Hae Anna.fi-sivustolta

eccot

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä Olivia, 07.06.2005.

1. Olivia Vierailija

onko kukaan pessyt eccon sandaaleja pyykkikoneessa?
    Omani kaksi vuotta vanhat, tuoksahtavat sisäpohjista tunkkaisilta ja haluaisin ne raikastaa. Onko muuta konstia kuin pesu?

2. Hei Vierailija

Ei nahkakenkiä voi pestä pesukoneessa.

3. kyllä voi!!! Vierailija

Pesen AINA NAHKAISET TYÖKENKÄNI pesukoneessa.

Eivät ole meneet miksikään ja minulla on ollut sekä Hejcosta että
    Laitosjalkineesta ostettuja keittiössä vaadittavia työkenkiä. Eli päästä umpinaiset ja takaremmillä!

4. Miimi Vierailija

Missä voi sulaa, siellä nahka palaa!

5. Minni Vierailija

Pesukoneen saa hajoamaan kyllä tolla meinigillä. Pesukone on tarkoitettu pyykin pesuun ei kenkien. Mikset pese niitä käsin. Yleisesti ottaen kyllä nahka ei tykkää pesusta.

6. Höps Vierailija

Miten luulette esim. jenkkien aina kukevan niissä hotavan valkoisissa nahka- ja muissa lenkkaressa? Vastaus: He pesevät ne pesukoneessa!

Itsekin olen sieltä ostanut valkoisia nahkakenkiä ja niissä on oikein pesuohje sisällä! Eikä se kone siitä mitenkään hajoa, siellähän ne pyörii rummun sisällä vähän vaan kolisten. Eikä kai kukaan niitä kymmeniä pareja sinne yhtaikaa työnnä. Täti pesee jopa Kontiot pesukoneessa.

7. cicco Vierailija

Kenkäkaupan tädillä on sellaista puhdistussuihketta, jonka pitäisi auttaa asiaa.

8. koneeseen vaan Vierailija

Olen pessyt useita nahkaisia lenkkareita pesukoneessa. Esim. lasten Kangaroos-merkkiset kengät ovat kestäneet monta pesua. Käytän hienopesuainetta (villa, silkki) ja jätän linkouksen pois. Kone ei kärsi, kun laittaa sekaan pyörimään vaikka jotain pehmeää, kuten vanhoja pyyhkeitä.

Kenkien raikastamiseen voi käyttää pesun sijasta myös ruokasoodaa tai kahvinporoja.

9. Eva Vierailija

Kysäise nyt kuitenkin maahantuojan ohjeita ennekuin pesukoneeseen lykkäät. Kaikki kengät eivät pesukonetta kestä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri