Discosta koululaisella... Tiedän tehneeni oikean päätöksen mutta kuitenkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
On ihan natsimamma fiilis.

Ekaluokkalainen sai koulusta kutsun discoon. Disco on perjantaina klo 17:00-20:30. Disco on 1-9 luokkalaisille. Mikä nyt miun mielestä on ihan älytöntä. Ala-asteen olisin vielä ymmärtänyt, mutta miksi ihmeessä pitää discon olla myös yläasteelaisille. Sen nyt tietää, että kun silmä välttää, alkoholia voi olla myös kuvioissa. Sikäli nyt, että yläasteikäiset vaivaantuu sinne discoon ollenkaan.

Ensin oli puhe, jos tyttö saisi kavereiden kanssa lähteä. Kaverin äiti olisi vienyt ja hakenut. Kotiin olisi pitänyt tulla kello 19:00.

Siitä kun ei ole tarkkaa tietoa millaisia nämä discot on, ja minkälainen valvonta siellä on. Loppujen lopuksi tytön kanssa sovittiin, että disco jätetään välistä. Ehkä olen vähän yliherkkä, mutta liikaa on saanut lukea ikävistä tapahtumista.

Joten nyt mammat, enhän ole ihan natsimutsi?

Tyttö nyt ei onneksi pahoittanut mieltään, vaikka sanoin että mitä luultavammin osa kaverista sinne discoon pääsee joka tapauksessa.

Ja "kierona" sovitteluna, ehdotin ensi viikonlopuksi vapun alus nyyttärinaamiasbileitä muutamalle kaverille. Mielummin näin kuin sinne discoon.

Et ole natsimutsi. Ihan tarpeetonta ekaluokkalaiselle. Ei pidä olla niin älytön kiire tuollaiseen. Itse olen -84 ja meillä alkoi discoilut 4-5-luokalla. Ja sekin oli osalle liian aikaisin.

Mä päästin ekaluokkalaiseni kyllä. Siellä oli tottakai valvojat paikalla. Eikä tainnut olla mitään varsinaista diskomeininkiä edes, vaan mm. arpajaiset, pelejä, leikkejä.

Päästän lapsen ensi viikolla taas vappudiskoon, nyt muksu on tokalla luokalla. Ajankohta oli 18-20 muistaakseni.

Miusta on kanssa älytöntä, että ikäjakauma on noin suuri. Jos olisi ollut esim. 1-3 lk kyseessä asia olisi ollut eri.

Ja juu tyttö on ok asian kanssa. Ja sehän on tärkein asia. Mutta tiedän jos toiset pääsee, tyttöä jossain vaiheessa harmittaa. Moni luokalla jo nyt osaa ns. leveillä ja jopa jättää syrjään sen takia, ettei kaikki tee samalla tavalla.

Meillä oli eka kerran discossa 5. lk keväällä :) Eipä tuo aiemmin halunnut, ja viimeiset 5 vuotta on ratsastus ollut perjantaisin klo 18.

Discoissa on käynyt yhteensä 3 kertaa, tylsiä ovat olleet kuulemma. Ja täällä discot on olleet ala-astelaisille pelkästään, yläastelaisille on kaupungissa sitten omat. onneksi ei sinne ole mieluillut, matka on pitkä...

Meillä on discot ihan vaan 1-6 luokkalaisille ja silti en päästänyt ekaluokkalaista vielä niihin ollenkaan. Tokalla sai jo mennä.

Seuraava koululainen aloittaa syksyllä, ja nyt olen vähän pehmennyt sen takia että isosisko olisi siellä vahtimassa, joten nyt varmaan voisinkin päästää ekaluokkalaisenkin discoilemaan. Täytyy vaan miehen kanssa puhua, ja varmaan isosiskoltakin kysyä että onko ok, ja varmasti onkin.

muoks. Joten joo, en olisi minäkään päästänyt omaani tuollaiseen discoon. Tv. Natsimutsi myös.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miusta on kanssa älytöntä, että ikäjakauma on noin suuri. Jos olisi ollut esim. 1-3 lk kyseessä asia olisi ollut eri.

Ja juu tyttö on ok asian kanssa. Ja sehän on tärkein asia. Mutta tiedän jos toiset pääsee, tyttöä jossain vaiheessa harmittaa. Moni luokalla jo nyt osaa ns. leveillä ja jopa jättää syrjään sen takia, ettei kaikki tee samalla tavalla.

Se on harmi. Mutta se, että muut tekee tai saa jotain, on usein huono motiivi. Oppiihan lapsi tuosta ennemminkin ettei lauman mukana meneminen ole välttämättömyys. Ja kuitenkin tietää ettei ole kyse siitä, ettei pääsisi discoon, nyt vain tuo disco ei ollut sinun mielestä sopiva. Ja aikuisen kuuluu asettaa rajat. Sehän luo lapselle turvallisuden tunnetta.

Meillä tyttö menee rippileirille muiden, kuin omanluokkalaistensa kanssa. Ihan vain siitä syystä, että haluaa tavata uusia ihmisiä. Itse siis näin valitsi, eikä sellaista edes ehdotettu. Mielestäni tuo oli aika hauskaa!

meillä oli ala-asteella noi koulun diskot 1-6luokkalaisille, ja niihin äiti mut päästi, mutta olis multakin diskot jääny jos olis ylä-asteelaisetkin ollu mukana :O vähän outo juttu mun mielestä.. mut mä olin niin "nössö" pienenä, etten varmaan olisi edes halunnu mennä jos olis vanhempiakin ollu mukana.. pelkäsin meinaan pienenä teini-ikäsiä :D
ja en olis kyllä omia lapsianikaan tuollaiseen päästäny vaikka valvojat varmasti onkin mukana.. ties mitä tuommoisissa voi sattua kun ylä-asteelaisia on mukana..

[QUOTE="vieras";26107987]Ja osallistujat 1-9 luokkalaisia?[/QUOTE]
Juu, koko koululle oli/on disko. Mutta vissiin isommat saa "bilettää" pidempään kuin nämä eka-toka-kolmasluokkalaiset.

Luokat 7-9 mun lapsen koulussa on tosin erityisluokkia, en tiedä miten suuri osallistumisprosentti sieltä on (kun osa taitaa tulla taksilla aika kaukaa).

Kyllä mä oisin kaverin kanssa hakenut, ihan sopiva aika 17-19 etenkin kun on valvojia paikalla.
Aika kurjaa jos muut luokalta pääsi. Jos lapsi itse ei halunnut mennä, niin asia erikseen.

[QUOTE="vieras";26107942]Et ole natsimutsi. Ihan tarpeetonta ekaluokkalaiselle. Ei pidä olla niin älytön kiire tuollaiseen. Itse olen -84 ja meillä alkoi discoilut 4-5-luokalla. Ja sekin oli osalle liian aikaisin.[/QUOTE]

Mäkin olen -84 ja kyllä meidän pikkukaupungissa oli discoja ihan ekasta lähtien. Sekä koulun järjestämiä, että vpk:n discoja.

Tämä ei muuten vissiin ole edes puhtaasti koulun disco, pidetään nuorisotalolla. Valvojina on ehkä vissiin kait joitain opettajia. Tyttö taasen puhui että jotain melkein 18 vuotiaita olisi valvojina.

Eli kaiken kaikkiaan on asiat hieman pimennossa ainakin miulle. Joten parempi vain, ettei mene.

Meillä diskot alkoivat aikoinaan yläasteiässä, eikä niissä ollut ala-asteikäisiä.
Vastaavasti lukiolla oli omat diskot eikä niissä taasen näkynyt yläasteikäisiä.

Tämä ei muuten vissiin ole edes puhtaasti koulun disco, pidetään nuorisotalolla. Valvojina on ehkä vissiin kait joitain opettajia. Tyttö taasen puhui että jotain melkein 18 vuotiaita olisi valvojina.

Eli kaiken kaikkiaan on asiat hieman pimennossa ainakin miulle. Joten parempi vain, ettei mene.
En mäkään tuollaiseen päästäisi.

Meillä disko on koululla, ja opet valvomassa.

• Tykkää
Reactions: Dongxi

Yhteistyössä