E-pillereiden aloitus- kauanko tämä hedari ja oksetus kestää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
:x Olo on kuin raskaana olis. Eilen aloitin Yasminellet ja ihan jäätävä olotila. Päänsärky alkoi yöllä kun otin ekan pilsun eilen illalla ja koko ajan jomottaa niin stanasti. Buranakaan ei auta...Ja tää oksetus! Ihan kuin raskauspahoinvointia.

Edellisen kerran söin pillereitä v. 2003, mutta ne olin aloittanut tyyliin 1998 ja muistan kyllä tän päänsäryn aluksi, mutten sitä, kauanko kesti.

Mä kärsin kanssa noista päänsäryistä,oli pillerit sitten mitä tahansa.Nyt lääkäri märäsikin mulle kesällä migreenilääkkeitä noihin päänsärkyihin ja sanoi että joillekin pillerit aiheuttaa tuota ja siihen ei välttämättä tavalliset särkylääkkeet tehoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Mä kärsin kanssa noista päänsäryistä,oli pillerit sitten mitä tahansa.Nyt lääkäri märäsikin mulle kesällä migreenilääkkeitä noihin päänsärkyihin ja sanoi että joillekin pillerit aiheuttaa tuota ja siihen ei välttämättä tavalliset särkylääkkeet tehoa.

Voi ei...Toivottavasti tää ei ole pysyvä ilmiö. Viimeksi silloin vuonna miekka ja kypärä tosiaan meni ajan kanssa ohi, ehkä parissa kuussa kun elimistö tottui. Mutta jotenkin näin "vanhempana" ei jaksais yhtään tällaista ylimääräistä kremppaa...

Ja juu, tosiaan on sellaista päänsärkyä, että särkylääkkeistä (Burana 600 mg, Panadol 1 mg) ei auta. :/

Salama, mä oon miettiny aika pitkään, että mikä toi sun nikki oikein on? Mistä hiiskatista sä oot tommosen keksiny, mutta sehän on se autojuttu!!! :D *nythämmä vasta sen hokasin*

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Salama, mä oon miettiny aika pitkään, että mikä toi sun nikki oikein on? Mistä hiiskatista sä oot tommosen keksiny, mutta sehän on se autojuttu!!! :D *nythämmä vasta sen hokasin*

:D :D Mun esikoinen on fani... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Mä en tienny aluksi sitä :headwall: Meillä ei olla vielä siellä asti menossa... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
ne ei vaan kaikil sovi, mul oli yasminen aikana kans hillitön päänsärky ja verenpaine nousi, en syöny sit enää...

No voi kele, jos näin käy mullekin. Takana epäonnistunut hormonikierukkakokeilu (kallis kokeilu, tuli maksamaan sen 165 euroa ja kaupanpäällisiksi hulluus ja kohtutulehdus), tahtois jonkun toimivan ratkaisun. |O

Mä en tienny aluksi sitä :headwall: Meillä ei olla vielä siellä asti menossa... :saint:

Trust me, vielä ehdit Amalaan tutustua monet kerrat. ;) Nyt se on vähän jäänyt muitten jalkoihin, mutta herättää silti aikamoiset hyperventilaatiot kun jossain näkyy punainen ralliauto. :D

Alkuperäinen kirjoittaja NtiNemi:
Jos saan kysyä niin minkäs merkkisiä pillereitä nappailet?
Mulle ei ole koskaan sopineet mitkään muut ehkäisyvalmisteet kuin kondomi, ja ehkä nipin napin nuvaring.. Synnytyksen jälkeenkin ne minipillerit tekivät minusta aivan toisen ihmisen, ihankuin olisin mielialalääkkeitä vetänyt. Nyt olen sitten aloittanut lääkärin suosituksesta kokeilun Yasminelle-merkkisillä e-pillereillä ja muuten ei ole tuon pääkopan puolesta ongelmia ollut mutta mistä pirusta johtuu että joka hemmetin päivä nyt kolmen viikon ajan on tullut niukkaa mutta veisen rusehtavaa vuotoa!!??? Alkaa tulla hulluksi pelkästään sen vuoksi. Koskaan ei ole menkat (siis kunnon vuoto) kestänyt kuin sen 2-3vrk niin on hankaluuksia totutella tämmöseen :/ mitä ehkäisyä tässä nyt ees sitten tarvii kun ei tee mieli petiä alkaa sotkemaan prkl.. :headwall:

ANTEEKSI AP.. meni ihan totaalisesti nytten omaan napaan tuijotteluun mulla mutta ajattelin että jos samaan ketjuun saadaan monenlaisia kokemuksia.. :ashamed:

Yasminellejahan minäkin aloittelen. Lääkäri varoitti noista tiputteluista. Johtuu siis siitä, kun on niin matalahormoniset, ettei sovi tuon vuoksi kaikille. Sitten pitää vaihtaa merkkiä!

Entäs ap jos kokeilet sitä ehkäsyrengasta? Onko sulla siitä kokemusta? Mun kaks kaveria on kehunu sitä!

Tarttee vissiin harkita sitä, jos nää ei sovi. Ennen raskauksia sopi ihan ok, mutta raskauksien jälkeen nuo hormonaaliset on aiheuttanut onkelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Aikoinaan, kun sain Trikvilarit, ekat 3-4päivää oli tosi pahat eli oksetti, pyörrytti, päätä särki. Sen jälkeen ei koskaan mitään vaivoja pillereistä!

Siis just tuo olo! Ihan kuin ois juonu pullollisen viinaa edellisenä päivänä...

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
ne ei vaan kaikil sovi, mul oli yasminen aikana kans hillitön päänsärky ja verenpaine nousi, en syöny sit enää...

No voi kele, jos näin käy mullekin. Takana epäonnistunut hormonikierukkakokeilu (kallis kokeilu, tuli maksamaan sen 165 euroa ja kaupanpäällisiksi hulluus ja kohtutulehdus), tahtois jonkun toimivan ratkaisun. |O

Samaa olen myös kokeillut, lääkäri totes mulle et mikään hormonaalinen ehkäsy ei mulle sovi.