e-pillereiden unohdus, APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko919
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinko919

Vieras
Hei!

Olen syönyt Yasminelleja nyt noin kaksi vuotta. Aloitan uuden liuskan torstaisin. Nyt töissä ollut stressiä ja tänään la huomasin, että olen unohtanut ottaa sekä torstain että perjantai tabletit. Kyseessä siis liuskan viimeinen torstai, jona kolmas viikko alkaa. Joten, mitä teen, menettelenkö ottamalla kaikki kolme kerralla eli unohtuneet ja tämän päivän, vai teenkö, kuten kolmannella viikolla unohduksessa, eli pidän tauon nyt?
Lisäksi, olin viime viikon pe keskeytetyssä yhdynnässä ilman kumia, eli kuusi pv ennen ensimmäistä unohdusta, tavallaan seitemän, koska unohdus se on vasta kun on yli 12h myöhässä. Voinko siis olla raskaana, ottaen huomioon että kyseessä toisen ja kolmannen viikon vaihde, olen syönyt jo kaksi vuotta ja tuosta keskeytetystä seksistä oli viikko aikaa?

Auttakaa:(

Hei!

Olen syönyt Yasminelleja nyt noin kaksi vuotta. Aloitan uuden liuskan torstaisin. Nyt töissä ollut stressiä ja tänään la huomasin, että olen unohtanut ottaa sekä torstain että perjantai tabletit. Kyseessä siis liuskan viimeinen torstai, jona kolmas viikko alkaa. Joten, mitä teen, menettelenkö ottamalla kaikki kolme kerralla eli unohtuneet ja tämän päivän, vai teenkö, kuten kolmannella viikolla unohduksessa, eli pidän tauon nyt?
Lisäksi, olin viime viikon pe keskeytetyssä yhdynnässä ilman kumia, eli kuusi pv ennen ensimmäistä unohdusta, tavallaan seitemän, koska unohdus se on vasta kun on yli 12h myöhässä. Voinko siis olla raskaana, ottaen huomioon että kyseessä toisen ja kolmannen viikon vaihde, olen syönyt jo kaksi vuotta ja tuosta keskeytetystä seksistä oli viikko aikaa?

Auttakaa:(

nyt vielä tajusin että yhdyntä siis sunnuntaina, eli vain 4-5pv ennen mokaa

Viimeksi muokattu:
Jos et ole vieläkään ottanut tablettia, niin sinulla on ohjeen mukainen tauko, kun olet unohtanut tabletin kolmannella viikolla.

Jos olet ottanut tabletin, niin syö seuraava liuska perään ilman taukoa.

Molemmat vaihtoehdot ovat pakkausselosteessa: olet unohtanut pillerin kolmannella viikolla.

Lääkeasioissa kannattaa kysyä ohjeita apteekista. Jos oma apteekki ei ole auki, niin Yliopiston apteekki päivystää aina.

en tiennyt mitä tehdä, joten soitin päivystykseen. siellä sanoi että ota se la-pilleri, heitä kaksi unohtunutta.. kuitenkin otin pe ja la-pillerit. käskettiin että syön laatan loppuun ja odotan menkkoja? mitkähän mahikset olla raskaana kun siis su oli keskeytetyssä yhdynnässä ja to sekä pe unohdin. kuitenkin to ei lasketa kun unohdus vaikuttaa vasta pe, jolloin unohdin toisenkin. kun sperma voi elää kohdussa 6pv max.. lääkäri puhui kolmesta. että sperma olisi ensin elänyt monta pv, mikä harvinaista, ja heti unohdettuani ovulaatio tullut ja olisin tullu raskaaksi? unohtamani kaksipilleriä olivat siis vika viikon 1.&2.

Hei! Lähdin reissuun ja tietysti unohdin pillerini kotiin. Minulla jää siis ottamatta lliuskasta 2. viikon torstai, perjantai ja lauantai. Miten minun tulisi menetellä? Olin keskiviikkona yhdynnässä, onko mahdollista että tulen raskaaksi? Haluaisin äkkiä apua tähän tilanteeseen!

Kiitos jo etukäteen, toivottavasti osaatte vastata!

Pillerimerkki jota käytän on Yasminelle

Yhteistyössä