E-asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
kävin jälkitarkastuksessa ja sain mukaani reseptin minipillereihin(cerazette merkkiset)... Ihan hyvällä mielin olin aikonut näitä kokeilla koska en ole koskaan ennen käyttänyt muuta ehkäisyä kuin kondomia ja "varmoja päiviä"... No tein vissiin sitten suuren virheen kun luin tarkasti pakkausselosteen ja nyt en todellakaan haluaisi aloittaa niitä ihan pelottaa mitä kaikkea niistä voikaan saada/seurata... mutta ei paljoo kumitkaan nykyään huvita... hitsit.. :(

Jos imetät, mikään muu ehkäisy ei käy ku nuo minipillerit. Paitsi tietty kortsu. Muuten ehkäisyrengas on tosi hyvä, suosittelen. Ite käytin aikasemmin Cerazettea eikä tullu mitään sivuoireita paitsi että menkat jäi pois (tai siis ei tullu ollenkaan synnytyksen jälkeen).

hirvittää vaan että tulen kaljuksi kun joillakin on hiuksetkin lähteneet ja mulla niitä lähtee imetyksenkin takia ihan rutosti. Aknekin näyttäis olevan yks toinen paha ei kovasti huvittais taas kärsiä iho ongelmista. lääkäri kovasti kehu näitä pillereitä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ethän tiedä ennen kokeilemista =)
Antoiko aloituspakkausta mukaan?

sain reseptin ja tässä näyttäis olevan puolenvuoden satsi.... kävin jo hakemassa apteekista ei saanu pienempänä kun sen 3kk satsin kerralla...

ennen tokaa muksua söin niitä ja ihan hyvin meni. Nyt kun aloiti ne uudestaan oon vuotanu n. 1kk et pikkuhousunsuojaa käyttäny.. ei siis lirittäny valtoimenaan mut tympii suunnattomasti.

Mä söin niitä ekan muksun jälkeen puolisen vuotta ihan menestyksellä.

Kolmannen jälkeen söin 3kk, ja lopulta jouduin sitten juoksemaan lekuriin kun menkat kesti taukoamatta 7 viikkoa, sen verran runsaana vielä että olis tarvinnu varmaan vauvalta pampersia lainata...
Jonkun hormonikuurin sain sitten homman tasaamiseen.

Ei mulle niitä enää ikinä :x

just sitä pelkään et saan jotain sellaisia vaivoja et joudun joka välis lekurilla juoksee... kun muutenkin tosi vaikeeta päästä minnekkään ku ei saa ketään hoitaa vauva... just ja just et pääsin sinne jälkitarkastukseen...

yks pointti vielä.. ei kannata kauheast lukea niitä lääkkeitten mukana tulevia raapustuksii =) mä ainakin oon itestäni huomannu et hulluks tuloo ja heti tutkii onko nää just NIITÄ oireita. Ja tottahan on et kannattaa tietenkin varauksella syödä mitä tahansa lääkkeitä.

minä en hormonimömmöihin koskis edes tikulla. Ei voi olla hyväksi syödä sellaista mistä saa kaikenlaisia vaivoja. Ottaa niin kaaliin ku lääkärit tuputtaa mulle jatkuvasti nuita pillereitä vaikka en koskaan ole niitä pyytänytkään. Hyvin kondomilla pärjäämme. Mulla on varmaan 5-6 pillerireseptiä kaapis jotka on kyllä sinne jääneetkin, onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
yks pointti vielä.. ei kannata kauheast lukea niitä lääkkeitten mukana tulevia raapustuksii =) mä ainakin oon itestäni huomannu et hulluks tuloo ja heti tutkii onko nää just NIITÄ oireita. Ja tottahan on et kannattaa tietenkin varauksella syödä mitä tahansa lääkkeitä.

mulla on vähän sitä luulotautia varmaan :D mulle yks lääkäri sanoikin kerran ettei niitä pakkausselosteita liiaksi kannata tarkkailla "sielä kun lukee paljon kaikkea turhaakin"... mutta itellä on sen verran monta lääkeaine allergiaa että sen takia mä aina niitä niin tarkasti luen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Vauvan voi ottaa "joka" paikkaan mukaan.

joo vauvan voi mutta ei 5-vuotiasta oikeen viitsis ottaa mukaan minnekkään gynekologille.

Tuo ei aiemman viestisi perusteella ollutkaan ongelmasi.

kun muutenkin tosi vaikeeta päästä minnekkään ku ei saa ketään hoitaa vauva...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Vauvan voi ottaa "joka" paikkaan mukaan.

joo vauvan voi mutta ei 5-vuotiasta oikeen viitsis ottaa mukaan minnekkään gynekologille.

Tuo ei aiemman viestisi perusteella ollutkaan ongelmasi.

kun muutenkin tosi vaikeeta päästä minnekkään ku ei saa ketään hoitaa vauva...

mieluiten en ota yhtään lapsia mukaan millekkään lääkärireissulle eikä hoitajaa saa kummallekaan. ne on mulle aina niin jännittäviä ja ahdistavia tilanteita etten kaipaa sinne ketään vauvaa huutamaan tai 5-vuotiasta tinttailemaan...

Yhteistyössä