Dr Oetkerin mansikkakakku

25.06.2005
134
0
16
Ostin hetken mielijohteesta tuommoisen mansikkakakku aineksen, mikä tehdään paketissa olevista jauhoista ja lisäksi tulee maitorahkaa, kermaa ja rasvaa. Sen verran hölmö olin, etten lukenut tuota pakettia siellä kaupassa ja kotona huomasin että täytyis olla semmoinen kakkupohja, jossa on irrotettavat reunat. No kun eihän mulla semmoista ole :headwall:
Välähti sitten mieleen, että voiskohan tuon tehdä semmoiseen rengasvuokaan, johon kuivat kakut yleensä tehdään? Eli laittaisin käännetyssä järjestyksessä nuo täytteet ja pohjan, mutta saankohan mä sitä irti sitten siitä vuoasta?
Onko kellään kokemusta tuosta ainespaketista ja onko kukaan soveltanut tuon vuoka-asian kans?

Tuo on aivan herkkukakku :p

Laitahan normaalin kakkuvuoan(täytekakkuvuoan) pohjalle
leivinpaperia tai elmukelmua ja sitten sen avulla nostat pois vuoasta sen kakun kun on hyytynyt tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mindy:

leivinpaperia tai elmukelmua ja sitten sen avulla nostat pois vuoasta sen kakun kun on hyytynyt tarpeeksi.

Ok eli alanpa sitten paperin virittelyyn. Täytyy varmaan jättää sitä paperia reilusti yli reunojen, että saa sen ylös sieltä vuoasta?

Pakko oli ostaa kun oli niin halpa paketti; 1?. Niin no tietysti kuohukermaa 4dl, maitorahka ja rasva päälle.

Jos tuo on hyvää, niin huomenna laukkaan ostamaan lisää noita paketteja

:D

se on mun suurinta herkkua... :D namnam..... onko sulla sellasta lasivuokaa tee se sellaseen.. oi vitsi kai se on mentävä kauppaan ja haettava sellanen itellekin.. :P

Alkuperäinen kirjoittaja Rimpti rummikolla:
Alkuperäinen kirjoittaja mindy:

Ok eli alanpa sitten paperin virittelyyn. Täytyy varmaan jättää sitä paperia reilusti yli reunojen, että saa sen ylös sieltä vuoasta?

Pakko oli ostaa kun oli niin halpa paketti; 1?. Niin no tietysti kuohukermaa 4dl, maitorahka ja rasva päälle.

häh mistä sä niin halvalla sen sait?????????????????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Rimpti rummikolla:
... Täytyy varmaan jättää sitä paperia reilusti yli reunojen, että saa sen ylös sieltä vuoasta?

Joo jätä sitä leivinpaperia reilusti yli joka puolelta niin saat sen sit pois
sieltä vuoasta paremmin.

Ja todella edullinen tuo paketti, kun eurolla sait. Ne "lisät" kun sitten maksaa hieman enemmän. Täällä tuo pelkkä "jauhe"paketti maksaa monta euroa.

Arvatkaa kuka huomenna vinttaa putkella hakemaan lisää noita paketteja :D
Näitä on pakko saada lisää jemmaan pahan päivän varalle, oli meinaan sen verran hyvää. Mä pelkäsin ensin että se olis sellaista ällö makeeta, mutta sehän olikin semmoista sopivasti kirpakkaa. Siis aivan ihanaa :p

Yhteistyössä