Dienorette -pillereistä kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itellä 3 liuska menos. Alotin menkkojen alkamis päivänä ja oli hieman niukemmat ku yleensä (aina ollu tosi runsaat) sitte oli pari päivää ettei mitää, mut sitte alko kuukauden kestävät menkat. Terkkarin mukaan normaalia. Nyt pidin 2 päivän tauon ja alotin 3 liuskan 3 vaikuttavan pillerin jälkeen vuoto jatkuu ja runsaantuu koko ajan. Naamaan on toki auttanu mut en jaksa jatkuvaa vuotoa
 
vierailija94
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja aiheesta, pari ensimmäistä valivali-kommenttia luin ja ylleensä en näihin kirjottele mutta nyt kirjoitan.

Olen nyt liki 7kk syönyt dienoretteä, ilman taukoja ja ilman taukoja, koska endometrioosi ja piti saada kivut/vuoto kuriin. Oon kokkeillu toodella monet e-pillerit ja nyt vasta löyty hyvät. Ennen näitä olin todella kipeä ja elämästä ei tullut yhtään mitään. Mulla on iho paremmassa kunnossa ollut nyt 7kk aikana kuin ikinä! Jäänyt meikkivoiteet ja kaikki pois, kun ei enää tarvitse.

Mutta ymmärrättehän, että kaikki ollaan yksilöllisiä ja kaikille ei vain toimi samat!
 
vierailija
Melko uudet pillerit taitaa olla, kun en ollut itsekään niistä kuullut ennen aloitusta.

Eli siis. Ikäni (35v) olen pillereitä syönyt ihon ja ehkäisyn takia. Kaksi liuskaa nyt syönyt ko. merkki. Sitä ennen reilu vuoden tauko hormonaalisesta ehkäisystä takana, migreeniepäilyn vuoksi. Aloitin ohjeen mukaan ekana vuotopäivänä.

Ensimmäiset kaksi liuskaa oli hiukan hankalia: tipputtelua sekä ihan kunnon vuotopäiviä, rinnat tosi kipeät ja naama ja takapuoli puski isoja hormonifinnejä. Lisäksi oli jatkuvasti ”menkkakipuja” ja pari kertaa kunnon itkupotkuraivareita. Sitten pidin taukoviikon ja nyt kolmannen liuskan kohdalla kaikki ikävät sivuvaikutukset alkavat olla tiessään.

Mieli on tasaantunut, rinnat normaalit ja välivuodot poissa. Ja mikä parasta, iho on alkanut parantua ihan hurjaa vauhtia! Olen siis optimistinen Dienorettejen suhteen ja voin suositella muillekin :)
 
vierailija
Itse olen nyt kaksi viikkoa kyseisiä pillereitä syönyt eikä ole aiempaa kokemusta mistään e-pillereistä. Mulla ei ole aknea mutta sain silti kyseiset pillerit kuitenkin ehkäisyyn. Mielialassa ei ole sen suurempia muutoksia, kuin että välillä ärsyttää toden teolla enemmän kuin ennen.. Voi olla että menee ohikin. Rinnat hieman arat ja iho kukkii jo hieman enemmän kuin ennen :/ iho kuitenkin paranee kun jaksaa sen 3kk näitä syödä...
 
vierailija
Dianorette ollut ehkäisymuotona käytössä 3kk ja iho voi todella hyvin. Olen 28v. Minulla ollut aikuisiän akne ja nyt ei enää mitään näppyjä. Sivuvaikutuksia on ollu paljon ja ne on ollut ikäviä:
- kauheat menkkakivut ennen menkkoja ja menkkojen aikana n. 2-4 päivää
- hormonifinnejä takapuolessa
- pahinta ollut mielialanvaihtelut: itkuisuus, alakulo, ärtyneisyys, yliherkkyys (normaalisti olen tosi iloinen)
- päänsärky
- ajoittain pahoinvointi
- kuivat limakalvot
- valkovuotoa paljon
Hyvät puolet: vuoto kestää max 3-4 pvää ja se on niukkaa
-kasvojen iho on parhaimmassa kunnossa ikinä
- rintojen kasvu
- ei vaikuta painoon
- helppo syödä putkeen ilman tiputtelua

Aiemmin käytin Diane nova (Cypretyl), Vreya, Roacuttan- antibiootit, Basiron-voide yms. Toivon että Dianoretessä häviäisi pian pahat sivuvaikutukset, muuten suosittelisin sen käyttöä.
 
vierailija
lihottavatko nämä pillerit ?
Mulla ainaki lihottanu. Oon syöny reilu 7kk ja painoo tullu 7kg lisää. 25v ja näitä ennen aina normaalipainonen vaikka mitä söi.. Tää paino ei vaa lähe millään tippuu vaik mitä kokeillu, oon harkinnu jopa pillereiden vaihtoo,vaikka muute onki hyvät :( kiinnostas paljon kuulla onko muut lihonnu näitä käyttäessä?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Itse olen syönyt Dionerettejä kuukauden ajan ja olen ollut todella tyytyväinen. Naamani jo entuudestaan on aina ollut tosi hyvä eikä minulle ole tullut mitään ongelmia sen kanssa. Yllä mainittuja juttuja kuten tiputteluvuotoa, päänsärkyä jne. ei ole ollut ollenkaan. Vuoto on niukka ja lyhyt, vaikka ennen pillereitä menkat oli pitkät ja runsaat. Menkkakipuja oli aiemmin jonkin verran, nyt ei ollut ollenkaan. Ainut pillereistä aiheutuva negatiivinen asia, jonka olen huomannut, on pieni turvotus. Toki se on osaltaan myös plussaa, kun tissit turpoaa, vaikka niistä on samalla tullut myös aavistuksen arat.
 
vierailija
Oon nyt syönyt 3 vko. Ekoina päivinä huomasin, että tuli isoja patteja naamaan, mutta hävis pian kun syön samaan aikaan roaccutania. Jatkuva turvotus ja vuoto ärsyttää. Mielialasta vaikea sanoa. Jos turvotus jatkuu niin en kyllä halua syödä näitä.
 
vierailija
Olen 22- vuotias ja Olen syönyt pillereitä kesäkuusta 2019 alkaen. Aikaisempaa kokemusta hormonaalisesta ehkäisystä minulla ei ole ollut. Ensimmäisten parin viikon ajan aloittamisen jälkeen voin pahoin ja minulla oli oksettava olo aina muutaman kerran päivässä. Lopulta kroppani kai sitten tottui pillereihin ja kaikki oli hyvin. Ihoni on ollut helposti rasvoittuva, mutta pillereiden kanssa se ”vaiva” on saatu kuntoon. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kuukautisten kanssa, ne ovat olleet säännöllisiä ja kivuttomia ja vuoto ollut pientä. Pillereiden kanssa vuoto on kuitenkin ollut todella todella vähäistä. Harkitsen kuitenkin näiden pillereiden lopettamista tai muuta ehkäisy vaihtoehtoa sillä nyt yli puolen vuoden käytön aikana olen huomannut itsessäni ja mielialassani suuria muutoksia. Itken jatkuvasti ja tunnen oloni alakuloiseksi ihan ilman syytä. Vaikka olen normaalistikin aika herkkä tyyppi niin olen huomannut että pillerit vain lisäävät sitä. Tätä itkuisuutta ja alakuloisuutta on jatkunut nyt ehkä kolme kuukautta ja se on todella uuvuttavaa ja henkisesti rankkaa. Nyt olenkin varannut ajan gynelle ja aion keskustella ehkäisyn vaihtamisesta. Muuten olen ollut tyytyväinen näihin pillereihin.
 
vierailija
Käytin Dienorettea sen reilut 5kk ja voin sanoa, että oli tosi hyvät! Menkkakivut helpottui huomattavasti, sykli reguloitui ensimmäistä kertaa elämässäni, ei tiputteluvuotoa eikä todellakaan mitään hiustenlähtöä tai muuta pelottavaa rumbaa

Olen nyt vaihtamassa Yaz-pillereihin lääkärin ehdotuksesta, sillä Dienoretesta sain yhdyntäkipuja ja hiivatulehduksia... Kuulema Yazissa on luontainen estrogeenihormoni, joten pitäisi auttaa tähän kuivuusongelmaan
 
vierailija
Mulle pamahti aikuisiän akne joskus 24vuotiaana kun olin ollu jo vuoden ilman mitään hormonaalista ehkäsyä. Oli ollu kesä ja oli iho tosi hyvässä kunnossa ja yhtäkkiä syksyllä alko tulemaa finnejä (niinku yleesä aina syksysin mulle tullu just jostakin syystä vähän) aattelin et nää kyl lähtee tästä mut pahemmaks vaan meni. Sit alko olee liian pahat itsetunto-ongelmat että oli pakko vaan mennä lääkärille ja mulle määrättiin sit ekaks puoleks vuodeks vreyat ja sen jälkeen siirtyminen dienoretteihin. Sen puolen vuoden käytön jälkeen olin niin tyytyväinen et halusin jatkaa viel toisen puolen vuoden et sit ois pakko vaihtaa dienoretteihin. Noh naamahan siinä oikeen taas räjähti loistoonsa ja mielialanvaihteluita ja mitä kaikkea.. sinnittelin kuitenkin ja iho alko vasta melkeen puolen vuoden syömisen jälkeen kunnostautumaan ja nyt ihan ookoo, ainoo vaan että välillä tulee kausia kun iho on rasvanen ja tulee finnejä että tää ei ainakaan mulla pidä kokoaikaa ihoa hyvänä. Vreyat piti naaman niin hyvänä ja oli seksihalut ja mieliala oli hyvä, ne sopi mulle just hyvin. Eli näistä dienoreteista huomannu myös mun halujen kaikonneen.. Muttajoo positiivista että näistä dienoreteista just jäi edelliset menkat kokonaan pois ja tuskin seuraaviakaan tulossa jne. Ja pahin syy miks nyt harkitsen näiden vaihtamista niin on se järkyttävä pahoinvointi satunnaisesti.. pienipahoinvointi päällä kuitenki lähestulkoon kokoaika muutama tunti pillerin ottamisen jälkeen. Oon koittanut kokeilla eri ottoaikoja mut en oo vielä päässyt tulokseen mikä ois parhain aika ettei pahaolo häiritsisi työpäivää taikka muuta elämää työpäivän jälkeen. Alkuun se oli ihan hyvä kikka et ottaa ennen nukkumaanmenoa, mutta sekin tyssäs sit siihen ku ne alko häiritsee mun öitä silleen et herään keskellä yötä peitto ja tyyny litimärkänä hiestä ja yks yö mietin että pitääkö lähteä puklaamaan. Sitten se aiheuttaa sitäkin et keskellä yötä on pirtee ku peipponen ja silmät lautasina vaa makaa sängyssä ja koittaa vaa saada ittensä takas väsyneeks ettei menis työpäivä taas päin persettä yliväsymyksen myötä.. mutjoo semmosta kokemusta täältä suunnalta.
Terveisin, tälläkin hetkellä oksettaa :)
 
vierailija
Mä vaihdoin dienoretteen 8kk sitten kun aiemmin käyttämäni merkki (zoely) oli pitkään loppu apteekeista. Siinä vaiheessa kun zoely palas apteekin hyllyille, totesin että mun iho oli alkanut parantua niin paljon, että päätin jatkaa dienorettea kuitenkin. Olen 26 ja mulla on ollut akne varmaan 12 vuotiaasta asti. Tällä hetkellä iho on kuin vauvan pylly, mistä oon super iloinen.

Alkuun oli jonkin verran pahoinvointia, mutta se meni onneksi ohi, varmaan pari kuukautta siinä meni. Lisäksi kärsin syksyllä ja alkuvuodesta uniongelmista. Vaihdoin syksyllä työpaikkaa niin ajattelin sen johtuvan siitä. Sitten tajusin, että uniongelmat alkoi siitä kun vaihdoin dienoretteen. Alkuun otin tabletin aina illalla noin tunti ennen nukkumaan menoa, uniongelmat loppui kun muutin rytmiä niin, että otan jo päivällä tabletin. Lisäksi olen selvästi itkuherkempi dienoreteista, mutta en pidä sitä niin suurena haittana, että alkaisin vaihtamaan merkkiä, varsinkin kun iho ei ole ollut 14 vuoteen näin hyvässä kunnossa.
 
vierailija
Mä sain näillä ihon tosi hyvään kuntoon (ennen hormonaalinen akne), ei menkkakipuja enää (ennen ihan kauheet ja kramppas oikein), vuoto tosi pientä ja voin syödä vaikka 4 laattaa peräjälkeen ilman vuotoa. Ehkä vähän itkuherkempi oon, halut vähän kadonneet välillä, välillä yöhikoilua josta en tiedä johtuuko näistä.
 
vierailija
7. laatta dienorettea menossa nyt, paljon tiputteluvuotoja liuskojen puolivälissä, alkuun iho meni tosi huonoksi naamasta ja selästä. Menkat pidän yleensä aina taukoviikolla mut silti tulee viikon-kahden päästä siitä 5-7pv tiputteluvuoto/toiset menkat. Itkuherkkyys ja alakuloisuus ekat pari kk todella voimakkaat mutta nyt kai vähän tasaantunut.
 
vierailija
Alkaa kolmas vuos dienoreten parissa. Ite oon suurimmaks osaks tykänny :) naama ollu tosi hyvässä kunnossa, vaik mul on muuteski hyvä iho mut nyt viel parempi dienoreten ansiosta! Mul oli enne kuitenki yläseläs näppyjä ja finnejä ja muita epäpuhtauksia nii neki on vähentyny dienoreten kans. Myös menkkakivut on olemattomat ja vaan pari ekaa päivää runsaat ja sit loput päivät niukkoja (yht. 5 pv)
Huonoja puolia on muun muassa turvonnu olo kropassa (minkä vuoks oon oppinu oottaa innolla menkkaviikkoo ku se on ainoo aika jolloi turvotus laskee :D), halujen vähentyminen, viime aikoina tullu yhdyntäkipuja ja menkat oli viimeks normaalii huomattavasti niukemmat :/ (en tiiä johtuuko pillereist vai jostai muusta).
 

Yhteistyössä