e-pillerit ja ovulaatio. auttakee :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muumi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muumi"

Vieras
eli,lopetin e-pillerit viimeviikon perjantaina.
hedelmällisyyshän palautuu kuulemma nopeasti ja on helppo tulla raskaaksi. koska sitten ois se ovulaatio?
on ihmisiä jotka on tullut heti raskaaksi ettei pillereiden lopetuksenjälkeen oo tullu yksiäkään kuukautisia.
mun piti odottaa noita kuukautisia ja viimeisestä pilleristä on nyt siis aikaa 9 päivää. onkohan mun kierto voinu mennä jotenkin sekasin kun alkaminen kestää näin kauan. seksiä on harrastettu viimeviikon perjantaina sekä myös tälläkin viikolla ihan normaalisti melkein jokapäivä. ja ilman ehkäisyä. mietin vain,että onko ovulaatio ollu jo ja oon tullut raskaaksi..

Yleensä e-pillereiden lopettamisen jälkeen tulee kuukautiset, (jos on lopettanut kokonaisen e-pillerikiekon jälkeen.) Kuukautisten alusta laskettuna ovulaatio tulee n. 10-15 päivän kuluttua, jos kierto on säännöllinen. Elimistöllä voi kestää hetki käynnistyä tai sitten ei.

kauanko se yleensä kestää.. mulla on yleensä alkanut tyhjennysvuoto 2vrk kuluessa vikasta pilleristä ja viimeistään 5vrk kuluttua.
nyt tosiaan viimosen otin viimeviikon perjantaina.
eli siis jos aatellaan tilanne niin, että nainen raskautuu heti lopettamisenjälkeen ettei yksiäkään kuukautisia tule,niin lasketaanko ovulaatio ajankohta viimesestä pilleristä vai kui?

Tee raskaustesti niin sillähän se selviää nimittäin jos olisit tullut raskaaksi pillereitä syödessäsi niin näkyisi jo testissä koska kuukautisesi ovat myöhässä. Kuulostaa kyllä siltä ettei kroppasi ole vielä "palautunut" pillereiden lopetuksesta. Mutta jos olet lopettanut pillerit viimeviikon perjantaina ja vaikka sinulla olisi ollut kuukautiset heti pillereiden lopettamisen jälkeen niin ovulaatiosi olisi juurikin näihin aikoihin kiertoa. Ovulaatio on siis yleisimmin (siitä laskettuna kun kuukautisesi alkavat ja on ensimmäinen vuotopäivä) 12-18 vuorokauden kuluttua. Ovulaatiota ei välttämättä tule joka kuukausi ja pillereiden lopetuksen jälkeen saattaa mnennä useampi kuukausi ennen kuin kierto tasaantuu. Apteekista saa ovulaatiotestejä (niissä ohjeet mukana) joilla voi varmistua ovulaation ajankohdasta.

Luin äskettäin, että keskimäärin menee 6kk siitä kun lopettaa e-pillereiden käytön ja tulee raskaaksi jos ei ole takana aiempia raskauksia. Toki poikkeuksiakin on kumpaankin suuntaan paljon. Itsellä takana nyt 10 kk pilleritöntä elämää eikä raskaus ole vieläkään alkanut vaikka sänkytouhut on ajoitettu ovulaation aikoihin.

oon tehny testin. se oli nega. tein sen kolme päivää sitten.
mulla on ennestään lapsia,mutta en oo ennen käyttäny pillereitä. kierto on aina ollut normaali ja pillereiden ei pitäisi sekoittaa omaa kiertoa.
voiskohan noi kivut olla oviskipuja jos ne ei enteile kuukautisia. enivei,aina ennen mulla on kuukautiset alkanu 2-max5päivää pilsujen lopetuksesta,nyt on menny jo reippaasti yli. miksi nyt kestää näinkauan, en ymmärrä.

mä lopetin pillerit ja siitä tuli se tyhjennysvuoto 4 vrk päästä, sit olin olettanut , että siitä n 28 vrk:n kuluttua alkaa oikeat menkat. Mutta eipä alkaneet vaan raskaustesti oli plussaa...

Yhteistyössä