efexor

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Onko kellään kokemusta efexor lääkkeestä? Tänään aloitin ottamaan ja masennukseen määrättiin. Olo ollut ihan kauhea koko päivän. Pahoinvointia, päänsärkyä, silmät seisoo päässä, väsyttää, ei jaksaisi tehdä mitään, hikoilua, huimaa jne. Onko tuo lääke sitten tuollaisen olon arvoista? Aikaa tietysti menee että kroppa tottuu ja alkaa vaikuttamaan kunnolla, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla muiltakin.:)

Efexorista ei kokemusta, toisesta mielialalääkkeestä kyllä. Sen sisäänajovaihe oli tosi raskas, mulla myös oli huimausta, suun kuivumista, vapinaa, unettomuutta - you name it. Pahinta oli ahdistus, jota lääkkeen sisäänajovaihe pahensi. Siihen sain lääkäriltä reseptin toiseen lääkkeeseen, joka auttoi asiaa. Kannattaa kysellä omalta lääkäriltäsi, onko mitään, mitä voisit noihin oireisiin saada.

Ja tuo sisäänajovaihe ei kestä kauan, mulla ekan kerran lääkkeeni kanssa (2 synnytyksenjälkeistä masennusta takana siis) alle 2 viikkoa, toisella kertaa n. 3 (mutta yleensä ei todellakaan mene niin kauan). Ja ainakin itseäni lääkkeet ovat auttaneet, joten ne muutamat viikot olivat sen arvoisia, vaikka vaikealta silloin tuntuikin.

Otatko lääkkeesi aamulla? Itseänikin Efexor väsytti alussa niin paljon, että vaihdoin lääkkeen ottamisen iltaan. Voit palata totuttuasi takaisin aamuannokseen, koska pidemmän päälle se kai sitten saattaa kuitenkin piristää ja haitata yöunta. Iselläni tämä toimi mainiosti. Kannattaa kysyä lääkäriltä kuitenkin. Niin ja Efexorin haittavaikutukset aloittaessa ja lopettaessa lääkitystä ovat aika kovat verrattuna valtaosaan samantyyppisistä lääkkeistä, näin olen myös kuullut ja lukenut (ja siis itse kokenut). Mutta kun alun hankaluudet on voitettu ja oikea annos löytynyt, on hyvä lääke jos muuten sopii. Toivottavasti ymmärsit mitä tässä yritin sanoa...Paras painua pehkuihin kun ei meinaa enää juttu luistaa ja silmät pysyä auki. Toivottavasti oli jotain apua. Hyvää yötä.

Yhteistyössä