e-pillereiden aloittaminen (Zoely)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _nimetön_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

_nimetön_

Vieras
Hei,

Tarkoitukseni olisi aloittaa ensimmäistä kertaa e-pillerit (Zoely) seuraavista kuukautisista. Mielenkiinnolla kyselisin jo etukäteen, miten pillereiden aloittaminen on teillä vaikuttanut ensimmäiseen vuotoon? Tulevatko kuukautiset normaalisti, vaikuttaako vielä alussa kuukautiskipuihin? Kiitos jo etukäteen! :)

Mietin taas itse kun alotan myös e-pillerit, niin pitäisikö ne alottaa siis sinä päivänä kun menkat _alkavat_ eivätkä kun ovat ohi D: Menin hieman sekaisin lääkärissä

En tunne tätä merkkiä. Omat kokemukset muista merkeistä:
aloitin liuskan kun vuoto alkoi. Kun liuska oli loppu, tuli vuoto parin piävän sisällä. Viikko taukoa ja seuraava liuska. Ei ollut ongelmia ei välivuotoja ja vuoto normaalia.

Muita ongelmia alkoi kyllä tulla. Lihoin. Vähitellen. Minusta tuli myös äkeä. Muutamassa kuukaudessa seksihalut oli kokonaan ohi ja söin pillereitä turhaan. Poikaystävän kanssa oli vain riitaa. Olin usein itkuinen ja kiukkuinen vähän kaikesta vierillekin ihmisille töykeä. Kerroin lääkärille ja vaihdettiin merkkiä. Ei muutosta. Vielä toinen vaihdos ja kun sekään ei auttanut lopetin pillerit kokonaan. Tässä vaiheessa ei ollut enää poikaystävääkään. Riitojen seurauksena oltiin erottu.

Pillerit lopetettua kuukautiset jatkui kuten siihenkin asti. Ehkä pari päivää pidempi kierto. En ollut enää niin äksykään. Ruuan suhteen mielihalut loppuivat. Koko mentaliteetti parani ja aloin liikkua ja pitää muutenkin itsestäni huolta. Ehkäisyynkin tuli tarvetta mutta käyin kondomia. Enkä enää ole sen jälkeen pillereitä syönyt.

Hei, kysymykseni voi olla typerä, mutta...

Aloitan myöskin Zoelyn tyyliin huomenna tai viikonlopun aikana kun kuukautiseni olisi tarkoitus alkaa... Tuleeko pillereiden aloittaminen vaikuttamaan jo tähän tulevaan vuotoon, eli tuleeko kuukautiset vielä ns. normaalisti vai onko mahdollista, että tiputtelee pidempään tai lakkaa nopeammin. Normaalisti kestävät minulla n. 5 vrk. Miten teillä? :)

nimimerkillä, kylpyläreissu tiedossa ensi viikolla :D

Hei,

vaihdoin juuri Yasmineista Zoelyihin ja Yasmineja kerkesin syömään useita vuosia. Söin Yasmineja juuri 2 liuskaa putkeen(kuten olen aina tehnyt) ja ei tullut mtn välivuotoja. No, aloitin nyt sitten KOLMANNEN liuskan putkeen, joka oli nyt sitten Zoelyja. Ja seurauksena on nyt samanlainen vuoto, kuin yleensä tullut Yasmineista taukoviikolla.
Vaikka tosiaan syön Zoelyjä nyt.
Kysymys kuuluu: Pitäisikö huolestua, että tämä matalahormonisempi ei sovi minulle? Vai johtuuko siitä, että tämä on nyt 3. lista putkeen pillereitä, joten ei ihmekään, että tyhjennysvuotoa tulee?

Ja vuoto alkoi siis samana päivänäkin kuin aina ennen Yasminen kanssa alkanut. Eli 4. pillerittömänä päivänä yleensä. Mutta nyt siis syön Zoelyjä tässä koko ajan.