e-pillerien lopetuksen jälkeiset oireet+kesto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hei!

Hieman väärällä palstalla, mutta tänne voi ilman rekist. kirjoitella.

Eli minkälaisia oireita teillä on tullut e-pillerien lopetuksen jälkeen? Entä kesto?

(Ja jos siis käytetään vielä kumia, ettei periaatteessa ainakaan pitäisi tulla raskaaksi..eli ei niinkään niitä mahd. raskausoireita ;) )

Alkaa itsellä vaan pinna pikku hiljaa palamaan ja huoli tulla, mietin jo että onkohan iskenyt joku pöpö rintoihini. Ne ovat siis olleet jo 1vk4pv turvonneet, "pitkät päällä" ja todella kipeät..varsinkin tuo nännien alue. Olen ennen joskus aiemmin lopettanut pillerit eikä silloin kylä tullut mitään ongelmia.

Kun jätin pillerit pois, meillä oli tarkoituksena raskautua. Niinpä inhottavin "oire" oli se, kun kuukautisia ei kuulunut ollenkaan - ei tiennyt onko raskaana vai ei, ja testejä kului. Mutta kuten sanoitte, teillä ei varmaan tuota ongelmaa ollut.

Itselläni oli kyllä heti pillerien jälkeen rinnat tosi kipeät - usein sitä luulin juuri raskausoireeksi ja siksi testailin. Myös mieliala oli herkempi jonkun aikaa lopettamisen jälkeen. En osaa kyllä sanoa kuinka kauan tuota kesti, koska sitten lopulta olin raskaana, vaikka kuukautisia ei tullutkaan. Mutta kuuluivat myös pillerin lopettamiseen, pillerimerkki li Mercilon.

ainiin, ja voithan testata jos raskaustunne, ja mikäli ei helpota niin käy esim. gynellä tutkituttamassa rinnat. Ja itse ainakin varasin gyneajan, kun jätin pilsut pois... Olin siis syönyt niitä n.7 vuotta...

No mulla on siis myös muitakin oireita =D Etova olo, kuumetta, pyörryttää ym. Mutta laitan nämä kyllä ihan näiden jylläävien vatsatautien ja flunssien piikkiin. Ärsyttää vaan tuo rintojen alue, koska käy ihan portaissa varovainen kävely kipeää.

Noh, jospa se tässä.

Joo, oon menossa tässä gynelle muutenkin hankkimaa jonkin toisen ehkäisyn..mutta en tosiaan vielä saanut aikaa, kun ne mokomat pitää kokouksensa juuri sillä pienellä hetkellä kun olis se puhelinaika sinne. Eli varmaan siellä selvinnee, jos sinne joskus vielä pääsiski. Ja joo, tuon raskaustestin teen toki sitten kun uusi ehkäisy aloitetaan (mikä se sitten onkaan, pari vaihtista mielessä). On jo valmiina tuollainen sensitive vilja-testi, niin ei tarvitse sitten miettiä. Mutta pidän tätä raskautumisen mahdollisuutta kuitenkin aika epätodennäköisenä (vaikkakaan yllätysraskaus ei meillä haittaisi).

Ihmettelin vain näin voimakasta reaktiota, koska aiemmin pillerit lopettaneena minulla oli Yasminit ja nyt ei oikeastaan e-pillerit, vaan Nuvaring (en jaksanut tarkentaa kun samaa tavaraa)..eli Nuvaringissä on käsittääkseni paljon vähemmän hormoneja ym, niin se vähän ihmetyttää miksi nyt tuli näin voimakkaat reaktiot.

Kaipa nämä on jotain vierotusoireita =D

Yhteistyössä