Dienorette -pillereistä kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sain itse reseptin näihin, eikä netistä oikein löytynyt kokemuksia. Käyttääkö näitä pillereitä kukaan täällä? Itsellä reseptin syynä endometrioosi, joten olisi kiva kuulla jos jollain on lopettanut kuukautiset/kivut kokonaan.
 
vierailija
Olen nyt kaksi viikkoa syönyt vreya-pillereiden jälkeen Dienoretteja.

Rinnat ovat hieman arat, pientä tiputtelua oli eilen (en pitänyt kuukautisia viimeksi kun venytin niitä vreyoilla niin voi johtua siitä) eilen oli tunteet pinnassa herkemmin kuin normaalisti.

Olisi kiva kuulla kokemuksia pidemmältä ajalta! En haluaisi uskoa, että näistä tulisi mitään kummempia sivuvaikutuksia kun käsittääkseni ne ovat matalahormoniset, kun taas esim. vreyat on erittäin runsashormoniset. Katsotaan miten käy, tsemppiä!
 
vierailija
Hei viimeistään vuoden vaihteessa on edessä vreyasta vaihto dienoretteihin. Mielelläni kuulisin kokemuksia varsinkin ihon hoidossa pysyikö iho hyvänä näillä pillereillä?
 
vierailija
Olen syönyt aikaisemmin Diane Novaa ja Cypretyliä. Kyseiset pillerit on juurikin ihon takia määrätty ja nyt uusimpana Dienorette, koska olen yli 30-v. Ennen Dienoretten aloitusta oli puolenvuoden tauko ja iho suht kunnossa. Liuskoja syöty nyt 2 putkeen (3 tarkoitus syödä ja sitten tauko) ja mitä ihoon tulee, niin aivan kamalassa kunnossa. Yritän jaksaa toivoa että iho vielä rauhoittuisi, mutta näyttää nyt siltä, että käännyttävä lääkärin puoleen, koska tulehdus niin laaja. Ehkä nämä pillerit ylläpitää hoitotulosta, kunhan tulehduksen saa ekana kuriin.
 
vierailija
Oma tausta pillereiden käytöstä on se että reilu 1.5 vuotta sitten aloitin syömään yazeja ja söin niitä noin puol vuotta kunnes lopetin, kun mielialan vaihtelu oli isoa silloin ja muutenkin ahdisti niiden syöminen. Pari kuukautta sitten aloitin gestinyl pillereillä mutta ne lopetin kun ihoni suorastaan räjähti pahempaan kuntoon mitä se jo oli (yksi syy pillereille syömiselle myös ihon paraneminen koska pitkään jatkunut akne vaivaa).

Itselläni menossa vasta ensimmäinen liuska Dienorette-pillereitä, ja luulen että iho ei ole ainakaan huonompaan kuntoon näiden ansiosta mennyt ehkä jopa parantunut. Tosin nyt vikalla vaikuttavien pillereiden viikolla alkanut tulla tiputteluvuotoa, mitä ei gestinyl pillereiden kanssa ainakaan tullut. Muuten olen kyllä näihin toistaiseksi ollut ihan tyytyväinen, jos vaan iho lähtis tästä vielä paranemaan. Kun alotin pillerit niin oli kyllä ehkä pientä huonovointisuutta mitä yleensä ei ole muutoin ollut, mutta alussa ihan ymmärrettävää.
 
vierailija
Aloitin Dienorette-pillereiden syömisen neljä päivää sitten kuukautisten alkamispäivänä. Olen aina kärsinyt kivuliaista kuukautisista, mutta nyt kivut ovat aivan omaa luokkaansa: supistusmaisia kouristuskipuja, joihin eivät auta särkylääkkeet, lämmin kauratyyny tai kuuma suihku. Aiemmin vatsakivut ovat vaivanneet kuukautisten alkamispäivänä, korkeintaan vielä seuraavana, nyt kipuilen neljättä päivää.

Olen 33-vuotias, synnyttämätön nainen, enkä ole käyttänyt hormoniehkäisyä vuosikausiin ennen tätä.

Dienoretet määrättiin minulle mm. juuri kuukautiskipujen takia - ironista kyllä.

Kellään vastaavia kokemuksia e-pillereiden pahentamista kuukautiskivuista? Loppuivatko ajan kanssa?
 
vierailijaa
Aloitin juuri syömään toista liuskaa Dienoretteä. Ennen olen syönyt mm. Cupretyliä juurikin naaman kukkimisen takia. Dionerette-liuskan toisella viikolla oli pientä kuukautis tiputtelua. Mutta menkat jäi kokonaan tulematta väli viikolla. Nyt jo toisen liuskan toinen viikko eikä menkkoja näy. Ihon kunto taas on aikalailla sama mitä ollut ennenkin.
 
vierailija
Dienoretet myös täällä käytössä. Toinen liuska menossa. Iho hieman pahemmassa kunnossa kuin ennen pillereiden aloittamista. Välivuotoa ei vuodoksi voinut edes kutsua. Yhden päivän ajan pientä tiputtelua. Kunnollista vuotoa odotellessa..
 
vierailija1128
Olen kohta syönyt 2 kk kyseistä e-pilleria. Aloitin syömään kuukautiskipuihin, akneen sekä ehkäisykeinoksi. Kuukautiskivut ovat pahentuneet sekä ihoni ei ole koskaan ollut näin huonossa kunnossa, ilmeisesti tämä on se reaktio vaihe missä iho ns, puskee kaiken pinnalle ja sen jälkeen alkaa korjaamaan itseään. Hieman alkaa ahdistamaan kun jo 2kk syönyt että milloin se reaktio vaihe loppuisi :/ ihme kyllä koen että mielialani on paljon tasaisempi tämän pillerin ansiosta. Finnejä minulla oli ainoastaan hormonaalisella alueella mutta nyt syötyäni tätä niitä on ilmestynyt kaulaan, korvan taakse, poskiin eli todellakin pahentanut huomattavasti ihon kuntoa. Kiinnostaisi myös kuulla onko jollain samankaltaisia oireita ja onko kenties iho lähtenyt paranemaan ?
 
vierailija
Eikä näitten lukemisen jälkeen ei olekaan niin toiveikas olo näiden pillereiden syönnistä.. määrättiin juuri aknen takia, koska ihotautilääkäri ei suostunut vielä antamaan isotretioniini lääkitystä. Pitäisi alkuun syödä e-pillereitä ja vasta sitten jos nämäkään ei auta akneen, sitten voin saada kunnon lääkityksen akneeni vihdoin. E-pillereitä en ole ennen syönyt, mutta akneen olen kaksi kertaa syönyt jo antibiootteja.
 
vierailija
Eikä näitten lukemisen jälkeen ei olekaan niin toiveikas olo pillereiden syönnistä.. määrättiin juuri aknen takia, koska ihotautilääkäri ei suostunut vielä antamaan isotretioniini lääkitystä. E-pillereitä en ole ennen syönyt, mutta akneen olen kaksi kertaa syönyt jo
 
eieiei
Siis oon nyt ihan rehellinen. Oon syönyt tota kyseistä pilleriä nyt 5 kuukautta ja iho ei oo koskaan ollu näin huonossa kunnossa, vaikka toivoin ihan muuta (ainakin 3 kk jälkeen). Sama paska vaan jatkuu. Rintoja mulle ei ennen ollut ja sitten pillereiden ansiosta kasvo runsaasti, oikeesti olin erittäin tyytyväinen. Kuukautisetkaan ei ollu enään yhtä kivuliaat ja vuoto alko oleen lyhyempi.
Nyt mulla on sitten kuitenki alkanu rinnat vuotamaan ja ovat kanssa palaneet entiseen malliinsa, arkuutta kanssa ihan helvetisti. Kaiken lisäksi parisuhde on kärsiny sen takia kun noi pillerit on saanu omat intiimialueet niin kuiviksi ja se jatkuva hankaamisen tunne ihan sama mitä voiteitakin on mukana ei mikään auta. Kaikki lääkärin suosittelemat on kokeiltu.
Sanon suoraan, että elämäni vitullisimmat 5 kuukautta pienistä plussista huolimatta. Ite ainakin hankkiutumassa eroon noista pillereistä, ei noita enään jaksa.
 
Juupelisjuu
itellä menossa nyt 3 laatta kyseisiä pillereitä ja itse olen suht. Tyytyväinen ollut, nyt ehkä tämä vaihe menossa että puskee paskan ulos naamasta, mutta ei kylläkään pahasti. Eli ei iho ole ainakaan huonompaan suuntaan mennyt mutta ei myöskään niinsanotusti parempaan suuntaan. Itselläkin oli aina ennen pillereitä todella runsaat ja kivuliaat kuukautiset mutta nämä Dienorette pillerit nyt on alkanut auttamaan kipuihin sekä vuoto ei ole enää niin runsasta eikä menkat kestä enää sitä viikkoa vaan 3-4 päivää josta olen tyytyväinen. Huonovointisuutta saan vieläkin silloin tällöin ja mieliala vaihtelee joinain päivinä aika vahvasti, mutta sen suurempia ongelmia tuottamatta. Itse ajattelin syödä nyt tämän puolivuotta ainakin loppuun kyseisiä pillereitä ja mikäli ihon kunto ei tee sellaista parannusta mitä toivon ja odotan niin sitten ehkä pillereiden vaihto tiedossa :). Mutta en siis noin pahasti lyttää kyseisiä pillereitä mitä muut ja muistakaamme että kaikilla vaikuttaa eritavalla, joillekkin sopii hyvin toisille ei taas ollenkaan. Ei oikeastaan sen suurempia huomioita tai valittamista näistä pillereistä ja oma iho ei onneksi ole vielä ja toivottavasti ei tule olemaankaan missään räjähdyspisteessä. Kaikinpuolin ihan toimivat pillerit.
 
vierailija
Itse olen syönyt näitä kyseisiä pillereitä lähestulkoon vuoden verran. Aloitin pillerien syönnin ihan vaan ihoni takia, naamani kukki ennen lähestulkoon koko ajan.
Alussa mielialani vaihteli aivan järkyttävästi ja teki mieli itkeä koko ajan, myös tiputtelua esiintyi vähän väliä, mutta nämä oireet loppuivat kuitenkin parin kuukauden päästä.
Kesti melkein puoli vuotta ennenkuin huomasin ihossani minkäänlaista muutosta, mutta nyt se on paremmassa kunnossa kuin koskaan aikaisemmin. Minulle ei ole tullut yhtäkään aknefinniä viimeisiin kahteen kuukauteen ja iho on muutenkin rauhoittunut. Kuten sanoin lääkkeellä kesti kauan vaikuttaa ihooni, mutta nyt olen tyytyväisempi kuin koskaan :)
 
vierailija
Mulla on nyt kolmas lätkä menossa dienoretteä ja koskaan ei ole ollut iho näin huonossa kunnossa. T-alue täynnä pientä näppyä plus muutamia kipeitä isompia patteja otsassa ja poskilla, jopa silmäluomiin tullut kipeitä näppyjä. Ennen tullut vain satunnaisesti joku finni sinnetänne. Odotan ehkä vielä tämän kolmannen kuukauden ja jos ei ala helpottaan niin lääkärille. Syön pillereitä endometrioosiin ja muuten ovat toimineet moitteettomasti, pientä kipua vuodon alussa mutta särkylääkkeillä pärjää. Paino ja mieliala on pysynyt normaalina. Mutta tämä naaman kukkiminen alkaa tympäseen!
 
vierailija
Mulla neljäs laatta menossa nyt. Iho alkoi kukkimaan aloittamisen jälkeen, nyt ehkä vähän rauhoittunut. Alussa myös jäätävän kipeät rinnat ja päänsärkyä. Nyt kuitenkin havahduin omaan mielialaani (kun mies käytti minusta sanaa ylidramaattinen) - kiukkuan ja ärhentelen todella pienestä, olen itkuherkkä ja alakuloisuuteen taipuvainen. En jaksaisi tätä oloa! Olin välissä 1,5v ilman hormonaalista ehkäisyä ja kyllä eron huomasi.

Ehkä vielä hetken katson ja sitten merkki tai ehkäisy vaihtoon.
 
vierailija
Oon syöny pillereitä nyt vajaan vuoden ja dienorettee jonkun puolisen vuotta. Mä aluks söin yazeja, mutta vaihdoin mielialan vaihteluiden takia, joten nyt syön dienoretteä. Mulla mielialan vaihtelut on tasaantunu, mutta on niitä edelleen, oon myös huomannu, että oon paljon ärtysämpi kuin ennen. Menkkakivut on hävinny multa melkeen kokonaan sinä aikana ku oon dienoretteä syönyt. Ihon kunto on myls parantunut.
 
vierailija
Viides laatta menossa. Eri pillereitä oon käyttänyt 12 vuotta, nämä ehdottomasti parhaat. Pillereitä pakko syödä vuotohäiriöihin, akne ollut monen monta vuotta. Nyt iho on paremmassa kunnossa kuin vuosikausiin, vuotohäiriö on pysynyt hyvin hallinnassa (otan lumetabletteja vaan 4 päivää terkkarin ohjeistuksesta). Kun alotin nämä niin oli päänsärkyä ja pahoinvointia pari päivää ja tiputtelua muutaman viikon mutta ne helpotti. Tissit on vähän kasvaneet mutta muita "haittoja" ei sitten olekaan jäänyt :D Tekee vaan mieli silitellä poskia koko ajan kun ovat ekaa kertaa vuosiin näpyttömät, arpikuopat toki on. Parhaat pillerit mulle ainakin.
 
Stindepinde
Mä oon ollu ilman pillereitä/mitään hormonaalista n. 4 vuotta. Ikinä mikään pilleri ei mulle nuorena sopinu ku meni aina pää ihan sekasin en tuntenu enää itteeni joten lopetin kaikki. Nyt hakeuduin ottaa pillerit kun yhtäkkiä puhkes ihan järkyttävän paha aikuisiän akne koko naamaan. Oon syöny 4 liuskaa näitä dienorettejä ja nyt alko viides liuska. Itkuherkkyyttä vähän, mutta ei mitään muuta onneks oo mielialaan tullu! Tissit vähän turvonneet mutta se on vaan plussaa:p Alkuun oli pahoinvointia, joten aloin ottaa pillerin aina ennen nukkumaanmenoo niin se autto. Myös päänsärkyä oli päivittäin mutta sekin helpottanut. Iho alkaa vasta nyt rauhottua viidennen liuskan kohdalla, lääkäri sanoikin että näissä menee puolivuotta ennen kun alkaa auttaa ihoon... kävin myös ultraäänipuhdistuksessa joka nopeuttaa ihon paranemista ja poistaa tulehdusta, suosittelen kaikille aknesta kärsiville käymään kosmetologilla kerran kuussa tässä ultraäänisyväpyhdistuksessa! Helvetillistä kipua se on mutta sen arvosta!

Kaiken kaikkiaan oon ollu tyytyväinen näihin pillereihin! Vielä odottelen että iho puhistus kokonaan mutta se selviää vasta kun syönyt yli puolivuotta:)
 
Tyytyväinen asiakas 26v
Alunperin mulle määrättiin cemisianat, joita ehin syödä 3 levyllistä, kunnes apteekista oli loppu ja sain tilalle dianorettea. Alussa iho tosiaan puski kaiken ulos ja naama ihan hirveessä kunnossa (olis siis jo cemisianaa syödessä ja siksi niihin siirryttiinkin minipilleri kokeilun jälkeen). Nyt kuitenkin 4 laattaa takana ja kasvot ihan uskomattoman hyvässä kunnossa! Ainostaan joitain pikku hormooninäppyjä sillon tällön, mutta muutoin todellantyytyväinen. Olen syönyt myös yazia, cypretyliä, yasminia ja näistä kaikista dianarotet aiheuttanu vähiten mielialavaihteluita. Taidanpa nyt kokonaan vaihtaa näihin ja unohtaa cemisianat, jotka jatkuvasti loppu apteekeista..
 
vierailija
Minulla 4 liuska dianorettea just meneillään ja aika samantyyppisiä oireita mulla kuin ylhäällä mainittu. Iho on huonommassa kunnossa kuin ennen aloitin näiden syömisen (olen myös syönyt isotretioniinia melkein vuoden ennen tätä acnen hoitoon, mutta kuitenkin sen jälkeen tullut finnejä takaisin, vaikka ei niin pahoja/syviä). On myös nopeammat mielialavaihtelut ja herkistyn helpommin kuin ennen kun söin Cypretyl-epillereita. Limakalvot ovat myös kuivuneet dianoretten seurauksena, mutta siihen auttaa intiimivoiteet ja liukkari. Muuten kuukautiset ovat säännölliset eikä ole kipuja ollenkaan. Dianorette on siis toiminut minulle hyvin kunhan iho tästä paranee :)
 
vierailija
Mulla 3-liuska menossa ja edelleen on tiputteluvuotoa jatkuvasti, lähes päivittäin? Onko muilla ollut? Hermot meinaa mennä. Naamassa en ole huomannut mitään vaikutusta huonompaan.
 

Yhteistyössä