Edellinen kumppani ahdistaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........

Vieras
Olemme seurustelleet tyttöystäväni kanssa jo 4 vuotta. Mutta minua ahdistaa vieläkin yksi asia silloin tällöin ja nyt se on jotenki ruvennut ahdistamaan todella paljon. Silloin kun aloimme seurustelemaan kerroin suhteen alussa kaiken ja luulin myös hänen kertovan. Sitten kun ensi kerran harrastimme seksiä se oli minun eka kertani ja luulin että se oli myös hänen eka kertansa. Mutta kun olimme lopettaneet niin hän sanoi että tämä ei ollut hänen eka kertansa. Eli siinä asia mikä ahdistaa. Olen sanonut hänelle että en pysty varmaan koskaan antamaan asiaa anteeksi ainoastaa unohtamaan. Mutta nyt tuntuu että en pysty edes unohtamaan. Ajatukset pyörii pelkästään "Millainen hänen eka kerta oli?" "Ajatteleeko hän entistä?" Jne. Ja välillä minun ei tee mieli sen takia ja ei tee mieli edes suudella. Yritän koko aika unohtaa ja antaa anteeksi mutta en vaan pysty. Miten saan asiat pois päästäni tai mitä teen?

No oot sä vähän...Ei sun tarvikkaan antaa anteeksi että naisellasi on ollut elämää ennen sinua ja naisesi ei todellakaan tarvitse pyytää sitä anteeksi! Mitä sitten vaikka hänellä on aikoinaan ollut joka toinen, kunhan se oli ENNEN sinua? Ei hän silloin vielä tiennyt että tapaisi vasta tulevaisuudessa "sen oikean" (sinut?).

Tuskin se sun naisesi sitä ekaa kertaansa enää ajattelee ja haikailee, sinä taidat kyllä olla ainoa joka ei osaa päästää irti. Luulen että sinun oikea ongelmasi on huono itsetunto, mustasukkaisuus tms. Olisi ehkä kannattanut katsella maailmaa ja avartaa mieltään hieman ennekuin aloit noin pitkäaikaiseen seurusteluun. Sulla olis ollu paljon opittavaa. Ja on tietysti vieläkin. Parempi itsetunto ei olisi pahitteeksi.

Järkyttävää kuinka jotkut pilaavat parisuhteensa jollain turhanpäivänsellä vatvomisella ja murehtimisella. Ja sitten sitä ollaan niin "uhria". Suosittelisin sinua menemään ammattiauttajan puheille, koska tuollainen ei minusta enää ole normaalia. Sinulle tekisi varmaan hyvää puhua tuosta ja siinä samalla ehkä selviäisi mikä sun ongelmasi ihan oikeasti on.

Luulen että jos et sinä nyt tee itsellesi jotain niin sun naisesi varmasti kyllästyy sinuun pian ja sitten se onkin menoa. Minä en ainakaan itseäni arvostavana naisena jäisi katsomaan tuollaista pelleilyä. En tiedä millainen suhteenne muuten on, mutta ainakin tässä asiassa vika on SINUSSA, ei naisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
Olemme seurustelleet tyttöystäväni kanssa jo 4 vuotta. Mutta minua ahdistaa vieläkin yksi asia silloin tällöin ja nyt se on jotenki ruvennut ahdistamaan todella paljon. Silloin kun aloimme seurustelemaan kerroin suhteen alussa kaiken ja luulin myös hänen kertovan. Sitten kun ensi kerran harrastimme seksiä se oli minun eka kertani ja luulin että se oli myös hänen eka kertansa. Mutta kun olimme lopettaneet niin hän sanoi että tämä ei ollut hänen eka kertansa. Eli siinä asia mikä ahdistaa.

En tiedä ikäänne, mutta ihmiset aloittavat seksin eri ikäisinä. Joillain on ollut parikymppiseksi mennessä useita kumppaneita, toisilla ei yhtään.

Siksi on turhaa miettiä sitä, mitä kukin on tehnyt aiemmin.

Mitä kylläkin ihmettelen on se, miksi tyttö sanoi, että kyse on eka kerrasta. Luuliko hän että et sitä huomaisi? Vai halusiko miellyttää sinua?

Monilla voi olla taustalla useita huonoja kokemuksia, ehkä hän laski tuon teidän kerran "oikeaksi" ekaksi kerraksi tms.

Minusta voisi varovasti ottaa asian puheeksi. Älä syyttele, vaan sano, että asia ahdistaa sua.

Hänen ei tarvitse tehdä tiliään menneisyydestä, mutta jos osaat asian esittää fiksusti, hän saattaa jopa vastata.

Minkä hiton takia pitää ylipäätään tehdä tiliä menneisyydestä. Ei se kuulu nykysuhteeseenne millään tavoin. Jos sinulle oli eka kerta, niin se on sinun ongelmasi, turha toista on siitä syyttää. Itsekin olen pitkässä parisuhteessa edelleen, vaikka nykyinen vaimoni on ensimmäiseni. Hänellä oli ollut jokusia miehiä, muttei ole koskaan kiinnostanut montako. Kumpikaan ei ole edelleenkään puhunut omistaan, joten en vahingossakaan ole kertonut, ettei muita ole ollut. Olen ollut tyytyväinen, että vaimo oli saanut kokemuksia muistakin, onpa osannut paremmin arvostaa minua, eikä ole tarvinnut pelätä niin paljoa, että karkaa kokeilemaan. Jäitä hattuu ja ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Ja pidä ne mölyt mahassa, äläkä pilaa koko juttua.

Tietenkin on oikeus loukkaantua, jos tyttö varta vasten valehteli olevansa neitsyt!!! En ollenkaan ihmettele, että et voi antaa anteeksi. Ei sinun pitäisikään antaa anteeksi. Minä kyllä jättäisin tytön ja etsisin jonkun arvoisempani!

(Ihme neuvoja sait ekalta kommentoijaltakin) Tottakai on selvää, että sinä ilmeisesti halusit jakaa teidän molemman ekan kerran yhdessä ja tyttö pilasi sen. Ei tarvitse antaa anteeksi. Sillä ei ole mitään väliä olisitko siltikin hommaillut hänen kanssaan tietäen totuuden, vaan sillä, että hän valehteli tietäen, että asialla mitä luultavimmin oli sinulle edes jotain merkitystä. Tietenkin sillä ekalla kerralla on aina jotain merkitystä!

itsellä sama tilanne muuten mutta missään vaiheessa miesystävälleni en siitä valehdellut miestäni se ahdistaa ja sen takia on ero ollut useaan otteeseen tulollaan mutta siihen se on jäänyt. Yhdessä olemme koittaneet ratkaisua miettiä ja sitä emme ole vielä löytäneet molemmat rakastavat toisiaan ja tahtovat olla toistensa kanssa mutta kerta kaikkiaan mieheni ei voi sitä unohtaa että ensimmäinen kertani ei ollut hänen kanssaan.

Oma mielipiteeni on että se täytyy yrittää unohtaa ja että se on ollut sitä "oikeaa" ENNEN ja ei sitä ole voinut tietää että tapaa "sen oikean". Mutta tapaukseen pitäisi koittaa keksiä jotain ja yhdessä asiasta puhuminen voisi helpottaa. Miettiä asiaan ratkaisua ja pelastaa hyvä parisuhde eikä heittää sitä hukkaan yhden virheen takia. Mutta missään nimessä en tarkoita että jos pettää niin pitäisi antaa anteeksi. Vaan lähinnä sitä ekaa kertaa.

Mikä ihme näitä nykymiehiä vaivaa. Ei voi olla niin ääliö, että jos itse ei ole päässyt, onnistunut tai halunnut mennä aiemmin kenenkään kanssa sänkyyn, niin pitää olla niin huono itsetunto, että vaatii sitä myös naiseltaan. Kaiken huippu on se, että asiasta aletaan itkeä vielä ensimmäisten seksikertojen jälkeenkin. Sen nyt jotenkin ymmärtäisi, että miestä alkaisi ..tuttamaan ettei tyhmänä ja saamattomana ole aiemmin harrastanut seksiä muiden naisten kanssa. Vai siinäkö se todellinen itkun syy onkin. Sitä sopii miettiä.

Olen samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan huonon itsetunnon kanssa. Harvempi kumppani on neitsyt etenkin kun ikää alkaa kertyä. Jos asia todellakin osoittautuu liian suureksi jotta pääsisit siitä yli, lopettakaa ihmeessä suhteenne. Tuollainen kaivertaa syvältä ja näivettää kuoliaaksi muuten mahdollisesti hienon suhteen.

Sitten vielä aggressiivisille vastaajille:
"Mitä kylläkin ihmettelen on se, miksi tyttö sanoi, että kyse on eka kerrasta."
"Tietenkin on oikeus loukkaantua, jos tyttö varta vasten valehteli olevansa neitsyt!!!"

Huomatkaa alkuperäisen kirjoittajan kirjoitusmuoto:
" luulin myös hänen kertovan"
" luulin että se oli myös hänen eka kertansa"

Tässä tapauksessa herra ei liene kunnolla keskustellut asiasta rouvan kanssa. Näyttää olleen paljon oletusta ja luuloa pelissä. Rouva ehkä ei ole halunnut oma-alotteisesti keskustella vanhoista kumppaneista, todennäköisesti pelännyt aihetta jos tiennyt miehen olevan kokematon (näemmä syystäkin).

Summa summarum: jos asioista ei ole kunnolla keskusteltu, on paljon jäänyt oletusten varaan. Naisen olisi ollut varmaankin parempi avautua aiheesta miehelle, mutta kirjoituksen perusteella ei voida myöskään väittää että tämä olisi väittänyt miehen olevan hänen ensimmäisensä! Mies vain oletti näin.

Tehkää päätöksenne rauhallisin mielin, mutta mahdollisimman pian. Ammattiauttajaa tarvittaneen. Onnea matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarkkuutta lukemiseen!:
Huomatkaa alkuperäisen kirjoittajan kirjoitusmuoto:
" luulin myös hänen kertovan"
" luulin että se oli myös hänen eka kertansa"

Tässä tapauksessa herra ei liene kunnolla keskustellut asiasta rouvan kanssa. Näyttää olleen paljon oletusta ja luuloa pelissä. Rouva ehkä ei ole halunnut oma-alotteisesti keskustella vanhoista kumppaneista, todennäköisesti pelännyt aihetta jos tiennyt miehen olevan kokematon (näemmä syystäkin).

Summa summarum: jos asioista ei ole kunnolla keskusteltu, on paljon jäänyt oletusten varaan. Naisen olisi ollut varmaankin parempi avautua aiheesta miehelle, mutta kirjoituksen perusteella ei voida myöskään väittää että tämä olisi väittänyt miehen olevan hänen ensimmäisensä! Mies vain oletti näin.

Tehkää päätöksenne rauhallisin mielin, mutta mahdollisimman pian. Ammattiauttajaa tarvittaneen. Onnea matkaan.

Tietääkseni en vastannut agressiivisesti. Kirjoittaminen ja lukeminen ovat taiteenlajeja nekin.

Ammattiauttajaa täällä ehdotellaan, tuskin on tarpeen.

Kyllähän minusta hiukan on vedätystä ilmassa, jos toinen edes luulee, että kyse on ekasta kerrasta, eikä sitten olekaan.

Kyllä saa varovasti tuoda asian esille. Eikä se mikään itkun paikka ole, jos ei aiemmin ole ollut sängyssä. Mitä siitä, ihmiset on erilaisia. Kieltämättä asia on kuitenkin saanut mielessäsi liian ison painoarvon.

Jos ap. ei saa asiaa mielestään tai keskusteltua hommaa halki, niin sitten voi miettiä jatkoa. Tässä vaiheessa tuntuu siltä, että nuoret ihmiset eivät uskalla vaan puhua asiasta.

Tärkeintä kai kuitenkin on se, onko seksi teillä nyt hyvää jne. Menneisyydellä ei niin ole väliä.

Olemme kyllä jutelleet asiasta ja olen sanonut että ei tarvi pyydellä mitään anteeksi koska se on menneisyyttä ja tietysti hän sai tehdä mitä halusi. Se vaan tässä nyt kalvaa että itse kerroin heti suhteen alussa kaiken ja odotin sitä häneltäkin ja kysyinkin asioista mutta ei vastannut mitään. Että ei tässä pelkä "luulon" varras olla menty. Ja sitten kun kysyin sillon niin vastaus oli että ei ollut eka kerta. Mainitsin asiasta että miks kerrot vasta nyt niin ei osannut oikein sanoa ja tais jopa sanoo et on kyllä sanonut mutta en oo kuunnellu. Tiiän et tää on saanu liian ison painoarvon mun mielessä ja sen takia kirjoitinkin tänne. Et voisin unohtaa koko asian ja kuulla muiden mielipiteitä.

AP: en tarkoittanut pahaa toteamalla että on paljon oletusta ja luuloa pelissä. Tuntui vain kirjoituksen perusteella siltä, että teillä ei ole kunnolla keskusteltu aiheesta. Mutta mikäs minä olen sanomaan, kun en ole kärpäsenä katossa ollut. Lähinnä otin kantaa vastauksiin, jossa väitettiin naisen sanoneen sitä sun tätä..

Kuten oikaisitkin, on suhteen ja tuon tilanteen ongelmana nimenomaan tiedon panttaus. Eli nainen ei ole vastannut mitään kun olet asiasta puhunut. Ja sitten olet tehnyt johtopäätöksesi itsesi kannalta toivotulla tavalla, eli että nainenkin olisi kokematon.

Kehotan edelleen tekemään isoja päätöksiä ja pian. Itselläni taannoin painoi samansuuntaiset asiat ja olen kuullut muiltakin vastaavia tarinoita. Suhde vain näivettyy jos asia kalvaa sinua intensiivisesti.

Menneisyyttä ei voi muuttaa, joten ratkaisun tulee tapahtua enempi vähempi sinun kauttasi. Pystytkö hyväksymään tilanteen vai et? Auttaako siitä keskustelut kaverien tai ammattilaisen kanssa vai ei? Keskustelu täälläkin voi helpottaa, mutta tuntuu olevan sinulle sen verran iso asia että tiiviimpi live-keskustelu lienee parempi tie.

Ja palaten omaan synkeään menneisyyteen, itse en oikein päässyt asioissa yli, kuten olisi pitänyt..

:(

Yhteistyössä