Hae Anna.fi-sivustolta

Diilin kotkat

Viestiketju osiossa 'Leffa- ja tv-friikit' , käynnistäjänä Citypulu, 15.09.2009.

1. Citypulu Vierailija

Taisin jäädä koukkuun tuohon kotimaiseen diiliin, lupaava alku.

Ne kaksi naista olivat varsinaisia kotkia, koko ajan näykkimässä.
    Ulkonaisesti on ehkä kaikki kohdallaan, mutta sisus ei.
    Tuolla konstilla ei saada porukkaa tekemään yhtään mitään, tuo käskytys- ja
    alistamiskulttuuri ei ole tämän päivän johtamista.

Odotan seuraavia jaksoja ihan siksi, että näen niiden saavan nenilleen.

2. se oli Vierailija

kans hyvä kohta kun se vaalea (Minna?) puhui ulkonäöstään.. Pahinta tässä on kun tuollaisia naisia on nykyään aika paljon: kovia, ilkeitä, ei empatiaa lainkaan. Huh.

3. taiskin Vierailija

4. kyllä kai Vierailija

jokainen näistä henklöistä yritti päteä tuossa tilanteessa parhaan kykynsä mukaan.
    Varmaan jaksoon oli leikattu ilkeimmät ja katsojaa kiinnostavimmat heitot.

Mun mielestä tuo ei oikein ollut kaksinen suoritus keneltäkään. Naiset pääsi helpolla myymällä lähes koko "matskun" yhdelle ihmiselle! Eikä siis mennyt yrityskäyttöön :).

Olisin odottanut parempaa suunnitelmaa kummaltakin, jotain muuta oivallusta kuin "katukauppa", mutta eihän se onnistu noin lyhyellä aikajaksolla.
    Jotenkin suunnittelematonta koheltamista koko ohjelma.

5. Citypulu Vierailija

Eihän ne kotkatkaan mitään rakentavaa esittäneet, mutta silti torpedoivat sen vetäjän mietteet. Eivät suostuneet menemään ulos vaikka oli sovittu, että jokainen on yhtä kauan ulkona ja sisällä. Ilmeisesti käpänen kaupan eteinen oli sitten hyvä idea?

Hjallis yllätti positiivisesti, verbaalinen ulosanti rohkeaa ja terävää, mutta ei turhan ilkeää. Nokkelia huomioita kilpailijoista ja saman olisin minäkin pudottanut.

6. kans siitä, Vierailija

et tykkäsin Hjalliksesta. Se oli hyvä ku ne miehet sano, ettei se yks (ja en muista nimeä) ei oo samasta kaavasta ku ne muut ja Hjallis kysy, että mistä helvetin kaavasta. Repesin sille :)

7. olipa se diili Vierailija

"Hjallis yllätti positiivisesti, verbaalinen ulosanti rohkeaa ja terävää, mutta ei turhan ilkeää. Nokkelia huomioita kilpailijoista ja saman olisin minäkin pudottanut."

Joo ehkä, mitä nyt kiroilee kuin metsäläinen. Se ex-jääkiekkoilija ja Karihtala olivat kyllä aika noviiseja, huomasi mitä kaliberia jääkiekkoilija ovat :) Karihtalan rooli ohjelmassa oli vielä hakusessa.
    Ja naiset, tuli heti esiin kuinka naisihminen toimii, puukottaa selkään senku ehtii. Toki miehetkin kunnostautuivat jo huonejako kertoi paljon.
    Miksi ihminen lähtee tuollaiseen riisto-ohjelmaan, jos palkintona olisi muutaman vuoden liksa, mutta että ihan vain että "pääsee televisioon" ja 7-päivää lehteen, en ymmärrä?
    Voittaja on mulla jo selvillä ja se on Hjallis Harkimo, kaikki muut ovat häviäjiä. Toki Helena Karihtala nettoaa hänkin, ja jää ehkä plussan puolelle :D

8. pöxö Vierailija

He etenevät siis ilkeiden pikkutyttöjen tapaan.

9. Citypulu Vierailija

On toki niitäkin, jotka etenevät ilkeydellä, mutta onneksi harvinaisempia.
    Todellisia tuloksia taitavat tehdä jämäkät ja kannustavat. Ei vittumaisen johtajan eteen halua kukaan antaa parastaan, koska se johtaja siitä kerman kuorii, jos tuloksia saavutetaan.

10. just näin Vierailija

Toi "kotkat" on hyvä, se olisi sopinut ryhmän nimeksi. Itsekkin ihmettelin niitä kahta, se ryhmän vetäjä (Katarina?) oli ihan hyvä, nää kaksi arvostelijaa vaan laittoivat kampoihin koko ajan. Tekivät vaan oman päänsä mukaan eikä ohjeiden mukaan ja oikein toivoivat että heidän ryhmänsä olisi rikkonut sääntöjä. Olivat vähän pettyneitä kun Katarina vei ryhmän voittoon.

Ja että tämä vaalea vielä kehui ulkonäköäänkin.... siis oli 42-vuotias ja näytti ainakin 10 vuotta vanhemmalta. Olisi vaan pitänyt suunsa supussa siitäkin asiasta niin hänestä olisi voinut saada vähän fiksumman kuvan. Miehenikin sanoi, että mikä hyvän näköinen tuo muka on kun kaulakin on kuin jatsarin varsi ;)

Hjallis oli terävänäköinen onneksi, häntä ei ilmeisesti hämätä. Heti kommentoi että naisten kanssa on vaikea tehdä töitä kun ne heti puukottaa toisiaan selän takana eikä puhu suoraan. Totta aika pitkälti.

11. kamalia akkoja Vierailija

Se vaalea Heidi ja tumma Minna, siis kamalia kotkia. Eikä se Heidi nyt kaksisen näköinen ole, saati se Minna. AIka rupsahtaneen näköinen ikäisekseen..
    Katariina ei näyttänyt todellista osaamistaan vielä eilen, on aivan loistava töissään, joskus olen työskennellyt hänen kanssaan.

12. kdljsfkl Vierailija

Ihmettelin myös tämän vaalean ulkonäköä, olen samanikäinen ja huomattavasti nuoremman näköinen. Muutenkin oli todella rasittava tyyppi.

13. emanzi Vierailija

puukottivat toisiaan. Naisista vain kaksi puhuivat pahaa, miehistä ihan yhtä moni. Miehillä oli vielä se kaava, jollaiselta olisi pitänyt näyttää.

14. Minna ja Heidi Vierailija

Nämä kaksi naista seisoivat vierekkäin paikallaan ruokalan aulassa "tiskin" takana ja odottelivat josko joku ostaisi jotain vaikka ilmeisesti olivat ison talon aulassa mutta ei jalat yhtään liikkuneet, huulikiiltoa vaan lisäiltiin kun toiset juoksi ulkona pakkasessa edestakaisin. Toinen olisi voinut juosta ympäri taloa kukkien kanssa, turhaa siinä kaksi seisoskeli.

Naiset puhuivat selän takana, miehet sanoivat asiat suoraan, siinä ero.

15. Huvittavinta on kun rupsahtanut akka haukkuu toisia kamalan näköisiksi ja kuvittelee itse olevansa aah niin hehkeä, vaikka on selvästi paremmat päivänsä jo nähnyt. Toinen on 29 vuotiaana jo yli 4kymmpisen näköinen. Ei käy kateeksi, mutta hyvää viihdettä nämä Heidi ja Minna tuovat, ei niitä voi nauramatta katsoa ja kuunnella.

16. menee jotenkin Vierailija

niin, että on naisia, jotka eivät nuorina ole kauniita, mutta puhkeavat kukkaan sitten myöhemmin. He eivät koskaan ajattele itseään kauniina. Sitten on niitä, jotka teineinä ja parikymppisinä ovat porukan suosituimpia ja kaumeimpia ja kuvittelevat olevansa sitä lopun ikäänsä.

17. wilmalotta 12 Vierailija

Katsoin alun ihan uteliaisuudesta, jo etukäteen kerrottiin että mimmit alkavat riidellä. No, sehän on selviö... se naistiimin vetäjä oli kummallinen tyyppi, ei osannut edes kunnolla suomea. Odotan että se putoaa ensimmäisenä vaikka on ko. roskaohjelmaa aio jatkossa katsoakaan. Ei ollut kyse missikisasta, miksi siis siitä kirjoittelette?

18. no siksi kun Vierailija

Siksi, koska naiskaksikko Minnan ja Heidin mielestä ulkonäkö oli ratkaisevaa..Katsoisivat itse peiliin ensin=D

19. siksipä siksi Vierailija

Niin, siis tämä otti asian itse esiin ja kehui suurinpiirtein, että hän on niin hyvännäköinen että on vähän "etulyöntiasema" muihin nähden, että muidenkin kannattaisi nähdä ulkonäkönsä eteen enemmän vaivaa mutta että toisilla on paremmat perintötekijät, että ei voi mitään... tällainen kuva ainakin minulle jäi siitä auton ratissa annetusta löpinästä.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1729900

20. Citypulu Vierailija

Pahinta oli niissä naisissa se, että haukkuivat toisia selän takana, mutta eivät tehneet ITSE mitään todella fiksua.Eivät hoitaneet edes sitä kaupustelua kunnolla.
    Miehet olivat aika puritaanisia sen ulkonäön suhteen, mutta ainakin sanoivat asiat suoraan edessä.

Itse olen joutunut työurallani ottamaan vastaan yhden jos toisenkin myyntimiehen/naisen ja kaikkein ärsyttävintä on jos tämä henkilö on ylipukeutunut tai laitettu ja puhuu paperinmakuisesti ja tosikkomaisesti.
    Kun omalla työpaikallani liikuskelen yleensä t-paidassa ja farkuissa tms. kuteissa tukka ponnarilla, niin tällainen superhieno saa tuntemaan itsensä vähäpätöiseksi. Olen tehnyt ostopäätöksiä näiden ulkoisten tunnusmerkkien perusteella, että ei se ihan sama ole.

Siisti pitää olla ja tuoksua puhtaalle tai mieluummin ei millekään(ei hajuvesiä/partavesiä!!!) , mutta ei pukua/jakkupukua/krakaa, kiitos. Oman näköinen esiintyminen on paras.

21. outoa Vierailija

Ai että jos sinä itse et laittaudu, niin kukaan muukaan ei saa? Itse en ikinä liikuskele töissä farkuissa tai t-paidassa tukka ponnarilla enkä edes matalissa kengissä, koska se vaan ei ole mun juttu. Jos pukeutuisin kuin sinä, tuntisin oloni todella epämukavaksi.

22. n48 Vierailija

Niin, no minusta se riippuu työpaikasta, työpaikan imagosta ja asiakkaista. Pitään ottaa ne huomioon omassakin ulkoisessa olemuksessa. Itse pukeudun myös farkkuihin ja aika rennosti ja meidän työpaikalla lähes kaikki kun työ on nuorison kanssa olemista.

23. Citypulu Vierailija

En vaadi muita pukeutumaan kuin minä, mutta tunnen oloni epämukavaksi sellaisen ihmisen seurassa, jolla jokainen hiuskarvakin on täsmälleen harkitussa asennossa.
    En ole asiakaspalvelutyössä, näen päivittäin vain työkaverini ja sitten näitä kaupustelijoita. Siksi pukeutuminen voi olla oman mieleni mukaista.

Jakkupuku ei lisää osaamistani eikä huulipuna ja kampaus tee asiantuntemuksestani suurempaa. Onneksi aivoni tuotokset ovat kelvanneet työelämässä loistavasti ja siitähän sen palkankin saan.

24. ainakin minulla. Ylipukeutuminen ja laittautuminen on mun mielestä jotenkin toista osapuolta loukkaavaa. Ei kaikki ihmiset kulje viimeisen päälle tällingissä töissä. Eli olen samaa mieltä Citypulun kanssa tässä asiassa.
    Kun vaatteet on puhtaat ja olemus muutoinkin siisti ja laitettu, minusta se riittää.
    Käyn asiakkaiden luona asiantuntijakäynneillä, mutta en ylipue. Suorat housut tai farkut, paitapusero, jakku, puhtaat ehjät, siistit kengät. Itse en käytä matalakorkoisia kenkiä, mutta ei mua haittaa vaikka joku toinen käyttääkin.
    Minulla vaatteet ovat kaikki ihan tavallista peruskamaa, ei mitään kallista merkkiä.
    Hajuvettä en esim. käytä lainkaan sillä on tosi törkeää esim. allergikkoja kohtaan jos heidän omalle työpaikalleen tulee hajuvedeltä "lemuava" asiantuntija.

Eikä meikkiäkään tarvitse kilotolkulla olla. Hoidetut hiukset, kulmakarvat, vähän ripsiväriä, kevyt meikki jos itse haluaa. En arvostele, enkä muodosta mielipidettäni vaatteiden enkä ulkonäön perusteella. Ihmisen teot ja puheet sen ratkaisevat mihin kategoriaan hänet luokitellaan.
    Toki Diilin kyseessä ollessa, laitettu, itseään korostava naisihminen on ehkä myyvempi kuin moottoripyöräjengiläisen näköinen mies.

25. kaksi kanaa Vierailija

Kyllä siinä Diilissä oli kauniimpiakin naisia kuin rupsahtanut Heidi ja Minna, jotka pitivät itseään jotenkin erikoisen hehkeinä verrattuina muihin kilpailijoihin. Vaan saivatko myytyä mitään huulikiillon lisäämiseltä? Ne oli kanoja, ei mitään muuta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri