 02.00 ilmoitetaan että lento lähtee noin 08.45 no me sitten soitimme tuota pikaa oppaallemme jolla ei ollut asiasta kuulemma mitään tietoa .. mutta onneksi helpitokseksi kello 03.00 ilmoitettiin että lento lähtee jo 06.30..mutta mikäs sen rattoisampaa kuin istua koko yö kettuuntuneena lentokentällä jossa ei ole penkin penkkiä ..lopulta laskeuduimme suomeen n.klo 10.45 .. kerrassan mahtavaaa MENETIMME YHDEN PÄIVÄN MUTTA SE KORVATTIIN LENTOKENTÄLLÄ ISTUMISELLA :) EI MUUTA KUN ATLASJETIÄ KÄYTTÄMÄÄN .. ainoa plussa oli iloiset ja asiantuntevat deturin matkaoppaat :)
     
  23. Ihan OK Vierailija

    Meillä ei erityisemmin ongelmia ollut, koneeseen päästiin toki ajallaan,mutta kone LÄHTI tunnin myöhässä..Atlas Jetistä ei mitään pahaa sanottavaa.Hieman pelotti, pientä kuluneisuutta huomasin koneessa, henkilökunta oli kyllä ok.Pieniä myöhästelyjä ja epäselvyyksiä lukuunottamatta Detur on ok.Menemme kyllä uudestaan Marmarikseen ensi kesänä,Deturin lennoilla silloinkin!
     
  24. suivaantunut Vierailija

    Detur OLI ihan Ok aikaisemmin, mutta tänä vuonna on kuulunut pelkäsätään huonoa.
    Ja nimenomaan lentojen osalta:Deturilla oli ennen lentoyhtiönä Turkisch Airline ja silloin homma pelasi. Atlasjet sen sijaan muuttaa koko ajan aikataulujaan, koneet ovat myöhässä ja jos lennetään niiden omalla koneella, koneet ovat tosi vanhoja ja ahtaita. (kun kurkkaa yhtiön sivuja, huomaa, että se lentää vain kotimaan lentoja Turkissa). Detur on täysin tietoinen tilanteesta ja ymmärtääkseni siellä harkitaan vakavasti yhteistyökumppanin vaihtoa. Detur on joutunut jopa vähentämään lentoja huonon kysynnän vuoksi, joka varmasti osittain johtuu viimeaikaisista tapahtumista. Paha kello kauas kuuluu jne... Itse ajattelin antaa Deturille vielä mahdollisuuden, mikäli lentoyhtiö vaihtuu. Tietysti en vielä voi olla varma , olenko ylipäätään menossa enää Turkkiin ensi vuonna (nyt lähdössä tässä kuussa). Oppaista huomioita sen verran, että taso on viime vuosina selvästi huonontunut aiempiin vuosiin verrattuna. Itse emme tarvitse opasta, koska tunnemme Turkin paremmin kuin oppaat(sen verran kierrelty ympäriinsä), mutta soisi , että opas pystyisi kertomaan edes perusasiat ja varsnkin ensikertalaisille, niin ja suomeksi. Lentokenttäkuljetuksissa poislähtiessä on usein ruotsinkielinen opas ja jos ei ole kielitaitoa, jää täysin ilman lentokenttäneuvontaa ja jos asiakkaatkin ovat ruotsalaisia, on vaikea kysyä heiltäkään Meille kävi keväällä juuri niin, bussillinen ruotsalaisia, me ja ruotsalainen opas. Onneksi osamme ruotsia ja kokemustakin on sen verran, että neuvoja ei tarvinnut. Nyt täytyy vain toivoa tilanteen paranemista, sillä Detur on kuitenkin kaikkein edullisin.
     
  25. Pimpetti Vierailija

    Siis mitä lentokenttäneuvontaa?
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti