Diili-ohjelman voittanut Mira Kasslin aloitti työt Hjallis Harkimon Meri-Hanko -projektin toimitusjohtajana vain viiden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuore äiti Mira Kasslin arvostaa hetkiä, jotka sai olla miehensä, 7-vuotiaan tyttärensä ja tammikuussa syntyneen poikavauvan kanssa.

- Oli fantastista pysähtyä hetkeksi. Olen toiminut vuosia yrittäjänä, ollut puhelimen päässä 24 tuntia vuorokaudessa ja aina menossa. Keskittyminen vauvaan ja perheeseen teki tosi hyvää, Mira kiittää.

Mira Kasslin toimii Hjallis Harkimon Meri-Hanko -projektin toimitusjohtajana. Hän osallistuu myös alueelle kohoavien asuntojen myyntiin.

- Ei ollut mitään ongelmaa palata työhön. Sisareni gradua kirjoittava tytär hoitaa lapsiamme hyvin. Ajan, jonka olen kotona, olen totaalisesti läsnä.

Tammikuussa syntynyt poika on ollut helppo vauva.

- Hän on lungi kaveri, vaikka ilmoittaa kyllä jos perusasioissa on puutteita, Mira naurahtaa.

Jalat maassa

Mira asuu perheineen Helsingissä. Työpisteet ovat Hartwall Areenalla sekä Hangossa. Hangon Grandiksi kutsuttu 27 asunnon ja yhden liiketilan kokoonpano nousee hyvää vauhtia. Myös hulppean hotellin rakennuslupa on myönnetty ja rakentaminen alkaa syksyllä. Noin 170 asunnon uudisrakennusalue Drottningbergetin piirustukset ovat myös valmiina.

- Tämä on ihana projekti ja työ. Minusta ei koskaan ole säännöllisen työajan tekijäksi. Vaihtelevuus sopii minulle.

Haastava työ ei ole noussut hattuun.

- Perheen kanssa pysähtyminen auttoi minua pitämään jalat maassa. Toisen lapsen syntymä, tyttären purjehdus- ja muut harrastukset, arjen pyörittäminen kotona ja sen kaiken keskellä mielen rauha ja hetket tässä ja nyt ovat vahvistaneet käsitystä siitä mikä elämässä on kaikkein tärkeintä.

Hjallis: Ruususen uni on loppu

Hanko on Hjallis Harkimon lempikaupunki ja lähes 100 miljoonan euron Meri-Hanko yksi hänen kunnianhimoisimpia projektejaan.

- Kaupungin ytimeen ei ole rakennettu käytännössä mitään näkyvää 2000-luvun puolella. Nyt sen on aika herätä Ruususen unestaan, Hjallis sanoo.

MARJA NYMAN
KUVA
VILLE RINNE

Otsikko jäi uupumaan:

Diili-ohjelman voittanut Mira Kasslin aloitti työt Hjallis Harkimon Meri-Hanko -projektin toimitusjohtajana vain viiden kuukauden äitiysloman jälkeen

Ei sitä kovin kauas tarvitse matkustaa Keski-Eurooppaan, kun äitiyslomat ovat noin kolmen kuukauden mittaisia eikä mitään tukia tämän jälkeen irtoa, joten töihin mennään.. (Belgia, Ranksa, Italia jne.). Siellä tämä on ihan arkipäivää työssäkäyvien äitien elämässä.

ihan samahan se nyt on, että miten muualla nämä asiat menee. meillä Suomessa on onneksi ihana tilanne, että kotiin voi jäädä pidemmäksi aikaa jos haluaa :) siksihän nämä ratkaisut meillä herättääkin polemiikkia joskus ; kun ei 'ymmärretä' ( haluta ymmärtää.. ) miten joku VOI "vapaaehtoisesti" luopua mahdollisuudesta olla lapsensa kera pidempään.ja etenkin jos kyseessä on joku jolla on oikeasti varaakin jäädä kotiin, niin kas.kivien heittely voinee alkaa ;) tai ainakin sellainen pieni paheksunta ;)

Euroopassa on maita, joissa normi äitiysloma on tuon 3 kk ja se jälkeen vauvat laitetaan hoitoon. Suomessa oli ihan sama systeemi vielä omassa lapsuudessani. Ei ollut pitkiä äitiysvapaita.

Eipä tässä uutisessa siis mitään järkyttävää ole, kuten ap ehkä kuvittelee.

Euroopassa on maita, joissa normi äitiysloma on tuon 3 kk ja se jälkeen vauvat laitetaan hoitoon. Suomessa oli ihan sama systeemi vielä omassa lapsuudessani. Ei ollut pitkiä äitiysvapaita.

Eipä tässä uutisessa siis mitään järkyttävää ole, kuten ap ehkä kuvittelee.

Niin ei - mutta mikä vouhka olikaan kun Sanna Kiiski ilmestyi ruutuun 4kk äitiysloman jälkeen... Ottaen huomioon että teki töitä 3 pvä/vko ja niinäkin päivinä sen jonkusen hassun tunnin (oliko se niin että 5.00-10.00)

Yhteistyössä