e-pillereiden aloitus

  • Viestiketjun aloittaja lllllllll
  • Ensimmäinen viesti
lllllllll
Nyt tulee siis todella tyhmä kysymys,mutta voiko e-pillerit aloittaa ennen kun kuukautiset alkavat? Kuukautiseni pitäisi siis alkaa tämän tai ensiviikon aikana mutta voinko aloittaa pillereiden syönnin jo nyt? Ja alkaako se teho välittömästi? Ensimmäinen laatta siis menossa.
 
kranaattiomena
En oikein ottanut selvää tuosta että siis ootko alottanut pillereitä vielä ollenkaan vai eikö sulla oo alkaneet kuukautisetkaan vielä ollenkaan mutta silti sulla on ne pillerit vai miten..? Pillereitähän saa syödä 3 laattaa peräkkäin ilman taukoa, mutta sitten pitäis pitää se kuukautisten mittainen tauko. Ja tehon pitäis alkaa välittömästi siitä kun pillereitä alkaa syömään ja teho heikkenee jos unohdat yhdenkin pillerin, tai otat sen paljon eri aikaan kuin yleensä.
 
lllllllll
Hehe:D Siis kyllä kuukautiseni ovat alkaneet aika päiviä sitten,mutta ensimmäinen vuotopäivä tässä kuussa pitäisi olla ensi viikon alussa,ja olen nyt hankkinut e-pillerit,joten voinko aloittaa ne jo nyt? Vai onko pakollinen tuo että pitää aloittaa ensimmäisenä päivänä.
 
kranaattiomena
En kyllä oo itekkään varma että pitääkö odottaa ne kuukautiset, kannattaa ihan varmuuden vuoksi. Myöhemminhän kuukautisia voi 'siirtää' sillä tavalla että alottaa sen toisen levyn heti perään ennenkuin kuukautiset kerkeää alkaa. Tai voithan sä soittaa ja kysäistä lääkäriltä, jos on pakko saada aloittaa ne pillerit heti :)
 
odota vuotoa
Mitä varten haluat pillerit? Jos ne ovat ehkäisyä varten, niin ehdottomasti odotat siihen ensimmäiseen vuotopäivään. Silloin se ehkäisy on heti voimassa, muuten se alkaa vasta myöhemmin.
Pieni tuhru ei ole vuoto.
Lue siellä pakkauksen sisällä oleva ohje. Kannattaa pitää se tallessa, koska se auttaa monissa kysymyksissä.
 
finninaama
Hei! Minulla oli käytössä 3kk zoely e-pillerit. Pillereiden loputtua minun kuului saada yaz pillerit tilalle. En kuitenkaan saanut niitä heti kuin olisi pitänyt. Eli sain yazit vasta kolmen viikon jälkeen viimeisen zoelyn lumepillerin ottamisesta.
Tiedän että minun kuuluisi aloittaa yazien käyttö vasta ensimmäisenä vuotopäivänä, mutta tämä voi kestää useita kuukausia.
Sen takia kysyisinkin, että voinko aloittaa yazien käytön sinä päivänä jolloin menkat tulivat zoelyn kanssa? En käytä e-pillereitä ehkäisyyn, enkä ole ollut sukupuoliyhdynnässä, eikä ovulaatiota todellakaan ole vielä zoelyjen jälkeen tapahtunut. E-pillerit ovat akneen.. Jos aloittaisin yazit siis sinä päivänä jolloin menkat alkoivat zoelyn aikana, niin menisikö kaikki silloin hyvin ja alkaisivatko menkat sitten jatkossakin aina lumepillereiden tuntumilla?
 
kyllä voit
Hei! Minulla oli käytössä 3kk zoely e-pillerit. Pillereiden loputtua minun kuului saada yaz pillerit tilalle. En kuitenkaan saanut niitä heti kuin olisi pitänyt. Eli sain yazit vasta kolmen viikon jälkeen viimeisen zoelyn lumepillerin ottamisesta.
Tiedän että minun kuuluisi aloittaa yazien käyttö vasta ensimmäisenä vuotopäivänä, mutta tämä voi kestää useita kuukausia.
Sen takia kysyisinkin, että voinko aloittaa yazien käytön sinä päivänä jolloin menkat tulivat zoelyn kanssa? En käytä e-pillereitä ehkäisyyn, enkä ole ollut sukupuoliyhdynnässä, eikä ovulaatiota todellakaan ole vielä zoelyjen jälkeen tapahtunut. E-pillerit ovat akneen.. Jos aloittaisin yazit siis sinä päivänä jolloin menkat alkoivat zoelyn aikana, niin menisikö kaikki silloin hyvin ja alkaisivatko menkat sitten jatkossakin aina lumepillereiden tuntumilla?

Mielestäni voit aloittaa pillerit nyt, koska voi mennä tosi monta kuukautta ennen kuin sinulla tulee luomumenkat. Teet miten tahansa, niin ensimmäisen laatan aikana sinulla voi olla vuotoa tai voi olla olematta. Ehkäisytehoa ei heti ole, mutta sitähän et kaivannutkaan. Vaikutus akneen alkaa mielestäni heti. Sillä, koska vuodon olisi pitänyt edellisillä pillereillä alkaa, ei nyt ole merkitystä.
Voit toki kysyä asiaa myös apteekista tai lääkäriltä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä