Diabeetteksestä/verensokerista tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janoja

Vieras
Olen tutkinut aiheeseen liittyviä sivustoja jne.,mutta en saa hahmotettua nyt selkeää kuvaa :-) Toivottavasti joku osaisi asiallisesti vastata muutamaan kysymykseen. Niin ja aion mennä lääkäriin joka tapauksessa. ;)

Minulla on ollut nyt viikon ajan aivan hillitön jano,ei auta vaikka joisi mitä ja miten paljon tahansa. Silmät tuntuu kuiville. Viikon aikana on muutamaan otteeseen iskenyt todella huono olo, tärisyttänyt ja huimannut kovasti. Kerran jopa siihen pisteeseen,että soitin ambulanssin kun pelkäsin olla lasten kanssa "yksin". Mittasivat verensokerin ja näytti 4,2. Olo koheni pian kun sain sokerista,mutta jano jatkuu edelleen. Väsymys myös päällä. Tänään huolestuin asiasta taas ja ostin mittarin apteekista.. Olin syönyt ja juonut normaalisti ja arvo oli 4,1. Käsittääkseni tuo arvo on melko alhainen,mutta terveelle kuitenkin ok...?
Joka paikassa puhutaan vaan sokereiden noususta,mutta mihin voi viitata matala,helposti laskeva verensokeri? Ja tosiaan tuo jano, se on ihan tajuton!

Mainittakoon vielä,että raskauden aikana kävin sokerirasitus testissä (eli n.vuosi sitten) ja silloin arvot oli hyvät. Terkkari vielä jotenkin oudosti sanoi,että "liian hyvät" ?

Jatkuva jano voi viitata myös diabetes insipidukseen eli ns. vesitystautiin. Se on hormonihäiriö jossa virtsaa tulee liian paljon ja se on liian laimeaa joten vedenhukkaa on kompensoitava juomalla jatkuvasti tavattoman paljon.

Nuo sun olot ja jonot yms ei varmaan liity mitenkään verensokeriin kun arvot on kerta normaalit, nuo ei oo siis liian matalia nuo arvot vaan ihan hyviä.
Jano voi johtua muistakinnsyistä kuin sokeritaudista. Huimaus ja tärinä vaikkapa paniikkikohtauksesta tai kilpirauhasongelmasta(kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa tuollaisia oireita)

Kilpparia on epäilty pariinkin otteeseen,kun aiemmin nukahtelin jopa töissä ja miten sattuu,mutta arvot olivat kuulemma normaalit. Josko niissä olisi tapahtunut muutosta..

Yhteistyössä