E-pillereiden hankinta!! Hinnoista!

  • Viestiketjun aloittaja tyttö11111
  • Ensimmäinen viesti
tyttö11111
Kysysisin seuraavaa, että paljonko tulee maksamaan noin suurinpiirtein jos hommaa pillerit terveyskeskuksen kautta??
Maksetaanko se samanapäivänä siel sairaalas, kun on se käynti tai lähettääkö laskun kotiin? Kun ne ottaa sen papa-kokeen, niin miten ne ilmoittaa ne tulokset? Paljonko pillerit yleensä maksaa?
 
näinhän se menee
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö11111:
Kysysisin seuraavaa, että paljonko tulee maksamaan noin suurinpiirtein jos hommaa pillerit terveyskeskuksen kautta??
Maksetaanko se samanapäivänä siel sairaalas, kun on se käynti tai lähettääkö laskun kotiin? Kun ne ottaa sen papa-kokeen, niin miten ne ilmoittaa ne tulokset? Paljonko pillerit yleensä maksaa?
Siis kun käyt terveyskeskuksessa niin maksat terveyskeskusmaksun, jonka suuruus vaihtelee kotikuntasi mukaan. Papa-kokeen tulokset yleensä joko soitetaan sinulle tai sitten sinulle kerrotaan milloin tulokset ovat valmiit ja saat itse soittaa labraan ja kuulla tuloksesi.

Terveyskeskuksen lääkäri kirjoittaa sinulle pillereitä varten reseptin ja haet ne sitten itse apteekista. Ellei hänellä satu olemaan noita kokeilusatseja antaa ilmaiseksi. Joskus on, joskus ei ja tämäkin vaihtelee vähän kunnittain. Apteekista saat pillereitä joko 1, 3, 6 tai 12 kuukauden satseissa. Ensin kannattaa varmaan ottaa pienempi määrä kokeiluun, vaikka se on suhteessa kalliimpaa. Pillerien hinta vaihtelee mutta keskihinta lienee jotain 10 e/kk.
 
kaikki ilmaista.
Jos hommaat pillerit paikallisen neuvolan kautta, ei tarvitse maksaa mitään terveyskeskusmaksuja. Sieltä neuvolasta saa myös ilmaiseksi ne 3 kuukauden pillerit, ja papa-koekin on ilmainen. Yleensä papan tuloksen saa selville, kun soittaa sinne neuvolaan 1-2 viikon kuluttua papan ottamisesta ja kysyy tuloksia.
Neuvolan kautta kun hankkii pillerit, niin myös lääkärin tarkastus ja sisätutkimus on ilmainen, sillä ne tehdään neuvolan puolella.
Jossain vaiheessa käyt verikokeissa, sekään ei maksa, ja jos kaikki on ok, lääkäri kirjoittaa reseptin.

Näin ainakin täällä. Eli mitään en joutunut maksamaan silloin kun pillerit hankin, ainoat menot mitä pillereistä koituu, on kun haen uuden pillerisatsin apteekista, ja mulla se 3 kuukauden pakkaus tulee maksamaan noin 33 euroa.
 
mieti myös tätä
Ja mikäli sinulla on huono iho niin pillerit voivat auttaa myös siihen ja niihin saa kelakorvauksen... ;)
Neuvoloista joko perheneuvola tai ns nuorisoneuvola ikäsi ja paikkakunnan mukaan.
näistä saat parhaan avun /tiedon tms.
Pillereistä kannattaa keskustella niistä tietävän lääkärin/hoitajan kanssa. Niissä on paljon eroja ja ensimmäiset kokeiltavat eivät välttämättä sovikkaan.
Papa on joko ilmainen tai maksaa pari kymppiä . Tulos lähetetään kotiin tai todennäköisemmin saat vastauksen soittamalla hoitajalle parin vkon päästä.
Reseptin kirjoittamisen yhteydessä tulee tehdä sisätutkimus, pelkkä Papa ei riitä!!
Mieti myös muita vaihtoehtoja, kuten ehkäisyrengas, kapselit tai laastari..

ps minä saa kela korvauksen huonon ihon vuoksi (eikä se edes ole niin paha) ja pillereiden 3kk hinnaksi tulee 10€
 
mieti myös tätä
Ja mikäli sinulla on huono iho niin pillerit voivat auttaa myös siihen ja niihin saa kelakorvauksen... ;)
Neuvoloista joko perheneuvola tai ns nuorisoneuvola ikäsi ja paikkakunnan mukaan.
näistä saat parhaan avun /tiedon tms.
Pillereistä kannattaa keskustella niistä tietävän lääkärin/hoitajan kanssa. Niissä on paljon eroja ja ensimmäiset kokeiltavat eivät välttämättä sovikkaan.
Papa on joko ilmainen tai maksaa pari kymppiä . Tulos lähetetään kotiin tai todennäköisemmin saat vastauksen soittamalla hoitajalle parin vkon päästä.
Reseptin kirjoittamisen yhteydessä tulee tehdä sisätutkimus, pelkkä Papa ei riitä!!
Mieti myös muita vaihtoehtoja, kuten ehkäisyrengas, kapselit tai laastari..

ps minä saa kela korvauksen huonon ihon vuoksi (eikä se edes ole niin paha) ja pillereiden 3kk hinnaksi tulee 10€
 
Mieti vielä
Mieti myös sitä tarvitsetko oikeasti ehkäisypillereitä! Jos harrastat seksiä vain satunnaisesti, silloin kondomit ovat paljon turvallisempi (ja halvempi) vaihtoehto. Samalla tulee suoja sukupuolitautejakin vastaan.

Varsinkin, jos olet vielä teini-ikäinen kannattaa e-pillereiden aloittamista miettiä asiaa ihan tosissaan. Hormonit kuitenkin sotkevat kehon normaalin toiminnan ja aiheuttavat hyvin yleisesti erilaisia sivuvaikutuksia, joiden monet ikänsä e-pillereitä käyttäneet eivät edes tajua johtuvan pillereistä, vaan luulevat esim. saavansa pms-raivareita ihan luonnostaan vaikka aiheuttaja oikeasti olisikin pillereiden hormonit. Ota selvää hormonien sivuvaikutuksista (lue vaikka netistä joidenkin e-pillereiden käyttöohjeita) ennen kuin päätät aloitatko pillerit.
 
Mieti tarkkaan
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vielä:
Mieti myös sitä tarvitsetko oikeasti ehkäisypillereitä! Jos harrastat seksiä vain satunnaisesti, silloin kondomit ovat paljon turvallisempi (ja halvempi) vaihtoehto. Samalla tulee suoja sukupuolitautejakin vastaan.

Varsinkin, jos olet vielä teini-ikäinen kannattaa e-pillereiden aloittamista miettiä asiaa ihan tosissaan. Hormonit kuitenkin sotkevat kehon normaalin toiminnan ja aiheuttavat hyvin yleisesti erilaisia sivuvaikutuksia, joiden monet ikänsä e-pillereitä käyttäneet eivät edes tajua johtuvan pillereistä, vaan luulevat esim. saavansa pms-raivareita ihan luonnostaan vaikka aiheuttaja oikeasti olisikin pillereiden hormonit. Ota selvää hormonien sivuvaikutuksista (lue vaikka netistä joidenkin e-pillereiden käyttöohjeita) ennen kuin päätät aloitatko pillerit.
Komppaan edellistä! Suosittelen kondomien hankintaa. Varsinkin liukuvoiteen kanssa ne ovat turvallisia; kitka vähentyy ja sitä myötä kondomin hajoaminen. Itse olen ollut kondomeihin tyytyväinen. Pillerit todellakin saattavat aiheuttaa raivo-/itkukohtauksia ja pidemmän päälle ne käyvät rasittaviksi. Itse lopetin pillerit juuri tuosta syystä. Lisäksi apteekista voi varalta ostaa ilman reseptiä jälkiehkäisypillerin jos kondomi sattuisi hajoamaan. Maksaa noin 15€. Itse en ole tuota vielä joutunut käyttämään.

En huomannut vastasiko kukaan tuohon terv.keskuslaskuun mutta sen saat jälkikäteen postissa. Samoin papakokeen tulokset ovat minulle joskus tulleet postitse. Edullisimmat e-pillerit taitavat olla Diane Novan versio Syproteron 5-10€/3kk riippuen siitä saako ne sairauden hoitoon vai ei. Molemmat merkit (sama pilleri) ovat kyllä aika tujua tavaraa. Siitä sitten hinnat nousevat noin 40€:eek:on/3kk.

Jos päädyt kondomeihin ja niiden ostaminen kaupasta nolottaa, voit tilata niitä täältä: http://www.kondomikuningas.fi/
Toimitus on nopea ja HUOMAAMATON eikä postikuluja peritä.
 
tyttö111
Näitä on ollut kiva lukea! Kiitos kaikille vastanneille.. Kuinka helposti yleensä pääsee neuvolaan kun hankkii pillereitä? eli kauanko täytyy yleensä oottaa... En tiennykkään kun hommaa pillereitä, otetaan verikoekkin..
 
Vastaus..
Verikoe otetaan, koska siitä selviää, että onko pillerit nostaneet maksa-arvoja. Jos maksa-arvot on kohollaan, pillereitä ei tulisi syödä.

Neuvolaan saa yleensä ajan aika äkkiä. Riippuen tietysti paikkakunnasta.
 
jitsui
Riippuu tosiaan paikkakunnasta... Minulta ei ole otettu kertaakaan verikoetta, vaikka olen syönyt kymmenisen vuotta e-pillereitä. Papa-koe sen sijaan on otettu joka toinen vuosi pillerireseptin uusimisen yhteydessä.
 
heip..
Verikoetta ei oteta ekalla käynnillä, vaan sen kolmen kuukauden aikana/loppusuoralla, kun olet syönyt sitä aloituspakkausta.
Verikokeessa pitää sitten käydä ihan labrassa, eli sitä ei oteta yleensä neuvolan puolella.

Minä käyn kolmen vuoden välein papassa, reseptin vien aina uusittavaksi terveyskeskukseen, josta sen saa takaisin heti seuraavana päivänä. Uusimisen yhteydessä ei tarvitse välttämättä papaa. Sekin on tapauskohtaista, ja mulle sanottiin, että ei ole mitään syytä käydä papassa joka vuosi, jos ei koe siihen olevan tarvetta.
 
mun mielipide
Itse voisin sanoa tuohon e-pillerin etuihin sen, että itselle ei edes sopisi kondomin käyttö. Olemme kokeilleet poikaystävän kanssa kaikkia kohtuuhintaisia kondomimerkkejä, ja jostain syystä ne hajoavat tosi helposti. Olen joutunut ottamaan jälkiehkäisyn 3 kertaa viimeisen 2 vuoden aikana. En tiedä pitäisikö ostaa jotan xxl-kondomeja, mutta sellaiset on turhan kalliita. E-pillerit tulee halvemmaksi jos harrastaa säännöllisesti seksiä ja ne vähentää kuukautiskipuja ja vuotoja,

E-pillereistäkin tosin tuli viime kokeilulla (3 kk) lievää masentuneisuutta, ja lopetin käytön, pelkäsin että tulee muita sivuvaikutuksia. Nyt yritän löytää e-pillerit jotka sisältäisi enemmän kehon omaa estrogeenia. Yhdistelmäehkäisypillerit kuulostaa hyviltä. Luonnollinen estrogeeni ei myöskään lisää maksa-arvoja niin paljon kuin keinotekoinen.
 
Nettiapteekkeja

Yhteistyössä