Ehkäisykapseli Implanon

  • Viestiketjun aloittaja implanaatti
  • Ensimmäinen viesti
implanaatti
Onko kellään kokemuksia ko. tuotteesta? Olen törmännyt netissä usein mainintaan, että tiputteluvuotoja on paljon ja iho-ongelmia esiintyy myös. Nyt kiinnostaisikin onko ylipäätään paljon naisia, joilla ei ole ollut pahoja oireita tai oireet ovat olleet vähäisiä?

Olen ehkä vaihtamassa harmonet-pillereistä kapseliin ja kokemuksia kaipaisin!
 
implanon
Mulla oli Implanon käsivarressa 3 vuotta. Ennen sitä kokeilin 3kk minipillereitä. Mulle kapseli sopi todella hyvin. Kuukautiset loppui kokonaan (ei ole vaarallista), ei tullut finnejä eikä painokaan noussut.
 
vieras1234
Mulla ollut nyt kaksi kuukautta kapseli kädessä, eikä ainakaan vielä ole ollut vuotoa eikä sivuvaikutuksia. Söin pitkään cerazettea, joita kuitenkin unohtelin.. T ämä halvempi, turvallisempi ja varmasti varma.
 
Tipsku
Minulle laitettiin kapseli 2 päivää sitten, ensin nousi hirveä mustelma, sitten käsi tuli todella kipeäks.. Ramppailin lääkärissä, ja paljastui sitten että käteen oli tullut tulehdus.. Koskaan en enää aio kysesitä kapselia ottaa.. :(
 
tyttö90
Onko kellään kokemuksia ko. tuotteesta? Olen törmännyt netissä usein mainintaan, että tiputteluvuotoja on paljon ja iho-ongelmia esiintyy myös. Nyt kiinnostaisikin onko ylipäätään paljon naisia, joilla ei ole ollut pahoja oireita tai oireet ovat olleet vähäisiä?

Olen ehkä vaihtamassa harmonet-pillereistä kapseliin ja kokemuksia kaipaisin!


- Olen itse pitänyt kyseistä tuotetta jo 2v, ainut mitä olen huomannut käytössä on että kuukautiset ovat epäsäännöllisiä eli tulevat tosi harvoin mutta eihän se minua ainakaan haitannu;)
 
Viimeksi muokattu:
junnu
TAKEIT

Hyvin on toiminut eikä haittavaikutuksia ole vuoden käytönjälkeen ilmennyt.
Vaikka käyttöohjeissa oli huikea lista mahdollisista haittavaikutuksista, ei ole yksikään ainakaan minuun yhdistettävissä.
Kuukautiset ovat huuurjan harvassa ja niin niukat että hyvä kun itsekkään huomaan.

Lääkärissä suosittelevat ensin epillereiden testausta, sillä sisältävät vissiin samoja hormoneja.
 
Synnyttänyt
Itselläni ollut ko kapseli vähän reilu vuoden. Vuoto on ihan päin peetä.. Kolmen viimeisen kerran menkat kestäneet 2vko parhaimmillan ja nyt oli 5pv väliä ja alkoi taas ja olihan tossa 3kk taukoakin, mutta taas se 2vko rumba alkoi.
Syyhän voi olla jossain muussakin, koska synnyttänyt olen reilu vuosi sitten, mutta ilmeisesti kys hormooni ei vaan mulle sovi.. Saapa nähdä mitä lääkäri sanoo huomenissa. Jos kyse kapselin sopimattomuudesta niin ehdottomasti otan pois.
Täytyy muistaa, että kapseli vaikuttaa ihmisiin erilailla, toisilla häviää menkat kokonaan ja toisilla runsastuu ja vuotaa jatkuvasti.. Suosittelen kokeilemaan ensin niillä pillereillä, itse otin suoraan synnärillä, joten ei ollut tietoa sopiiko vai ei.
 
missy
Itsellä ollut nyt noin 2 vuotta.
Vuoto hyvin epäsäännöllistä. Joskus monta kuukautta ilman mitään ja välillä monia viikkoja kestävää vuotoa, joihin ei voi varautua etukäteen.

Lisäksi minulla löytyi rinnasta tulehdus. Lääkäri epäili hormonaalista epätasapainoa syyksi. Johtuen siis ehkäisykapselista. Huomenna gynen konsultaatioon ja saa tietää pitääkö tuo kapseli ottaa pois kokonaan.
 
lålå
Mulla on Jadelle eikä mitään oireita. Ellei oireeksi lasketa sitä että tuli ensimmäisen kerran vuotoa neljään kuukauteen, ja vuoto niin vähäistä että 3 päivää käytin pikkuhousunsuojaa ja se oli siinä. Ja halut ovat vähän vähentyneet mikä on vain positiivista koska ennen panetti aivan jatkuvasti (ja olen sinkku).
 
enkeli87
Onko kellään kokemuksia ko. tuotteesta? Olen törmännyt netissä usein mainintaan, että tiputteluvuotoja on paljon ja iho-ongelmia esiintyy myös. Nyt kiinnostaisikin onko ylipäätään paljon naisia, joilla ei ole ollut pahoja oireita tai oireet ovat olleet vähäisiä?

Olen ehkä vaihtamassa harmonet-pillereistä kapseliin ja kokemuksia kaipaisin!

Itselläni ei ole ollut ollenkaan oireita koko sen 3vuoden aikana,paitsi että menkat jäivät pois,mutta se ei yhtään haitannut,päinvastoin. Oli myös todella luotettava, sillä se sopi minulle paremmin kuin pillerit,joista minulle on inhottavia oireita tullut ja jotka saatan unohtaa helposti. Minulla oli silloin vakituinen kumppani,joten ei tarvinnut pelätä raskaaksi tulemista tai sitä,että se olisi pettänyt. Monet muut menetelmät saattavat pettää,mutta tämä ei pettänyt. Nyt harkitsen uudelleen sen laittamista,sillä sen vaikutushan kestää 3 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
anu
mulla on ollut kapseli kädessä puoli vuotta. ei ole ollut kuukautisia... mikä on ihan hyvä. se olikin yksi syy miksi päädyin tähän vaihtoehtoon. mutta kaverilla on vähän huonompi kokemus....iski kapselin laiton jälkeen kauhea akne...ja kun halusi poistattaa kapselin, se ei vaan onnistunukaan. sitä ei löytynynyt kahden yksityis lääkärin voimalla. nyt on edessä ultra ääni ´jos se sieltä löytyis...
 
janikamoi
Onko kellään kokemuksia ko. tuotteesta? Olen törmännyt netissä usein mainintaan, että tiputteluvuotoja on paljon ja iho-ongelmia esiintyy myös. Nyt kiinnostaisikin onko ylipäätään paljon naisia, joilla ei ole ollut pahoja oireita tai oireet ovat olleet vähäisiä?

Olen ehkä vaihtamassa harmonet-pillereistä kapseliin ja kokemuksia kaipaisin!





heippa mulla on ehkäisy kapseli parhaillaan vasemmassa kädessä ihon alla.. mut ei se laittaminen satu ollenkaa.. mut se kyl tuntuu ihon-alla, kun siiihen paikkaan koskee ite. :)
 
Viimeksi muokattu:
Nainen 29
Minulle laitettiin jadellet, joita ennen testasin cezarette-pillereillä sopivuutta. Ensimmäisenä vuonna menkat tuli kaksi kertaa, toisena vuonna jo 5-6 kertaa ja nyt kolmantena vuonna säännöllisesti kerran kuussa. Mitään välivuotoja ei ole ollut. Jostain syystä menkkoja ennakoivat oireet, kuten rintojen arkuus ja vatsaväännöt lisääntyi verrattuna yhdistelmäehkäisypillerien aikaan. Toinen oire, hyvä tai paha ;) on halujen lisääntyminen. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen.
 
iita78
minulla on ollut kapseli pian neljä viikkoa,se laitettiin heti synnärillä ja synnyttämään mennessä painoin 72.1 ja paino tippuiamantien 66.6.minut punnittiin vajaa 2 vuorokautta synnytyksen jälkeen kun lähdin sairaalasta kotiin.lapseni on vieläkin sairaalassa,hänellä nyt kaikki ok:) ja hän pääsee pian tänne ensikodille minun ja iskän luokse.käymme yleensä kolme kertaa päivässä sairaalassa jonne on enskalta matkaa 1,5km eli 3km yksi reissu ja kahdesti käymme isän kanssa enskalla syömässä eli kävelen noin 9km päivässä.kolme viikkoa kapselin laiton jälkeen painoni nousi yli 9kg eli 3kg viikkossa ja nyt en edes uskalla mennä puntarille:( painoni nousi raskauden aikana vähemmän kun 3 viikossa synnytyksen jälkeen vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti.en löydä muuta ratkaisua painoni nousulle kuin kapseli.onko kellään sattunut vastaavaa??
 
Opiskelijaneiti
Mulla on ollut 5-v Jadelle nyt 6 viikkoa. Sitä ennen söin 6kk minipillereitä. Menkkoja ei ole ollut sen jälkeen kun viime syksynä pillerit alotin ja toivottavasti ei tulekaan!
Iho on huomattavasti rasvaisempi kuin ennen ja hiuksetkin rasvottuu paljon nopeammin kuin ennen. Ja toinen ilkeä sivuvaikutus on pahoinvointi! Voin pahoin joka päivä, aina kun syön ja myös silloin kun olen syömättä. Kävin lääkärillä ja hän sanoi, että katotaan se 3kk mitä tapahtuu. Jos pahaolo jatkuu, ei voi muuta kun poistaa kapselin. Toivottavasti se loppuu, sillä ei ihan hirveesti huvita tota 180e heittää roskiin parin kuukauden jälkeen.
Minipillereiden kanssa ei ollut mitään sivuvaikutuksia, joten yllättävää että pahoinvointi alkoi vasta nyt. Tosin se voi olla jotain muutakin, koska alkoi vasta n. kaksi viikkoa sitten.

Onko kellään muulla ollut pahoinvointia kapselin takia? Miten olette päässeet siitä yli?
 
En halua pelotella...
Mulla on ollut 5-v Jadelle nyt 6 viikkoa. Sitä ennen söin 6kk minipillereitä. Menkkoja ei ole ollut sen jälkeen kun viime syksynä pillerit alotin ja toivottavasti ei tulekaan!
Iho on huomattavasti rasvaisempi kuin ennen ja hiuksetkin rasvottuu paljon nopeammin kuin ennen. Ja toinen ilkeä sivuvaikutus on pahoinvointi! Voin pahoin joka päivä, aina kun syön ja myös silloin kun olen syömättä. Kävin lääkärillä ja hän sanoi, että katotaan se 3kk mitä tapahtuu. Jos pahaolo jatkuu, ei voi muuta kun poistaa kapselin. Toivottavasti se loppuu, sillä ei ihan hirveesti huvita tota 180e heittää roskiin parin kuukauden jälkeen.
Minipillereiden kanssa ei ollut mitään sivuvaikutuksia, joten yllättävää että pahoinvointi alkoi vasta nyt. Tosin se voi olla jotain muutakin, koska alkoi vasta n. kaksi viikkoa sitten.

Onko kellään muulla ollut pahoinvointia kapselin takia? Miten olette päässeet siitä yli?
Pitäisköhän sun tehdä raskaustesti ihan varmuuden vuoksi?
 
Viimeksi muokattu:
jansku94
Mulla on ollut 5-v Jadelle nyt 6 viikkoa. Sitä ennen söin 6kk minipillereitä. Menkkoja ei ole ollut sen jälkeen kun viime syksynä pillerit alotin ja toivottavasti ei tulekaan!
Iho on huomattavasti rasvaisempi kuin ennen ja hiuksetkin rasvottuu paljon nopeammin kuin ennen. Ja toinen ilkeä sivuvaikutus on pahoinvointi! Voin pahoin joka päivä, aina kun syön ja myös silloin kun olen syömättä. Kävin lääkärillä ja hän sanoi, että katotaan se 3kk mitä tapahtuu. Jos pahaolo jatkuu, ei voi muuta kun poistaa kapselin. Toivottavasti se loppuu, sillä ei ihan hirveesti huvita tota 180e heittää roskiin parin kuukauden jälkeen.
Minipillereiden kanssa ei ollut mitään sivuvaikutuksia, joten yllättävää että pahoinvointi alkoi vasta nyt. Tosin se voi olla jotain muutakin, koska alkoi vasta n. kaksi viikkoa sitten.

Onko kellään muulla ollut pahoinvointia kapselin takia? Miten olette päässeet siitä yli?
mullakin on kans ollut pahoinvointia
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
onko muita kellä kapseli olisi aiheuttanut karvan kasvun lisääntymistä? Olen vielä aivan kahden vaiheilla, mitä kapselin kanssa teen. Takana kohta vuosi kapselielämää. Aknen sain myös kaupan päälle ja sitä hoidetaan edelleen pois.
 

Yhteistyössä