E-pillerit ja raskaana

  • Viestiketjun aloittaja eepilleri
  • Ensimmäinen viesti
mistä tietää?
mullakin ois yks kysymys,

jos käyttää pillereitä ja yleensä kaksoisehkäisyä, mutta pillerit voivat silti pettää, niin miten voi tietää millon on raskaana? kun en nyt tahtoiskaan tehdä testejä joka viikko, mut en myöskään tahdo tulla raskaaksi :S
 
miaui
Kirjottelen tänne, ku tuota mun ketju ei oikeen kerää katseita. Eli viime kierron aikana pojan kanssa hommailtiin, muttei oltu yhdynnässä, siis sormeilua yms. Menkat tuli normaalisti (syön siis Yasminelle pillereitä) mutta nyt viikon ajan miulla on ollu jotain rintojen arkuutta, nännipihojen tummenemista, maidon eritystä???? ja vähän alavatsakipuja, testasin aamulla ja sain negan, joten mitä tämä on? En kai voi olla raskaana? :-( Voiko tämä olla vain kuvitelmaa? Johtua pillereistä tai muista hormonijutuista? Auttakaa pelkäävää...
 
hmmmm
Kirjottelen tänne, ku tuota mun ketju ei oikeen kerää katseita. Eli viime kierron aikana pojan kanssa hommailtiin, muttei oltu yhdynnässä, siis sormeilua yms. Menkat tuli normaalisti (syön siis Yasminelle pillereitä) mutta nyt viikon ajan miulla on ollu jotain rintojen arkuutta, nännipihojen tummenemista, maidon eritystä???? ja vähän alavatsakipuja, testasin aamulla ja sain negan, joten mitä tämä on? En kai voi olla raskaana? :-( Voiko tämä olla vain kuvitelmaa? Johtua pillereistä tai muista hormonijutuista? Auttakaa pelkäävää...
Luulisin noiden "oireiden" johtuvan pillereistä. Ainakin itselläni Yasminelle pillereistä tuli sivuoireena kuin raskausoireita, vaihdoin merkin juuri sen takia. Ja jos kerran et ollut kunnollisessa yhdynnässä niin pillereistä voi tulla oireita aluksi jos ne alottaa. Jos ei lopu niin viisainta mennä lääkärille ja vaihtaa pillerimerkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
123_456
Itselläni pelko, kun vaikka en ole ikinä unohtanut yhtä ainutta pilleriä ottaa, ei tyhjennys vuotoa kuulu. Huomenna pitäisi taas aloittaa pillerit. Onko kellään jäänyt kerran väliin kuukautiset ilman että on ollut raskaana?

Minulla on sama ongelma, olen syönyt pillereitä säännöllisesti ja raskaustesti oli negatiivinen, siitä huolimatta tyhjennys vuotoa ei ole tullut ja uuden laatan aloitan 4 päivän päästä. Toisaalta tuoteselosteessa luki että mahd. haittavaikutukset 1-10/100 on kuukautisten puuttuminen. Silti asia pistää mietityttämään!
 
Viimeksi muokattu:
Rottanaama
Minulla on sama ongelma, olen syönyt pillereitä säännöllisesti ja raskaustesti oli negatiivinen, siitä huolimatta tyhjennys vuotoa ei ole tullut ja uuden laatan aloitan 4 päivän päästä. Toisaalta tuoteselosteessa luki että mahd. haittavaikutukset 1-10/100 on kuukautisten puuttuminen. Silti asia pistää mietityttämään!

Mulla ei ole ollut helmikuun jälkeen tyhjennysvuotoa. Gyne sanoi, että johtuu silloisista pillereistä ja vaihtoi ne toiseen merkkiin. Edelleenkään ei vuotoa kuulu, katsotaan nyt mitä tohtori tällä kertaa sanoo. :/
 
Viimeksi muokattu:
Stressaaja
Jos on oksentanut 7 tuntia pillerin oton jälkeen, onko se ehtinyt jo vaikuttaa? Ohjeissahan lukee että "jos oksennat 3-4 tunnin kuluttua ottamisesta, on se sama asia kuin unohtaminen". Itse siis oletin että pilleri on ehtinyt jo vaikuttaa enkä ottanut uutta. Kuitenkin nyt huolettaa, sillä n. 4 päivää viimeisimmästä yhdynnästä, joka siis tapahtui "oksennetun" pillerin jälkeen, alkoi reilun viikon kestänyt tiputteluvuoto. Kävin eilen gynekologilla tutkituttamassa outoa tiputteluvuotoa, mutta mitään syytä ei löytynyt. Papa otettiin tietysti myös. Voisiko tuollainen tiputteluvuoto olla raskausoire? Gyneltä ei tietenkään tullut mieleen sitä kysyä, vaan vasta tänään oon ruvennut tuskastelemaan.
Oon kyllä tällänen panikoija, ettei mitään järkeä..
 
Äiti
Kokoemuksesta kerron että vain yhden pillerin myöhässä ottamisesta voi tulle raskaaksi.
Otin aina pillerit illalla noin klo 20:00. Yhtenä iltana unohdin sen ja otin vasta aamulla- tyhjennysvuotoa ei tullut, mutta syntyi tyttö. Unohdus sattui juuri ovulaation aikaan. Olimme mieheni kanssa riidoissa silloin ja olimme yhdynnässä vain sinä iltana kun unohdin pillerin.
Näin voi käydä jos on todella helposti raskautuvaa tyyppiä.

Lopetin siihen pillereiden syönnin, siirryin muuhun ehkäisyyn. En ole kyllä kuullut että kukaan muu olisi noin pienestä virheestä raskaaksi tullut.

No, tyttö on aivan ihana, oli varmaan tarkoitus käydä näin. Meillä oli aiemmin syntynyt poika joka oli suunniteltu, joten tilanne ei ollut täysi katastrofi.
 
Vieras
Hei

Jos pillereitä syödessään ja liuskan olessa kesken tekee raskaustestin (varmuuden vuoksi kun aina hirvittää lukea näitä "kauhu"tarinoita pillerinsyöjistä, jotka kuitenkin tulevat raskaaksi) niin näyttääkö testi oikein? Siis sotkevatko pillereiden hormonit tms. testin tuloksen? Kokemuksia?
 
hämmentynyt..
Osaiskohan joku siihen vastata. Itse lopetin pillerien käytön laihtumisen haaveena vajaa reilu 2 kk sitten. Tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti ja seuraavat menkatkin tuli 28 päivän jälkeen ensimmäisten menkkojen alkamisesta. Mutta nyt kun pitäisi taas menkkojen tulla, ovat ne viikon jo myöhässä. Hämmentävintä tässä on, etten ole pillereiden lopettamisen jälkeen harrastanut yhdyntää, kun päätimme tulevan puolisoni kanssa pidättäytyä siitä 3kk ennen häitä. Parin viime kuukauden aikana on välissä ollut 2 viikkoa aina kuukautiskierron keskivaiheilla todella kipeät rinnat. Itse vain olen ajatellut, että se kuuluisi vain siihen normi kuukautiskiertoon ehkä (jos vaikka kuukautiskierron olot muuttuisi pillereiden lopettamisen myötä). Viime kuukauden aikana muistaakseni tein varmuuden vuoksi raskaustestin rintojen kivun takia, mikä näytti nekatiivista. Nyt kuitenkin on ruvennut taas hieman pelottamaan, kun menkat eivät ole tulleet. Aikaisemmin ei ole viikkoa menkat olleet myöhässä. Voiko E-pillerien hormoonit vaikuttaa vielä raskaustestin lukemaan, että kuuluisiko vielä tehdä testi? Vai onko tämä vain oman hormoonitasapainon palutumisoireita?

Jos joku osaa vastata, niin olisi hienoa...

Hei

Jos pillereitä syödessään ja liuskan olessa kesken tekee raskaustestin (varmuuden vuoksi kun aina hirvittää lukea näitä "kauhu"tarinoita pillerinsyöjistä, jotka kuitenkin tulevat raskaaksi) niin näyttääkö testi oikein? Siis sotkevatko pillereiden hormonit tms. testin tuloksen? Kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
heih
Itellä endometrioosin hoitoon määrätty epillerit jatkuvasti syötäväksi (tauko vain jos tiputtelee). Nyt päätin sitten pitää 5kk jälkeen tauon mutta menkkoja ei oo kuulunu 3 viikkoon lopetuksesta. Onko kellään kokemusta tälläsestä? Raskaustestiä en oo tehny, mutta aika epätodennäköiseltä tuntuu että olis raskaana kun yhdyntöjä ollut satunnaisesti vain ja kumi on laitettu lisäksi vielä noin minuutin kuluessa aloituksesta..
 
_paniikki_
Olen syönyt nyt ensimmäisen liuskan pillereitä. Välissä oli yhdyntää ja ajattelin kaiken olevan ihan okei. Sitten menkat alkoivat noin viikon liian ajoissa, enkä ajatellut siitä paljoakaan, on minulla ennenkin ollut heittelevät menkat. Aluksi oli ihan runsasta vuotoa, mutta nyt menkat ovat kestäneet jo puolitoista viikkoa ja viimeisen 3 päivän aikana pelkkää ruskeaa vuotoa. Pelkään olevani raskaana, onko se mahdollista? En ole vielä tehnyt testiä, koska en tiedä voiko sen tehdä ollessaan menkoissa. Auttakaa joku...
 
_paniikki_
Olen syönyt nyt ensimmäisen liuskan pillereitä. Välissä oli yhdyntää ja ajattelin kaiken olevan ihan okei. Sitten menkat alkoivat noin viikon liian ajoissa, enkä ajatellut siitä paljoakaan, on minulla ennenkin ollut heittelevät menkat. Aluksi oli ihan runsasta vuotoa, mutta nyt menkat ovat kestäneet jo puolitoista viikkoa ja viimeisen 3 päivän aikana pelkkää ruskeaa vuotoa. Pelkään olevani raskaana, onko se mahdollista? En ole vielä tehnyt testiä, koska en tiedä voiko sen tehdä ollessaan menkoissa. Auttakaa joku...
Unohdin aivan täysin kirjoittaa, että kerran olen unohtanut pillerin, mutta vain noin kuutiseksi tunniksi. Pillereissä luki ettei alle 12 tunnin unohduksella ole vaikutusta. Silti pelottaa ja en saa unta tämän takia..
 
Viimeksi muokattu:
Pienessäpaniikissa
Minulla on sellainen tilanne, että syön Cerazettea. Unohdin kuitenkin aloittaa uuden liuskan oikeana päivänä ja muistin aloittaa sen kaksi päivää myöhässä. Eli olin periaatteessa kaksi päivää "ilman ehkäisyä". No, en ajatellut asiaa enempää, vaan harrastin seksiä samalla viikolla (joskus ennenkin unohtunut ottaa pilleri ja vahinkoa ei ole sattunut). Otin siis viimeisen pillerin edellisestä liuskasta maanantaina. Tiistai ja keskiviikko jäivät välistä, torstaista eteenpäin olen syönyt pillerin (max 1-2h heitto) ja perjantaina harrastin seksiä. Tästä on nyt reilu viikko. Tänään alkoi outo alamahanipistely sekä tuhruvuoto. Cerazetten kanssa minulla ei ole ollut kuukautisia, joten en usko että ne olisivat sitä. Lisäksi olen siis syömässä vasta toista viikkoa liuskasta, joten on ihan väärä hetki kuukautisille. Tietysti tämä voi olla jotain Cerazette-vuotoa...

Haluaisiko joku valaista tarkemmin Cerazetten toimintaperiaatteen? Se siis ilmeisesti estää ovulaation, mutta jos olen ensimmäisellä viikolla unohtanut kaksi, niin eikös munasolu periaatteessa silloin pääse kypsymään, mutta ovulaatio olisi siitä vasta 7 vuorokauden päästä? Vai olisiko minulla voinut olla ovulaatio jo viime viikolla? Olen ihan paniikissa, sillä raskaus olisi aika katastrofi tässä tilanteessa.
 
Plööh
Oon syöny pillereit siit asti ku menkat alko. Nyt sit yritin tos reilu kuukaus sitte ottaa kierukkaa, mut ei onnistunu kivun takii. Oon syöny nyt vähän reilu liuskan pillereitä ja ihan hirveet alamaha kivut jotka ei oo omalla kohalla normaaleita kun vasta 2 liuskan jälkeen. Onko raskaus mahollista vaik oon pillerit mielestäni säännöllisesti syönyt?
 
Ssaaa
Heeippa! Itselläni on epävarmaa kun mieheni kanssa harrastettiin seksiä ja sen jälkeen oli valunut touhutippoja jalalle ja alapäähän ja otin vasta aamulla e-pillerin (zoely-merkkistä) niin onko sille mahdolliselle sikiölle ollu vaaraa pilleristä?
 
Panikoitunut
Hei tarttisin pikaista vinkkiä!
Olen ollut viisi päivää sitten suojaamattomassa yhdynnässä ja olen syönyt kokonaisen e pilleri laatan ja nyt olen toisen laatan yhdeksännen pillerin syönyt. Olen siis toisen laatan yhdeksännessä päivässä ja menkat alkoivat siis kesken laatan
En usko että olen raskaana mutta ainahan se mahdollisuus on.
Toisaalta ekalla laatalla olin neljäpäivää reissussa ja en siis syönyt niitä valkoisia lumenetabletteja mutta en aloittanut uutta levyä heti edellisten loputtua vaan odotin sen neljä päivää. Voisiko tämä siis olla vain menkkojen siirto?
 

Yhteistyössä