ehkäisyrenkula

  • Viestiketjun aloittaja ebba
  • Ensimmäinen viesti
ebba
Terkkari antoi minulle ehkäisyrenkaan kokeiltavaksi 6 vuoden Mercilonin käytön jälkeen. Sanoi, että voin palata Merciloniin jos rengas ei käy. Millaisia kokemuksia teillä on Nuvaringistä? Aiheuttiko alussa iho-ongelmia? Mercilon on muuten ok, mutta aiheuttaa hieman limakalvojen kuivuutta.
 
Mimi
Mulla on ollu melkein 2 vuotta Nuvaring, alussa rintoja vähän aristi (muttei niin paljon kuin pillereitä käytettäessä), nyt ei oo mitään oireita, eli oon ollut tyytyväinen.
 
Sieppo
Kokeilin rengasta, ja huomasin sen olevan todella tehokas ehkäisykeino, kaikki mielenkiinto seksiä kohtaan lopahti. Siis oikeasti ihan kaikki! Lopetin ja palasin pillereihin.
 
nuvatyttö 30v
Vuoden on ollut käytössä. Aluksi tuntui hassulta, mutta myöhemmin olen ollut tyytyväinen. Renkaan kanssa on todella helppoa, kun sitä ei tarvitse muistaa joka päivä, kuten pilleri. Kesällä kuvittelin renkaan aiheuttaneen lihomista, mutta ne läskit oli kyllä puhtaasti aktiivisen grillauskauden mässäilyn tulosta ja turvotus+ihrat hävisi syksyn saavuttua (kun grillijuhlat päättyivät tältä erää).
Renkaaseen pätee sama kuin muihinkin hormoonivalmisteisiin (pillereihin), siis osalle sopii ja osalle ei. Itse olen kokeillut useita eri pillereitä, joista osa sopi erittäin hyvin ja osalla oli todella pirullisia sivuvaikutuksia (minipillereillä oli mm.todella kipeiden finnien ilmestyminen kasvoihin ja selkään sekä yli 3viikkoinen kuukautisvuoto, jota edelsi 84 paniikkipäivää ilman yhtään vuotoa)
 

Yhteistyössä