Hae Anna.fi-sivustolta

Dolmio pastakastike

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä ööö, 15.09.2008.

1. ööö Vierailija

Ostin kokeilun vuoksi tuon pastakastikkeen, ja nyt iski pulma että miten lämmitän tuon.
    Opiskelijana ekaa vuotta, niin keittiössä puuhailut vielä hakusessa :) eli pitääkö pistää pieneen kattilaan lämpiämään vai miten? Ja mikä järjestys olisi hyvä, ensin pasta valmiiksi vai tuo kastike?

2. ... Vierailija

3. Vinkki vitonen! Vierailija

Siinä purkin takana on sellainen paperilappunen kiinni, kutsutaan sitä vaikkapa etiketiksi. Siinä paperilappusessa lukee varmasti lämmitysohjeet! Onnea matkaan!

4. ööö Vierailija

Asun nyt ulkomailla, ja en saa selvää mitä siinä lukee :) en viitti mennä vaivaamaan muita asialla.

5. Vinkki vitonen! Vierailija

Ahaa! Veikkaisin, että lisäät kattilaan tuon kastikkeen ja himpun verran vettä (esim. huuhdot sen purkin vesitilkalla) ja kiehuttelet sitä miedolla lämmöllä sen aikaa kun pastat kypsyvät. Nuohan ovat kai valmiskastikkeita, joten niitä ei tarvitse varsinaisesti haudutella. Jos teet tuorepastaa, joiden keittoaika on vain pari minuuttia, niin sitten pane tuo kastike kiehuskelemaan sellaiset 5 minuuttia ennen kuin pastan.

6. mnb Vierailija

Minä sekoitan yleensä nuo valmiskastikkeet suoraan keitetyn pastan joukkoon ja laitan kattilan n. minuutiksi takaisin hellalle, että ruoka kuumenee sopivan lämpöiseksi. (Ihanan vääräoppista, mutta kelpaa mainiosti meidän perheen arkiaterialle.)

7. Kotikokki Vierailija

Itse olen paistanut kasarissa jauhelihaa ja kun se on kauttaaltaan ruskistettu, heitän kastikepurkin sekaan, sitten sillä purkilla hieman vettä (maun mukaan) ja lihaliemikuution joukkoon... Lihaliemikuutio ei tietenkään ole pakollinen, mutta itse tykkään sen juuri tuolla tavoin tehdä.

8. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari