E-pillerit ja kuukautiset

  • Viestiketjun aloittaja Häh?
  • Ensimmäinen viesti
Häh?
Olen syönyt e-pillereitä "iät ja ajat" ja ovat auttaneet aikanaan melkoisen runsaisiin, usemman päivän kestäneisiin kuukautisvuotoihin. Nyt kuitenkin viime aikoina välillä menkat ovat olleet "normirunsaat", välillä taas niukat. Viimeisintä tyhjennysvuotoa ei oikeastaan tullut ollenkaan, pikkupisarat ruskeaa vuotoa ja that`s it. Raskaana en ole. Mistähän tällainen vaihtelu vuotojen suhteen johtuu? Muilla samoja kokemuksia?
 
karox
Iän myötä kehon oma hormonitoiminta muuttuu ja aiheuttaa sen, että aiemmin hyvät e-pillerit alkavatkin aiheuttaa jotain poikkeavaa. Itselläni loppui aikoinaan kuukautiset kokonaan, vaikka ko. pillerit olivat aiempina vuosina olleet aivan täydelliset minulle. Kuukautisten loppumisesta pillereiden takia ei lääkärin mukaan ole mitään haittaa, ellei tule muita häiritseviä oireita.
 
pilleritveks
Entäs osaako kukaan sanoa palaako runsaat menkat taas ennalleen pillereiden lopettamisen jälkeen?

Pillerit ovat pitäneet menkat niukkoina.
Lopetin toukokuussa pillereiden (Tri-Femoden, Yasmin) käytön 10 vuoden jälkeen. Ikää mulla on 27 vuotta.

Kauhulla odotin entisiä runsaita vuotoja, jolloin superplus-tamponin imuteho ei riittänyt pahimpina päivinä kuin reiluksi tunniksi... Mutta ainakin tähän mennessä nämä luomumenkat on olleet tosi niukat! Ja edelleen säännöllliset kuten olivat jo ylä-asteikäisenäkin, kierto on nyt 31 vrk.

Olin jo varautunut hakemaan jotain lääkkeitä (Cyklocapron?) lääkäriltä, mutta jospa mun ei tarvitsekaan...
Kertokaa jos teillä kokemusta!
 
minä-
osaako kukaan vastata että... kun alotin pillerit sillo menkkojen ekana päivänä,ni niitten pitäs olla nyt loppu ku on mennyt vk siitä. eli voiko vuoto kestää pitempää ku normaalisti
 
joo.....
Ai miten niin pitäisi olla loppu?

Jos alottaa ekaa kertaa pillerit, niin sitä vuotoa voi tulla vaikka 2 viikkoa putkeen. Eli voi kestää pitempään ja yleensä kestääkin.
Vasta noin 3 kuukauden kuluttua pillereiden aloittamisesta alkaa kierto säännöllistymään.

Ja pilsujen aikana ei tule kuukautisia, vaan tyhjennysvuoto.
 
Dreamer
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;10256208:
eli menkat ei lopukkaa heti?kivakiva...

Kun aloitin pillereiden syönnin, itselläni vuotoa kesti koko ensimmäisen liuskan ajan sekä sen jälkeen tuli tyhjennysvuoto. Eli itselläni vuotoa kesti yhteensä sen kuutisen viikkoa! Toisen liuskan jälkeen ns. vuotorytmi palasi normaaliksi.
 
Huolestunut
Heippa!
Aloitin perjantaina ensimmäiset e-pillerini.. Yleensä mulla on ollut tosi runsasta vuotoa, mutta viime kuukautiset olivat melko niukat ja nämä mitkä nyt alkoivat ovat olleet myös hyvin niukat.. Yleensä kuukautiseni ovat olleet myös ajallaan, mutta kesän alussa otin jälkiehkäisyn jonka jälkeen kaikki on mennyt sekaisin ja menkat on tullu myöhässä .. Onkoghan vielä mahdollisuutta että olen raskaana? En uskalla edes testiä tehdä koska olen ajatellut että teen sen vasta jos kuukautisia ei tule ollenkaan tms,,,,
 
jahas
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;10253195:
osaako kukaan vastata että... kun alotin pillerit sillo menkkojen ekana päivänä,ni niitten pitäs olla nyt loppu ku on mennyt vk siitä. eli voiko vuoto kestää pitempää ku normaalisti
mulla kesti koko seuraavan kuukauden -.- mutta sen jälkeen alkoi taas ns normaali toiminta. tsemppiä
 
hämmentynyt
olen ottanut e-pillereitä jo jonkin aikaa, mutta niiden 7 välisenä päivänä jolloin menkat pitäisi tulla ja vanha levyn syöminen on lopetettu. Voiko raskaus olla mahdollisuus jos on mennyt jo 3 päivää ja menkkoja ei ole tullut, tai onko se normaalia? Koska yleensä ne alkavat jo melkein ensimmäisenä pilleri vapaana päivänä..
 
cvbghn
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentynyt;10793288:
olen ottanut e-pillereitä jo jonkin aikaa, mutta niiden 7 välisenä päivänä jolloin menkat pitäisi tulla ja vanha levyn syöminen on lopetettu. Voiko raskaus olla mahdollisuus jos on mennyt jo 3 päivää ja menkkoja ei ole tullut, tai onko se normaalia? Koska yleensä ne alkavat jo melkein ensimmäisenä pilleri vapaana päivänä..

Yleensä siellä e-pilleripakkauksen sisällä olevassa pakkausselosteessa lukee onko vuotohäiriöt normaaleja sivuvaikutuksia kyseistä lääkettä käytettäessä. Ja vähän muutakin ohjetta erilaisiin vuotoihin ja pillereiden käyttöön. Se pakkausseloste kannattaakin lukea useita kertoja.
 
jjj
Olen 19v ja Aloitin e-pillerit (diane nova), vuodon ensimmäisenä päivänä niin kuin kuuluikin, vuoto loppui samantien siihen kun olin ensimmäisen pillerin ottanut. olen ottanut pillereitä säännöllisesti ja söin ensimmäisen levyn loppuun. Nyt on kulunut neljä päivää viimeisestä pilleristä eikä välivuotoa vaan ilmesty. Tai kolmantena iltana puolikas teelusikallinen ehkä jotain sen tapaista, mutta siinä kaikki. eli käytännössä mulla ei ole ollut kuukautisia kahteen kuukauteen. Onko kellään vastaavia kokemuksia? tai mahdollisia selityksiä? raskauden mahdollisuus on varmennuksin poissuljettu.
 

Yhteistyössä