Hae Anna.fi-sivustolta

Dienorette -pillereistä kokemuksia?

Viestiketju osiossa 'Naistentaudit' , käynnistäjänä vierailija, 30.07.2018.

  1. vierailija Vierailija

    Sain itse reseptin näihin, eikä netistä oikein löytynyt kokemuksia. Käyttääkö näitä pillereitä kukaan täällä? Itsellä reseptin syynä endometrioosi, joten olisi kiva kuulla jos jollain on lopettanut kuukautiset/kivut kokonaan.
     
  2. vierailijaaa Vierailija

    Mulla sama juttu, sain reseptin niin olisi kiva kuulla! En ole vielä hakenut apteekista.
     
  3. vierailija Vierailija

    Olen nyt kaksi viikkoa syönyt vreya-pillereiden jälkeen Dienoretteja.

    Rinnat ovat hieman arat, pientä tiputtelua oli eilen (en pitänyt kuukautisia viimeksi kun venytin niitä vreyoilla niin voi johtua siitä) eilen oli tunteet pinnassa herkemmin kuin normaalisti.

    Olisi kiva kuulla kokemuksia pidemmältä ajalta! En haluaisi uskoa, että näistä tulisi mitään kummempia sivuvaikutuksia kun käsittääkseni ne ovat matalahormoniset, kun taas esim. vreyat on erittäin runsashormoniset. Katsotaan miten käy, tsemppiä!
     
  4. vierailija Vierailija

    Hei viimeistään vuoden vaihteessa on edessä vreyasta vaihto dienoretteihin. Mielelläni kuulisin kokemuksia varsinkin ihon hoidossa pysyikö iho hyvänä näillä pillereillä?
     
  5. vierailija Vierailija

    Olen syönyt aikaisemmin Diane Novaa ja Cypretyliä. Kyseiset pillerit on juurikin ihon takia määrätty ja nyt uusimpana Dienorette, koska olen yli 30-v. Ennen Dienoretten aloitusta oli puolenvuoden tauko ja iho suht kunnossa. Liuskoja syöty nyt 2 putkeen (3 tarkoitus syödä ja sitten tauko) ja mitä ihoon tulee, niin aivan kamalassa kunnossa. Yritän jaksaa toivoa että iho vielä rauhoittuisi, mutta näyttää nyt siltä, että käännyttävä lääkärin puoleen, koska tulehdus niin laaja. Ehkä nämä pillerit ylläpitää hoitotulosta, kunhan tulehduksen saa ekana kuriin.
     
  6. vierailija Vierailija

    Oma tausta pillereiden käytöstä on se että reilu 1.5 vuotta sitten aloitin syömään yazeja ja söin niitä noin puol vuotta kunnes lopetin, kun mielialan vaihtelu oli isoa silloin ja muutenkin ahdisti niiden syöminen. Pari kuukautta sitten aloitin gestinyl pillereillä mutta ne lopetin kun ihoni suorastaan räjähti pahempaan kuntoon mitä se jo oli (yksi syy pillereille syömiselle myös ihon paraneminen koska pitkään jatkunut akne vaivaa).

    Itselläni menossa vasta ensimmäinen liuska Dienorette-pillereitä, ja luulen että iho ei ole ainakaan huonompaan kuntoon näiden ansiosta mennyt ehkä jopa parantunut. Tosin nyt vikalla vaikuttavien pillereiden viikolla alkanut tulla tiputteluvuotoa, mitä ei gestinyl pillereiden kanssa ainakaan tullut. Muuten olen kyllä näihin toistaiseksi ollut ihan tyytyväinen, jos vaan iho lähtis tästä vielä paranemaan. Kun alotin pillerit niin oli kyllä ehkä pientä huonovointisuutta mitä yleensä ei ole muutoin ollut, mutta alussa ihan ymmärrettävää.
     
  7. vierailija Vierailija

    itse käytän nyt 3 lattaa kyseisistä pillereistä. Auttoi naamaan jonkin verran. Itsellä aiheutti hirveää ihottumaa 2laatan aikana. saatan myös olla raskaana
     
  8. vierailija Vierailija

    Aloitin Dienorette-pillereiden syömisen neljä päivää sitten kuukautisten alkamispäivänä. Olen aina kärsinyt kivuliaista kuukautisista, mutta nyt kivut ovat aivan omaa luokkaansa: supistusmaisia kouristuskipuja, joihin eivät auta särkylääkkeet, lämmin kauratyyny tai kuuma suihku. Aiemmin vatsakivut ovat vaivanneet kuukautisten alkamispäivänä, korkeintaan vielä seuraavana, nyt kipuilen neljättä päivää.

    Olen 33-vuotias, synnyttämätön nainen, enkä ole käyttänyt hormoniehkäisyä vuosikausiin ennen tätä.

    Dienoretet määrättiin minulle mm. juuri kuukautiskipujen takia - ironista kyllä.

    Kellään vastaavia kokemuksia e-pillereiden pahentamista kuukautiskivuista? Loppuivatko ajan kanssa?
     
  9. vierailijaa Vierailija

    Aloitin juuri syömään toista liuskaa Dienoretteä. Ennen olen syönyt mm. Cupretyliä juurikin naaman kukkimisen takia. Dionerette-liuskan toisella viikolla oli pientä kuukautis tiputtelua. Mutta menkat jäi kokonaan tulematta väli viikolla. Nyt jo toisen liuskan toinen viikko eikä menkkoja näy. Ihon kunto taas on aikalailla sama mitä ollut ennenkin.
     
  10. vierailija Vierailija

    Dienoretet myös täällä käytössä. Toinen liuska menossa. Iho hieman pahemmassa kunnossa kuin ennen pillereiden aloittamista. Välivuotoa ei vuodoksi voinut edes kutsua. Yhden päivän ajan pientä tiputtelua. Kunnollista vuotoa odotellessa..
     
  11. vierailija1128 Vierailija

    Olen kohta syönyt 2 kk kyseistä e-pilleria. Aloitin syömään kuukautiskipuihin, akneen sekä ehkäisykeinoksi. Kuukautiskivut ovat pahentuneet sekä ihoni ei ole koskaan ollut näin huonossa kunnossa, ilmeisesti tämä on se reaktio vaihe missä iho ns, puskee kaiken pinnalle ja sen jälkeen alkaa korjaamaan itseään. Hieman alkaa ahdistamaan kun jo 2kk syönyt että milloin se reaktio vaihe loppuisi :/ ihme kyllä koen että mielialani on paljon tasaisempi tämän pillerin ansiosta. Finnejä minulla oli ainoastaan hormonaalisella alueella mutta nyt syötyäni tätä niitä on ilmestynyt kaulaan, korvan taakse, poskiin eli todellakin pahentanut huomattavasti ihon kuntoa. Kiinnostaisi myös kuulla onko jollain samankaltaisia oireita ja onko kenties iho lähtenyt paranemaan ?
     
  12. vierailija Vierailija

    Eikä näitten lukemisen jälkeen ei olekaan niin toiveikas olo näiden pillereiden syönnistä.. määrättiin juuri aknen takia, koska ihotautilääkäri ei suostunut vielä antamaan isotretioniini lääkitystä. Pitäisi alkuun syödä e-pillereitä ja vasta sitten jos nämäkään ei auta akneen, sitten voin saada kunnon lääkityksen akneeni vihdoin. E-pillereitä en ole ennen syönyt, mutta akneen olen kaksi kertaa syönyt jo antibiootteja.
     
  13. vierailija Vierailija

    Eikä näitten lukemisen jälkeen ei olekaan niin toiveikas olo pillereiden syönnistä.. määrättiin juuri aknen takia, koska ihotautilääkäri ei suostunut vielä antamaan isotretioniini lääkitystä. E-pillereitä en ole ennen syönyt, mutta akneen olen kaksi kertaa syönyt jo
     
  14. eieiei Vierailija

    Siis oon nyt ihan rehellinen. Oon syönyt tota kyseistä pilleriä nyt 5 kuukautta ja iho ei oo koskaan ollu näin huonossa kunnossa, vaikka toivoin ihan muuta (ainakin 3 kk jälkeen). Sama paska vaan jatkuu. Rintoja mulle ei ennen ollut ja sitten pillereiden ansiosta kasvo runsaasti, oikeesti olin erittäin tyytyväinen. Kuukautisetkaan ei ollu enään yhtä kivuliaat ja vuoto alko oleen lyhyempi.
    Nyt mulla on sitten kuitenki alkanu rinnat vuotamaan ja ovat kanssa palaneet entiseen malliinsa, arkuutta kanssa ihan helvetisti. Kaiken lisäksi parisuhde on kärsiny sen takia kun noi pillerit on saanu omat intiimialueet niin kuiviksi ja se jatkuva hankaamisen tunne ihan sama mitä voiteitakin on mukana ei mikään auta. Kaikki lääkärin suosittelemat on kokeiltu.
    Sanon suoraan, että elämäni vitullisimmat 5 kuukautta pienistä plussista huolimatta. Ite ainakin hankkiutumassa eroon noista pillereistä, ei noita enään jaksa.
     
  15. Juupelisjuu Vierailija

    itellä menossa nyt 3 laatta kyseisiä pillereitä ja itse olen suht. Tyytyväinen ollut, nyt ehkä tämä vaihe menossa että puskee paskan ulos naamasta, mutta ei kylläkään pahasti. Eli ei iho ole ainakaan huonompaan suuntaan mennyt mutta ei myöskään niinsanotusti parempaan suuntaan. Itselläkin oli aina ennen pillereitä todella runsaat ja kivuliaat kuukautiset mutta nämä Dienorette pillerit nyt on alkanut auttamaan kipuihin sekä vuoto ei ole enää niin runsasta eikä menkat kestä enää sitä viikkoa vaan 3-4 päivää josta olen tyytyväinen. Huonovointisuutta saan vieläkin silloin tällöin ja mieliala vaihtelee joinain päivinä aika vahvasti, mutta sen suurempia ongelmia tuottamatta. Itse ajattelin syödä nyt tämän puolivuotta ainakin loppuun kyseisiä pillereitä ja mikäli ihon kunto ei tee sellaista parannusta mitä toivon ja odotan niin sitten ehkä pillereiden vaihto tiedossa :). Mutta en siis noin pahasti lyttää kyseisiä pillereitä mitä muut ja muistakaamme että kaikilla vaikuttaa eritavalla, joillekkin sopii hyvin toisille ei taas ollenkaan. Ei oikeastaan sen suurempia huomioita tai valittamista näistä pillereistä ja oma iho ei onneksi ole vielä ja toivottavasti ei tule olemaankaan missään räjähdyspisteessä. Kaikinpuolin ihan toimivat pillerit.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti