DONNA ovulaatiotestistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ovisbongaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ovisbongaaja

Vieras
Onko täällä kenelläkään kokemusta Donna testistä? Siis se minimikroskooppi, millä testataan ovulaatiota syljestä.

Olen sellaisen nyt hommannut ja muutaman pikku ongelma... ensinnäkään en löytänyt vehkeestä sitä sinistä suojakalvoa, mikä piti poistaa ennen käyttöä! Onko se kiinni siinä linssissä? Siis siinä mustassa irrotettavassa pienessä osassa? Vai onko se kiinni putkessa, minkä pohjasta painetaan valo päälle? Putken päässä, syvennyksessä on joku kalvo, mutta ei sitä saa irti. Itse linssissä ei ollut mitään kiinni.

Nyt sitten "puhdas" näkymä mikroskoopissa on ikäänkuin ihoa suurentaisi. Eli tausta ei suinkaan ole tasaisisen keltainen! Aika hankala erottaa mitään tuollaista taustaa vasten! Onko teillä tausta ihan tasainen? Johtuu minun laitteeni rosoisuus siitä suojakalvosta mitä en ole löytänyt?

Toiseksi laitatteko syljen siihen irrotettavaan mustaan osaan (linssiin) vaiko siihen putkeen mistä valo tulee?

Vähän säätämistä tämän vehkeen kanssa, mutta jos toimisi niin maksaisi itsensä nopeasti takaisin!

Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata ja auttaa avutonta!

Mulla on donna ollut käytössä muutaman kuukauden. Aluksi se näytti toimivan ok, mutta nyt tuntuu että näyttää kiteitä vähän väliä. En tiedä johtuuko käyttäjästä vai mistä. Mutta onnea siis sen käyttöön. Itse olen ruvennut jättämään donnan käytön juuri sen tulkinnan vaikeuden takia. Mutta sitten kysymyksiin. Mun mielestä ohjeet olivat todella selkeät eli niitä käyttämällä pitäisi käytön onnistua helposti. En ihan ymmärrä miksi käyttö näyttää olevan niin vaikeaa joillekin.. Mun mielestä se kalvo oli ihan helposti löydettävissä, osui heti silmään. En nyt muista tarkkaan missä oli, mutta siinä linssissä kyllä eli heti ulkopuolella tai sitten alimmassa lasissa. Siinä linssissähän on kaksi osaa, jotka kierrätettävissä toisistaan irti ja siten näytettä tarkennetaan. Eli näyte vaan siihen alempaan lasiin. Ota näyte siihen ja laita kuivumaan vaikka pöydälle, kannataa kuivata ainakin 30 min. Sitten tunget linssin takaisin ja katot tuubin läpi. Jos vieläkin hankala tajuta, niin netissä on videokin käytöstä, googlaat vaan donna ovulation test video.

Yhteistyössä