ehdotuksia mitä voi tehdä tukholmassa ilman rahaa?

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
saimme ilmaisristeilyn ja päätimme mennä mutta tällä hetkellä ei ole paljon rahaa :/ niin mitä voisi keksiä sitten tukholmassa?

Lapset on 3v ja 6kk, eli esikoiselle pitäisi keksiä jotain kivaa.

Muuten me ei oltais menty kun on niin huono rahatilanne mutta esikoinen on puhunut kauan et haluis laivalle ja sillä on kohta kitarisaleikkaus niin päätimme sitten tehdä jotain hauskaa ennen leikkausta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kaupunkikierros. Käykää vanhassa kaupungissa ja satamassa kiertelemässä. Nähtävää on hirveästi ja Tukholma on aivan upea kaupunki!

tää on ihan hyvä ehdotus :) pitäisi ehkä käydä muualla ku keskustassa, eli kävelemään ihan toiseen suuntaan, missä ei olla ikinä käyty :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kaupunkikierros. Käykää vanhassa kaupungissa ja satamassa kiertelemässä. Nähtävää on hirveästi ja Tukholma on aivan upea kaupunki!

Näin ja ostakaa ruokakaupasta eväät ja sitten puistoon piknikille :)

Tukholmassa on ilmaisia museoita, me käväistiin jossain keskiaikamuseossa joka oli kävelymatkan päässä laivalta ja siellä oli lapsillekin katseltavaa. Mutta varmaan on paremminkin lapsille sopivia museoita, tai vaikka rannassa katella laivoja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
onko täällä muuten joku joka ei ole ollenkaan mennyt tukholmaan, siis ollut laivalla koko päivän? taitaa olla aika tylsää? vai? onko laivalla jotain ohjelmaa?

Me tehtiin kerran silleen, että käytiin ulkona hieman jaloittelemassa. Käveltiin satamasta vähän matkaa keskustaanpäin ja takaisin. Loppuaika oltiin laivalla. Lapset touhusi leikkihuoneessa ja mulla oli kirja mukana, jota luin.
Käytiin kahvilassa syömässä jotain pientä ja otettiin päikkärit. Aika meni yllättävän nopeasti. Mä olin silloin reisussa yksin lasten kanssa ja ei huvittanut hirveemmin touhuta Tukholmassa kahden silloin pienen lapsen kanssa.

Ainakin Siljalla oli se "kylpyläosasto" auki päivällä. En tiedä on Viikkarilla vastaavaa? Viime viikolla Tuholmassa juuri olin pari päivää ja kyllä siellä tosiaan aikaa saa kulumaan ihan kiertelemällä ja katselemalla ympärilleen. Toi jonkun ehdottama puistopiknik kuulosti tosi kivalta myös!

Skanssenin sisäänpääsy ei paljoa maksa, siellä sisälle kuluu helposti koko päivä ja koko perhe nauttii, eikä siellä tarvitse rahaa. Katso netistä, josko innostuisitte sinne suuntaamaan. Perinteisestä kaupunkikierroksesta kun nuo lapset ei aina niin innostu..

Yhteistyössä