E-pillerit ja JATKUVA vuoto!

  • Viestiketjun aloittaja EPÄTOIVO ISKEE!
  • Ensimmäinen viesti
EPÄTOIVO ISKEE!
Eli ongelmani on tämä, että minulla on vuotoa pillerilaatan jokaisena päivänä paitsi noin ensimmäisinä 7-8:na päivänä laatan alusta. Vuoto on ruskeaa ja joudun käyttämään pikkuhousunsuojia joista seuraa hiivatulehdusta. Olen syönyt kuutta erilaista pillerimerkkiä joista vain Diane Nova toimi aluksi. Ne olivat ensimmäiset pillerit ja toimivat moitteeta 14kk kunnes tuntui, että sain niistä sydämen muljahteluja ja vaihdoin miedompiin. Siitä sitten vuotokierre alkoikin eikä loppua näy! Olen palannut takaisin Diane Noviin mutta yllätys, yllätys, ne eivät enää toimi!!

Olen todella ärsyyntynyt ja suuttunutkin siitä, että vuodan käytännössä tauotta. Olen parisuhteessa ja seksi on kuihtunut olemattomiin jatkuvan vuodon takia. Minulla ei ole klamydiaa tai muita sukupuolitauteja; testattu on. Gynekologinikin oli aivan neuvoton eikä tiennyt mitä vuodolle voisi tehdä. Ultrassa ei löytynyt mitään. Olen ollut pillereistä vastikään tauolla noin kuukauden jolloin noita vuotoja ei ilmennyt. Heti kun aloitin uudestaan, vuodot palasivat. Onko kellään vastaavanlaisia ongelmia ja ehkäisy yhtä vaikeaa?

En haluaisi käyttää pelkästään kondomia koska en luota sen ehkäisytehoon täysin. Millainen on hormonikierukka? Kävisikö se minulle ja laitetaanko niitä synnyttämättömille? Niin ja täytän muutaman vuoden kuluttua jo 30.
 
kuulostaa tutulta
Mä söin pillereitä useita vuosia ja kokeilin monia merkkejä. mitkään ei toiminut eli mullakin oli ylimääräisiä vuotoja. Kävin gynellä ja tehtiin kaikki mahdolliset testit ja kaikki oli ok. Katsottiin myös ultralla, kaikki oli kunnossa. Silloin gyne suositteli hormoonikierukkaa. Se todella toimii, ainakin minulla. Asennuksen jälkeen ei ole ollut kertaakaan kuukautisia. Kahden kuukauden välein pientä tuhrua johon riittää pikkuhousunsuoja. Kyllä hormonikierukka laitetaan myös synnyttämättömille.
 
EPÄTOIVO ISKEE!
Hei! Kiva kuulla, että on ainakin yksi kohtalontoveri! Tai no kiva ja kiva... Pitääpä kysellä tuosta kierukasta gyneltä. Minkä merkkinen kierukka sinulla on? Laitatitko sen yksityisellä? Kuinka kalliiksi tuli? Onko kovinkin kivuliasta?
 
karox
Kaikille hormonaalinen ehkäisy ei vain toimi syystä tai toisesta. Itsekin olen nyt kondomien varassa. Tuohon pikkuhousunsuojien aiheuttamaan hiivatulehdukseen kuitenkin kommentoisin. Ensinnäkin: oletko varma että se on hiivaa? Kertakäyttöisistä siteistä nimittäin tulee monille iho-oireita ihan haavoihin asti niissä olevien valkaisuaineiden tms. kemikaalien vuoksi. Ongelmaan on kuitenkin helppo ratkaisu, kun vaihtaa kertakäyttöiset terveyssiteet ja pikkuhousunsuojat kestoihin. Kestositeiden valmistajien yhteystietoja löydät täältä: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut .
 
kuulostaa tutulta
Kierukka on mirena. Laitatin sen yksityisellä la laittaminen maksoi ehkä noin kolmekymppiä. Itse kierukka maksoi hieman alle satasen. Se oli määrätty sairauden hoitoon joten siitä sai kela korvauksen. Muuten olisi ollut noin 150 €. Tuntuu isolta summalta mutta sillä on ehkäisy kunnossa viisi vuotta. Ei sen laittaminen ollut minusta kivuliasta, vähän nipisti. Tosin olen synnyttänyt.
 
tuttua tuttua..
Mullakin oli ylimääräistä vuotoa ja vaihdoin pilleriä tosi monta kertaa.
Nyt vaihdoin ehkäisylaastareihin ja ylim. vuoto lakkasi kuin seinään.
Suosittelen lämpimästi :)
 
EPÄTOIVO ISKEE!
Ahaa! Olin kokonaan unohtanu tuon laastarin! Mikä merkki sinulla on? Olisi ihanaa kerrankin monen vuoden jälkeen olla ilman extrasuojauksia! Onko laastari helppo käytössä? Pysyykö paikallaan?
 
Epätoivoinen
Mulla on sama ongelma. Alotin pillerit vuoden tauon jälkeen, ja noin viikon jälkeen alkoi vuoto jolle ei loppua näy. Se on ruskeaa ja niukkaa, mutta tosi ärsyttävää kun joutuu käyttää terveyssiteitä koko ajan. Outoa mielestäni on se, että kun aiemmin käytin pillereitä ei ollut mitään tällaisiä oireita? Sama merkki ja kaikki.
Seksielämää tämä ei haittaa, normaalia elämää kylläkin.
 

Yhteistyössä