Ehkä te osaatte auttaa mua keksimään mitä opiskella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dd

Vieras
Tausta on lähinnä sellainen että olen opiskellut lukiossa mutta jätin kesken ekan vuoden jälkeen kun ei vaan sujunut. Sitten monen muun asian ja painostuksen takia lähdin opiskelemaan kauppikseen.. Ehdin opiskella sen 2,5v kunnes jäin äitiyslomalle josta tuli todella pitkä koska sain aika pian toisenkin lapsen. Opiskelu kauppiksessa sujui ihan alusta asti huonosti eikä ala varsinaisesti kiinnostanut alussakaan ja nyt vielä vähemmän, lukuun ottamatta että olen joskus työskennellyt kaupassa ja se oli ihan mukavaa... Pian loppuu hoitovapaa(joulukuussa) ja pitäisi tietää mitä sitten teen.. mutta en tiedä, en yhtään tiedä... Kävin juttelemassa jonkun ammattivalinta ihmisen kanssa mutta eipä se juuri tehnyt asioita yhtään sen selvemmäksi... :/

Mieti mitä töitä haluaisit tehdä ja sen pohjalta voit alkaa miettimään vasta mitä kyseiseen työhön pitää opiskella. Jos opiskelu ei maistu niin sinuna miettisin oppisopimuskoulutusta. Saapi työskennellä lähes koko ajan. Tai sellaisia etäopiskelumahdollisuuksiakin on et kotona voi opiskella ja koneen välityksellä kuunnella luennot ymym.. Alan sinä tiedät vasta kokeilemalla, ei sitä kukaan voi sinulle sanoa! Mulla itellä on kolmas koulu menossa ja tän aion kyllä käydä loppuun, vaikka ehkä voisin kokeilla vielä jotain muutakin alaa....

[QUOTE="orvokki";23578723]Mieti mitä töitä haluaisit tehdä ja sen pohjalta voit alkaa miettimään vasta mitä kyseiseen työhön pitää opiskella. Jos opiskelu ei maistu niin sinuna miettisin oppisopimuskoulutusta. Saapi työskennellä lähes koko ajan. Tai sellaisia etäopiskelumahdollisuuksiakin on et kotona voi opiskella ja koneen välityksellä kuunnella luennot ymym.. Alan sinä tiedät vasta kokeilemalla, ei sitä kukaan voi sinulle sanoa! Mulla itellä on kolmas koulu menossa ja tän aion kyllä käydä loppuun, vaikka ehkä voisin kokeilla vielä jotain muutakin alaa....[/QUOTE]

en oikein tiedä millaista työtä haluaisin tehdä...nuorempana haavelilin kampaajan tai lastenhoitajan ammatista mutta ne vaan sitten jäi... ja aina kun jotain ajattelen tulee heti mieleen ettei minusta ole siihen tai joku muu sanoo ettei minusta kuitenkaan olisi siihen... oppisopimuskoulutus olisi kyllä hyvä vaihtoehto..

Yhteistyössä