e-pillerit ja raskauden ensiaoireet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ihan vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ihan vielä

Vieras
Kuinka pian mahdollisen raskauden ensioireet voivat tulla? Syön e-pillereitä, mutta unohdin laatan ensimmäisen pillerin, jonka otin kuitenkin sitten heti seuraavana päivänä. Raskauden riski on siis olemassa. Nyt olen ovulaatiovaiheessa, ja pelästyin tänään melkein paniikkikohtaukseen asti yllättävää huimauksen tunnetta. Yksi keskeytetty raskaus on vuosien takaa, ja sen oireet olivat suoraan oppikirjasta. Tämän kierron unohduksen lisäksi toinen sattui sitä edeltävällä kierrolla, jolloin tabletti unohtui kierron puolivälistä ja tyhjennysvuoto tuli normaalisti -onneksi. Nyt sapettaa tämä hajamielisyys, kun yleensä olen lähes neuroottinen pillereiden ottamisen kanssa. Testillähän se taas kerran selviää, mutta huimaus pisti vain pohtimaan levottomia...

Ei kuule mitään aihetta paniikkiin. Erittäin todennäköisesti et ole raskaana. Oman kehon tarkkailu voi tuoda esille kaikenlaista oiretta, josta huimaus on aika yleinen, samoin nipistelyt ja kipristelyt, kuvotus ja väsymys jne. Käytättehän lisäehkäisyä? Sillä välttää paniikin seuraavaan liuskaan, eikä tarvitse koko kuukautta pilata miettimällä turhia.:)

Pitäs lopettaa tää foorumien räplääminen, kyllähän sen varppina taas ite varmasti tuntisin jos ois oikeesti napannu. Lisäehkäsynä taitaa loppu kuukauden toimia 100 km välimatka. =) Mutta cheers, mate!

Mä olen syönyt pillereitä kohta 6 vuotta ja aina sillon tällön unohdan pillerin sieltä, toisen täältä ja aina on menkat tullu. Mun mielestä turhaa vouhotusta. Jos on vuosikaudet pumpannu itteesä hormooneja, ni ei se kerrasta voi johtua että paksuks pamahtais.